Audi A5 2.0 TFSI 2010

Data: 2017-04-17 17:55:29
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010

Szwagier sprzedaję swoje Audi A5 liftback 2.0 TFSI (211KM) Quattro Stronic
z 2010 z przelotem 120tkm. Zastanawiam się nad wymianą swojego klekota
(Mazda6 2.0 CiTD) -- bo blacha się zaczyna sypać i nie chce mi się z tym
walczyć. Jeżdżę ogólnie ostatnio mało i bardzo krótkie odcinki (2-5km), i
choć z DPF w Mazdzie nie ma kłopotu nawet przy takich niekorzystnych
warunkach, to dla klekota mimo wszystko zbyt sensowne nie jest takie
użytkowanie (poza tym po 9 latach od wyjazdu z salonu trochę mi się już
auto przejadło, drażni mnie manual i hałas w kabinie). Wiem że przedliftowe TFSI żarły olej, ten konkretny model nawet 2L/1000km.
Ale silnik jest 2 lata po remoncie i przy butowaniu nie zjada teraz więcej
jak 0,5L. Warto się w to pakować czy to jeszcze mnie może czymś zaskoczyć w
niedalekiej przyszłości (pewnie bym kupił na 3-5 lat)? Stronic?
Zawieszenie?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-17 17:38:10
Autor: Budzik
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

0,5 na 1000km?
120kkm i juz wymagał remontu?
Ja bym się trzymał z daleka. --
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

Data: 2017-04-17 20:25:57
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Mon, 17 Apr 2017 17:38:10 +0000 (UTC), Budzik
0,5 na 1000km?

Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW. Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było raptem 1.4 bez turbawki.

120kkm i juz wymagał remontu?

Nie wymagał, ale właściciel bogaty i drażniło go pożeranie oleju, to se zreperował...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-17 21:13:40
Autor: nom
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1g9eq3jkko9qg$.dlg@myjk.org...
Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW.
Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było
raptem 1.4 bez turbawki.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Fabka miała 2 silniki 1.4, od VW i od Skody.
Ja mam 1.4 od Skody (AZE 60KM) i od wymiany do wymiany oleju (30 tys. km) pobiera mi ok. 1l (jeżdżę na LPG).
A 1 l oleju na 1000km to jakieś "kuzorium". ;-)

Data: 2017-04-17 21:21:58
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Mon, 17 Apr 2017 21:13:40 +0200, nom
Fabka miała 2 silniki 1.4, od VW i od Skody.
Ja mam 1.4 od Skody (AZE 60KM) i od wymiany do wymiany oleju (30 tys. km) pobiera mi ok. 1l (jeżdżę na LPG).

Ja miałem od VW 75KM :P I jak ją pałowałem, to potrafiła olej wciągać nosem
aż mi miska wyschła (pisałem o tym nawet na pms te 13 lat temu)...

A 1 l oleju na 1000km to jakieś "kuzorium". ;-)

Zgadzam się, ale tak instrukcja pisze... :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-17 21:19:00
Autor: Endriu
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW. Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było raptem 1.4 bez turbawki.

Wg mnie te szwaby specjalnie robią z tymi nowymi autami żeby się sypały i żeby Polak jak sobie kupi takie auto z niemieckiego demobilu to od razu musi zrobić remont.. Np w moim pasku b5 ALT (130 koni - oczywiście też bierze trochę oleju) norma oleju który leją fabrycznie to 10W30 ... :

http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html
https://images83.fotosik.pl/512/22dd93555cf12767.png

..... co ja do swojego golfiacza o silniku 100 konnym lałem od zawsze 10w40. Sie dziwić, że po 100 tysiącach km  pierścienie się ścierają, jak olej z niskie ma parametry, i najlepiej gdyby lać  od początku pełny syntetyk do niego 5w50. Rynce opadają u tych szkopów.

Endriu

Data: 2017-04-17 22:00:49
Autor: Budzik
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

0,5 na 1000km?

Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW. Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było raptem 1.4 bez turbawki.

Idiotycznym normom mówimy głosne NIE!

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-04-18 08:16:11
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Mon, 17 Apr 2017 22:00:49 +0000 (UTC), Budzik
Idiotycznym normom mówimy głosne NIE!

Możemy powołać bezstronną komisję...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-18 11:09:29
Autor: J.F.
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Dnia Tue, 18 Apr 2017 08:16:11 +0200, Myjk napisał(a):
Mon, 17 Apr 2017 22:00:49 +0000 (UTC), Budzik
Idiotycznym normom mówimy głosne NIE!
Możemy powołać bezstronną komisję...

Zwolennikom obnizki kupujemy sluzbowe diesle i wprowadzamy rure do
kabiny, przeciwnikom, dla porownania, kupujemy sluzbowe benzyniaki i
wprowadzamy rure do kabiny :-)

J.

Data: 2017-04-18 13:51:08
Autor: Budzik
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Idiotycznym normom mówimy głosne NIE!

Możemy powołać bezstronną komisję...

Ja tam wybieram głosowanie nogami - jak silnik bierze 1-l/1000 bo tak go producent stworzył to neich sobie producent sam nim jezdzi skoro inni potrafią zrobić takie silniki ktore biorą ułamek tego.

Data: 2017-04-19 08:23:22
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Tue, 18 Apr 2017 13:51:08 +0000 (UTC), Budzik
Ja tam wybieram głosowanie nogami - jak silnik bierze 1-l/1000 bo tak go producent stworzył to neich sobie producent sam nim jezdzi skoro inni potrafią zrobić takie silniki ktore biorą ułamek tego.

Zgadzam się. Jeszcze dodatkowo trzeba ukarać parówkowych skrytożerców! ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-17 20:32:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Audi A5 2.0 TFSI 2010
W dniu 2017-04-17 o 19:38, Budzik pisze:
0,5 na 1000km?
120kkm i juz wymagał remontu?

Prestiż kosztuje.

Ja bym się trzymał z daleka.

Nie stać Cię i dorabiasz ideololo.

:P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-04-17 22:00:49
Autor: Budzik
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak mojnick@onet.pl ...

0,5 na 1000km?
120kkm i juz wymagał remontu?

Prestiż kosztuje.

Ja bym się trzymał z daleka.

Nie stać Cię i dorabiasz ideololo.

:P

Dokładnie tak, przeciez powrzechnie wiadomo, ze czym wiecej i czym czesciej trzeba dolewac oleju, tym lepiej ;-)
Zwłaszcza dla prestizu! ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2017-04-18 08:15:39
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Mon, 17 Apr 2017 22:00:49 +0000 (UTC), Budzik
Dokładnie tak, przeciez powrzechnie wiadomo, ze czym wiecej i czym czesciej trzeba dolewac oleju, tym lepiej ;-)
Zwłaszcza dla prestizu! ;-P

Ojtam, ale przynajmniej wystarczy dolewać, nie trzeba wymieniać.
--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-18 13:51:08
Autor: Budzik
Audi A5 2.0 TFSI 2010
[...]

Do tego wystarczy dolewanie na poziomie 0,5l/1000km :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2017-04-17 21:13:28
Autor: PiteR
Audi A5 2.0 TFSI 2010
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

0,5 na 1000km?

nom, to nie słyszałeś, że tyle VW biorą? i to jeszcze ludzie
się ciesza że tak mało.

Mój passat żarł 1L/1000km do czasu wymiany termostatu i naprawy sprzęgła wisko. Temperatura wzrosła z 78st do 89st i przestał.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-04-17 21:06:43
Autor: PiteR
Audi A5 2.0 TFSI 2010
na  ** p.m.s **  Myjk pisze tak:

Ale silnik jest 2 lata po remoncie

Boh

Chyba po poprawianiu fabryki w temacie pierścieni a nie zużyciowym.

Jest tyle innych samochodów na świecie ;)

Data: 2017-04-17 23:35:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Pytaj szwagra czemu sprzedaje auto 2 lata po remoncie silnika, czy dbał o skrzynie i w jakim stanie zawieszenie ... Ogólnie dziwne ze ktoś (szwagier ?) jeździł 5 lat później remont i sprzedaż ...

Data: 2017-04-18 10:06:29
Autor: Myjk
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Mon, 17 Apr 2017 23:35:46 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Pytaj szwagra czemu sprzedaje auto 2 lata po remoncie silnika, czy dbał o
skrzynie i w jakim stanie zawieszenie ... Ogólnie dziwne ze ktoś
(szwagier ?) jeździł 5 lat później remont i sprzedaż ...

Się zastanawiaj dalej :P jak ktoś zarabia 30+ tys./mies. i ma jeszcze trzy
inne samochody. Stwierdził że wymienia Audi A5 na większe i bardziej
rodzinne BMW X6, bo bardziej mu ta marka podchodzi. A jak jest to takie
dziwne i podejrzane że sprzedaje, to raczej logicznie wynika że nie ma się
pytać jak dbał o skrzynię. :P Faktury na wszystko ponoć ma, bo to się
okazuje jest 4-os. "ciężarowiec".

Kak sprawdzić czy AT działa jak należy?  Z automatami mam doświadczenie zerowe.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-04-18 04:10:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Audi A5 2.0 TFSI 2010
Skąd ta podejrzliwość ? Jak skrzynia zdechła  to szwagier pewnie naprawił przed sprzedażą ;-)
Ps diagnostyka dsg to parę stówek, lokalny spec od ASB powinien ogarnąć

Audi A5 2.0 TFSI 2010