Data: 2015-04-06 16:15:21 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
Witam
Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy napięcie (na przednich zaciskach pomocniczych, bo w tym Audi aku jest gdzieś z tyłu) i wynosi ono: 1. bez silnika 12,3 2. bez silnika przy otwartych drzwiach (żarówka w drzwiach) 12,16 3. silnik 800 rpm 14,2 (bieg jałowy) 4. silnik 3000 rpm 14,2 Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej jazdy. Czy to coś komuś mówi? -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-04-06 16:55:39 | |
Autor: spider | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
W dniu 2015-04-06 o 16:15, Jacek Maciejewski pisze:
Witam Zdrowy naładowany aku powinien mieć około 12,6V, jak jest mniej to może być coś nie tak, ale to trzeba mierzyć przy odłączonych wszelkich odbiornikach prądu. Najlepiej żeby sprawdzić to podjedź do dobrego sklepu z akumulatorami, tam dobrym miernikiem sprawdzą czy to jest padaka. Samemu możesz jeszcze sprawdzić miernikiem napięcie podczas rozruchu, jak spada poniżej 10-9V (przy naładowanym aku) to już raczej kaplica. |
|
Data: 2015-04-06 16:56:21 | |
Autor: Dawid | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
W dniu 2015-04-06 o 16:15, Jacek Maciejewski pisze:
WitamRozrusznik do remontu lub wymiany. |
|
Data: 2015-04-06 16:58:36 | |
Autor: PiteR | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
Witam jeszcze możesz zmierzyć napięcie kiedy grzeją świece i pobierany prąd no i prąd spoczynkowy po zamknięciu drzwi Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej po dwóch godzinach to mogłoby być więcej napięcia niż te 12.3v -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach? |
|
Data: 2015-04-06 18:52:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
Dnia Mon, 6 Apr 2015 16:15:21 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
Witam To nic nie mówi - potrzebujesz pomiaru przy jakimś konkretnym obciążeniu (np. włącz światła). A najlepiej też podczas rozruchu - i to jeden pomiar może być na zaciskach pomocniczych (chociaż lepiej by było bezpośrednio na rozruszniku), a drugi na akumulatorze. W sklepach z akumulatorami zazwyczaj mają urządzenia do pewnego określenia wydajności prądowej akumulatora którymi są w stanie bez takich eksperymentów zrobić taki pomiar. Bo winny może być akumulator, przewody między nim a rozrusznikiem, no albo sam rozrusznik. |
|
Data: 2015-04-11 18:30:54 | |
Autor: wowa | |
Audi A6 - problem z akumulatorem. | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1t489bujzm8up$.awanw4tmd2ca$.dlg@40tude.net... Witam Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy Znaczy, że akumulator rozładowany? Możesz mieć przetarty kabel i prąd ucieka bokiem a po mokrym to mu wygodniej. Zobacz pod spód coby imprezy "światło i dźwięk" nie było. Wojtek |