Audi B5 2.4 - opiniee

Data: 2012-07-26 10:41:45
Autor: Magiera
Audi B5 2.4 - opiniee
Co my¶licie o takim silniku w Audi ?? ( czy bierze olej itd )
Jak się sprawuje, może macie akurat audu z takim silnikiem
Rok 1999, przebieg orginalny 209 tys ( potwierdzony ksi±żk± )
Nie gazowany

Data: 2012-07-26 11:16:31
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-26 10:41, Magiera pisze:
Co my¶licie o takim silniku w Audi ?? ( czy bierze olej itd )
Jak się sprawuje, może macie akurat audu z takim silnikiem
Rok 1999, przebieg orginalny 209 tys ( potwierdzony ksi±żk± )
Nie gazowany

Daruj sobie.
Pali jak 2.8 a praktycznie nie jedzie. Trwało¶ć niezła, głowice jedynie kulej± i po przebiegu 250kkm puszczaj± olej ale to tak jak w większo¶ci 30V z audi.
Zdecydowanie lepiej 2.8 a nawet 3.0

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-26 02:59:19
Autor: Artur Kaszak
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 11:16:31 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
Zdecydowanie lepiej 2.8 a nawet 3.0

3.0 w b5?

Co do reszty zgoda, zdecydowanie lepiej 2.8 30V. Moje dociaga do 300, poza partactwem "mechanikow" nic mu nigdy nie doleaglo.

A ten obecny 2.4 ZTCW nie ma nic wspolnego z tym w b5. Ogolnie to ostatnie silniki bez przeladowania elektronika, FSI i innymi zabawkami.

A.

Data: 2012-07-26 12:48:38
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-26 11:59, Artur Kaszak pisze:
[...]

O fakt 3.0 był w C5 i B6...

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-26 11:27:05
Autor: Magiera
Audi B5 2.4 - opiniee
[...]

Akurat czytałem o 2.8 i nie jestem do niego przekonany, w sumie 2.8 przestali produkowac, a 2.4 jest ci±gle w produkcji

Data: 2012-07-26 11:35:17
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-26 11:27, Magiera pisze:
[...]

Miałem 2.8 ACK i byłem z niego bardzo zadowolony. Przelotu miał prawie 300kkm i wła¶nie głowice trzeba było zregenerować bo zaczynał barć olej tzw. gór±.

Pewnie że o wiele bardziej trwałe były stare 2.8 12V, czy nawet 2.6 ale tych już od dawna nie produkuj±... Więc cóż że 2.4 jest produkowany?

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-26 11:54:34
Autor: GR001
Audi B5 2.4 - opiniee
Jak się sprawuje, może macie akurat audu z takim silnikiem
Rok 1999, przebieg orginalny 209 tys ( potwierdzony ksi±żk± )
Nie gazowany

mam 2,6 z gazem, przebieg 350 000,
wiem, że to inny silnik, ale ten ma malo elektroniki,
pali 14 gazu w mie¶cie, jedzie całkiem żwawo,
a brak elektroniki powoduje mał± awaryjno¶ć...
polecam ten silnik
pozd.
gr

Data: 2012-07-26 11:56:55
Autor: Chris
Audi B5 2.4 - opiniee
Magiera nabazgrał(a):

Rok 1999, przebieg orginalny 209 tys ( potwierdzony ksi±żk± )

Ksi±żka potwierdzona z allegro od 40 do 100zł czy weryfikowałe¶ wpisy osobi¶cie w serwisie ?

np. http://allegro.pl/ksiazka-serwisowa-audi-a4-b5-lift-99-01-i2515603806.html idealnie pasuje model i rocznik :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-07-26 12:04:59
Autor: Magiera
Audi B5 2.4 - opiniee
Ksi±żka potwierdzona z allegro od 40 do 100zł czy weryfikowałe¶ wpisy osobi¶cie w serwisie ?

Na wszystko s± faktury i rachunki z warsztatów. Przyznał się że bierze ok 1,1 litra oleju na 10 tys km. Wiec my¶le ze to nie jest dużo

Data: 2012-07-26 12:49:36
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-26 12:04, Magiera pisze:
[...]

My¶lę że głowica zaczyna prosić o naprawę :)

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-26 18:26:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Audi B5 2.4 - opiniee
Dnia 26-07-2012 o 12:04:59 Magiera <magierra11@gazeta.pl> napisał(a):

Ksi±¿ka potwierdzona z allegro od 40 do 100z³ czy weryfikowa³e¶ wpisy
osobi¶cie w serwisie ?

Na wszystko s± faktury i rachunki z warsztatów. Przyzna³ siê ¿e bierze ok
1,1 litra oleju na 10 tys km. Wiec my¶le ze to nie jest du¿o

Nie znam siÄ™ za badzo na silnikach, ale ja gĂłwnianymi francuzami (1,4 w  pugu 306, i 1,9dci w scenicu) zrobiĹ‚em prawie 300kkm bez ĹĽadnych remontĂłw  silnika i dolewek miedzy wymianami. A tu takie CUDO jak audi i po 200km  branie oleju to normalna sprawa? JakiĹ› remont silnika? - w dieslu? - on  przy takim przebiegu jest ledwo dotarty :-)

TG

Data: 2012-07-27 00:00:36
Autor: Adam Adamaszek
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 18:26:40 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
Nie znam się za badzo na silnikach, ale ja gównianymi francuzami (1,4 w  pugu 306, i 1,9dci w scenicu) zrobiłem prawie 300kkm bez żadnych remontów  silnika i dolewek miedzy wymianami. A tu takie CUDO jak audi i po 200km  branie oleju to normalna sprawa? Jaki¶ remont silnika? - w dieslu? - on  przy takim przebiegu jest ledwo dotarty :-)

2.4 diesel w Audi? Możesz pokazać palcem, bo pierwsze słyszę?

Chodzi o wolnoss±c± benzynę - i ta IMHO prawidłowo eksploatowana zrobi i 400kkm bez problemu (z tym, że prawdziwego przebiegu).

Co do auta, przy takim poborze oleju nic bym nie robił, dopóki nie zacznie brać ilo¶ci rzędu 1l/2kkm - wtedy remoncik.

pozdr
AA

Data: 2012-07-29 00:17:27
Autor: scobowski
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-27 09:00, Adam Adamaszek pisze:
[...]

2.4D to był wolnoss±cy i doładowany 5-cylindrowy dizel w Volvo: ten sam blok i większo¶ć osprzętu co w 2.5TDi audi i VW t4 ;)

Data: 2012-07-31 18:32:48
Autor: V-Tec
Audi B5 2.4 - opiniee
Gorbaczuk napisał:
[...]

co¶ mieszasz i to ostro. 2.4td (R6) w volvo (m.in. 760) było od vw t4 (wolnoss±ce może i też), 2.5TDI/D (R5) było od Audi A6 C4 140KM (oznaczenie AEL).

pozdro
W.

Data: 2012-07-31 20:41:01
Autor: scobowski
Audi B5 2.4 - opiniee
Gorbaczuk napisał:
[...]

Dobra, mieszam. Stare volvo miały 2.4 (r6? na pewno?) od t4 i , prawiechybanapewno ;) również R5 2.5 od VAG

Data: 2012-07-31 20:51:10
Autor: V-Tec
Audi B5 2.4 - opiniee
[..]

[...]

tfu! 2.4 R6 były od LT, nie t4 - przepraszam.

prawiechybanapewno ;) również R5 2.5 od VAG

tak, w 850 2.5TDI, S70 2.5D, V70 (I) 2.5D  (140KM, oznaczenie AEL w Audi).

pozdro
W.

Data: 2012-07-31 18:35:56
Autor: V-Tec
Audi B5 2.4 - opiniee
[...]

a było kiedy¶ :)
http://www.audiklub.org/dane/100/c4/100_2.4d.html
http://www.audiklub.org/dane/100/c3/100_2.4d.html

W tym w±tku oczywi¶cie chodzi o "benzynę".

pozdro
W.

Data: 2012-07-31 20:42:53
Autor: scobowski
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-31 18:35, V-Tec pisze:

2.4 diesel w Audi? Możesz pokazać palcem, bo pierwsze słyszę?

a było kiedy¶ :)
http://www.audiklub.org/dane/100/c4/100_2.4d.html
http://www.audiklub.org/dane/100/c3/100_2.4d.html

o, o :) widzisz: AAS - R5 ;)

Data: 2012-07-27 06:49:59
Autor: Marek Dyjor
Audi B5 2.4 - opiniee
Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

duÂżo

[...]

w traktorze chyba...

Data: 2012-07-27 18:59:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Audi B5 2.4 - opiniee
Dnia 27-07-2012 o 06:49:59 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Przyjmijmy Ĺ›redniÄ… dla traktora 15km/h (pewnie zawyĹĽona) - przy przebiegu  300kkm da nam to 20000mth
Typowy Ursus miaĹ‚by juĹĽ pewnie trzeci silnik. JakaĹ› lepszy traktor byĹ‚by  juĹĽ pewnie po kapitalnym remoncie.

TG

Data: 2012-07-27 20:31:26
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee

Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Przyjmijmy średnią dla traktora 15km/h (pewnie zawyżona) - przy
przebiegu 300kkm da nam to 20000mth
Typowy Ursus miałby już pewnie trzeci silnik. Jakaś lepszy traktor byłby
juĹĽ pewnie po kapitalnym remoncie.

TG

Ursus pewnie tak, coś lepszeo pewnie dopiero zaczynałoby lekko niedomagać ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-27 22:47:59
Autor: Marek Dyjor
Audi B5 2.4 - opiniee
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
[...]

byłby już pewnie po kapitalnym remoncie.

Ursus pewnie tak, coś lepszeo pewnie dopiero zaczynałoby lekko
niedomagać ;)

prawda jest taka że super trwałe to były diesle klasyczne bez turbo bez cudów, im bardziej podkręcamy silniki tym sie robią one mniej trwałe.

Data: 2012-07-29 19:25:38
Autor: Lewis
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-27 22:47, Marek Dyjor pisze:

prawda jest taka że super trwałe to były diesle klasyczne bez turbo bez
cudów, im bardziej podkręcamy silniki tym sie robi± one mniej trwałe.

Owszem. 5,7 pojemno¶ci 6 cylindrów i na przykład 90KM ;)

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-29 21:02:11
Autor: Marek Dyjor
Audi B5 2.4 - opiniee
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
W dniu 2012-07-27 22:47, Marek Dyjor pisze:

prawda jest taka że super trwałe to były diesle klasyczne bez turbo
bez cudów, im bardziej podkręcamy silniki tym sie robi± one mniej
trwałe.

Owszem. 5,7 pojemno¶ci 6 cylindrów i na przykład 90KM ;)

dzisiaj to by z tego wydmuchali z 900KM :)

Data: 2012-08-02 15:56:30
Autor: PaweL
Audi B5 2.4 - opiniee

[...]

Nie znasz się. Niemieckie samochody są najlepsze, bo są i już. Zawieszenie zużywa się od polskich dróg, wtrysk psuje się od polskiego paliwa. Takie same usterki we Francuzach oznaczają mierną jakość pojazdu, ale w hitlerowskim sprzęcie winne jest wszystko wokół, tylko nie samochód.

Paweł

Data: 2012-07-29 00:15:30
Autor: scobowski
Audi B5 2.4 - opiniee
W dniu 2012-07-26 10:41, Magiera pisze:
Co my�licie o takim silniku w Audi ?? ( czy bierze olej itd )
Jak si� sprawuje, mo�e macie akurat audu z takim silnikiem
Rok 1999, przebieg orginalny 209 tys ( potwierdzony ksi��k� )
Nie gazowany

to ten sam silnik co 2.8 ale o mniejszym wykorbieniu
(tak, jak było z 2.8 i 2.6 12V, tam sie jeszcze różniły skracaniem dolotów).

30v 2.4 vs 2.8 - pali tyle samo, jest wyraźnie słabszy i ma niższy moment obrotowy - i to czuć w jeździe.

Jeśli chodzi o "branie" oleju - (mam dłuższe doświadczenie z 2.8 ACK w audi i ALG w pasku) - pół litra między wymianami (10000km).

Silnik wdzięczny, dynamiczny, szybko wkręcający się na obroty, z przyzwoitym momentem "od dołu", z "gładką" charakterystyką, której nie zapewni ci żaden współczesny, downsize'owany badziew. No i ładnie brzmi.

Ekonomia: (quattro w audi, 4motion w pasku (czyli to samo, oba z torsenem) + 5biegowy tiptronic)) - 9-11 litrĂłw/100km, jazda zdecydowanie dynamiczna
Miasto Poznań: Audi 16-20 l/100km (głównie dojazd dom-przedszkole-praca i z powrotem, łącznie 14km w odcinkach po 3,3 :P), Pasek: 13-18 l/100km (głownie dom - praca - dom, 11 km w jedną stronę)

Audi B5 2.4 - opiniee