Data: 2011-03-18 11:26:34 | |
Autor: lleeoo | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze:
Witam! Bezwzględnie nowe śruby etap 1 20Nm etap 2 40Nm etap 3 90 stopni etap 4 90 stopni kolejność znasz? 7 4 1 5 6 2 3 8 6 2 3 8 7 4 1 5 |
|
Data: 2011-03-18 12:11:56 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Bezwzględnie nowe śruby Dzięki bardzo. Trochę mały moment mi się wydaje. Chociaż tu jest 8 śrub na 3 cylindry. Upewnię się tylko: mówimy o silniku V6? Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa. PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny długości szpilki i po przekroczeniu dopiero wymiana. Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za każdym razem bez etapu sprawdzania? -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 12:36:30 | |
Autor: J.F. | |
Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | |
On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100, Sylwester azar wrote:
etap 1 20NmDziki bardzo. to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie duzy. J. |
|
Data: 2011-03-18 15:16:22 | |
Autor: Sylwester azar | |
Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy | |
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Porwnywaem z PSA. Tam byo tak: 1) 35 Nm 2) 70 Nm 3) +160st. Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5. Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy. Ale kt te troch mniejszy. -- pozdrawiam Sylwester azar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 15:22:36 | |
Autor: J.F. | |
Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy | |
On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100, Sylwester azar wrote:
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac. Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji. J. |
|
Data: 2011-03-18 12:38:23 | |
Autor: Michał Gut | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.
w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm (przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub. ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku. sir |
|
Data: 2011-03-18 12:39:17 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza. Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz, ale jednej ze śrub nie było. Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego momentu. Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju. Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie doprowadzić do przeskoku łańcucha, podczas pierwszego odpalenia. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 13:10:24 | |
Autor: lleeoo | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze:
Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI? Mam tylko to http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png |
|
Data: 2011-03-18 15:19:39 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Super!
o to chodziło. 9 Nm. Napinacz nie jest narysowany, ale śruby są. Bardzo dziękuję. Idę poczytać. S. |
|