Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

Data: 2011-03-18 11:26:34
Autor: lleeoo
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze:
Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.
Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar


Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejność znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

Data: 2011-03-18 12:11:56
Autor: Sylwester Łazar
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejność znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

Dzięki bardzo.
Trochę mały moment mi się wydaje.
Chociaż tu jest 8 śrub na 3 cylindry.
Upewnię się tylko: mówimy o silniku V6?
Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa.

PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny długości szpilki i po
przekroczeniu dopiero wymiana.
Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za każdym razem
bez etapu sprawdzania?

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2011-03-18 12:36:30
Autor: J.F.
Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100,  Sylwester azar wrote:
etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

Dziki bardzo.
Troch may moment mi si wydaje.

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.

Data: 2011-03-18 15:16:22
Autor: Sylwester azar
Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.
To fakt.
Porwnywaem z PSA.
Tam byo tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy.
Ale kt te troch mniejszy.
--
pozdrawiam
Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

Data: 2011-03-18 15:22:36
Autor: J.F.
Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy
On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100,  Sylwester azar wrote:
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.
To fakt.
Porwnywaem z PSA. Tam byo tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy.
Ale kt te troch mniejszy.

Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac.
Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc
sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji.

J.

Data: 2011-03-18 12:38:23
Autor: Michał Gut
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.

w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm (przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub.
ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku.

sir

Data: 2011-03-18 12:39:17
Autor: Sylwester Łazar
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
ale jednej ze śrub nie było.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
momentu.
Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
doprowadzić do przeskoku łańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2011-03-18 13:10:24
Autor: lleeoo
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze:
Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
ale jednej ze śrub nie było.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
momentu.
Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
doprowadzić do przeskoku łańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB


Mam tylko to
http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png
http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png
http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png

Data: 2011-03-18 15:19:39
Autor: Sylwester Łazar
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Super!
o to chodziło.
9 Nm.
Napinacz nie jest narysowany, ale śruby są.
Bardzo dziękuję.
Idę poczytać.
S.

Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona