Data: 2011-03-18 09:36:15 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI silnik AUK. Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do dokumentacji. Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza. Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Sylwester Łazar |
|
Data: 2011-03-18 09:03:17 | |
Autor: Hants | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
"Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> wrote in message news:ilv5qg$lrl$1mx1.internetia.pl...
Witam! A nie AVK? |
|
Data: 2011-03-18 10:36:41 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
A nie AVK?AUK 3,2 FSI 2004 S. |
|
Data: 2011-03-18 09:05:25 | |
Autor: Hants | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
"Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> wrote in message news:ilv5qg$lrl$1mx1.internetia.pl...
Witam! szukaj engine head torque, etc.. http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_023712_tb.pdf |
|
Data: 2011-03-18 10:41:35 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Dzięki.
Fajna instrukcja. Niestety ten AVK ma paski rozrządu. AUK ma łańcuchy. Silnik jest inny :-( -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 11:26:34 | |
Autor: lleeoo | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Ĺazar pisze:
Witam! BezwzglÄdnie nowe Ĺruby etap 1 20Nm etap 2 40Nm etap 3 90 stopni etap 4 90 stopni kolejnoĹÄ znasz? 7 4 1 5 6 2 3 8 6 2 3 8 7 4 1 5 |
|
Data: 2011-03-18 12:11:56 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
BezwzglÄdnie nowe Ĺruby DziÄki bardzo. TrochÄ maĹy moment mi siÄ wydaje. ChociaĹź tu jest 8 Ĺrub na 3 cylindry. UpewniÄ siÄ tylko: mĂłwimy o silniku V6? Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa. PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny dĹugoĹci szpilki i po przekroczeniu dopiero wymiana. Czy Ĺruby majÄ podanÄ tolerancjÄ, czy Audi zaleca wymianÄ za kaĹźdym razem bez etapu sprawdzania? -- pozdrawiam Sylwester Ĺazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematĂłw i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 12:36:30 | |
Autor: J.F. | |
Audi Momenty dokręcenia rub głowicy | |
On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100, Sylwester Łazar wrote:
etap 1 20NmDzięki bardzo. to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie duzy. J. |
|
Data: 2011-03-18 15:16:22 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy | |
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Porównywałem z PSA. Tam było tak: 1) 35 Nm 2) 70 Nm 3) +160st. Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5. Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy. Ale kąt też trochę mniejszy. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 15:22:36 | |
Autor: J.F. | |
Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy | |
On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100, Sylwester Łazar wrote:
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac. Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji. J. |
|
Data: 2011-03-18 12:38:23 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.
w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm (przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub. ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku. sir |
|
Data: 2011-03-18 12:39:17 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
Ma Pan moĹźe instrukcjÄ serwisowÄ
do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zaleĹźaĹo na opisie montaĹźu napinacza. GĹĂłwnie dlatego, Ĺźe poprzedni monter wymieniĹ caĹy napinacz, ale jednej ze Ĺrub nie byĹo. Jest po niej Ĺlad, ale najpewniej wykrÄciĹa siÄ z powodu zbyt sĹabego momentu. Jako, Ĺźe byĹa najbliĹźej popychacza - rozszczelniĹ siÄ kanalik ciĹnieniowy i popychacz nie miaĹ wystarczajÄ cego ciĹnienia oleju. Wydaje mi siÄ, Ĺźe napinacz powinno siÄ zalaÄ olejem przed montaĹźem, aby nie doprowadziÄ do przeskoku ĹaĹcucha, podczas pierwszego odpalenia. -- pozdrawiam Sylwester Ĺazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematĂłw i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 13:10:24 | |
Autor: lleeoo | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Ĺazar pisze:
Ma Pan moĹźe instrukcjÄ serwisowÄ do A6 3,2 FSI? Mam tylko to http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png |
|
Data: 2011-03-18 15:19:39 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub gĹowicy | |
Super!
o to chodziĹo. 9 Nm. Napinacz nie jest narysowany, ale Ĺruby sÄ . Bardzo dziÄkujÄ. IdÄ poczytaÄ. S. |
|
Data: 2011-03-18 13:37:30 | |
Autor: sth | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza. m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25. |
|
Data: 2011-03-18 15:25:09 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jestnaprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210Dzięki. Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry. Jeden do 35Nm, a drugi większy. Jestem po metrologi, znam problem :-) Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że powinno się użyć dynamometru, zrobił to. Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-). S. |
|
Data: 2011-03-18 15:45:12 | |
Autor: J.F. | |
Audi Momenty dokręcenia rub głowicy | |
On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100, Sylwester Łazar wrote:
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawdeDzięki. No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi momentami :-) To lapa wystarczy :-) J. |
|
Data: 2011-03-18 17:28:12 | |
Autor: bratPit | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest Dzięki. hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów? brat |
|
Data: 2011-03-18 20:17:04 | |
Autor: sth | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów? kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie). |
|
Data: 2011-03-18 20:44:38 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
To jest bardzo dobry pomysł.
Dzięki. Ja zwyczajowo używam farby i to do tej pory wystarczało. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-03-18 20:20:09 | |
Autor: sth | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry. ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450. malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210) Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej lamenty ze sie ujebala sruba :) |
|
Data: 2011-03-18 20:50:40 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-) Ja pierwszy dynanometr kupiłem, aby dokręcać kapę zaworów w maluchu. Nie rozumiałem, dlaczego dokręcać to dziadostwo "na łapę", skoro po takim dokręcaniu, olej leciał na głowicę i silnik zawsze był mokry. Oczywiście maluch to i tak kompletna ruina pod względem konstrukcji uszczelniaczy. S. |
|
Data: 2011-03-18 20:59:53 | |
Autor: sth | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:im0db0$2fq$1mx1.internetia.pl... ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-) od dawna uwazam ze posiadanie dobrych i odpowiednich narzedzi to przynajmniej polowa sukcesu w naprawie. zawsze kupuje specjalistyczne narzedzia chocbym mial raz na rok ich uzyc :) |
|
Data: 2011-03-19 12:42:25 | |
Autor: sth | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. wroc! mialem na mysli m8. m6 dokrecam do 10Nm max. |
|
Data: 2011-03-20 13:36:24 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
I tak tutaj powinno być dokręcone wg tego co kolega ileeoo przedstawił na
rysunkach. Dzięki. S. |
|