Augustów, okolice i jezioro Wigry

Data: 2009-05-04 01:05:53
Autor: Jacek
Augustów, okolice i jezioro Wigry
Majówka za nami. Było rowerowo i kajakowo. Początkowo dość sceptycznie
podchodziłem do rowerowania "po" jeziorach, bo zawsze ciągnęło w góry,
ale po powrocie mogę stwierdzić że rowerowe Mazury to też dobra opcja.
Dla zainteresowanych polecam dwie trasy, które w miniony weekend
pokonaliśmy.

1. Pętla w okolicach Augustowa. W większości po trasie rowerowej R11.
Sporo asfaltu ale i odcinki szutrowe też się znajdą. Całkiem ciekawa
choć nie tak "jeziorowa" jak następna.
http://gpsies.com/map.do?fileId=dfegqhuznbhjjfon
2. Dookoła jeziora Wigry. Rewelacyjna trasa, w zdecydowanej większości
leśnymi ścieżkami i wiejskimi drogami. Trasa wiedzie wzdłuż zielonego
szlaku m.in. przez WPN w tym ścisły rezerwat ujścia Czarnej Hańczy.
Dodatkowo wjazd na Klasztor w Wigrach. Widokowo trasa rewelacyjna i
godna polecenia dla każdego.
http://gpsies.com/map.do?fileId=ldxsottmadojmqmc

3. Dla kajakarzy wycieczka po jeziorze:
http://gpsies.com/map.do?fileId=dboudqcxqwdacszf
(zapis wysokości z GPS jest dość ciekawy ;) )

Zdjęć kilka:
http://miniurl.pl/pics

Pozdrawiam

Data: 2009-05-04 10:17:40
Autor: Wojtek Paszkowski

"Jacek" <jstawik@gazeta.pl> wrote in message news:aecd1ccc-5354-4d50-9deb-2e42486a937cu10g2000vbd.googlegroups.com...

ale po powrocie mogę stwierdzić że rowerowe Mazury to też dobra opcja.

Mazury (zwłaszcza północna, jeszcze nie zrekolonizowana część) to fenomenalne tereny na rowerowe wędrówki, ale nieśmiało chciałbym zauważyć, że nawet o nie nie zahaczyłeś - opisywana Suwalszczyzna to tereny o zupełnie innym "klimacie" i krajobrazach!

pozdr

Data: 2009-05-04 22:46:00
Autor: Mamut
Augustów, okolice i jezioro Wigry
Jacek [jstawik@gazeta.pl] naskrobał:
[...]

Tak OT
Na trasie kajakowej podoba mi się 18 metrów przewyższenia :D
ATSD nieźle pakowaliście, 23km po jeziorze to całkiem sporo

Augustów, okolice i jezioro Wigry