Aukcja all..o a podatek

Data: 2011-11-02 15:33:52
Autor: Arek
Aukcja all..o a podatek
Witam,
mam dwie sytuacje i proszę o informację o podatku:

1. Kupiłem w sklepie pewne urządzenie za 200 zł. Po trzech miesiącach okazało się już niepotrzebne o postanowiłem sprzedać na all...o za 150 zł.

2. Kupiony na all...o za 80 zł używany przyrząd okazał się nieodpowiedni i po kilku dniach sprzedaję go, oczywiście już po niższej cenie, bo nie uda się za tę samą.

W obu przypadkach sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy. Chcę być w porządku pod względem podatkowym. W jaki sposób należy rozliczyć się z tych sprzedaży i jak obliczyć podatek.

Z góry dzięki.

--
Arek

Data: 2011-11-03 09:28:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Aukcja all..o a podatek
On Wed, 2 Nov 2011, Arek wrote:

[...]

  Strata 50zł, w myśl regulacji szczególnej nie sumuje się z dochodami,
zero dochodowego, poniżej progu PCC, zero podatków w ogóle.

2. Kupiony na all...o za 80 zł używany przyrząd okazał się nieodpowiedni i po kilku dniach sprzedaję go, oczywiście już po niższej cenie, bo nie uda się za tę samą.

  J.w.

BTW:
  Jedyny podatek który mógłby powodować *obowiązki* (choć nie zapłatę),
to byłby VAT, ale tylko wtedy jeśliby skarbówka była w stanie udowodnić
że zakup był *z zamiarem* odsprzedaży (fakt poniesienia straty nie
zwalniałby z obowiązku prowadzenia ewidencji).
  Ale przy ww. opisanych warunkach taka wersja IMO "oczywiście odpada".

W obu przypadkach sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy.

  Przy tym kryterium opodatkowany jest jedynie dochód i wyłączone
jest zwolnienie przedmiotowe z VAT (ale nie niepodleganie i nie
zwolnienie podmiotowe).
  Czyli bez znaczenia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-03 09:37:59
Autor: Arek
Aukcja all..o a podatek
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111030922550.2476quad...
On Wed, 2 Nov 2011, Arek wrote:

[...]

Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

--
Arek

Data: 2011-11-03 07:45:30
Autor: witek
Aukcja all..o a podatek
On 11/3/2011 3:37 AM, Arek wrote:
Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

Nie.

Data: 2011-11-03 12:04:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Aukcja all..o a podatek
On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

  Nie. I żadnym innym formularzu - dlaczego akurat PIT wyciągnąłeś
na wierzch? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-03 14:24:50
Autor: Arek
Aukcja all..o a podatek
-- Z powa|aniem Arkadiusz Tomczuk WICEDYREKTOR SZKOAY
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111031203300.2836quad...
On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

Czyli nie należy tych operacji opisywać w PIT rocznym?

 Nie. I żadnym innym formularzu - dlaczego akurat PIT wyciągnąłeś
na wierzch? ;)

pzdr, Gotfryd

Bo nie mam działalności gospodarczej i rozliczam się PIT. A PCC jest chyba od 1000 zł?

--
Arek

Data: 2011-11-03 14:36:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Aukcja all..o a podatek
On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

 Nie. I żadnym innym formularzu - dlaczego akurat PIT wyciągnąłeś
na wierzch? ;)

Bo nie mam działalności gospodarczej i rozliczam się PIT.

  A co ma DG do PIT, oprócz tego, że "fizyczna" rozlicza się
właśnie za pomocą PIT? :O

A PCC jest chyba od 1000 zł?

  Zgadza się.
  Ale np. "zamiar" odsprzedaży, z samym już podejrzeniem chęci
dokonania tego wielokrotnie podpada pod VAT, bo tam jest
odrębna definicja co to jest DG (w Ordynacji zresztą również).
  Nie implikuje to jeszcze płacenia VAT ani składania deklaracji :),
(bo jest zwolnienie itede), ale trzeba pamiętać że brak
zarejestrowanej DG nie oznacza "nieprowadzenia DG".
  W żaden deseń to oczywiście Ciebie nie dotyczy (bo nie
sposób dowieść ani "zamiaru sprzedaży" ani "sposobu
częstotliwego"), wskazałem jedynie na to, że pierwotne
pytanie (o podatki *w ogóle*) nie pokrywa się z wersją
późniejszego pytania *tylko* o PIT :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-03 18:19:56
Autor: Arek
Aukcja all..o a podatek
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111031430020.536quad...
On Thu, 3 Nov 2011, Arek wrote:

[...]

Rozumiem, dzięki za rozjaśnienie.

--
Arek

Data: 2011-11-03 11:38:10
Autor: Michal Jankowski
Aukcja all..o a podatek
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

  Jedyny podatek który mógłby powodować *obowiązki* (choć nie zapłatę),
to byłby VAT, ale tylko wtedy jeśliby skarbówka była w stanie udowodnić
że zakup był *z zamiarem* odsprzedaży (fakt poniesienia straty nie

A ja ci mówię, że wszystkie samochody kupowałem z zamiarem
odsprzedaży. Co prawda sprzedałem tylko N-1 posiadanych kolejno aut,
bo jedno mi ukradli... Obecnie posiadany pojazd też zamierzam
odsprzedać.

8-)

  MJ

Data: 2011-11-03 12:33:32
Autor: Tomasz Chmielewski
Aukcja all..o a podatek
On 03.11.2011 11:38, Michal Jankowski wrote:
[...]

Powinienes zostac ministrem finansow, po dziurze budzetowej dawno nie byloby sladu :)

Tak swoja droga, mieszkania tez nie zamierzasz kiedys sprzedac, i kupic np. wieksze? Albo twoj sasiad? Pewnie Grecki deficyt daloby sie zasypac pozyskanymi w ten sposob srodkami...

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-04 11:00:58
Autor: Michal Jankowski
Aukcja all..o a podatek
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> writes:

[...]

Nie wiem. Ono już duże jest... :) W każdym razie po pierwsze, w ogóle
go nie kupowałem, a po drugie, na pewno w momencie nabycia nie
myślałem o przyszłej sprzedaży. Z samochodami jest inaczej - od razu
kupuję ze zdecydowanym zamiarem sprzedaży po 5-6 latach.

:)

  MJ

Data: 2011-11-03 12:39:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Aukcja all..o a podatek
On Thu, 3 Nov 2011, Michal Jankowski wrote:

[...]

  Chroni Cię teza wyroku NSA:
http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/i-sa-op-596-10,podatek_od_towarow_i_uslug_podatkowe_postepowanie,35cd2bb.html
"Ocena zamiaru działania, w tym przypadku prowadzenia działalnoœci
handlowej, nie może być wyprowadzana jedynie z werbalnych deklaracji
podatnika, lecz musi uwzględniać, dla właœciwego zrekonstruowania stanu
faktycznego, także cały kontekst okolicznoœci faktycznych"
  Po prawdzie teza służyła dowodowi w drugą stronę, ale jej prawdziwości
nie śmiem podważać :P

  Zwyczajnie Ci nie wierzymy i tyle, udowodnij że to nie było w celu
użytkowania osobistego :|