Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę

Data: 2009-06-01 16:29:06
Autor: Autron
Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę
Witam,

wystawiłem aukcję, której przedmiotem było wykonanie projektu strony internetowej, usługa została zrealizowana, kupujący zaakceptował projekt, jednak nie chce zapłacić.

Wysłałem mu fakturę, następnie wezwanie do zapłaty, niestety cały czas brak odzewu mimo że korespondencja została odebrana.

W międzyczasie na jego koncie pojawiły się 2 inne negatywne opinie od firm z tej samej branży, obydwie podobne (tzn. zamówił, zrobili i nie zapłacił).

Pierwszy raz spotkało mnie coś takiego i zastanawiam się jak to ruszyć dalej? Czy sądy respektują aukcję jako umowę? Mogę dochodzić swoich praw tylko na drodze cywilnej czy to się ściga z urzędu?

Praca była prosta i faktura jest na 600zł, czy w ogóle jakiś sąd się przejmie taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie windykacyjnej choćby za 100zł?

Data: 2009-06-01 19:09:47
Autor: SDD

Użytkownik "Autron" <autron200@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h00vki$ii4$1inews.gazeta.pl...

Praca była prosta i faktura jest na 600zł, czy w ogóle jakiś sąd się przejmie
taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie
windykacyjnej choćby za 100zł?

A masz dowody zawarcia umowy?
Znaczy maile z ustaleniami itp? Maila z akceptacja, itp?
Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar niezaplacenia.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-01 17:35:42
Autor: Autron
SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):
A masz dowody zawarcia umowy?
Znaczy maile z ustaleniami itp? Maila z akceptacja, itp?

Aukcja allegro, korespondencja mailowa (akceptacja projektu, obietnica zapłaty).

Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar niezaplacenia.

Z komentarzy wynika, że wcześniej wykiwał już w ten sposób 2 firmy.

Data: 2009-06-01 10:46:22
Autor: SzalonyKapelusznik
On 1 Cze, 19:35, "Autron" <autron200.SKA...@gazeta.pl> wrote:
SDD <sddwyt...@towszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]

> niezaplacenia.

Z komentarzy wynika, że wcześniej wykiwał już w ten sposób 2 firmy.

Napisz do innych co projektowali i przeczescie siec w poszukiwaniu
tych stron. Jesli zamawial w jednym okresie to mogl miec jakies
niespodziewane problemy finansowe. Ale jesli zamawial w odstepach
czasu a potem uzyl waszych projektow to mozna mowic o celowym
oszukaniu/wyludzeniu.

Data: 2009-06-01 20:31:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h0120s$pjf$1news.onet.pl...
[...]

Pewnie dane z ALLEGRO. moim zdaniem wystarczą.

Znaczy maile z ustaleniami itp.? Maila z akceptacja, itp.?

Akceptacją samą w sobie będzie umieszczenie tej strony na serwerze.

Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar niezaplacenia.

Na karna sprawę są szanse, jeśli gość stronę tę wystawił w sieci. Narusza tym prawa autorskie, bo publikuje bez licencji autora.

Data: 2009-06-01 19:28:04
Autor: SDD
[...]

a oczywiscie na cywilna duze :)
Jesli masz troche czasu i ciutke nerwow,, to bym polecal. Trzeba buca nauczyc porzadku.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-02 11:59:38
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

sadzac po tych dwoch komentarzach mozna zalozyc ze z gory mial zamiar nie zaplacenia (szoustwo)

Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę