Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?

Data: 2011-07-31 16:54:12
Autor: jh
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
Cóż, za głupotę trzeba płacić... :P

Odwiedziłem ostatnio piękną Chorwację jadąc oczywiście przez Austrię. I o ile pozostałe kraje jakoś mnie specjalnie nie zmyliły - jechałem niemalże "po bożemu", o tyle z Austrią się mi coś główce porąbało, że to niby jak w Niemczech - że to brak ograniczenia prędkości na autostradzie, poza miejscami oznaczonymi ograniczeniem prędkości. No i tak się zastanawiam, czy powinienem liczyć na "pocztówki" z wakacji od policji austriackiej? Czy oni są tak bardzo gorliwi, jeżeli fotograf na autostradzie pstryknął (choć specjalnie tego nie zauważyłem)? Jechałem w zasadzie podobnie jak inni, ustępując tym, którzy zdrowo mnie wyprzedzali, niemniej średnia podróżna wahała się między 130-150 km/h. Czy oni są jakoś uczuleni na takie przekroczenia prędkości? A jeśli kilkukrotnie takie fotki zrobili, to mandaty jakiego rzędu EUR mogą przysłać?

jh

Data: 2011-07-31 18:54:57
Autor: Marcin Jan
W dniu 11-07-31 16:54, jh pisze:
[...]

Nie są wstanie ściągnąć z Ciebie takiego mandatu. choć owszem mogą coś przysłać, a nuż trafi na uczciwego i zapłaci z własnej woli. Jeśli zdecydujesz się nie zapłacić to system może "zapamiętać" i przy pierwszej kontroli może trzeba będzie uregulować.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2011-07-31 21:39:56
Autor: jh
W dniu 2011-07-31 18:54, Marcin Jan pisze:
[...]

Czytałem ten przepis. Niemniej w następne wakacje chciałbym ponownie pojechać przez Wiedeń, jak nie do samego Wiednia :) Ciekawi mnie, jak często ścigają 'obcokrajowców' i w jakiej wysokości te mandaty mogą być. Może martwię się na zapas, ale kto wie... A przy okazji w samej Chorwacji miałem spotkanie z policją, która w ordynarny sposób chciała wycyganić łapówkę. Stanęli z suszarką pod koniec malutkiej miejscowości. Jakiś tubylec przede mną nawet nie zwolnił, ja widząc ich z daleko z mniej więcej 60, zwolniłem do okolic 55 km/h. Oczywiście tubylec pojechał nietknięty, mnie zatrzymali. Policjant pokazuje mi 68 km/h. Tłumaczę mu po angielsku, że to niemożliwe. On swoje, wyciąga bloczek mandatów i pokazuje mi mandaty na 500 i 300 kun (ichnia waluta, tak średnio to w zł będzie o połowę mniej). Tłumaczę mu, że to ten przede mną, że jechałem 50, max 55, poza tym jest niedzielny wieczór, ruchu zero - droga pusta, mieszkańców jakby nie było. Ten swoje i że chce 300 kun (150 zł) a jak nie to mi pokazuje kajdanki :) Mówię mu, że po prostu tyle nie mam. No to on - a ile masz przy sobie? :) Zerkam do portfela, a ten mi takiego żurawia zapuszcza, że mało się nie przewrócił na mnie. Na całe szczęście w portfelu miałem jakieś 50 kun, EUR były w schowku, którego nie widział. Lekko się wkurzył i w końcu puścił mnie bez mandatu, coś tam po swojemu prychając. Widocznie u nich nie było jeszcze jakiejś większej afery łapówkarskiej :)

jh

Data: 2011-07-31 19:28:00
Autor: megrims
W dniu 2011-07-31 16:54, jh pisze:
[...]

W Austrii  walnęło mi sÅ‚it-focie ze 3 razy. W niemczech z 5.
Nigdy nie dostałem zdjęcia z tych krajów. Videorejestrator
to co innego. 300 DM kary i Fahrverbot na miesiÄ…c.

Ale inna rzecz mnie ciekawi. W ostatnich 4 latach pamiętam
ze 3 przypadki jak walnęło mi focie w Polsce z karmika na
maszcie i ani razu nie dostałem foci. A minął ponad rok.
Czy to straszaki, nie wyraźne wyszło? Nie chciało się
komuś wysłać?

Ma ktoś podobne doświadczenia? Błysnęło i nic?

Data: 2011-07-31 19:39:00
Autor: Protz
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał

Ma ktoś podobne doświadczenia? Błysnęło i nic?

Ma.

Protz

Data: 2011-08-01 13:07:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-31, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

Ma kto¶ podobne do¶wiadczenia? B³ysnê³o i nic?

W Polsce? Tak.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-08-01 16:36:18
Autor: Bydlê
On 2011-07-31 19:28:00 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> said:

W Austrii  walnê³o mi s³it-focie ze 3 razy. W niemczech z 5.
Nigdy nie dosta³em zdjêcia z tych krajów. Videorejestrator
to co innego. 300 DM kary i Fahrverbot na miesi±c.

A jakie¶ aktualne wspomnienia?
Takie nie sprzed dziewiêciu lat?

--
Bydlê

Data: 2011-08-01 18:28:43
Autor: megrims
W dniu 2011-08-01 16:36, Bydlê pisze:
On 2011-07-31 19:28:00 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> said:

[...]

Ostatnia focia strzelona w Polsce w styczniu 2011 - nic nie przysz³o.
Ostatnia focia strzelona w Niemczech w grudniu 2010 - nic nie przysz³o.

Wiêcej grzechów nie pamiêtam.

Data: 2011-08-02 18:23:27
Autor: Bydlê

On 2011-07-31 19:28:00 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> said:

[...]

I dobrze!

Ostatnia focia strzelona w Niemczech w grudniu 2010 - nic nie przysz³o.

A tu jeszcze nie fetowa³bym.
:-)))

--
Bydlê

Data: 2011-08-02 18:55:06
Autor: Bart³omiej Zieliñski
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
U¿ytkownik Bydlê napisa³:
Ostatnia focia strzelona w Polsce w styczniu 2011 - nic nie przysz³o.
I dobrze!

Czyli mogê mieæ nadziejê, ¿e (domniemana) fotka z wrze¶nia 2009 to ju¿ te¿ zasz³o¶æ? Czy te¿ lepiej spaæ z rewolwerem pod poduszk±? ;-)

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-02 18:56:24
Autor: Cavallino
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
U¿ytkownik "Bart³omiej Zieliñski" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j19a5a$4n0$1polsl.pl...
U¿ytkownik Bydlê napisa³:
Ostatnia focia strzelona w Polsce w styczniu 2011 - nic nie przysz³o.
I dobrze!

Czyli mogê mieæ nadziejê, ¿e (domniemana) fotka z wrze¶nia 2009 to ju¿ te¿ zasz³o¶æ?

Przedawnia siê po 2 latach, wiêc mo¿esz spaæ spokojnie.
S±dy tak szybko nie dzia³aj±, nawet gdyby¶ dzi¶ dosta³ pisemko ze stra¿y wiejskiej.

Data: 2011-08-02 21:33:13
Autor: Bydlê
On 2011-08-02 18:55:06 +0200, Bart³omiej Zieliñski <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> said:

U¿ytkownik Bydlê napisa³:
Ostatnia focia strzelona w Polsce w styczniu 2011 - nic nie przysz³o
.
I dobrze!

Czyli mogê mieæ nadziejê, ¿e (domniemana) fotka z wrze¶nia 2009  to ju¿ te¿ zasz³o¶æ? Czy te¿ lepiej spaæ z rewolwerem pod poduszk± ? ;-)

Teoretycznie mo¿e siê tak zdarzyæ, ¿e kto¶-tam bêdzie r¿n±³ g³upa, ¿e "od ujawnienia wykroczenia nie up³ynê³ó wiêcej ni¿..."
Ale to musia³by byæ stra¿nik miejski-pose³....

--
Bydlê

Data: 2011-08-03 09:38:41
Autor: Bart³omiej Zieliñski
[...]

Sprawê dodatkowo komplikuje fakt, ¿e auto ewentualnie widniej±ce na fotce zmieni³o w³a¶ciciela. :-)

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-03 09:47:45
Autor: Cavallino
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
U¿ytkownik "Bart³omiej Zieliñski" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j1atu1$8nc$2polsl.pl...
U¿ytkownik Bydlê napisa³:

Nie komplikuje, tylko upraszcza.
Wyd³u¿aj±c ew. postêpowanie.

Data: 2011-08-01 21:11:24
Autor: jerzu
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
On Sun, 31 Jul 2011 19:28:00 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl>
wrote:

Ma kto¶ podobne do¶wiadczenia? B³ysnê³o i nic?

Trzy razy.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-01 20:19:11
Autor: malyspam
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
Có¿, za g³upotê trzeba p³aciæ... :P

Odwiedzi³em ostatnio piêkn± Chorwacjê jad±c oczywi¶cie przez Austriê. I

o ile pozosta³e kraje jako¶ mnie specjalnie nie zmyli³y - jecha³em

niemal¿e "po bo¿emu", o tyle z Austri± siê mi co¶ g³ówce por±ba³o, ¿e to

niby jak w Niemczech - ¿e to brak ograniczenia prêdko¶ci na

autostradzie, poza miejscami oznaczonymi ograniczeniem prêdko¶ci. No i

tak siê zastanawiam, czy powinienem liczyæ na "pocztówki" z wakacji od

policji austriackiej? Czy oni s± tak bardzo gorliwi, je¿eli fotograf na

autostradzie pstrykn±³ (choæ specjalnie tego nie zauwa¿y³em)? Jecha³em w

zasadzie podobnie jak inni, ustêpuj±c tym, którzy zdrowo mnie

wyprzedzali, niemniej ¶rednia podró¿na waha³a siê miêdzy 130-150 km/h.

Czy oni s± jako¶ uczuleni na takie przekroczenia prêdko¶ci? A je¶li

kilkukrotnie takie fotki zrobili, to mandaty jakiego rzêdu EUR mog±

przys³aæ

Dwa lata temu mialem przyjemnosc jechac przez austrie Byl to piekny sierpien:)
koniec pazdziernika dostalem z austri wezwanie do zaplaty mandatu wezwanie do zaplaty bylo wystawione w dwuch jezykach :) niemieckim i polskim
bylo wyszczegolnione  na jakiej drodze przekroczylem predkosc lecz nie bylo dolaczone zdjecie mojego autka:)
w odpowiedzi do nich wyslalem prosbe o przedstawienie zdjecia :)
w przeciagu 3 tygodni otrzymalem fotke:)
ale szok zdjecie przedstawialo tyl mojego pojazdu:)
podobno w austri tak sa robione zdjecia:(
z tego co pamietam zaplacilem okolo 50 euro :(
zaplacilem gdyz nie chcialem ryzykowac przy kolejnej wizycie w tym kraju bo dosc czesto sie tam poruszam:)

Data: 2011-08-01 20:58:31
Autor: Artur Ma¶l±g
Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?
W dniu 2011-08-01 20:19, malyspam pisze:
(...)
[...]

A w Polsce niby nie? O s³odka naiwno¶ci :)

z tego co pamietam zaplacilem okolo 50 euro :(

To du¿o?

zaplacilem gdyz nie chcialem ryzykowac przy kolejnej wizycie w tym kraju bo
dosc czesto sie tam poruszam:)

Generalnie lepiej zap³aciæ i mieæ spokój ni¿ czekaæ na
"przedawnienie/przeoczenie", ale na grupie panuje raczej opinia, ¿e
p³ac± tylko lamerzy...

Austria - autostrady i mandaty "po wakacjach"?