Austriacki mandat w polskim sądzie :/

Data: 2011-08-22 22:22:38
Autor: kamil
Austriacki mandat w polskim sądzie :/
On 22/08/2011 22:20, Rafal wrote:

znajoma prawniczka (inna niz ww) tez twierdzi ze nic nie wie o podstawie prawnej
ale musi sprawdzić..
Zagadką jest to ze na wezwaniu z sądu też nie ma paragrafu (a standardowo w
akich pismach jest) - moze to potwierdzac tezę o braku podstaw prawnych..
Dyrektywa UE o której mowa w artykule jeszcze nie weszła, a do tego wg polskich
przepisów sprawa byłaby przeterminowana
tyle ze - zarzut przeterminowania nie zapada z urzędu a trzeba go podnieść w
sądzie - tak jest w sprawach cywilnych, mozliwe ze o wykroczenia tez tak jest
(stąd wogóle jest posiedzenie w sądzie)..
Macie pomysły na "podstawę prawną braku podstaw do ukarania za wykroczenie poza
PL"? Czy aby nie ma jakichś umów między PL a A które to regulują odrębnie?
Moze ktoś zetknął się z podobną sprawą?

Chodzić tydzień po prawnikach, użerać się z sądami, spędzić niewiadomo ile godzin grzebiąc po nocach w internecie w poszukiwaniu źródeł i srać w gacie przy okazji kolejnej wycieczki do Austrii czy czegoś nie wymyślą.

Wszystko dla oszczędzenia 300zł mandatu, który się słusznie należy.

Polska panie, Polska.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-22 23:26:45
Autor: Rafal
> [...]

w gacie przy okazji kolejnej wycieczki do Austrii czy czegoś nie wymyślą.

Wszystko dla oszczędzenia 300zł mandatu, który się słusznie należy.

W tej chwili nie interesują mnie twoje wywody moralne (zwlaszcza ze te 72 euro i
tak zaplace bo przez A jezdze zbyt czesto by ryzykowac), to zagadnienie
interesuje mnie czysto prawnie (czy są podstawy) oraz "sportowo" (fajnie wygrać
w sądzie). Zrozumiał?

Data: 2011-08-22 23:27:54
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Rafal" <rafal_1970WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000024d.4e52c995newsgate.onet.pl...
> [...]

interesuje mnie czysto prawnie (czy są podstawy) oraz "sportowo" (fajnie wygrać

    Chyba jakos to dziala, bo moj kolega dostal zakaz jazdy po DE na rok za mandaty :P

PZDr
Adam

Data: 2011-08-22 23:33:22
Autor: rafal
Austriacki mandat w polskim sądzie :/

    Chyba jakos to dziala, bo moj kolega dostal zakaz jazdy po DE na rok za

mandaty :P

PZDr

Adam

A przypadkiem nie od policji/sądu niemieckiego a nie polskiego, i   powodu
przekroczenia limitu punktów, a nie za mandaty? Bo za punkty to wiele krajów tak
karze obcokrajowców

Data: 2011-08-23 20:55:38
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "rafal" <rafal_1970WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000024f.4e52cb22newsgate.onet.pl...

[...]

    Dokladnie od niemieckiego sadu za punkty.

PZDr
Adam

Data: 2011-08-22 23:34:49
Autor: Paweł W.
Austriacki mandat w polskim sądzie :/

   Chyba jakos to dziala, bo moj kolega dostal zakaz jazdy po DE na rok za mandaty :P

Co to za kraj DE ?

p.

Data: 2011-08-22 23:38:42
Autor: Damian [EX]
Austriacki mandat w polskim sądzie :/

Użytkownik "Paweł W."

Co to za kraj DE ?

Deutsche Enerde

p.

Data: 2011-08-23 04:40:35
Autor: Czarek Daniluk
On Aug 22, 11:34 pm, Paweł W. <pawunio.wyt...@wytnij.onet.pl> wrote:
>    Chyba jakos to dziala, bo moj kolega dostal zakaz jazdy po DE na rok za
> mandaty :P

Co to za kraj DE ?

p.

chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P

Pozdrawiam !

Data: 2011-08-23 13:42:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Austriacki mandat w polskim sądzie :/
Hello Czarek,

Tuesday, August 23, 2011, 1:40:35 PM, you wrote:

>    Chyba jakos to dziala, bo moj kolega dostal zakaz jazdy po DE na rok za
> mandaty :P
Co to za kraj DE ?
chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P

Na samochodach się go tak nie oznacza.

--
Best regards,

Data: 2011-08-23 13:57:28
Autor: Borys Pogoreło
Austriacki mandat w polskim sądzie :/
Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:42:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Co to za kraj DE ?
chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P

Na samochodach się go tak nie oznacza.

 O właśnie... Dlaczego na rejestracjach nie ma po prostu kodów ISO krajów?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-23 12:00:37
Autor: masti
Austriacki mandat w polskim sądzie :/
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 13:57:28 +0200 osobnik zwany Borys Pogoreło
wystukał:

Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:42:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Co to za kraj DE ?
chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P

Na samochodach się go tak nie oznacza.

 O właśnie... Dlaczego na rejestracjach nie ma po prostu kodĂłw ISO
 krajĂłw?

bo w momencie jak zaczęto przyznawać oznaczenia to ci co wymyślili ISO jeszcze się nie urodzili :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-23 14:16:06
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 23 Aug 2011 12:00:37 +0000 (UTC), masti napisał(a):

 O właśnie... Dlaczego na rejestracjach nie ma po prostu kodów ISO
 krajów?

bo w momencie jak zaczęto przyznawać oznaczenia to ci co wymyślili ISO jeszcze się nie urodzili :)

 W sumie racja :) A teraz pewnie nikomu się nie chce tego ruszać...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-23 14:42:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Austriacki mandat w polskim sądzie :/
Hello Borys,

Tuesday, August 23, 2011, 1:57:28 PM, you wrote:

Co to za kraj DE ?
chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P
Na samochodach się go tak nie oznacza.
 O właśnie... Dlaczego na rejestracjach nie ma po prostu kodów ISO krajów?

Bo oznaczenia krajów na samochodach wymyślono na długo przed
stworzeniem listy kodów ISO.

--
Best regards,

Data: 2011-08-23 13:55:35
Autor: Paweł W.

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:89b630a8-0a76-4234-aaa7-bbf1a0d08a53p19g2000yqa.googlegroups.com...
Co to za kraj DE ?

p.

chiba dojczland ;P zobacz jak się oznacza go ;P

Dojczland na samochodach ma D, a DE to nie mogę jakoś znaleźć tego kraju ;-P

p.

Data: 2011-08-23 11:34:40
Autor: kamil
On 22/08/2011 22:26, Rafal wrote:

[...]

Tak, tak, zapłacisz z dobrej woli.

"o fakt, bylo coś takiego, nawet policja wiedeńska przysłała mi pół roku po tym zdarzeniu pismo z odp. informacją i "prośbą" o 72 euro "

Po czym "skonsultowałem to z prawnikkiem (...), wiec zignorowałem"

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-23 12:04:16
Autor: RadekNet
W dniu 22.08.2011 23:26, Rafal pisze:
[...]

Pewnie sie Kamil zasugerowal tym, ze tak dlugo nie placiles i teraz tez chcesz sie wymigac. Hmmm w sumie mnie tez sie tak wydawalo czytajac Twojego posta ;>
Jesli to mylne wrazenie to przepraszam - moze po prostu wplac im ta kase i tyle? Skoro uznajesz swoja wine, skoro chcesz zaplacic to po co kombinujesz "prawnie" i "sportowo"?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-23 11:35:13
Autor: kamil
On 23/08/2011 11:04, RadekNet wrote:
[...]

Chyba dobrze ci się wydawało, skoro 2 lata temu pytający dostał pismo, które po prostu olał. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-23 12:28:19
Autor: Bydlę
On 2011-08-22 21:26:45 +0000, "Rafal" <rafal_1970WYTNIJTO@op.pl> said:

W tej chwili nie interesują mnie twoje wywody moralne...to zagadnienie
interesuje mnie czysto prawnie

A gdyby sprawa była o karę za wybicie szyby komputerem, to pytałbyś na pl.com.pecet i pl.rec.szklarstwo?

--
Bydlę

Data: 2011-08-23 10:56:32
Autor: J.F
Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2uha8$pua$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Caly swiat. Nikt nie lubi placic.

A ty jedz do Irlandii, bo przodkowie w grobach sie przewracaja, oni walczyli z komuna, faszyzmem, germanizacja, rusyfikacja, a ty bedziesz grzecznie placil 300zl jakiegos mandatu, ktory nie wiadomo czy sie nalezy, czy nie przeterminowany, no i zmiana numerow kosztuje 150 zl :-P

J.

Austriacki mandat w polskim sądzie :/