Author Dexter czy Kross Level A4?

Data: 2010-07-14 09:38:34
Autor: PanRatio
Author Dexter czy Kross Level A4?
Witam.

Planuję lada dzień zakupić rower. Waham się pomiędzy dwoma modelami:

Author Dexter 2010 (wersja granatowa): http://velo.com.pl/rowery/?id=432

czy

Kross Level A4: http://www.kross.pl/rower/27-Level_A4__.html

Osobiście wolałbym Authora z tego względu, że autoryzowany sklep z
serwisem jest jakieś czterysta metrów od mojego domu, a do sklepu z
Krossem musiałbym jechać, a raczej iść, bo nie mam samochodu przez pół
miasta. Ludzie polecali mi Krossa, ale nie wiem czy jest on na tyle
lepszy, żeby przełknąć odległość do sklepu/serwisu.

Cóż wybrać?

Data: 2010-07-14 13:03:55
Autor: Mancer
Author Dexter czy Kross Level A4?
On 14 Lip, 18:38, PanRatio <panra...@gmail.com> wrote:

Cóż wybrać?

Zamącę Ci jeszcze bardziej ;) Popatrz na allegro na MBIKE RENEGADE 0.5
i ew. tańsza wersje 0.4

Ostatnio sporo osób na tych rowerach widać na maratonach i ogólnie
dają radę. Opinie raczej pozytywne i niezły stosunek cena/jakość.

Data: 2010-07-14 20:22:19
Autor: Ignac
Author Dexter czy Kross Level A4?

   ODRADZAM tego Authora te korby santour sa do odlania musiałem je wymienić
   wraz z kasetą i na dodatek tych korb nigdzie nie kupisz.
   Kup wyłacznie rower z osprzętem shimano...a nie chińskie badziewie.

   Ignac --

Data: 2010-07-14 11:48:06
Autor: PanRatio
Author Dexter czy Kross Level A4?
Kross ma korbę Truvativ, to chyba także nie shimano? Na droższy rower
mnie nie stać :(

Data: 2010-07-14 20:53:45
Autor: MadMan
Dnia Wed, 14 Jul 2010 11:48:06 -0700 (PDT), PanRatio napisał(a):

Kross ma korbę Truvativ, to chyba także nie shimano?

Nie, to SRAM, ale jakość porównywalna do Shimano (czego o kasetach bym
np. nie powiedział). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-14 21:36:58
Autor: Ignac
Author Dexter czy Kross Level A4?

   Jeżeli korby w tym krosie nie mają wymienianych tarcz to juz na wstepie
   są badziewne...zeby zmylić kupujacego to te nity mocujące wyglądają na oko
   jak sruby i ludzie sie nabierają...wzieli sie na sposób i badziewną
   chińszczyzne pchają bo:
   - jest tania
   - nie ma stosownej jakości więc wymusza zakup części i serwisu
   Jednym słowem interes sie kręci...nie bez kozery dali przerzutkę dore ale
   cała reszta z dolnej półki...cena powinna być wtedy 1300 pln.

   Ignac

Data: 2010-07-16 11:10:58
Autor: tms
On 2010-07-14 20:22, Ignac wrote:

[...]

Hmm, ja mam akurat Author-a i na razie z korbami problemów brak za to już zajechałem kasetę Shimano HG-50. W razie gdyby coś się stało to przecież można wymienić na inne na kwadrat ewentualnie pójść na całość i wymienić suport na np. octalink.
A swoją drogą dystrybutorem Suntoura na Polskę jest EuroBike (http://www.eurobike.pl/) - nie mają nic z korb?

TS

Data: 2010-07-16 11:17:55
Autor: MadMan
Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:10:58 +0200, tms napisał(a):

już zajechałem kasetę Shimano HG-50

Już tzn. po ilu km? Bo 6000 na bank powinno się na tym pojeździć. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-22 19:42:25
Autor: tms
On 2010-07-16 11:17, MadMan wrote:
Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:10:58 +0200, tms napisał(a):

już zajechałem kasetę Shimano HG-50

Już tzn. po ilu km? Bo 6000 na bank powinno się na tym pojeździć.

No właśnie słabo - 4900km przejechane na dwóch wymienianych na przemian łańcuchach HG-53 (shake itd.). Smarowane dokładnie, każde ogniwo i zostawione na kilka / kilkanaście godzin potem wytarte do sucha. Eksploatacja głównie po asfalcie - czasem okazyjnie jakiś lasek, szuter.

Może nie jest jeszcze totalnie zajechana i trochę jeszcze przejedzie ale w serwisie już mnie uprzedzili że jest mocno zużyta. Rzeczywiście na 4 najmniejszych zębatkach wyraźnie widać nie tylko starte zęby ale i odkształcenia (spęcznienie zębów w miejscu natarcia rolki łańcucha). Fakt że na początku jeździłem na niższych kadencjach i bardziej siłowo ale to nie były podjazdy żeby znów jakieś duże siły wchodziły w grę. Jestem trochę zawiedziony taką kiepską trwałością i chyba spróbuję teraz z kasetą SLX.

TS

Data: 2010-07-16 21:07:04
Autor: Ignac
[...]

   ...a ile kolega przejechał na tej kasecie i w jakich warunkach...rozumiem że
  łańcuch został też wymieniony.
  Ja po asfalcie na nowym napędzie z tymi korbami suntour przejechałem 12 kkm
  a ponieważ korby powinny wytrzymać przynajnniej 2 kasety jakież było moje   zdziwienie gdy wymienić musiałem i korby dlatego twierdzę że są szajsowne.
  Zaznaczam że napęd smaruję i nie przeciążam (np.stając na korby).
     Ignac

Data: 2010-07-14 22:09:36
Autor: kml
Author Dexter czy Kross Level A4?

Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał w wiadomości news:fd40cf3d-4201-4661-92f3-3bcca3398b27r27g2000yqb.googlegroups.com...

Cóż wybrać?

Przeglądałeś ofertę Mbike seria renegade? Model 0.4 jest całkiem całkiem. Krossa poszukaj na allegro, są spore przeceny a rower możesz serwisować w dowolnym sklepie z autoryzacją.

kml
Last update 14/06/2010 Zestaw do czyszczenia bukłaka za 15PLN :)

Data: 2010-07-14 13:23:16
Autor: PanRatio
Author Dexter czy Kross Level A4?
Myślałem, że sprawa będzie prosta - kilka osób wskaże ten sam model i
wiso, a tutaj jeszcze większe wątpliwości.

Czyli Kross i author odpadają, bo korby są do pupy? Te mbajki mi się
nie podobają z wyglądu. Wiem, może to amatorskie podejście, ale nie
będę jeździł na rowerze, który mi się nie podoba z wyglądu. Wszystkie
te rowerki są wyraźnie dla mnie przekoloryzowane... takie słitaśne O_o

No, ale jakbyście mieli wybierać: to ten Kross czy Author?

Data: 2010-07-15 07:41:38
Autor: kml

Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał w wiadomości news:e80d9e04-06bc-458e-89e1-bae19df167a6x21g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Szczerze: mbike i 3 roli czarnej izolacji :) A powaznie wziałbym ten rower, który po przymiarce bardziej by mi pasował.

Data: 2010-07-14 22:28:37
Autor: MichałG
kml pisze:

[...]

a moze taki? - jak sie pokłócisz to jeszcze ze 200zł, lub stos wyposażenia utargujesz.... wiem z autopsji.. ;)
Tylko te klamkomanetki.... bosz. Ale są tacy co lubia.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-07-14 22:29:37
Autor: MichałG
MichałG pisze:
kml pisze:

[...]

miał być link:
http://rowery.shop.pl/view/154

Data: 2010-07-15 08:34:15
Autor: bans
Author Dexter czy Kross Level A4?
W dniu 2010-07-14 22:29, MichałG pisze:

miał być link:
http://rowery.shop.pl/view/154

BTW w tym sklepie (rzceczywistym, nie internetowym) jesienia stał jeszcze jakiś starszy model Krossa A6, z amortyzatorem RS Judy (!), chyba za 1700zł.

--
bans

Data: 2010-07-15 00:26:56
Autor: PanRatio
On 15 Lip, 08:34, bans <g...@o2.pl> wrote:
[...]

Ta, tylko ja z Gdyni jestem, więc mnie to nie interere ;)

Ten Cube Analog mi się podoba :) Proszę o szybką opinię i kupuję :]
Klik: http://allegro.pl/item1148710386_cube_analog_black_red_200zl_taniej_dhl.html

Data: 2010-07-15 00:56:35
Autor: Piotrpo
On 15 Lip, 09:26, PanRatio <panra...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ta, tylko ja z Gdyni jestem, więc mnie to nie interere ;)

Ten Cube Analog mi się podoba :) Proszę o szybką opinię i kupuję :]

A takie jedno zajebiście ważne pytane - do czego ma być ten rower, ile
chcesz na nim jeździć i gdzie.
Jeżeli to ma być rower do krótkich wycieczek w weekendy, kilkanaście
razy w roku i ma kosztować mniej niż 2k to po prostu weź w tej cenie
rower który ci się bardziej podoba.

Dobry stosunek jakości do ceny mają podobno unibike. Sam zastanawiam
się nad expertem od nich. Dla mnie główny problem to to, że widzę
unibike, myślę romet...

Data: 2010-07-15 01:02:31
Autor: Piotrpo
On 15 Lip, 09:56, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:

> [...]

Dobry stosunek jakości do ceny mają podobno unibike. Sam zastanawiam
się nad expertem od nich. Dla mnie główny problem to to, że widzę

Sam sobie jeszcze odpowiem, bo aż mnie to zaskoczyło - w tej cenie
scott aspect 30 można kupić. W Gdyni jest sklep Żuchlińskiego na
Morksiej (właściwie to już Rumia)
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=235&id_prod=1293

Data: 2010-07-15 11:36:12
Autor: Ignac
Author Dexter czy Kross Level A4?

  Sam widzisz że koledzy ci swietnie doradzają i to co ci zaproponowali
  jest o niebo lepsze od tego co sam wybrałeś,przy wyborze nie spiesz się
  i nie przypalaj na pewno tych rowerów nie zabraknie ,o tych które wybraleś
  na wstępie zapomnij...szczególnie polecam ci uwagi Piotrpo.
    Ignac

Data: 2010-07-15 05:25:38
Autor: PanRatio
Author Dexter czy Kross Level A4?
To, że mam ProSport, Żuchlińskiego czy Cyklo, to wiem, ale chciałbym
tam pojechać z zamiarem zakupu konkretnego modelu. Do czego ma być
rower? Do jazdy po lesie, na sucho i mokro. Kilka razy w tygodniu.
Dlatego chciałbym mieć hamulce tarczowe. Chyba, że V-brake też się
sprawdzą? Cena to max. 2100 zł, więcej nie mam i mieć nie będę.

Unibajk nie ma zbyt wielu modeli. Jeden jest po 1599 zł, a następny
już po 2299 zł.
Scott aspect 30 ( brzydal, ale ujdzie - ah ta szpetna biel -.-), ale
nie ma hamulców tarczowych.
mbike wcześniej mówiłem, że nie podobają mi się z wyglądu kompletnie.
toż to wygląda jak rowerki dla dzieci, takie kolorowe oponki nawet ma
-.-

Powiecie, że wybrzydzam, ale to mój pierwszy markowy rower po
wieloletniej przygodzie z Tesco "rowerem" i jednocześnie wielka chwila
dla mnie.

Nie ma jakiegoś ciemnego roweru, z hamulcami tarczowymi za 2100 zł,
który nada się do w/w celów dla początkującego?

Data: 2010-07-15 06:06:12
Autor: Piotrpo
On 15 Lip, 14:25, PanRatio <panra...@gmail.com> wrote:
[...]
A w tesco rowerze się nie sprawdziły?

Unibajk nie ma zbyt wielu modeli. Jeden jest po 1599 zł, a następny
już po 2299 zł.
Magiczne słowo "wyprzedaż" - szukaj - właśnie zauważyłem patrząc na
rowery dla ciebie, że pewien scott zrobił się nagle w moim zasięgu
cenowym.

[...]

Z tego co piszesz, to każdy ciemny rower z hamulcami tarczowymi za 2k
PLN będzie ok. Przejdź się po sklepach, zobacz, który jest fajny,
siądź na niego, może da się chwilę pojeździć. Dodatkowo możesz natknąć
się na coś fajnego z wyprzedaży, jakiejś promocji.
W domu przemyśl, to jeszcze raz nie zadając tym razem pytań w
internecie, kup i będzie ok.
W tej cenie dostaniesz już rower na dość przyzwoitej ramie z osprzętem
idącym na mocne kompromisy. Fajnie gdyby miał słabsze przerzutki a za
to lepszy amortyzator, ale raczej wielkiego wyboru tu nie będzie
niestety. Osprzęt da się wymienić na coś lepszego jak zacznie się
zużywać / przeszkadzać/wpadnie kasa do kieszeni. Wyjątkiem jest
amortyzator - po prostu coś dobrego kosztuje dużo i ciężko na niego
odłożyć.

Data: 2010-07-15 14:34:26
Autor: bans
W dniu 2010-07-15 14:25, PanRatio pisze:

Dlatego chciałbym mieć hamulce tarczowe. Chyba, że V-brake też się
sprawdzą?

Sprawdzą się, olej tarcze, szkoda kasy.

Ja wiem jak tom działa, czyta się w necie opinie typu "v-brake w błocie gorzej się sprawdzają", bierze się to zbytnio do serca i kupuje tarcze, gdy są niepotrzebne.

Ja zacząłem dopiero przygodę z MTB, ale od jesieni zeszłego roku zrobiłem kilkaset km w górach, w różnych warunkach, w tym w błocie oblepiającym obręcze i v-brake _nigdy_ mnie nie zawiodły. Owszem, jeden zestaw locków zdarłem, ale od tego one są.

--
bans

Data: 2010-07-15 15:08:47
Autor: Fabian
W dniu 15.07.2010 14:25, PanRatio pisze:
To, że mam ProSport, Żuchlińskiego czy Cyklo, to wiem, ale chciałbym
tam pojechać z zamiarem zakupu konkretnego modelu.

IMHO w Twoim wypadku to jest złe podejście, bo raczej nie zależy Ci na
konkretnym sprzęcie, tylko takim który będzie Ci się podobał. Może warto
poświęcić jedno popołudnie i zapoznać się z ofertą pobliskich sklepów, a
może się okazać, że dostaniesz coś co Ci się podoba i w dobrej cenie.

Kupowanie roweru wysyłkowo, jak nie wiesz czego chcesz, nie jest
najlepszym pomysłem. W dobrym sklepie powinni Ci pomóc w doborze
rozmiaru, zmienią Ci mostek na dostosowany do Ciebie, siodełko czy inne
drobne elementy, a wpływające na komfort jazdy.

[...]

Przy kupnie roweru nie patrz na ceny katalogowe, a raczej patrz, ale
traktuj jako wykładnik, a nie cenę końcową. 10% upustu od tej ceny
powinieneś spokojnie liczyć, a w tej chwili zaczynają się chyba już
wyprzedaże w tym segmencie, niestety dokładnie się nie orientuję, ale od
ceny katalogowej można na prawdę sporo ugrać.

Fabian.

Data: 2010-07-15 12:16:30
Autor: PanRatio
Author Dexter czy Kross Level A4?
A w tesco rowerze się nie sprawdziły?

W Tesco rowerze z przodu miałem hamulec tarczowy podobny, a z tyłu V-
Brake. Oba działały jak chciały, chociaż ten z przodu był raczej dla
szpanu.

[...]

Jak bym zrobił jak piszesz, to bym poszedł do najbliższego sklepu,
przejechał się. Kupił tego Authora co pokazywałem i tyle. Dobrze by
było? Nie. Jak sami piszecie nie mam brać tego roweru.

Jak pisze bans, może lepiej by było, aby brać V-brake? Wtedy mógłbym
oszczędzić na hamulcach i kupić powiedzmy Krossa Level A6 z 2009 roku,
który me lepszy osprzęt niż 2010.

[...]

Właśnie tego chcę uniknąć. Jak bym tak zrobił, to już dawno jeździłbym
tym Authorem, którego odradzacie. Nie mam ochoty wdawać się w dyskusje
ze sprzedającym, bo może wciskać mi sprzęt, który powiedzmy zalega w
magazynie.

Chyba jednak wstrzymam się z zakupem i będę zmuszony dołożyć te parę
stówek do Krossa A6 2009. Dziękuję wszystkim za uwagi i poświęcony
czas :)

Data: 2010-07-15 22:06:51
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał w wiadomości news:92273796-f83b-4ebd-9ea7-fbcb25de242cj4g2000yqh.googlegroups.com...
Jak pisze bans, może lepiej by było, aby brać V-brake? Wtedy mógłbym
oszczędzić na hamulcach i kupić powiedzmy Krossa Level A6 z 2009 roku,
który me lepszy osprzęt niż 2010.

I to jest dobry pomysł. Tarczówki, zwłaszcza hydrauliczne, są genialne, ale upierdliwe w serwisowaniu. Zresztą zawsze możesz dokupić po roku czy dwóch. A Level A6 to całkiem fajna, konkretna maszyna.

--
Yogi(n)

Data: 2010-07-16 02:12:51
Autor: Piotrpo
On 15 Lip, 22:06, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "PanRatio" <panra...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:92273796-f83b-4ebd-9ea7-fbcb25de242cj4g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]

upierdliwe w serwisowaniu. Zresztą zawsze możesz dokupić po roku czy dwóch.
A Level A6 to całkiem fajna, konkretna maszyna.

Z dokupieniem, to akurat bywa różnie. Ważniejsze jest, że hamulce
tarczowe to sporo kasy. Rower kosztuje 2k i jak 1/4 budżetu wydadzą na
hamulce, to na reszcie muszą zaoszczędzić. Im droższy rower, tym moim
zdaniem większy sens zakładania tarcz.

Data: 2010-07-16 07:26:40
Autor: bans
Author Dexter czy Kross Level A4?
W dniu 2010-07-15 22:06, Yogi(n) pisze:

Tarczówki,
[ciach]
Zresztą zawsze możesz dokupić po roku czy
dwóch. A Level A6 to całkiem fajna, konkretna maszyna.

No, nie jest tak łatwo, wydatek może być sporo większy, bo może się okazać, że trzeba również wymienić piasty i w przypadku A6 wymienić manetki zarówno hamulców, jak i przerzutek (A6 ma klamkomanetki DualControl).

Ale jak już pisałem - miałem chęć na tarcze, ale odpuściłem z tego powodu, że v-brake doskonale się sprawdzają.

--
bans

Data: 2010-07-15 12:20:33
Autor: PanRatio
[...]

ze sprzedającym, bo gdy się zorientuje, że nie znam się na sprzęcie,
to może wciskać mi sprzęt, który zalega w magazynie.

Data: 2010-07-15 09:59:07
Autor: bans
W dniu 2010-07-15 09:26, PanRatio pisze:

Ta, tylko ja z Gdyni jestem, więc mnie to nie interere ;)

Chodziło mi raczej o to, że czasem warto poszukać, a nie łykać cenę podaną przez producenta.

--
bans

Data: 2010-07-15 10:04:40
Autor: MichałG
PanRatio pisze:
[...]

zadzwoń, zapewne bez problemu poślą kurierem czy 'czymś'....
Pamiętam, ze wystawiali też te rowery na allegro.
ja miałem blisko... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-07-15 10:12:08
Autor: bans
W dniu 2010-07-15 10:04, MichałG pisze:

Pamiętam, ze wystawiali też te rowery na allegro.
ja miałem blisko... ;)

ja też :)
A sklep w realu jest zaopatrzony o wiele lepiej niż to pokazują w sieci.

--
bans

Data: 2010-07-15 10:48:23
Autor: arturbac
Author Dexter czy Kross Level A4?
W dniu 2010-07-15 09:26, PanRatio pisze:
Ta, tylko ja z Gdyni jestem, więc mnie to nie interere ;)

Przejedz sie do
ProSport w Wejherowie
http://www.prosport.wejher.pl/

i do Gdyni Cisowej