Data: 2009-04-11 20:32:22 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Witam,
Dziewczyna ma Hyundaia Pony, prawie pełnoletniego - 1992 1,5 na gaźniku. Od jakiegoś roku auto coraz trudniej odpalić - im zimniej i wilgotniej tym trudniej odpala i potem przerywa, aż się nagrzeje. W ciepłym i suchym jeździ OK, ale też odpala długo (kilka-kilkanaście sekund kręcenia minimum). Kopułka wymieniona, świece też. Kable nie - przebić nie zauważyłem, no ale wszystko możliwe :) Coś z zapłonem czy po prostu się starzeje? :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-11 20:49:54 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Witam, Tulejki w rozruszniku oczywiście wymienione? Kable wymieniłbym już, skoro świece i kopułka są wymienione. |
|
Data: 2009-04-11 21:15:29 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
Tulejki w rozruszniku oczywiście wymienione? Nie. Dlaczego oczywiście? Nie wiem jak jest zbudowany rozrusznik - czy jeśli "kręci" żywo to nadal przez "zjechane" tulejki może nie odpalać? Kable wymieniłbym już, skoro świece i kopułka są wymienione. Są następne w kolejce :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-11 22:35:16 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze: Jeżeli ciężko kręci to tulejki to koszt poniżej 20pln z tego co pamiętam - poprawia efekt odpalania na pewno. Rozrusznik wtedy aż świszczy :) W zasadzie sa tylko dwie rzeczy - albo paliwo się cofa, albo brak prądu. Eliminacja po kolei :) |
|
Data: 2009-04-12 16:40:09 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
Jeżeli ciężko kręci to tulejki to koszt poniżej 20pln z tego co pamiętam - poprawia efekt odpalania na pewno. Rozrusznik wtedy aż świszczy :) Nie, kręci mocno i szybko. Akumulator w miarę nowy także to też nie problem, nawet po długim kręceniu zdąży się doładować podczas jazdy więc tu też nie problem. W zasadzie sa tylko dwie rzeczy - albo paliwo się cofa, albo brak prądu. Eliminacja po kolei :) Iskra sprawdzana zarówno na świecy jak i na wyjściu z cewki jest, może za słaba, ale to trudno sprawdzić - językiem nie będę :) Problem występuje zarówno na gazie (I generacja) jak i na benzynie. Na gazie co prawda jak jest zimno to prawie paliwa nie podaje (parownik czeka na regenerację :), ale benzyny leje, że hej - jak się długo pokręci to czuć benzynę za autem. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-15 13:13:35 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Skoro czuć benzynę to może jednak nie na wszystkich świecach iskra się pojawia? Wykręć jedną - przyłóż do silnika i niech druga osoba zakręci, jak iskra się pojawi to dobrze i potem sprawdzaj następne, wtedy masz pewność, że iskra jest ok. Może też go zalewać, stąd tak ciężko odpala. |
|
Data: 2009-04-15 20:03:47 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
Skoro czuć benzynę to może jednak nie na wszystkich świecach iskra się pojawia? Wykręć jedną - przyłóż do silnika i niech druga osoba zakręci, jak iskra się pojawi to dobrze i potem sprawdzaj następne, wtedy masz pewność, że iskra jest ok. Może też go zalewać, stąd tak ciężko odpala. Może, dla mnie to jednak problem z zapłonem. Dlaczego? Bo tak samo jest na gazie i benzynie - czuć paliwo za autem, a nie odpala. Co może być przyczyną, że na zimnym długo nie odpala, a na ciepłym "od razu"? Jest zewnętrzna cewka + zwykły rozdzielacz. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-16 16:03:49 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Kable wymienione? :) Nie wiem z jakiego dokładnie materiału są zrobione Twoje kable zapłonowe, ale pod wpływem ciepła metal potrafi się rozszerzać - co za tym idzie, jeżeli Twój kabel ma jakieś przebicia, itp. cuda może to, np. znikać po rozgrzaniu. Faktycznie problem z zapłonem to chyba najlepszy kierunek - ja bym wymienił wreszcie te kable :) Potem można się martwić dalej, np. może przestawiony rozrząd? Kiedy był robiony i o ile był robiony? :) |
|
Data: 2009-04-16 18:58:10 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
Kable wymienione? :) No co ty, na razie to ja sobie teoretyzuję :) Faktycznie problem z zapłonem to chyba najlepszy kierunek - ja bym wymienił wreszcie te kable :) Potem można się martwić dalej, np. może przestawiony rozrząd? Kiedy był robiony i o ile był robiony? :) Wątpię, musiałby się ot tak przestawić. No i nie powinno mu się poprawiać po zagrzaniu. Robiony 2 lata temu, jakieś 30 - 40 tysięcy km. Dobra, wymienię kable i wrócę pomarudzić :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-16 21:26:06 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze: Teraz czas na praktykę :) To już ostatnia rzecz, jak po tym się nie poprawi (bo zakładam, że świece kupiłeś dobre i zgodne z wymaganiami producenta auta)
Czekam z niecierpliwością :) |
|
Data: 2009-04-16 22:22:17 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
Teraz czas na praktykę :) To już ostatnia rzecz, jak po tym się nie poprawi (bo zakładam, że świece kupiłeś dobre i zgodne z wymaganiami producenta auta) NGK - są tak tanie, że nie opłaca się kupować nic innego. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-17 00:29:24 | |
Autor: Nex@pl | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze: Firma ma tu mniej do rzeczy - ważne są oznaczenia, zgodne z tymi przewidzianymi przez producenta. |
|
Data: 2009-04-17 09:29:01 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Nex@pl pisze:
NGK - są tak tanie, że nie opłaca się kupować nic innego. Firma ma tu mniej do rzeczy - ważne są oznaczenia, zgodne z tymi przewidzianymi przez producenta. Tak, dokładnie ten model - na szczęście w serwisówce jest podany właściwy model świec NGK. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-11 22:32:00 | |
Autor: Jacek Sowiñski | |
Auto coraz trudniej odpala | |
U¿ytkownik "Kocureq" <adres@w.stopce.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:grqo2p$183$1inews.gazeta.pl...
Witam, jak wygladaja paliny po odpaleniu? siwe k³eby dymu? p³yn ch³odzacy nie ubywa? nie ma w nim oleju? olej w normie czy ubywa? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|
Data: 2009-04-12 16:37:32 | |
Autor: Kocureq | |
Auto coraz trudniej odpala | |
Jacek Sowiński pisze:
jak wygladaja paliny po odpaleniu? siwe kłeby dymu? Trochę oleju łyka, ale niespecjalnie dużo. Na walniętą uszczelkę nie wygląda, chłodniczego ani nie przybywa ani nie ubywa, nie zmienia też koloru ani konsystencji :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|