Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Auto coraz trudniej odpala

Auto coraz trudniej odpala

Data: 2009-04-11 20:32:22
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Witam,

Dziewczyna ma Hyundaia Pony, prawie peÅ‚noletniego - 1992 1,5 na gaźniku.      Od jakiegoÅ› roku auto coraz trudniej odpalić - im zimniej i wilgotniej tym trudniej odpala i potem przerywa, aż siÄ™ nagrzeje.

W ciepłym i suchym jeździ OK, ale też odpala długo (kilka-kilkanaście sekund kręcenia minimum).

Kopułka wymieniona, świece też. Kable nie - przebić nie zauważyłem, no ale wszystko możliwe :)

Coś z zapłonem czy po prostu się starzeje? :)
--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-11 20:49:54
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:
Witam,

Dziewczyna ma Hyundaia Pony, prawie peÅ‚noletniego - 1992 1,5 na gaźniku.     Od jakiegoÅ› roku auto coraz trudniej odpalić - im zimniej i wilgotniej tym trudniej odpala i potem przerywa, aż siÄ™ nagrzeje.

W ciepłym i suchym jeździ OK, ale też odpala długo (kilka-kilkanaście sekund kręcenia minimum).

Kopułka wymieniona, świece też. Kable nie - przebić nie zauważyłem, no ale wszystko możliwe :)

Coś z zapłonem czy po prostu się starzeje? :)

Tulejki w rozruszniku oczywiście wymienione?

Kable wymieniłbym już, skoro świece i kopułka są wymienione.

Data: 2009-04-11 21:15:29
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

Tulejki w rozruszniku oczywiście wymienione?

Nie. Dlaczego oczywiście? Nie wiem jak jest zbudowany rozrusznik - czy jeśli "kręci" żywo to nadal przez "zjechane" tulejki może nie odpalać?

Kable wymieniłbym już, skoro świece i kopułka są wymienione.

Są następne w kolejce :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-11 22:35:16
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze:

Tulejki w rozruszniku oczywiście wymienione?

Nie. Dlaczego oczywiście? Nie wiem jak jest zbudowany rozrusznik - czy jeśli "kręci" żywo to nadal przez "zjechane" tulejki może nie odpalać?

Jeżeli ciężko kręci to tulejki to koszt poniżej 20pln z tego co pamiętam - poprawia efekt odpalania na pewno. Rozrusznik wtedy aż świszczy :)

W zasadzie sa tylko dwie rzeczy - albo paliwo siÄ™ cofa, albo brak prÄ…du. Eliminacja po kolei :)

Data: 2009-04-12 16:40:09
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

Jeżeli ciężko kręci to tulejki to koszt poniżej 20pln z tego co pamiętam - poprawia efekt odpalania na pewno. Rozrusznik wtedy aż świszczy :)

Nie, kręci mocno i szybko. Akumulator w miarę nowy także to też nie problem, nawet po długim kręceniu zdąży się doładować podczas jazdy więc tu też nie problem.

W zasadzie sa tylko dwie rzeczy - albo paliwo siÄ™ cofa, albo brak prÄ…du. Eliminacja po kolei :)

Iskra sprawdzana zarówno na świecy jak i na wyjściu z cewki jest, może za słaba, ale to trudno sprawdzić - językiem nie będę :)

Problem występuje zarówno na gazie (I generacja) jak i na benzynie. Na gazie co prawda jak jest zimno to prawie paliwa nie podaje (parownik czeka na regenerację :), ale benzyny leje, że hej - jak się długo pokręci to czuć benzynę za autem.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-15 13:13:35
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:


Problem występuje zarówno na gazie (I generacja) jak i na benzynie. Na gazie co prawda jak jest zimno to prawie paliwa nie podaje (parownik czeka na regenerację :), ale benzyny leje, że hej - jak się długo pokręci to czuć benzynę za autem.


Skoro czuć benzynę to może jednak nie na wszystkich świecach iskra się pojawia? Wykręć jedną - przyłóż do silnika i niech druga osoba zakręci, jak iskra się pojawi to dobrze i potem sprawdzaj następne, wtedy masz pewność, że iskra jest ok.

Może też go zalewać, stąd tak ciężko odpala.

Data: 2009-04-15 20:03:47
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

Skoro czuć benzynę to może jednak nie na wszystkich świecach iskra się pojawia? Wykręć jedną - przyłóż do silnika i niech druga osoba zakręci, jak iskra się pojawi to dobrze i potem sprawdzaj następne, wtedy masz pewność, że iskra jest ok.

Może też go zalewać, stąd tak ciężko odpala.

Może, dla mnie to jednak problem z zapłonem. Dlaczego? Bo tak samo jest na gazie i benzynie - czuć paliwo za autem, a nie odpala.

Co może być przyczyną, że na zimnym długo nie odpala, a na ciepłym "od razu"? Jest zewnętrzna cewka + zwykły rozdzielacz.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-16 16:03:49
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:

Może, dla mnie to jednak problem z zapłonem. Dlaczego? Bo tak samo jest na gazie i benzynie - czuć paliwo za autem, a nie odpala.

Co może być przyczyną, że na zimnym długo nie odpala, a na ciepłym "od razu"? Jest zewnętrzna cewka + zwykły rozdzielacz.


Kable wymienione? :)

Nie wiem z jakiego dokładnie materiału są zrobione Twoje kable zapłonowe, ale pod wpływem ciepła metal potrafi się rozszerzać - co za tym idzie, jeżeli Twój kabel ma jakieś przebicia, itp. cuda może to, np. znikać po rozgrzaniu.

Faktycznie problem z zapłonem to chyba najlepszy kierunek - ja bym wymienił wreszcie te kable :) Potem można się martwić dalej, np. może przestawiony rozrząd? Kiedy był robiony i o ile był robiony? :)

Data: 2009-04-16 18:58:10
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

Kable wymienione? :)

No co ty, na razie to ja sobie teoretyzujÄ™ :)

Faktycznie problem z zapłonem to chyba najlepszy kierunek - ja bym wymienił wreszcie te kable :) Potem można się martwić dalej, np. może przestawiony rozrząd? Kiedy był robiony i o ile był robiony? :)

Wątpię, musiałby się ot tak przestawić. No i nie powinno mu się poprawiać po zagrzaniu. Robiony 2 lata temu, jakieś 30 - 40 tysięcy km.

Dobra, wymienię kable i wrócę pomarudzić :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-16 21:26:06
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze:

Kable wymienione? :)

No co ty, na razie to ja sobie teoretyzujÄ™ :)


Teraz czas na praktykę :) To już ostatnia rzecz, jak po tym się nie poprawi (bo zakładam, że świece kupiłeś dobre i zgodne z wymaganiami producenta auta)


Wątpię, musiałby się ot tak przestawić. No i nie powinno mu się poprawiać po zagrzaniu. Robiony 2 lata temu, jakieś 30 - 40 tysięcy km.

Dobra, wymienię kable i wrócę pomarudzić :)


Czekam z niecierpliwością :)

Data: 2009-04-16 22:22:17
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

Teraz czas na praktykę :) To już ostatnia rzecz, jak po tym się nie poprawi (bo zakładam, że świece kupiłeś dobre i zgodne z wymaganiami producenta auta)

NGK - są tak tanie, że nie opłaca się kupować nic innego.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-17 00:29:24
Autor: Nex@pl
Auto coraz trudniej odpala
Kocureq pisze:
Nex@pl pisze:

Teraz czas na praktykę :) To już ostatnia rzecz, jak po tym się nie poprawi (bo zakładam, że świece kupiłeś dobre i zgodne z wymaganiami producenta auta)

NGK - są tak tanie, że nie opłaca się kupować nic innego.


Firma ma tu mniej do rzeczy - ważne są oznaczenia, zgodne z tymi przewidzianymi przez producenta.

Data: 2009-04-17 09:29:01
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Nex@pl pisze:

NGK - są tak tanie, że nie opłaca się kupować nic innego.

Firma ma tu mniej do rzeczy - ważne są oznaczenia, zgodne z tymi przewidzianymi przez producenta.

Tak, dokładnie ten model - na szczęście w serwisówce jest podany właściwy model świec NGK.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-11 22:32:00
Autor: Jacek Sowiñski
Auto coraz trudniej odpala
U¿ytkownik "Kocureq" <adres@w.stopce.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:grqo2p$183$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Dziewczyna ma Hyundaia Pony, prawie pe³noletniego - 1992 1,5 na ga¼niku. Od jakiego¶ roku auto coraz trudniej odpaliæ - im zimniej i wilgotniej tym trudniej odpala i potem przerywa, a¿ siê nagrzeje.

W ciep³ym i suchym je¼dzi OK, ale te¿ odpala d³ugo (kilka-kilkana¶cie sekund krêcenia minimum).

jak wygladaja paliny po odpaleniu? siwe k³eby dymu?
p³yn ch³odzacy nie ubywa? nie ma w nim oleju?
olej w normie czy ubywa?
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

Data: 2009-04-12 16:37:32
Autor: Kocureq
Auto coraz trudniej odpala
Jacek Sowiński pisze:

jak wygladaja paliny po odpaleniu? siwe kłeby dymu?
płyn chłodzacy nie ubywa? nie ma w nim oleju?
olej w normie czy ubywa?

Trochę oleju łyka, ale niespecjalnie dużo. Na walniętą uszczelkę nie wygląda, chłodniczego ani nie przybywa ani nie ubywa, nie zmienia też koloru ani konsystencji :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Auto coraz trudniej odpala

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona