Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?

Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?

Data: 2010-03-16 13:08:43
Autor: Agent
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?

Użytkownik <baranina123@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hnnqum$e8e$1inews.gazeta.pl...
Czesc, siostra zakupuje auto. Budżet to około 20kPLN, założenie - 3-5 letni
Japończyk klasy B, czyli Micra, Mazda 2 lub Yaris, ewentualnie, ale raczej nie
VW Polo (to juz ustalone i tego wyboru proszę nie komentować, szczególnie fani
Twingo i innych aut na F proszę nie przekonujcie do swojego, z góry dzięki ;)
). Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem może jakaś trasa
na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km).

Dziewczyna nie ma "sportowego zacięcia" więc silnik 70-80KM w zupełności jej
wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to jest
bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.

Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?

Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego, filtra DPF a niektóre nawet turbosprężarkę bez zmiennej geometrii czyli praktycznie nie ma się co psuć a przynajmniej to co jest drogie.

Data: 2010-03-16 13:56:41
Autor: krzysiek82
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Agent pisze:
Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego,

podasz jakiś przykład? bo nie przypominam sobie, żadnego turbo diesla współczesnego bez dwumasy.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-16 14:25:23
Autor: Agent
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hnnvb5$mdu$1atlantis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego,

podasz jakiś przykład? bo nie przypominam sobie, żadnego turbo diesla współczesnego bez dwumasy.

Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

Data: 2010-03-16 14:30:47
Autor: krzysiek82
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

--
krzysiek82

Data: 2010-03-16 17:47:59
Autor: JanuSz
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
krzysiek82 pisze:
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

1,3 JTD 70 KM

Data: 2010-03-16 21:22:23
Autor: Michał Gut
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
1,3 JTD 70 KM

jestes pewien???  nie mam gdzie sprawdzic ale afair tam jest dwumasa (ale glowy na pniu nie poloze)

Data: 2010-03-16 20:11:47
Autor: Mateusz Mirski
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

1.6 HDI 90KM (pug 207)

--
M.

Data: 2010-03-16 21:28:07
Autor: MM
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <mattizUSUN@tointeria.pl>  napisał(a):

W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

1.6 HDI 90KM (pug 207)

ten z 110KM ma dwumasę i filtr

Data: 2010-03-16 21:37:33
Autor: Mateusz Mirski
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
W dniu 2010-03-16 21:28, MM pisze:
Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <mattizUSUN@tointeria.pl>
napisał(a):

W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

1.6 HDI 90KM (pug 207)

ten z 110KM ma dwumasę i filtr

O ile się nie mylę, ma też turbinę ze zmienną geometrią, w przeciwieństwie do 90KM. Co nie zmienia faktu, że mamy współczesny silnik, bez dwumasy CBDU.

--
Pozdrawiam
M.

Data: 2010-03-16 22:09:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Mateusz Mirski pisze:
W dniu 2010-03-16 21:28, MM pisze:
Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <mattizUSUN@tointeria.pl>
napisał(a):

W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
Agent pisze:
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D

a coś z europejskich konstrukcji?

1.6 HDI 90KM (pug 207)

ten z 110KM ma dwumasę i filtr

O ile się nie mylę, ma też turbinę ze zmienną geometrią, w przeciwieństwie do 90KM. Co nie zmienia faktu, że mamy współczesny silnik, bez dwumasy CBDU.


Doladnie tak samo jak 2.0Hdi 90KM. Nie ma dwumasy w kole zamachowym (ma za to w kole pasowym i na alternatorze, ale to tanie elementy). Nie ma turbo o zmiennej geometrii, nie ma FAP, nie ma nawet IC.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona