Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?

Data: 2009-04-10 21:03:20
Autor: Kacper
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?
 Witam.
 Powiększyła mi się rodzina i muszę wymyśleć sposób jak do jednego samochodu zapakować 2 dorosłych, 2 brzdąców, 2 wózki + masę pierduł bez których nie ma rodzinnego wyjazdu. Mimo najszczerszej chęci i wielu prób sedan BMW 320d E46 nie daje rady :-)Kombi E46 także nie oferuje wiele więcej miejsca.Naturalna ewolucja czyli E39 sedan nie imponuje powierzchnią bagaznika, a kombi kojarzy sie ślubnej z karawanem i niepokoi Ją perspektywa parkowania na "chusteczce do nosa", która udaje parking pod blokiem.
 Trzeba więc sie rozstać z bawarka (choć myślałem już nawet o dokupieniu dachowego boxa, ale to raczej nie rozwiąże problemu dwóch wózków).Po wstępnym rozpoznaniu przychylam się do dwóch samochodów Opel Zafira lub Audi A6 Avant C5.
 Bardzo bym prosił o wszelakie za i przeciw.
 A może jakieś inne propozycje ograniczone budżetem (35-40.000 zł)i z rocznikiem przynajmniej od 2002-2003 roku? Nie jestem uprzedzony do żadnej marki, zależy mi na samochodzie dość bezawaryjnym,z sensownym osiągami (już się wyszalałem, chcę mieć tylko możliwość w miarę bezstresowego wyprzedzenia TIR-a), nadającego się do miasta (ciasne parkingi).
 Z góry dziekuję za pomoc.Pozdrawiam.K

Data: 2009-04-10 14:29:26
Autor: slaweks
On 10 Kwi, 23:03, " Kacper" <iriatcherina.WYT...@gazeta.pl> wrote:
dachowego boxa, ale to raczej nie rozwiąże problemu dwóch wózków).Po wstępnym
rozpoznaniu przychylam się do dwóch samochodów Opel Zafira lub Audi A6 Avant
C5.

C5 - przeciw: 4.6m długości i Mogłoby byc wiecej schowkow.
za: hydrozawieszenie - czyli stały prześwit + możliwość obniżania do
załadunku.

inne: kolo zapasowe jednak w srodku czyli do wyjecia kola trzeba
wyrzucić zawartość bagaznika
porównywalny wielkościowo z mondeo lub p407 (wersja kombi lub
sportwagon)

jesli już kombinujesz w strone C5 zobacz jak wyglądają ceny C8. Ale
nie wiem jak z awaryjnościami....

TIR-a), nadającego się do miasta (ciasne parkingi).

jak ciasne parkingi to raczej krótsze samochody...

Data: 2009-04-10 21:51:46
Autor:
slaweks <slaweks@seznam.cz> napisał(a):
> TIR-a), nadaj=B1cego si=EA do miasta (ciasne parkingi).

jak ciasne parkingi to raczej kr=F3tsze samochody...

 Niestety potrzebny jest duży,pakowny kufer. Akceptowalne jest wszystko < 5 metrów dlugości, ale zwinniejsze od np.Jeepa Grand Cherokee. Najwyżej założę PDC za 200 zł i wykupię AC.
 Pozdrawiam.K --

Data: 2009-04-11 01:01:30
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
iriatcherina@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
[...]

Pomyśl o pełnowymiarowym (7 miejscowym) VAN-ie:
Za podaną kwotę można kupić albo z samego końca produkcji ('02)Euro-Vana I generacji:
Citroena Evasion/Fiata Ulysse(I)/Lancię Zeta/Peugeota 806
lub z początku produkcji ('03)Euro-Vana II
Citroen C8/Fiat Ulysse(II)/Lancia Phedra/Peugeot 807.

Wady:
Wygląda potężnie i początkowo kierowca nie wie jak tym zaparkować, ale to tylko złudzenie ponieważ długość jest... mniejsza od kompakta kombi.
Brak ograniczeń w pakowaniu zakupów/rzeczy na wyjazdy.
Brak czucia drogi - zawieszenie w I pozbawia kręgosłup informacji o dziurach, wybojach, garbach... - Drugiej generacji nie testowałem pod tym względem
Nieprestiżowa konstrukcja i marka (cokolwiek to miało by oznaczać...)

Zalety
To samo co powyżej oraz:
Przesuwane drzwi boczne - docenisz na pierwszym ciasnym parkingu...
Przewymiarowane zawieszenie - za solidne na autostrady, ale na nasze drogi w sam raz.
Wysoka pozycja kierowcy
Sprawdzona i rozpowszechniona konstrukcja mechaniczna i silnikowa.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-04-12 03:10:08
Autor: slaweks
On 11 Kwi, 01:01, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <ws...@o2.pl> wrote:
iriatcher...@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

[...]

Wady w zaletach: elektrycznie zamykane drzwi - za długo trzeba czekać
aż raczą się zamknąć
są wersje manualne - w wersji elektrycznej nie wiem czy da się
wyłączyć
Wady w wersji 7-osobowej właściwie nie ma bagażnika oraz trochę
utrudniony dostęp do dwóch ostatnich siedzeń.

Z uwagi na dzieci brać opcje "wszystkie szyby sterowane elektrycznie"
dotyczy wszysktich samochodów ale dzieci tylko powyżej dwóch lat. ;-)

Data: 2009-04-12 20:00:52
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
slaweks pisze:
Wady w zaletach: elektrycznie zamykane drzwi - za długo trzeba czekać
aż raczą się zamknąć
są wersje manualne - w wersji elektrycznej nie wiem czy da się
wyłączyć
To dotyczy tylko EuroVana 2 - w jedynce tego patentu nie było.
Na części rynków jest to opcja, na innych standard :( i to niezależne od poziomu wyposażenia :(

Wady w wersji 7-osobowej właściwie nie ma bagażnika oraz trochę
utrudniony dostęp do dwóch ostatnich siedzeń.
Znajdź 7 miejscowego van-a z dużym bagażnikiem i to przy małej długości auta - porównywalnej z kompaktem kombi ?
Nie mówię o siedzeniach 5+2 tylko o takich, gdzie można wygodnie jechać w ostatnim rzędzie.

Data: 2009-04-11 07:09:02
Autor: omega_fan

"slaweks" <slaweks@seznam.cz> wrote in message news:c6efaaee-23ad-4307-9cf0-201363081622o6g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Ale jemu chodziło o typ Audi A6, a nie o Citroena C5 ;)
Ja bym nie brał, bagażnik taki sobie.
2 wózki nie wejdą :)

Data: 2009-04-10 23:59:49
Autor: Grzegorz Prędki
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A 6 Avant a może coś innego?

 Bardzo bym prosił o wszelakie za i przeciw.
 A może jakieś inne propozycje ograniczone budżetem (35-40.000 zł)i z rocznikiem przynajmniej od 2002-2003 roku?

Moze Volvo V70? Omegi B kombi sa super pakowne, ale to raczej starsze roczniki.

Data: 2009-04-11 00:05:32
Autor: bratPit
[...]

Zafira to fajne auto ale z silnikiem będzie kłopot, rozumiem że ma być klekot, a Zafira z pierwszej serii jedynie musiałbyś szukać silnikiem 2.2D [125KM] szału osiągami nie robi w porównaniu do E46, z kolei Zafira B to pewnie trzebaby szukać fiatowskiego 1.9 150KM a o nim niepochlebnie wypowiadał się zaprzyjaźniony mechanik [właściwie dwóch pracujący w różnych firmach], nie wiem na ile to ich zboczenie zawodowe a na ile częste problemy ale ponoć daje w kość tam elektronika, coś z kolektorami ssącymi i innymi wynalazkami, oczywiście dwumasy przy przebiegach rzędu 150kkm, należy więc ostrożnie podchodzić do aut z przebiegami >100kkm,
brat

Data: 2009-04-12 05:34:32
Autor: Kacper
[...]

 Witam i dziękuję za podpowiedź.
Mógłbyś nieco rozwinąć temat awaryjnosci silników CDTI? Większość opini o włoskim oryginale JTD jest pochlebna, czyżby Opel coś "ulepszył"?
 Pozdrawiam.K

Data: 2009-04-12 11:30:41
Autor: bratPit
[...]

rozważałem temat zakupu Astry H która ma silniki wspólne z Zafirą B i stąd pojawił się wątek decyzji który silnik wybrać, nie interesowałem się bliżej tematem silników diesla bo wystarczyła mi reakcja moich rozmówców, wiadomo że kupowałbym kilkuletnie zakładam więc że o przebiegu >150kkm i taki zakup silnie zorientowany na minimalizację kosztów awarii "okołosilnikowych" wyklucza diesla w moim przypadku, co do szczegółów musiałbym pogadać więc najwcześniej coś mogę wiedzieć do tygodnia,
brat

Data: 2009-04-12 23:22:06
Autor: rydzo
Użytkownik " Kacper" <iriatcherina@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:grruh8$i7d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też obecnie szukam autka. W moich poszukiwaniach uwzględniałem rónież vectrę. Z tego co czytałęm największą zaletą vectry jest to, że da się ją kupić z CDTI, czyli fiatowskim JTD ;)

--
POzdrawiAM
rydzo

Fiat Marea Weekend 1.6 SX
BRC Sequent 24
Uniden 510 xl

Data: 2009-04-11 07:07:23
Autor: omega_fan

" Kacper" <iriatcherina.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:groc6n$hcm$1inews.gazeta.pl...
[...]

2 wózki? To chyba tylko pelny van Cie urzadza.
Sharan/Alhambra/Galaxy ew. Eurovan (czyli Citroen C8 i rodzina)

Data: 2009-04-11 13:21:21
Autor: vpw
Użytkownik "omega_fan" <omf@nomail.org> napisał w wiadomości news:grp8id$mre$1inews.gazeta.pl...

[...]

Do mojego Santa Fe to jeszcze można byłoby 3 dziecko wstawić :).

A obiektywnie rzecz biorąc to jeśli nie są to wózki wiklinowe, tylko skłądane spacerówki to w moim mondku kombi jeździł kiedyś taki zestaw i ciasno nie było (w bagażniku). Tyle tylko, że były to brzdące z wózkami skłądanymi i duża ilością misiów i lalek.

--
vpw

Data: 2009-04-11 11:55:46
Autor: Doktor
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?
Był 10 kwiecień 2009 (piątek), gdy o godzinie 23:03 *Kacper* zasugerował(a):

[...]

To w sumie mój pierwszy post na tę grupę, więc dla formalności witam
wszystkich. A teraz do rzeczy.

Jako użytkownik Zafiry i "posiadacz" trójki dzieci, w tym bliźniaczek, z
czystym sumieniem mogę polecić Zafirę.

Powierzchnia bagażnika jak dla mnie w zupełności wystarczająca. W
ekstremalnym przypadku zdarzyło mi się nawet wieźć w bagażniku 2 wózki
bliźniacze (!), w tym jeden głęboki z miejscami obok siebie i jedną
spacerówkę z miejscami jedno za drugim, choć wtedy, przyznaję, że niewiele
wolnego miejsca zostało.

Ale na co dzień włożenie do bagażnika wózka bliźniaczego, do tego dwóch
leżaczków, wanienki, przenośnych łóżeczek, ciuchów itd. to żadne wyzwanie,
więc podejrzewam, że i przy dwóch pojedynczych wózkach zostanie sporo
miejsca na inne rzeczy, które trzeba z sobą taszczyć, gdy ma się dzieciaki.

Warto też wspomnieć, że w Zafirze masz możliwość przesuwania do przodu całej
tylnej kanapy, więc zawsze, gdyby Ci nieco miejsca w bagażniku zabrakło, to
w kilka sekund możesz sobie tę powierzchnię powiększyć, przesuwając tylny
rząd siedzeń o parę centymetrów. W ogóle sposób rozkładania siedzeń w Zafirze, to chyba jej najmocniejszy
punkt. W kilka sekund przesuwając tylny rząd foteli maksymalnie do przodu
robisz z niej małą furgonetkę. Gdy zajdzie potrzeba np. przewieźć dodatkowo
np. teściową ;), to w kolejne kilka sekund wyciągasz z podłogi szóste czy
siódme siedzenie, choć tu trzeba mieć świadomość, że po pierwsze tracisz
wtedy powierzchnię bagażnika, a po drugie, na szóstym czy siódmym siedzeniu
to siedzieć raczej mogą tylko dzieci, bo dorosłemu, ze względu na nieco mało
miejsca na nogi, będzie wtedy trochę niewygodnie. Pewną zaletą dla Ciebie może być również to, że o ile ja się orientuję (a
zaznaczam, że w gruncie rzeczy jestem moto-laikiem), to Zafira to
"podniesiona" Astra, więc miejsca na parkingu zajmie Ci właściwie tyle samo,
co przeciętne auto kombi.

To tyle z grubsza z zalet. Z głównych wad to choćby to, że wygłuszenie
komory silnika pozostawia trochę do życzenia i mi osobiście zdarzyło się
jeździć dieslami, których silniki trochę mniej było w kabinie słychać.
Również na nierównościach na drodze auto nieco się może za bardzo buja jak
na mój gust.

I to właściwie wszystko. Co do awaryjności nie narzekam. Przez rok średnio
intensywnego użytkowania kilkuletniego, używanego auta nie popsuło mi się,
odpukać, nic.

Reasumując, ja jestem bardzo zadowolony, ale, podobnie jak Tobie, nie do
końca mi zależy, żeby auto było małą zbajerowaną wyścigówką. Ma być w miarę
pakowne, funkcjonalne i bezawaryjne. I w tej roli mi Zafira sprawdza się w
100%.

--
Doktor

Wszystko o OE-QuoteFix: http://krzaczory.pl/usenet/?id=22

Data: 2009-04-12 05:40:16
Autor: Kacper
[...]

 Witam i dziekuję za podpowiedź.
 Powoli Zafira staje sie moim faworytem.Czy mógłbyś napisać którą wersję Zafiry posiadasz? Jaki rocznik i silnik? Jak się spisuje w codziennej ekspolatacji? Zalety w miarę znam, natomiast chciałbym podpytać o wady.
 Pozdrawiam.K

Data: 2009-04-12 15:03:35
Autor: Artur
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?
Ja polecam Audi A6, ale możesz jeszcze rozejrzeć się za Omegą C kombi naprawdę
je to pakowne auto i całkiem komfortowo się nim jeździ. Za cenę którą podałeś
kupisz bardzo dobry egzemplarz!
-- -
http://www.ForumSamochodowe.pl

Data: 2009-04-12 23:17:51
Autor: rydzo
Użytkownik " Kacper" <iriatcherina.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:groc6n$hcm$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Powiększyła mi się rodzina i muszę wymyśleć sposób jak do jednego
samochodu  zapakować 2 dorosłych, 2 brzdąców, 2 wózki + masę pierduł bez
{ciach}
w tym budzecie Citroen C5 MkII (od końcówki 2004r.) - do wyboru 2.0 HDI, albo 3.0 benzyna
albo Fiat Croma 1.9 JTD - 150 KM.

--
POzdrawiAM
rydzo

Fiat Marea Weekend 1.6 SX
BRC Sequent 24
Uniden 510 xl

Data: 2009-04-13 00:16:52
Autor: Kacper
rydzo <rydzooBezTego@gazedziękujęta.pl> napisał(a):
> [...]
{ciach}
w tym budzecie Citroen C5 MkII (od końcówki 2004r.) - do wyboru 2.0 HDI, albo 3.0 benzyna

  Z tych dwóch propozycji (dziękuję) bardziej interesuje mnie Croma. Bardzo bym się ucieszył gdyby jakiś jej jeździec/właściciel opowiedział o swoich doświadczeniach z tym modelem i dlaczego warto go wybrać, a nie Zafirę.
 Z góry dziękuję.Pozdrawiam.K

--

Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?