Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?

Data: 2009-04-11 00:05:32
Autor: bratPit
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?

Powiększyła mi się rodzina i muszę wymyśleć sposób jak do jednego samochodu
zapakować 2 dorosłych, 2 brzdąców, 2 wózki + masę pierduł bez których nie ma
rodzinnego wyjazdu. Mimo najszczerszej chęci i wielu prób sedan BMW 320d E46
nie daje rady :-)

Trzeba więc sie rozstać z bawarka (choć myślałem już nawet o dokupieniu
dachowego boxa, ale to raczej nie rozwiąże problemu dwóch wózków).Po wstępnym
rozpoznaniu przychylam się do dwóch samochodów Opel Zafira lub Audi A6 Avant

Zafira to fajne auto ale z silnikiem będzie kłopot, rozumiem że ma być klekot, a Zafira z pierwszej serii jedynie musiałbyś szukać silnikiem 2.2D [125KM] szału osiągami nie robi w porównaniu do E46, z kolei Zafira B to pewnie trzebaby szukać fiatowskiego 1.9 150KM a o nim niepochlebnie wypowiadał się zaprzyjaźniony mechanik [właściwie dwóch pracujący w różnych firmach], nie wiem na ile to ich zboczenie zawodowe a na ile częste problemy ale ponoć daje w kość tam elektronika, coś z kolektorami ssącymi i innymi wynalazkami, oczywiście dwumasy przy przebiegach rzędu 150kkm, należy więc ostrożnie podchodzić do aut z przebiegami >100kkm,
brat

Data: 2009-04-12 05:34:32
Autor: Kacper
[...]

 Witam i dziękuję za podpowiedź.
Mógłbyś nieco rozwinąć temat awaryjnosci silników CDTI? Większość opini o włoskim oryginale JTD jest pochlebna, czyżby Opel coś "ulepszył"?
 Pozdrawiam.K

Data: 2009-04-12 11:30:41
Autor: bratPit
[...]

rozważałem temat zakupu Astry H która ma silniki wspólne z Zafirą B i stąd pojawił się wątek decyzji który silnik wybrać, nie interesowałem się bliżej tematem silników diesla bo wystarczyła mi reakcja moich rozmówców, wiadomo że kupowałbym kilkuletnie zakładam więc że o przebiegu >150kkm i taki zakup silnie zorientowany na minimalizację kosztów awarii "okołosilnikowych" wyklucza diesla w moim przypadku, co do szczegółów musiałbym pogadać więc najwcześniej coś mogę wiedzieć do tygodnia,
brat

Data: 2009-04-12 23:22:06
Autor: rydzo
Użytkownik " Kacper" <iriatcherina@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:grruh8$i7d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też obecnie szukam autka. W moich poszukiwaniach uwzględniałem rónież vectrę. Z tego co czytałęm największą zaletą vectry jest to, że da się ją kupić z CDTI, czyli fiatowskim JTD ;)

--
POzdrawiAM
rydzo

Fiat Marea Weekend 1.6 SX
BRC Sequent 24
Uniden 510 xl

Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?