Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?

Data: 2009-04-11 11:55:46
Autor: Doktor
Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?
Był 10 kwiecień 2009 (piątek), gdy o godzinie 23:03 *Kacper* zasugerował(a):

 Powiększyła mi się rodzina i muszę wymyśleć sposób jak do jednego samochodu zapakować 2 dorosłych, 2 brzdąców, 2 wózki + masę pierduł bez których nie ma rodzinnego wyjazdu. Mimo najszczerszej chęci i wielu prób sedan BMW 320d E46 nie daje rady :-)Kombi E46 także nie oferuje wiele więcej miejsca.Naturalna ewolucja czyli E39 sedan nie imponuje powierzchnią bagaznika, a kombi kojarzy sie ślubnej z karawanem i niepokoi Ją perspektywa parkowania na "chusteczce do nosa", która udaje parking pod blokiem.
 Trzeba więc sie rozstać z bawarka (choć myślałem już nawet o dokupieniu dachowego boxa, ale to raczej nie rozwiąże problemu dwóch wózków).Po wstępnym rozpoznaniu przychylam się do dwóch samochodów Opel Zafira lub Audi A6 Avant C5.

To w sumie mój pierwszy post na tę grupę, więc dla formalności witam
wszystkich. A teraz do rzeczy.

Jako użytkownik Zafiry i "posiadacz" trójki dzieci, w tym bliźniaczek, z
czystym sumieniem mogę polecić Zafirę.

Powierzchnia bagażnika jak dla mnie w zupełności wystarczająca. W
ekstremalnym przypadku zdarzyło mi się nawet wieźć w bagażniku 2 wózki
bliźniacze (!), w tym jeden głęboki z miejscami obok siebie i jedną
spacerówkę z miejscami jedno za drugim, choć wtedy, przyznaję, że niewiele
wolnego miejsca zostało.

Ale na co dzień włożenie do bagażnika wózka bliźniaczego, do tego dwóch
leżaczków, wanienki, przenośnych łóżeczek, ciuchów itd. to żadne wyzwanie,
więc podejrzewam, że i przy dwóch pojedynczych wózkach zostanie sporo
miejsca na inne rzeczy, które trzeba z sobą taszczyć, gdy ma się dzieciaki.

Warto też wspomnieć, że w Zafirze masz możliwość przesuwania do przodu całej
tylnej kanapy, więc zawsze, gdyby Ci nieco miejsca w bagażniku zabrakło, to
w kilka sekund możesz sobie tę powierzchnię powiększyć, przesuwając tylny
rząd siedzeń o parę centymetrów. W ogóle sposób rozkładania siedzeń w Zafirze, to chyba jej najmocniejszy
punkt. W kilka sekund przesuwając tylny rząd foteli maksymalnie do przodu
robisz z niej małą furgonetkę. Gdy zajdzie potrzeba np. przewieźć dodatkowo
np. teściową ;), to w kolejne kilka sekund wyciągasz z podłogi szóste czy
siódme siedzenie, choć tu trzeba mieć świadomość, że po pierwsze tracisz
wtedy powierzchnię bagażnika, a po drugie, na szóstym czy siódmym siedzeniu
to siedzieć raczej mogą tylko dzieci, bo dorosłemu, ze względu na nieco mało
miejsca na nogi, będzie wtedy trochę niewygodnie. Pewną zaletą dla Ciebie może być również to, że o ile ja się orientuję (a
zaznaczam, że w gruncie rzeczy jestem moto-laikiem), to Zafira to
"podniesiona" Astra, więc miejsca na parkingu zajmie Ci właściwie tyle samo,
co przeciętne auto kombi.

To tyle z grubsza z zalet. Z głównych wad to choćby to, że wygłuszenie
komory silnika pozostawia trochę do życzenia i mi osobiście zdarzyło się
jeździć dieslami, których silniki trochę mniej było w kabinie słychać.
Również na nierównościach na drodze auto nieco się może za bardzo buja jak
na mój gust.

I to właściwie wszystko. Co do awaryjności nie narzekam. Przez rok średnio
intensywnego użytkowania kilkuletniego, używanego auta nie popsuło mi się,
odpukać, nic.

Reasumując, ja jestem bardzo zadowolony, ale, podobnie jak Tobie, nie do
końca mi zależy, żeby auto było małą zbajerowaną wyścigówką. Ma być w miarę
pakowne, funkcjonalne i bezawaryjne. I w tej roli mi Zafira sprawdza się w
100%.

--
Doktor

Wszystko o OE-QuoteFix: http://krzaczory.pl/usenet/?id=22

Data: 2009-04-12 05:40:16
Autor: Kacper
[...]

 Witam i dziekuję za podpowiedź.
 Powoli Zafira staje sie moim faworytem.Czy mógłbyś napisać którą wersję Zafiry posiadasz? Jaki rocznik i silnik? Jak się spisuje w codziennej ekspolatacji? Zalety w miarę znam, natomiast chciałbym podpytać o wady.
 Pozdrawiam.K

--

Auto dla rodziny 2+2 - Zafira/A6 Avant a może coś innego?