Auto-konfiguracja telefonu play - coś nie działa?

Data: 2013-09-08 13:14:56
Autor: jędrek
Auto-konfiguracja telefonu play - coś nie działa?
Wyrzuciłem sobie w ramach "porządków" konfigurację internetu (generalnie wszystko w Menu/Ustawienia/Konfiguracja/Domyślne ustawienia konfiguracji) z telefonu nokia 3120 classic
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/nokia/3120classic/
Telefon w play.
Obecnie więc nie mam możliwości połączenia się z www przez ten telefon.
Znalazłem stronę:
https://konfiguracja.play.pl/hsconfig/public/service.do
Klepię krok po kroku swój nr, wybieram usługę, do której chcę dostać autokonfigurację - zgodnie z instrukcjami na stronie.
Dziwnym trafem zaptaszkowując "INTERNET" dostaję tylko informacyjny sms na telefon, że przyjdzie konfiguracja, ale ona w ogóle nie przychodzi.
Co ciekawe zaznaczając "MMS" za chwilę przychodzi konfiguracja dla MMS i można ją sobie zapisać w telefonie. Zaznaczają w oba MMS i INTERNET - nadal przychodzi tylko sam sms do konfiguracji MMS
Czemu ustawienia dla "INTERNET" zaptaszkowane na tej stronie nie przychodzą? Jakiś błąd na stronie? O czymś zapomniałem?

Dziwnym trafem do wyboru mam nokię "3120 Classic" i 3120 Classicb" z literą "b" na końcu nazwy - to jakiś bubel na stronie? dla starszej nokii 3120 (tej bez classic) też jest do wyboru druga pozycja "3120b" z literą "b" - też jakiś bubel?

Tak w ogóle co jest wyznacznikiem, że dla świeżo odpalonej karty SIM pierwszy raz wstawionej do telefonu od razu przychodzą takie sms konfiguracyjne z automatu. Da się takie coś wywołać samoczynnie? Bez żadnej strony?
Jakie warunki muszą być spełnione aby stacja bazowa po wykryciu mojej obecności z automatu dała cynk do centralnego serwera, że moja słuchawka potrzebuje takiej konfiguracji.

Data: 2013-09-08 12:34:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 8 Sep 2013 13:14:56 +0200, jędrek napisał(a):

Dziwnym trafem zaptaszkowując "INTERNET" dostaję tylko informacyjny sms na telefon, że przyjdzie konfiguracja, ale ona w ogóle nie przychodzi.

Ty lepiej autokonfiguracji w tej firmie nie ufaj. Dla przykładu - konfigurację internetu dla gejfonów wysyłają w postacji
linku do strony www wklejonym do smsa. Bo tak.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-09-08 15:50:12
Autor: Trybun
W dniu 2013-09-08 13:14, jędrek pisze:

Jakie warunki muszą być spełnione aby stacja bazowa po wykryciu mojej obecności z automatu dała cynk do centralnego serwera, że moja słuchawka potrzebuje takiej konfiguracji.

Wydaje się że sama karta SIM ma zapisy do samodzielnego skonfigurowania APN-ów danego operatora. Próbowałeś wprowadzić konfigurację ręcznie? Jeżeli nie ma opisu na stronie Play, to zajrzyj na www.orange.pl tam powinien być opis gdzie co należy wpisać w tym modelu telefonu.

Auto-konfiguracja telefonu play - coś nie działa?