Auto kradnie prąd :)

Data: 2016-09-10 19:49:47
Autor: Jacek Maciejewski
Auto kradnie prąd :)
Dnia Sat, 10 Sep 2016 16:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Mam jakis miernik ale srednio wiem jak go uzyc :)

Nie ma lekko. Skombinuj jakiś bocznik (może być improwizowany) i mierz w
trakcie postoju spadek napięcia na nim. Problemem będzie duża
rozbieżność między prądami eksploatacyjnymi (zwłaszcza rozruchu) a
spodziewanym prądem rozładowywujacym aku na postoju.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-09-12 10:59:54
Autor: Adam Wysocki
Auto kradnie prąd :)
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

Myślisz że jak ktoś nie umie użyć miernika to zrobi sobie bocznik? :)

Ja zrobiłbym tak...

1. Odłączenie klemy masowej
2. Podłączenie jej z powrotem przez jakiś przewód
3. Podłączenie po obu stronach przewodu amperomierza
4. Rozłączenie przewodu

Wtedy prądy, które miały przepłynąć po podłączeniu aku do instalacji, poszły już przewodem i jakiś niewielki prąd będzie płynął przez amperomierz...

No i nie przekręcałbym podczas tego pomiaru kluczyka :)

--
[ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

Data: 2016-09-12 13:20:18
Autor: J.F.
Auto kradnie prąd :)
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9Tcs8mooIkadNv8%gof@news.chmurka.net...
[...]

Dokladnie.

Zdjac kleme, na bolcu akumulatora zawinac kawalek drutu miedzianego, na klemie/przewodzie tez zawinac, zalozyc kleme na bolec, podlaczyc do obu drutow amperomierz, zdjac kleme.

Mozna i na bezczelnego - wlaczyc amperomierz miedzy zdjeta kleme a bolec, ale kto wie co auto wlaczy po pojawieniu sie napiecia i ile amperow poplynie ... i czy sie amperomierz spali czy nie.
Co prawda cyfrowy amperomierz na zakresie 10A pokaze czy plynie 20mA czy wiecej ...

J.

Data: 2016-09-20 10:57:29
Autor: Adam Wysocki
Auto kradnie prąd :)
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Mozna i na bezczelnego - wlaczyc amperomierz miedzy zdjeta kleme a bolec, ale kto wie co auto wlaczy po pojawieniu sie napiecia i ile amperow poplynie ... i czy sie amperomierz spali czy nie.

Dokładnie. Pojemności same się nie przeładują, a niech centralka alarmowa na chwilę zawyje albo mrugnie kierunkami.