Data: 2012-05-20 22:14:43 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedaĹ gazu | |
Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, Ĺźe auto nie
reaguje poprawnie na pedaĹ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min wciskam pedaĹ gazu i nic i tak przez 1-3s, aĹź rozkrÄci siÄ turbina, ktĂłrÄ wedĹug mnie bardzo sĹychaÄ. Problem nie wystÄpuje w godzinach wieczornych i nocÄ (zakĹadam, Ĺźe ma na to wpĹyw temperatura otoczenia). PoczÄ tkowo myĹlaĹem, Ĺźe to przepĹywomierz, ale ten chyba bez wzglÄdu na temperaturÄ by dziaĹaĹ Ĺşle lub dobrze. Auto ma przebieg juĹź 3kkm (mimo, Ĺźe mam je dopiero tydzieĹ) i problem wystÄpuje chyba od poczÄ tku. Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄksze niĹź podaje producent. Pisze o tym, bo choÄ wiem, ze dane podawane przez producenta to fikcja, nigdy nie zdarzyĹo mi siÄ, aby Ĺrednie w moim przypadku przekraczaĹo wartoĹÄ podawanÄ w specyfikacji wiÄcej niĹź o 0,5l/100km. KtoĹ ma jakieĹ pomysĹy? Jutro podjadÄ do serwisu, ale jako, Ĺźe nie znam siÄ na silnikach w stopniu wystarczajÄ cym, pytam Was, aby mi ciemnoty nie wciskali. -- anacron |
|
Data: 2012-05-20 22:23:53 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedaĹ gazu | |
UĹźytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:jpbjfm$ffu$1@mx1.internetia.pl... Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, Ĺźe auto nie A czego siÄ spodziewaĹeĹ? PisaĹem przecieĹź Ĺźe 1500 to za nisko na mocne wciskanie pedaĹu gazu. Ĺťeby jechaÄ turbodieslem dynamicznie, nie moĹźesz go trzymaÄ poniĹźej 2000, przynajmniej niezbyt duĹźo poniĹźej. Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄksze niĹź podaje producent. Jak jeĹşdzisz 1500 obr/min i ciĹniesz w tym momencie gaz do dechy, to nie dziwota. To nie benzyniak, trzeba siÄ nauczyÄ jeĹşdziÄ inaczej. |
|
Data: 2012-05-20 22:29:02 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedaĹ gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:
Nie rozumiesz, nie oczekuje, Ĺźe bÄdzie rakietÄ z samego doĹu, ale jednak w nocy/wieczorem jeĹşdzi normalnie, to jest reaguje, niezbyt Ĺźwawo ale reaguje na pedaĹ gazu. W dzieĹ, kiedy jest duĹźo cieplej nie. I przy okazji od 1750 do 2750 albo jakoĹ tak) ma 100% momentu ten silnik. Poza tym problem wystÄpuje i przy 1500 i przy 2000 i przy 2500 obr.min w dzieĹ, gdy mocno wciĹniesz pedaĹ gazu. |
|
Data: 2012-05-20 22:35:08 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedaĹ gazu | |
UĹźytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:jpbkah$i15$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze: Toto ma intercooler? |
|
Data: 2012-05-20 22:41:16 | |
Autor: jerzu | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Toto ma intercooler? Wg. google ma. Ale niech Motyliński sprawdzi, może mu jakiegoś szrota sprzedali :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-05-20 22:44:19 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9mlir75ti861l2ibkjpl7rc9i154aic3er@4ax.com... On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino" No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś czujnik szlag trafił. Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny. |
|
Data: 2012-05-20 22:47:06 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi Nie widziałem jeszcze 90 stopni. I przy okazji Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm Aspiration: turbo + intercooler Więc od 1500 powinien już rwać :) |
|
Data: 2012-05-20 22:49:27 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpblcd$i15$4@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze: Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie masz. Choć pewnie jeśli już, to padł czujnik temp. powietrza a nie płynu, więc w ten sposób jego awarii nie zauważysz. |
|
Data: 2012-05-20 22:52:33 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:
Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie mnie się. |
|
Data: 2012-05-21 09:17:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą komputera. Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się jeździ pod czerwone pole, a nie zamula. Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura zaprogramowana w ECU. Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko. Chociaż oczywiście warto sprawdzić czy wszystko w silniku jest w porządku. |
|
Data: 2012-05-21 17:21:00 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote: Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje, więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy. |
|
Data: 2012-05-21 18:14:07 | |
Autor: kamil | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze: Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-05-21 19:34:24 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
W dniu 2012-05-21 19:14, kamil pisze:
On 21/05/2012 16:21, anacron wrote: Ma ochotę, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, bo ja celowo tak napisałem. ;) |
|
Data: 2012-05-21 19:12:04 | |
Autor: kamil | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
On 21/05/2012 18:34, anacron wrote:
Coś jak bogaty i stary mąż, też ma ochotę, ale sam wiesz.. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-05-21 19:55:05 | |
Autor: Mumin | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już Uroki elektroniki... Samochód to pół biedy, ale weź tu spokojnie wsiądź do samolotu... -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2012-05-21 19:56:12 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpdvhl$6kt$1@news.vectranet.pl... W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze: Dokładnie, zawsze twierdziłem, że im mniej elektroniki tym lepiej. |
|
Data: 2012-05-21 20:46:53 | |
Autor: Ghost | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4fba81ba$0$26693$65785112news.neostrada.pl...
Cos jak - "za komuny bylo lepi". Oczywiscie. Wszak wprowadzenie elektroniki znaczaco pogorszylo niezawodnosc oraz zwiekszylo liczbe wypadkow i katastrof. |
|
Data: 2012-05-21 07:57:27 | |
Autor: Ramok | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisał(a):
Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpmLekkie [OT] Pomijając główny problem (zakładam, że problem występuje "rzeczywiście", a nie że tylko tak się Tobie subiektywnie wydaje), to to, że maks. moment jest przy 1500obr./min ma się bardzo słabo do tego, że przy tych 1500 może być duża turbodziura. Tj. chcę zwrócić uwagę na to (bo sporo osób o tym nie wie/zapomina), że jeśli jedziesz spokojnie na (takie przykładowe) 1500 i "depniesz", to silnik nie od razu będzie miał maks. moment, ale jeśli jedzie się z mniejszą prędkością obrotową, to po "depnięciu" "mijając" 1500 być może już będzie maks. ;))) A tylko ten drugi "przypadek" umieszcza się "na kreskach"/wykresie z hamowni i danych technicznych producenta auta... Tak jak napisano, w większości turbo diesli aby silnik reagował "od razu", dobrze mieć co najmniej 2000obr./min.. Pozdrawiam! /Ramok |
|
Data: 2012-05-20 22:29:52 | |
Autor: PiteR | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej. IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-05-20 22:32:01 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak: Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczająco dobrze (około 20-22 stopni powietrza), w dzień jak jest 26-30 już nie. Oczywiście sprawdzałem przy wyłączonej klimatyzacji, aby zaraz nikt nie napisał, że to wina klimy. |
|
Data: 2012-05-20 22:35:48 | |
Autor: PiteR | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
na ** p.m.s ** anacron pisze tak:
Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczająco dobrze Moja odpowiedz w ogóle nie dotyczy Ciebie. Masz wątkowanie w tym Thunderbirdzie? :) Jak już chcesz opinii to IMHO masz zepsuty jakiś czujnik temp powietrza w dolocie lub zintegrowany w przepływomierzu. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-05-20 22:37:54 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpbkg3$i15$2@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze: Napisałeś że próbujesz przy 1500. Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo. To dość istotna różnica. Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale. To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę normalne. Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć. |
|
Data: 2012-05-20 22:42:22 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i 2000) już zawijać asfalt chce. Im wyższe obroty tym ten delay jest niższy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakieś 1800 obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciężarówki bez redukcji i stresu. W dzień boję się wyprzedzać już przy trochę większym ruchu. |
|
Data: 2012-05-20 22:45:44 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpbl3h$i15$3@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze: I prawidłowo, u mnie też się mniej więcej tak turbina włącza. Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie też zbliżony. |
|
Data: 2012-05-22 00:21:52 | |
Autor: anacron | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:45, Cavallino pisze:
Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/i30/ii/silnik-diesla-1.4-crdi-90km |
|
Data: 2012-05-20 22:33:16 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA059E4DC23223elektronik@localhost.net... na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak: Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu. |
|
Data: 2012-05-21 08:05:36 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
Turbodziura to była w uno turbo :P Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciskałeś gaz, rozpędzał się jak normalny diesel, no może ciut lepiej, jak obrotomierz dochodził do końca skali to dostawał kopniaka, ale już trzeba było bieg zmieniać na wyższy i znowu czekać na kopniaka :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-05-21 09:39:46 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$1@news.task.gda.pl... W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze: Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza. Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie większe. |
|
Data: 2012-05-21 18:16:06 | |
Autor: kamil | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
On 21/05/2012 08:39, Cavallino wrote:
Niech temu koniowi ktoś wytłumaczy, że turbo się nie "włącza", tylko pracuje w zasadzie cały czas. Zbanował mnie jakiś czas temu za wyśmianie podobnego kretynizmu i dalej sieje dezinformację. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-05-21 21:19:37 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:
Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO. Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i przy małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje wystarczającego nadciśnienia. Dlatego po wciśnięciu gazu i zwiększeniu ilości gazów przepływowych potrzebuje jakiegoś czasu na osiągnięcie sensownej wydajności. Im większa turbosprężarka tym ten czas jest większy ... Dlatego niektórzy producenci stosują dwie - jedną malutką aby dobrze podbijała na niskich obrotach i przy niewielkich obciążeniach, a duża przy odmiennych warunkach pracy. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-05-21 21:43:11 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpe4g7$g7m$1@news.task.gda.pl... W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze: Słówek się czepiasz, wiadomo o co biega. Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i przy małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje wystarczającego nadciśnienia. Żeby nie powiedzieć, że nie daje żadnego. Mam wskaźnik, więc mogę sobie poobserwować leżącą na 0 wskazówkę. |
|
Data: 2012-05-21 22:20:31 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze:
Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO. Tylko potem te słówka w googlach zostają. I kolejni to kopiują, potem jeszcze inni...
No to jak wiesz o co chodzi, to tym bardziej pisz po ludzku. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-05-21 22:35:40 | |
Autor: Cavallino | |
Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpe82c$1uf$1@news.dialog.net.pl... W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze: Jak kiedykolwiek napiszesz coś w odpowiedzi na mój post, w którym nie będzie kolejnej próby czepiania się byle czego, to może zdecyduję się poczytać co masz do powiedzenia..... |
|