Data: 2010-05-20 07:47:10 | |
Autor: | |
Auto pilot pytania . | |
Może by ktoś zorientowany w procedurach i lataniu skomentował informację , ze do 5 sek.
przed kontaktem z ziemią samolot obsługiwał autopilot . Podano że automatycznie kontrolowana była prędkość , wysokość oraz moc silników . Sygnał ostrzegawczy leć do góry odezwał sie 16 sek. przed kraksą .. Czy ten samolot mógł choćby teoretycznie wylądować sam , jak nowoczesne aribusy ? Bo wg mnie komunikat komisji dopiero zaciemnił obraz . Może jest procedura , że do prawie ostatniej chwili samolot ląduje automatycznie ,a w ostatniej chwili pilot przejmuje stery ? Jak to wszystko mogło wyglądać Jakoś mi się to kojarzy do jazdy przy pomocy tempomatu w mieście . Pomińmy obcych ludzi w kabinie pilotów . Mir |
|
Data: 2010-05-20 08:16:19 | |
Autor: lady mutant | |
Auto pilot pytania . | |
mokrymir@poczta.onet.pl pisze:
MoĹźe by ktoĹ zorientowany w procedurach i lataniu skomentowaĹ informacjÄRuskie "standardy" = katastrofa Kurska chyba za bardzo uwierzyĹeĹ Ĺźe coĹ tam siÄ zmieniĹo bo Fjutin daĹ buzi Tuskowi |
|
Data: 2010-05-20 08:46:55 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik <mokrymir@poczta.onet.pl> napisał
. Czy ten samolot mógł choćby teoretycznie wylądować sam , jak nowoczesne aribusy ? Bo wg mnie komunikat komisji dopiero zaciemnił obraz . Może jest procedura , że do prawie ostatniej chwili samolot ląduje automatycznie ,a w ostatniej chwili pilot przejmuje stery ? Jest możliwe, że samolot schodzi na autopilocie, natomiast tuż przed przyziemieniem ręcznie wykonywane jest wytrzymanie. Tyle, że jeśli nie jest to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. LNAV/HDG oraz VNAV/VSPD to i tak jest wymagana widoczność poniżej pewnej wysokości, której nie wolno przekraczać jeśli nie widać ziemii, bo nie jest to uważane za podejście precyzyjne. |
|
Data: 2010-05-20 08:54:27 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. pojawia się pytanie czy ktoś specjalnie nie wygenerowł sygnału ILS by ich sprowadzić w krzaki... POpatrz na ścieżkę. jk |
|
Data: 2010-05-20 09:00:08 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "zumaszedszyjmiedwieżonok" <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com> napisał
pojawia się pytanie czy ktoś specjalnie nie wygenerowł sygnału ILS by ich sprowadzić w krzaki... Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie zmieni. Pilot musiałby albo odłączyć autopilota i zacząć kierować się takiego wskazaniami ILS albo przełączyć świadomie w taki mod autopilota. Tyle, ze jeśli pilot wie, że tam nie ma ILS to nie powinien się nim kirować, nawet gdyby taki sygnał się pojawił, bo wykonuje podejście innego typu. |
|
Data: 2010-05-20 10:12:10 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie dla mnie szczyt kompromitacji to to co mówi kolega: Mieli prawo podjąć próbę podejścia do lądowania - dodaje jeden z oficerów 36. Pułku. - Zejść na wysokość decyzyjną, a wtedy, kiedy pilot przekonuje się, że nie wyląduje, odchodzi znów do góry. Byli poniżej tej wysokości, ale rosyjski raport wciąż nie odpowiada na pytanie: dlaczego. Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7908469,Co_mogl_robic_w_kabinie_pilotow_gen__Blasik.html#ixzz0oSHuMaTy |
|
Data: 2010-05-20 10:47:41 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "zumaszedszyjmiedwieżonok" <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com> napisał w wiadomości news:ht2qt5$faq$1news.onet.pl... Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie 2 km przed pasem zaczęli wręcz spadać (szybkość zniżania 6m/s - wg kontrolera). Czy ta szybkość znizania jest rejestrowana? Chyba tak. S* |
|
Data: 2010-05-20 10:52:06 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał
2 km przed pasem zaczęli wręcz spadać (szybkość zniżania 6m/s - wg kontrolera). Skąd kontroler znał prędkość zniżania, był radar PAR??? |
|
Data: 2010-05-20 10:58:28 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Skąd kontroler znał prędkość zniżania, był radar PAR??? nie, znał do kiedy kwitowali jk |
|
Data: 2010-05-20 13:29:20 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
nie, znał do kiedy kwitowali A może z radaru wtórnego. |
|
Data: 2010-05-20 16:53:05 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
TVN podało za Gazetą Wyborczą że Kaczyński robił naciski na automatycznego pilota żeby ten lądował
;-) A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Piloci rutynowo podchodzili na automacie przekonani o odpowiedniej wysokości do podjęcia decyzji: lądować-odejść na inne lotnisko. |
|
Data: 2010-05-20 17:53:28 | |
Autor: saturn5 | |
Auto pilot pytania . | |
A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Ewidentnie to nic takiego nie widac. -- |
|
Data: 2010-05-20 18:39:55 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Piloci rutynowo podchodzili na automacie przekonani o odpowiedniej wysokości tutunowo przy widoczności 0.2? Chcaiłabys latać z takim rutyniażem? jk |
|
Data: 2010-05-20 19:12:52 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne.
To nie motolotnia. Latanie bez widoczności ziemi to nie żaden wyczyn dla 4osobowej załogi w kompletnie nowocześnie wyposażonym dużym samolocie. Lądowanie bez ILS to co innego. Dlatego miał zrobić próbne podejście i gdyby miał kłopoty z lokalizacją pasa startowego miał lecieć na lotnisko zapasowe. Takie informacje pojawiały się w oficjalnych mediach kilka dni po tragedii. |
|
Data: 2010-05-20 19:22:36 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:ht3qif$g6$1usenet.news.interia.pl... Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. A w pierwszym dniu że miał bardzo duży przechył przed zawadzeniem o druty. Przechylony samolot spada szybciej i zbacza. S* |
|
Data: 2010-05-20 22:12:01 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. moim zdaniem pojdął decyzję o londowaniu z pełnym pogwałceniem minimów pogodowych które były mu znane. reszta to sęmantyka (podejcie czy planowe dachiowanie itp) jk |
|
Data: 2010-05-21 00:44:49 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło już w godzinę po tragedii? |
|
Data: 2010-05-21 08:09:19 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło już w nie, najwiarygodniejsza jest GW, przeczytaj wywiad z piulotem Jaka. Jesli nie z 1szej renki jest wiarygodne to co? jk |
|
Data: 2010-05-21 09:16:32 | |
Autor: lady mutant | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej")A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło i nie wie, że opinia autorytetu jest najważniejsza? Wstyd... 28 filmów o tym zrobiłem to wiem powiedział Hochwander do Misia -- lm |
|
Data: 2010-05-21 09:53:45 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej") i tak trafiaż dfo mojego KF bo cię nienawiść zaślepia jk |
|
Data: 2010-05-21 10:27:34 | |
Autor: lady mutant | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej") nie wierzę... (że do KF trafiam) ale sprawdźmy a co TrybunyLudu, to przypominam wyrok "niezawisłego sądu" w/s -- najwyższej instancji, dyskutowanie z wyrokami której wyklucza z grona rozumnych istot wg cadyków z Czerskiej* -- lm * Oczywiście jest to metafora |
|
Data: 2010-05-22 04:07:41 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik PaweL napisał:
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. Z wypuszczonym podwoziem i klapami. Wcale, ale to wcale nie podjął czynności mających na celu lądowanie! To nie motolotnia. Latanie bez widoczności ziemi to nie żaden wyczyn dla I na przywarsztatowym lądowisku (bo w stanie obecnym trudno to lotniskiem nazwać) z pokrzywionymi antenami radiolatarni NDB (jakbym na dwa dni do własnej radiostacji w lesie maszt stawiał to w życiu tak krzywo bym nie postawił - wstyd by mi było)... Ty masz jakieś pojęcie o systemach nawigacyjnych w lotnictwie? Lądowanie bez ILS to co innego. Dlatego miał zrobić próbne podejście i Lokalizacją z podstawa chmur na 50 m i wysokością decyzji (nieprzekraczalną) 100 m? Co on niby miał zobaczyć? Chyba tylko sprawdzić czy ci wredni Ruscy nie robią go w bambuko żeby sobie w cholerę poleciał. Wierząc w dane podawane z wieży i potwierdzane (w jeszcze gorszej wersji) przez załogę naszego Jak-a 40 to on powinien albo pójść na zapas bez próby albo wejść w holding i poczekać - może wiatr się ruszy i to gówno przegoni. Na zobaczenie czegokolwiek nie było żadnych szans - już pomijając formalne procedury na zwykły zdrowy rozum nie mieli tam czego próbować. -- Darek |
|
Data: 2010-05-20 18:53:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. To nie ma tak że "wygenerował sygnał ILS" i coś się stało. ILS pracuje dla każdego pasa na określonej częstotliwości, tą częstotliwość trzeba ustawić na panelu i włączyć autopilota w trybie zejścia po ścieżce ILS. Jeżeli pilot nie spodziewa się ILS działającego na konkretnej częstotliwości, to jego ewentualne wygenerowanie nic tu nie zmieni. |
|
Data: 2010-05-20 10:34:15 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik <mokrymir@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ht2icu$ks5$1news.onet.pl... Może by ktoś zorientowany w procedurach i lataniu skomentował informację , ze do 5 sek. Nie z ziemią tylko z pierwszym drzewem: "About five seconds before the plane hit a tree in the ravine, the captain switched off the autpilot and started to bank around for a second landing attempt, Morozov said." To pierwsze bylo 1100m przed pasem. Podano że automatycznie kontrolowana była prędkość , wysokość oraz moc silników . Samolot po nawrocie miał do przelecenia (w osi pasa) 8km ze stałą szybkością zniżania. W sam raz dla automatu. >Sygnał ostrzegawczy leć do góry odezwał sie 16 sek. przed kraksą Kraksa to 400m. Sygnał 1500m. Około 2km samolot zaczął szybciej się zniżać. Wcześniej wszystko było w normie. S* |
|
Data: 2010-05-20 16:52:46 | |
Autor: GrzegorzW | |
Auto pilot pytania . | |
W dniu 2010-05-20 10:34, Szczepan Białek pisze:
Użytkownik<mokrymir@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościAutopilot nie sterował lotem, był włączony jedynie w trybie stabilizacji, czyli stabilizował te parametry, które ręcznie ustawił pilot dźwigniami na pulpicie sterowania autopilota i automatu ciągu G |
|
Data: 2010-05-20 19:59:38 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
"GrzegorzW" <gwoz@op.pl> wrote
Autopilot nie sterował lotem, A co rozumiesz przez "sterowanie lotem"? był włączony jedynie w trybie stabilizacji, czyli stabilizował te parametry, które ręcznie ustawił pilot dźwigniami na pulpicie sterowania autopilota i automatu ciągu Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak? |
|
Data: 2010-05-20 20:15:06 | |
Autor: JJR | |
Auto pilot pytania . | |
Piotr [trzykoty] wrote:
Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak? Tak. ( http://wyborcza.pl/1,75478,7909853.html ) Sprawdziłem fragment o autopilocie z oryginałem, tłumaczenie jest dokładne ( http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1372037 ) No i tu sam raport http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/tu-154m_101.html -- pzdr, Jędrzej Zwijasz? www.zwijaj.pl |
|
Data: 2010-05-20 20:16:14 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Auto pilot pytania . | |
Piotr [trzykoty] wrote:
Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak? W Tutce autopilot ma wiele bardzo interesujących modów niedostępnych w zachodnich samolotach. Np. jest tryb utrzymywania kąta pochylenia, kąt zadaje się pokrętłem, trochę tak jak trymerem. Jest też tryb utrzymywania kąta przechylenia j.w. Być może o pilotowaniu w taki sposób mowa. |
|
Data: 2010-05-20 21:32:57 | |
Autor: GrzegorzW | |
Auto pilot pytania . | |
W dniu 2010-05-20 19:59, Piotr [trzykoty] pisze:
A co rozumiesz przez "sterowanie lotem"?Chodziło mi o to że nie włączono żadnego z trybów automatycznego sterowania (podejścia, nawigacji itp.) tzn. autopilot nie mógł "prowadzić" samolotu do jakiegoś zaprogramowanego punktu korzystając z naziemnych urządzeń nawigacyjnych (VOR, ILS, GPS), a jedynie stabilizować parametry ustawione przez pilota. Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak?Nie nazwał bym tego panelem, żeby sobie nie wyobrażać czegoś nowoczesnego. http://orbiter.ucoz.ru/mfs/pp006.jpg Pulpit sterowania AP to ten dolny z lewej strony, są na nim dwa pokrętła, dzięki którym pilot może przez cały czas sterować samolotem. Lewa dźwignia steruje przechyleniem samolotu, prawa pochyleniem. Nie są to więc parametry na stałe zaprogramowane, można je zmieniać na bieżąco w każdej chwili. Np. pilot chce lecieć z kątem pochylenia 2stopnie, może to robić ręcznie: patrzyć na wskaźnik i sterując kolumną sterowniczą utrzymywać taki kąt. Żeby się nie zmęczył robi to za niego automat. Zamiast sterem pilot pochyla samolot na 2stopnie prawym pokrętłem na pulpicie autopilota i kąt pochylenia jest stabilizowany automatycznie, dopóki pilot znów go nie zmieni. |