Data: 2010-05-20 08:46:55 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik <mokrymir@poczta.onet.pl> napisał
. Czy ten samolot mógł choćby teoretycznie wylądować sam , jak nowoczesne aribusy ? Bo wg mnie komunikat komisji dopiero zaciemnił obraz . Może jest procedura , że do prawie ostatniej chwili samolot ląduje automatycznie ,a w ostatniej chwili pilot przejmuje stery ? Jest możliwe, że samolot schodzi na autopilocie, natomiast tuż przed przyziemieniem ręcznie wykonywane jest wytrzymanie. Tyle, że jeśli nie jest to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. LNAV/HDG oraz VNAV/VSPD to i tak jest wymagana widoczność poniżej pewnej wysokości, której nie wolno przekraczać jeśli nie widać ziemii, bo nie jest to uważane za podejście precyzyjne. |
|
Data: 2010-05-20 08:54:27 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. pojawia się pytanie czy ktoś specjalnie nie wygenerowł sygnału ILS by ich sprowadzić w krzaki... POpatrz na ścieżkę. jk |
|
Data: 2010-05-20 09:00:08 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "zumaszedszyjmiedwieżonok" <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com> napisał
pojawia się pytanie czy ktoś specjalnie nie wygenerowł sygnału ILS by ich sprowadzić w krzaki... Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie zmieni. Pilot musiałby albo odłączyć autopilota i zacząć kierować się takiego wskazaniami ILS albo przełączyć świadomie w taki mod autopilota. Tyle, ze jeśli pilot wie, że tam nie ma ILS to nie powinien się nim kirować, nawet gdyby taki sygnał się pojawił, bo wykonuje podejście innego typu. |
|
Data: 2010-05-20 10:12:10 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie dla mnie szczyt kompromitacji to to co mówi kolega: Mieli prawo podjąć próbę podejścia do lądowania - dodaje jeden z oficerów 36. Pułku. - Zejść na wysokość decyzyjną, a wtedy, kiedy pilot przekonuje się, że nie wyląduje, odchodzi znów do góry. Byli poniżej tej wysokości, ale rosyjski raport wciąż nie odpowiada na pytanie: dlaczego. Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7908469,Co_mogl_robic_w_kabinie_pilotow_gen__Blasik.html#ixzz0oSHuMaTy |
|
Data: 2010-05-20 10:47:41 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "zumaszedszyjmiedwieżonok" <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com> napisał w wiadomości news:ht2qt5$faq$1news.onet.pl... Jeśli jest załączony inny mod autopilota, to wygnerowanie sygnału nic nie 2 km przed pasem zaczęli wręcz spadać (szybkość zniżania 6m/s - wg kontrolera). Czy ta szybkość znizania jest rejestrowana? Chyba tak. S* |
|
Data: 2010-05-20 10:52:06 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał
2 km przed pasem zaczęli wręcz spadać (szybkość zniżania 6m/s - wg kontrolera). Skąd kontroler znał prędkość zniżania, był radar PAR??? |
|
Data: 2010-05-20 10:58:28 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Skąd kontroler znał prędkość zniżania, był radar PAR??? nie, znał do kiedy kwitowali jk |
|
Data: 2010-05-20 13:29:20 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Auto pilot pytania . | |
nie, znał do kiedy kwitowali A może z radaru wtórnego. |
|
Data: 2010-05-20 16:53:05 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
TVN podało za Gazetą Wyborczą że Kaczyński robił naciski na automatycznego pilota żeby ten lądował
;-) A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Piloci rutynowo podchodzili na automacie przekonani o odpowiedniej wysokości do podjęcia decyzji: lądować-odejść na inne lotnisko. |
|
Data: 2010-05-20 17:53:28 | |
Autor: saturn5 | |
Auto pilot pytania . | |
A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Ewidentnie to nic takiego nie widac. -- |
|
Data: 2010-05-20 18:39:55 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
A na poważnie: Ewidentnie widać że samolot miał złą informację o wysokości. Piloci rutynowo podchodzili na automacie przekonani o odpowiedniej wysokości tutunowo przy widoczności 0.2? Chcaiłabys latać z takim rutyniażem? jk |
|
Data: 2010-05-20 19:12:52 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne.
To nie motolotnia. Latanie bez widoczności ziemi to nie żaden wyczyn dla 4osobowej załogi w kompletnie nowocześnie wyposażonym dużym samolocie. Lądowanie bez ILS to co innego. Dlatego miał zrobić próbne podejście i gdyby miał kłopoty z lokalizacją pasa startowego miał lecieć na lotnisko zapasowe. Takie informacje pojawiały się w oficjalnych mediach kilka dni po tragedii. |
|
Data: 2010-05-20 19:22:36 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:ht3qif$g6$1usenet.news.interia.pl... Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. A w pierwszym dniu że miał bardzo duży przechył przed zawadzeniem o druty. Przechylony samolot spada szybciej i zbacza. S* |
|
Data: 2010-05-20 22:12:01 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. moim zdaniem pojdął decyzję o londowaniu z pełnym pogwałceniem minimów pogodowych które były mu znane. reszta to sęmantyka (podejcie czy planowe dachiowanie itp) jk |
|
Data: 2010-05-21 00:44:49 | |
Autor: PaweL | |
Auto pilot pytania . | |
A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło już w godzinę po tragedii? |
|
Data: 2010-05-21 08:09:19 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło już w nie, najwiarygodniejsza jest GW, przeczytaj wywiad z piulotem Jaka. Jesli nie z 1szej renki jest wiarygodne to co? jk |
|
Data: 2010-05-21 09:16:32 | |
Autor: lady mutant | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej")A swoje zdanie opierasz na informacjach z TVN, które winnego ustaliło i nie wie, że opinia autorytetu jest najważniejsza? Wstyd... 28 filmów o tym zrobiłem to wiem powiedział Hochwander do Misia -- lm |
|
Data: 2010-05-21 09:53:45 | |
Autor: zumaszedszyjmiedwieżonok | |
Auto pilot pytania . | |
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej") i tak trafiaż dfo mojego KF bo cię nienawiść zaślepia jk |
|
Data: 2010-05-21 10:27:34 | |
Autor: lady mutant | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
jak to co... czytelnik TrybunyLudu (aka "najbardziej wiarygodnej") nie wierzę... (że do KF trafiam) ale sprawdźmy a co TrybunyLudu, to przypominam wyrok "niezawisłego sądu" w/s -- najwyższej instancji, dyskutowanie z wyrokami której wyklucza z grona rozumnych istot wg cadyków z Czerskiej* -- lm * Oczywiście jest to metafora |
|
Data: 2010-05-22 04:07:41 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Auto pilot pytania . | |
Użytkownik PaweL napisał:
Ale on nie zamierzał lądować. On robił podejście. Próbne. Z wypuszczonym podwoziem i klapami. Wcale, ale to wcale nie podjął czynności mających na celu lądowanie! To nie motolotnia. Latanie bez widoczności ziemi to nie żaden wyczyn dla I na przywarsztatowym lądowisku (bo w stanie obecnym trudno to lotniskiem nazwać) z pokrzywionymi antenami radiolatarni NDB (jakbym na dwa dni do własnej radiostacji w lesie maszt stawiał to w życiu tak krzywo bym nie postawił - wstyd by mi było)... Ty masz jakieś pojęcie o systemach nawigacyjnych w lotnictwie? Lądowanie bez ILS to co innego. Dlatego miał zrobić próbne podejście i Lokalizacją z podstawa chmur na 50 m i wysokością decyzji (nieprzekraczalną) 100 m? Co on niby miał zobaczyć? Chyba tylko sprawdzić czy ci wredni Ruscy nie robią go w bambuko żeby sobie w cholerę poleciał. Wierząc w dane podawane z wieży i potwierdzane (w jeszcze gorszej wersji) przez załogę naszego Jak-a 40 to on powinien albo pójść na zapas bez próby albo wejść w holding i poczekać - może wiatr się ruszy i to gówno przegoni. Na zobaczenie czegokolwiek nie było żadnych szans - już pomijając formalne procedury na zwykły zdrowy rozum nie mieli tam czego próbować. -- Darek |
|
Data: 2010-05-20 18:53:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Auto pilot pytania . | |
zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:
to podejście wg ILS, tylko autopilot pracuje w ustawionym modzie np. To nie ma tak że "wygenerował sygnał ILS" i coś się stało. ILS pracuje dla każdego pasa na określonej częstotliwości, tą częstotliwość trzeba ustawić na panelu i włączyć autopilota w trybie zejścia po ścieżce ILS. Jeżeli pilot nie spodziewa się ILS działającego na konkretnej częstotliwości, to jego ewentualne wygenerowanie nic tu nie zmieni. |