Auto pilot pytania .

Data: 2010-05-20 10:34:15
Autor: Szczepan Białek
Auto pilot pytania .

Użytkownik <mokrymir@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ht2icu$ks5$1news.onet.pl...
Może by ktoś zorientowany w procedurach i lataniu skomentował informację , ze do 5 sek.
przed kontaktem z ziemią samolot obsługiwał autopilot .

Nie z ziemią tylko z pierwszym drzewem: "About five seconds before the plane hit a tree in the ravine, the captain switched off the autpilot and started to bank around for a second landing attempt, Morozov said."
To pierwsze bylo 1100m przed pasem.

Podano że automatycznie kontrolowana była prędkość , wysokość oraz moc silników .

Samolot po nawrocie miał do przelecenia (w osi pasa) 8km ze stałą szybkością zniżania. W sam raz dla automatu.

>Sygnał ostrzegawczy leć do góry odezwał sie 16 sek. przed kraksą

Kraksa to 400m. Sygnał 1500m.
Około 2km samolot zaczął szybciej się zniżać. Wcześniej wszystko było w normie.
S*

Data: 2010-05-20 16:52:46
Autor: GrzegorzW
Auto pilot pytania .
W dniu 2010-05-20 10:34, Szczepan Białek pisze:
[...]

Autopilot nie sterował lotem, był włączony jedynie w trybie stabilizacji, czyli stabilizował te parametry, które ręcznie ustawił pilot dźwigniami na pulpicie sterowania autopilota i automatu ciągu

Data: 2010-05-20 19:59:38
Autor: Piotr [trzykoty]
Auto pilot pytania .
"GrzegorzW" <gwoz@op.pl> wrote
Autopilot nie sterował lotem,

A co rozumiesz przez "sterowanie lotem"?

był włączony jedynie w trybie stabilizacji, czyli stabilizował te parametry, które ręcznie ustawił pilot dźwigniami na pulpicie sterowania autopilota i automatu ciągu

Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak?

Data: 2010-05-20 20:15:06
Autor: JJR
Auto pilot pytania .
Piotr [trzykoty] wrote:
Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak?

Tak. ( http://wyborcza.pl/1,75478,7909853.html )
Sprawdziłem fragment o autopilocie z oryginałem, tłumaczenie jest
dokładne (  http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1372037 )

No i tu sam raport
http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/tu-154m_101.html

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz?
www.zwijaj.pl

Data: 2010-05-20 20:16:14
Autor: Delfino Delphis
Auto pilot pytania .
Piotr [trzykoty] wrote:

Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak?

W Tutce autopilot ma wiele bardzo interesujących modów niedostępnych w zachodnich samolotach. Np. jest tryb utrzymywania kąta pochylenia, kąt zadaje się pokrętłem, trochę tak jak trymerem. Jest też tryb utrzymywania kąta przechylenia j.w. Być może o pilotowaniu w taki sposób mowa.

Data: 2010-05-20 21:32:57
Autor: GrzegorzW
Auto pilot pytania .
W dniu 2010-05-20 19:59, Piotr [trzykoty] pisze:
A co rozumiesz przez "sterowanie lotem"?
Chodziło mi o to że nie włączono żadnego z trybów automatycznego sterowania (podejścia, nawigacji itp.) tzn. autopilot nie mógł "prowadzić" samolotu do jakiegoś zaprogramowanego punktu korzystając z naziemnych urządzeń nawigacyjnych (VOR, ILS, GPS), a jedynie stabilizować parametry ustawione przez pilota.
Czyli utrzymywał parametry zaprogramowane na panelu,tak?
Nie nazwał bym tego panelem, żeby sobie nie wyobrażać czegoś nowoczesnego.
http://orbiter.ucoz.ru/mfs/pp006.jpg
Pulpit sterowania AP to ten dolny z lewej strony, są na nim dwa pokrętła, dzięki którym pilot może przez cały czas sterować samolotem. Lewa dźwignia steruje przechyleniem samolotu, prawa pochyleniem. Nie są to więc parametry na stałe zaprogramowane, można je zmieniać na bieżąco w każdej chwili. Np. pilot chce lecieć z kątem pochylenia 2stopnie, może to robić ręcznie: patrzyć na wskaźnik i sterując kolumną sterowniczą utrzymywać taki kąt. Żeby się nie zmęczył robi to za niego automat. Zamiast sterem pilot pochyla samolot na 2stopnie prawym pokrętłem na pulpicie autopilota i kąt pochylenia jest stabilizowany automatycznie, dopóki pilot znów go nie zmieni.

Auto pilot pytania .