Auto prywatne w działalności

Data: 2009-08-06 10:44:52
Autor: turczy
Auto prywatne w działalności
Witam.
Jednoosobowa DG, KPiR, VAT.
Posiadam auto które nie jest wprowadzone do firmy (nie amortyzowane). Auto ma ładowność 735Kg i kratkę. (zarejestrowane jako osobowe, ale mozna to zmienić w każdej chwili)
Do chwili obecnej prowadziem na ten samochód kilometrówkę, ale zastanawiam się nad zmianą.
Czy aby odliczać vat od faktur na paliwo muszę wprowadzić auto do środków twałych?. Jeśli tak, to jak to zrobić.
Czy mozna takiej zmiany dokonać w środku roku (tzn zrezygnować z kilometrówki...)
Co implikuje takie wprowadzenie auta do firmy? Czy jeśli będę chciał je sprzedać za dwa lata bedę musiał wystawić fakturę vat i doprowadzić vat (auto kupione na vat marża 2 lata temu, a więc nie mam za bardzo co odliczyć teraz)
Proszę o wszelkie porady pomogą mi podjąc świadomą decyzję.
dzieki
Arek

Data: 2009-08-06 10:59:54
Autor: temp
Auto prywatne w działalności
turczy wrote:

Witam.
Czy aby odliczać vat od faktur na paliwo muszę wprowadzić auto do środków
twałych?.

Ja bym się tak na vat od paliwa nie nastawiał. Kupiłem swój (8 tyś drożej niż "osobówka" bez kratki) z myślą o odliczeniach vat i 1/2 roku pozniej zrobili mnie w bambuko - likwidując odliczenie. Co prawda część ludzi uważa, że po wyroku ETS(?) już tak łatwo im nie pójdzie z likwidacją ale .. u nas potrafią :( (np. wprowadzić podatk od używania sam.firmowego na cele pryw.) Na pewno jest przyjemniej nie prowadzić kilometrówki ale z drugiej strony sam widzisz, że przybywa Ci innych problemów.

Data: 2009-08-06 11:32:26
Autor: spp
temp pisze:

(np. wprowadzić podatk od używania sam.firmowego na cele pryw.)

To obowiązywało od lat. :)

--
spp

Data: 2009-08-06 15:02:34
Autor: temp
spp wrote:

temp pisze:

(np. wprowadzić podatk od używania sam.firmowego na cele pryw.)

To obowiązywało od lat. :)

Ale teraz chcą się chyba bardziej dobrać do du..
Pierwszy z brzegu:
http://www.vat.pl/podatek_od_sluzbowego_auta_samochod_w_firmie_koszty_artykuly_prasowe_5189.php

p.s. @turczy, zrobisz sobie auto firmowe.

Data: 2009-08-06 15:22:52
Autor: Piotrek
temp wrote:
[...]

Przy czym warto zauważyć, że jak na razie nie planuje się wprowadzić powyższych regulacji w stosunku do OFpDG.

Piotrek

Data: 2009-08-07 07:40:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Aug 2009, Piotrek wrote:

temp wrote:
[...]

  Co w niczym nie przeszkadza w razie potrzeby egzekwować *istniejących*
przepisów.
  Ze skutkiem w postaci dyskusji o tym, że kogoś tam za niewystawienie
paragonu z 5 groszy podatku ukarali (i kontragrumentem, że dostał
nie za te 5 groszy, tylko za fakt że o nie wiadomo ile zaniżył
przychód, bo skoro został złapany na paru groszach to równie dobrze
mógł nie zaewidencjonować 5 tysięcy).
  Przecież użycie samochodu "firmowego" do celów osobistych (nie
wiedzieć dlaczego nazywanych "prywatnymi", tak jakby użycie dla
celów gospodarczych nie było prywatne :)) *powinno* skutkować
stosownym wyłączeniem z kosztów wydatków związanych z owym użyciem
"osobistym", prawda?
  Ktoś to robi? :|
  No to wystarczy jeden inspektor z US filmujący rano wszystkich
podjeżdżających z dziećmi pod szkołę, później się obejrzy które
pojazdy są w EST i sprawdzi co wielbłądy mają do powiedzenia ;)
(już widzę ten raban i tytuły w prasie typu "Fakt" :D, ale potencjalne
zarzuty miałyby znacznie mocniejsze podstawy, niż sławny "podatek
od freeware")

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-07 10:43:57
Autor: Piotrek
Auto prywatne w działalności
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]
[...]

Ja! Ja! Ja! ;-)

Oczywiście czy w sposób, który zostanie zaakceptowany przez kontrolerów
to tego nie da się przewidzieć. Ale przynajmniej daję sobie szansę.

Swoją drogą to w dokładnie ten sam sposób (ryczałt od używania samochodu służbowego do celów osobistych) problem rozwiązał mój (duuuuży) pracodawca, kiedy to jeszcze byłem pracownikiem najemnym.
Tak więc zgaduję, że dałoby się to obronić.

[...]

"Jak się chce psa uderzyć, to kij się znajdzie".

Moje dwa typy do wystąpienia w charakterze kija to:
- niezgłoszenie konta PayPal do NBP i niesprawozdawanie (pewnie ze 600 tysięcy potencjalnych klientów do skontrolowania i nałożenia sankcji)
- niesprawozdawanie z tytułu korzystanie ze środowiska (pewnie podobny wolumeny potencjalnych ofiar - raczej mało kto z OFpDG wie o takim obowiązku)

Piotrek

Data: 2009-08-08 01:59:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Aug 2009, Piotrek wrote:

[...]