Auto sprowadzone z USA, dokumenty i ubezpieczenie AC

Data: 2010-03-19 02:13:29
Autor: Adam Czarnecki
Auto sprowadzone z USA, dokumenty i ubezpieczenie AC
Witam szanownych grupowiczów.

Kupiłem kilka dni temu auto, sprowadzone kilka miesięcy temu z USA.
Kupiłem je od osoby, która była pierwszym wła¶cicielem auta z kraju i
miała je zarejestrowane na siebie.
Podczas zawierania umowy kupna-sprzedaży otrzymałem tylko dowód
rejestracyjny, OC oraz kartę pojazdu.

Mam teraz pytanie - czy powinienem otrzymać jeszcze jakie¶ inne
dokumenty? Np. dokumenty celne, dowód zakupu z USA czy co¶ innego ?

Pytam, ponieważ podczas zawierania polisy AC pani od ubezpieczeń
powiedziała mi, że muszę mieć dokumenty ¶wiadcz±ce o POCHODZENIU
pojazdu. Według niej oznacza to że powinienem mieć dowód zakupu auta z
USA i dokumenty celne.

Ma kto¶ do¶wiadczenie w tym temacie?

Pozdrawiam,
Adam.

Data: 2010-03-19 08:30:10
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 19.03.2010 Adam Czarnecki <aczarnecki123@wp.pl> napisał/a:
Kupiłem kilka dni temu auto, sprowadzone kilka miesięcy temu z USA.
Kupiłem je od osoby, która była pierwszym właścicielem auta z kraju i
miała je zarejestrowane na siebie.
Podczas zawierania umowy kupna-sprzedaży otrzymałem tylko dowód
rejestracyjny, OC oraz kartÄ™ pojazdu.

Mam teraz pytanie - czy powinienem otrzymać jeszcze jakieś inne
dokumenty? Np. dokumenty celne, dowĂłd zakupu z USA czy coĹ› innego ?

Pytam, ponieważ podczas zawierania polisy AC pani od ubezpieczeń
powiedziała mi, że muszę mieć dokumenty świadczące o POCHODZENIU
pojazdu. Według niej oznacza to że powinienem mieć dowód zakupu auta z
USA i dokumenty celne.
hm..
Jak dla mnie to jak kupiles ZAREJESTROWANY samochod, w polsce - to dla Ciebie
dokumentem pochodzenia pojazdu jest umowa kupna sprzedazy zawarta z sprzedawca,
karta pojazdu, dowod rejestracyjny i oc.

Clo, vat, akcyza, oplata "ekologiczna", dowod zakupu od poprzedniego
sprzedajacego - to sprawy sprowadzajacego I tyle.

Wydzial komunikacji ktory rejestrowal samochod ma je zreszta w swoich zasobach
- wiec podejrzewam ze tam mozesz uderzyc z prosba o jakies kserokopie.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-03-19 09:53:21
Autor: grzeda
Adam Czarnecki pisze:
[...]

Samochod pochodzi od poprzedniego wlasciciela, Polaka. Jak kupujesz samochod nie sprowadzony, to nie przedstawiasz umowy kupna/sprzedazy zawartej pomiedzy dwoma poprzednimi wlascicielami. Tak naprawde to ta Pani wcale nie musi wiedziec, ze auto jest z USA.

Data: 2010-03-19 10:36:05
Autor: Auto
Auto sprowadzone z USA, dokumenty i ubezpieczenie AC
przez analogię, kupuj±c nowe od dealera musiałby¶ przedstawiać kwity zapłacenia cła przez importera oraz FV za ile kupił od producenta

bezsens

chc± Cię zrobić w konia - jeżeli FV byłaby zaniżona a ty miałby¶ szkodę to zarzuc± że pojazd wprowadzony nielegalnie na terytorium Polski, spotkałem się z takim zapisem np. w Liberty Direct i nie zawarłem umowy ubezpieczenia tłumacz±c że nie mam wiedzy czy pojazd został wprowadzony legalnie czy nie legalnie na terytorium Polski, gdyż nie dysponuję odpowiednimi dokumentami i nie jest to moim obowi±zkiem wiedzieć. Wprawdzie pewnie ewentualne odszkodowanie zostało by wypłacone ale nie ma co zawierać umów z kombinatorami (szkoda czasu i nerwow w razie kłopotow) __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4956 (20100318) __________

Auto sprowadzone z USA, dokumenty i ubezpieczenie AC