Auto w firmie - pytania

Data: 2010-01-14 12:09:56
Autor: wsa
Auto w firmie - pytania
Witam,
kilka pytań co do samochodu w firmie (jednoobosowa DG, VAT, KPiR):

1. Czy można mieć "na firmę" zwykły samochód osobowy?
2. Kupując na umowe K-S VAT oczywiście jest n/p i odliczamy tylko dochodowy przez amortyzację?
3. Jaka jest maksymalna rata amortyzacyjna (np. samochód za 7000zł) i na ile rat można to rozłożyć minimalnie/maksymalnie?
4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka ewidencja, jak z podatkami /doch./vat/)
5. Przy zakańczeniu prowadzenia d.g. samochód sprzedajemy już tylko na FV marża (bez VAT)?

Z góry dziękuję

Data: 2010-01-14 21:19:21
Autor: rafulec
Auto w firmie - pytania

Click -- > http://tinyurl.com/auto-w-firmie

Data: 2010-01-15 00:16:36
Autor: Czarek
Auto w firmie - pytania
On 14 Sty, 12:09, "wsa" <w...@wsa.pl> wrote:

4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka
ewidencja, jak z podatkami /doch./vat/)

VAT od osobówki niektórzy odliczają na podstawie wyroku Trybunału
Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 22 grudnia 2008 r., w
sprawie C-414/07 Magoora. Przynajmniej tak było z 2009 roku; nie wiem
czy od tego się nie zmieniło?

Czarek

Data: 2010-01-15 16:47:29
Autor: cef
Auto w firmie - pytania
Czarek wrote:
[...]

Nie od osobówki, tylko od auta, które na stan sprzed akcesji do UE spełniało wg
polskiego prawa warunek odliczania. jeśli dobrze pamiętam, to
 homologacja na ciężarowy i 500kg ładowność.

Data: 2010-01-15 09:43:57
Autor: Czarek
Auto w firmie - pytania
On 15 Sty, 16:47, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:

> [...]

wg
polskiego prawa warunek odliczania. jeśli dobrze pamiętam, to
 homologacja na ciężarowy i 500kg ładowność.

Od osobówki również, bo cały przepis ograniczający został zniesiony, a
nic nie weszło w zamian.

Czarek

Data: 2010-01-15 18:57:56
Autor: cef
Auto w firmie - pytania
Czarek wrote:

[...]

Hmmm, skoro tak mówisz, to pewnie wiesz.
Nie sprawdzam  :-)

Data: 2010-01-15 00:26:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Auto w firmie - pytania
On Thu, 14 Jan 2010, wsa wrote:

Witam,
kilka pytań co do samochodu w firmie (jednoobosowa DG, VAT, KPiR):

  Archiwum .prawo.podatki, po to jest dedykowana grupa!

4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka
ewidencja,

  To jest jeden z tematów "czy rzecz wartą 1500 zł warto wpisywać
do środków trwałych", z przykładową odpowiedzią: "przykładowo jak
samochód to warto, bo nie trzeba prowadzić ewidencji przejazdów
potocznie zwanej 'kilometrówką'" ;)

5. Przy zakańczeniu prowadzenia d.g. samochód sprzedajemy już tylko na FV
marża (bez VAT)?

  Nie, FV "zw" (stawka "zwolniony").
  I tak, to pozwala zrobić myk "kupię z częściowym odliczeniem, sprzedam
zwolniony", ale *nie* pozwala myku uzupełnić o "...i będę do przodu
o 60% VAT" ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-15 01:11:46
Autor: Jacek_P
Auto w firmie - pytania
Gotfryd Smolik news napisal:
  Nie, FV "zw" (stawka "zwolniony").
  I tak, to pozwala zrobić myk "kupię z częściowym odliczeniem, sprzedam
zwolniony", ale *nie* pozwala myku uzupełnić o "...i będę do przodu
o 60% VAT" ;>

A co powoduje, ze 'nie'? Z ciekawosci pytam, bo tematu organoleptycznie
jeszcze nie cwiczylem?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-15 08:46:39
Autor: Maddy
Auto w firmie - pytania
W dniu 15-01-2010 02:11, Jacek_P pisze:
[...]

Gotfryd zapomniał dodać "przed upływem 5 lat od zakupu" ;-)
W tym czasie przy sprzedaży trzeba oddać 1/5 VAT za każdy rok którego brakuje do 5 lat użytkowania.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-01-15 21:11:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Auto w firmie - pytania
On Fri, 15 Jan 2010, Maddy wrote:

[...]

  Oj, zaraz "zapomniał", o czym byśmy dyskutowali ;)

pzdr, Gotfryd

Auto w firmie - pytania