Auto wybiło mi dziurę w murze

Data: 2013-05-18 11:25:02
Autor: Mateusz Bogusz
Auto wybiło mi dziurę w murze
Witam,

Wczoraj pijany kierowca (policja złapała go po numerze rejestracyjnym, bo kierowca uciekł z miejsca zdarzenia) skosił chodnik, trawnik i wpadł mi na posesje przebijając ogrodzenie zbudowane z betonowych płyt. Na mój widok kiedy wyskoczyłem z domu, kierowca odjechał - stąd musiała szukać go policja. Okazało się, że już wcześniej miał wyrok w zawiasach za prowadzenie po pijanemu.

Ponieważ tuż obok płotu ułożony jest uczęszczany chodnik, naprawiłem go z pomocą znajomych używając zapasowego słupka i płyt które jeszcze miałem.

Pytanie czy da się teraz odzyskać pieniądze za te naprawę? Nie mam już paragonu za użyte materiały, ale są to standardowo dostępne materiały budowlane. Łącznie musiałem postawić nowy słup oraz 8 płyt o wadze od 50 do 80kg + 2 worki cementu po 25kg.

W zdenerwowaniu nie zrobiłem niestety żadnych zdjęć "dziury" w murzę, ale mam notatkę policjanta, no i oni sami widzieli jak to wyglądało. Czy to wystarczy i gdzie powinienem się udać?

Wartość szkody to kilkaset złotych, więc branie prawnika mija się z celem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2013-05-18 09:24:13
Autor: witek
Mateusz Bogusz wrote:
[...]

od policji wyciagniej gdzie ma gosciu OC i tam zgłoś szkodę.

Data: 2013-05-18 16:47:49
Autor: zgred
W dniu 2013-05-18 16:24, witek pisze:
Mateusz Bogusz wrote:
Witam,

Wczoraj pijany kierowca (policja złapała go po numerze rejestracyjnym,>
od policji wyciagniej gdzie ma gosciu OC i tam zgłoś szkodę.

Odszczekuję swoje "wydawało mi się" kierujące do cywila :)
Niemniej radzę zgłosić się jako poszkodowany, a potem oskarżyciel posiłkowy do spr. karnej.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-18 12:59:32
Autor: zgred
W dniu 2013-05-18 11:25, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

O ile wiem, to OC nie zapłaci, jeśli facio był na bani.
Pozostanie Ci cywilka.
Na to musisz zaczekać aż dostanie wyrok karny.
Do sprawy karnej zgłoś się jako poszkodowany (na policji), to będziesz powiadamiany o terminach i przebiegu i będziesz miał prawo składania wniosków. Nie jestem pewien, nie chce mi się szukać, ale w sprawie karnej chyba nie będziesz mógł wnosić o odszkodowanie/zadośćuczynienie.
Zdokumentuj wydatki na podstawie cen w typowych miejscach w czasie, gdy robiłeś tę naprawę. Weź na tych cennikach podpis sprzedawcy. Zdjęcia zrób teraz i zaznacz/opisz co wymieniłeś. Nie zapomnij o kosztach robocizny porównując z cenami firmy usługowej.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-18 11:15:46
Autor: Budzik
Auto wybio mi dziur w murze
Osobnik posiadajcy mail zgred@empty.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

O ile wiem, to OC nie zapaci, jeli facio by na bani.
Pozostanie Ci cywilka.
Na to musisz zaczeka a dostanie wyrok karny.
Do sprawy karnej zgo si jako poszkodowany (na policji), to bdziesz powiadamiany o terminach i przebiegu i bdziesz mia prawo skadania wnioskw. Nie jestem pewien, nie chce mi si szuka, ale w sprawie karnej chyba nie bdziesz mg wnosi o odszkodowanie/zadouczynienie.
Zdokumentuj wydatki na podstawie cen w typowych miejscach w czasie, gdy robie t napraw. We na tych cennikach podpis sprzedawcy. Zdjcia zrb teraz i zaznacz/opisz co wymienie. Nie zapomnij o kosztach robocizny porwnujc z cenami firmy usugowej.

A na takie okazje nie pomoe fundusz gwarancyjny?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-05-18 13:06:21
Autor: BartekK
W dniu 2013-05-18 12:59, zgred pisze:
Wartość szkody to kilkaset złotych, więc branie prawnika mija się z
celem.

O ile wiem, to OC nie zapłaci, jeśli facio był na bani.
Pozostanie Ci cywilka.
Bzdura. OC zapłaci za szkody jak najbardziej, tylko że później będzie ściągać sobie z sprawcy/kierowcy/właściciela auta, ale to już nas nie interesuje.

Data: 2013-05-18 13:27:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 18 May 2013, zgred wrote:

W dniu 2013-05-18 11:25, Mateusz Bogusz pisze:
Witam,

Wczoraj pijany kierowca (policja zapaa go po numerze rejestracyjnym,
bo kierowca uciek z miejsca zdarzenia)

  Tak z ciekawoci, udowodnili mu e by pijany?

O ile wiem, to OC nie zapaci, jeli facio by na bani.

  No nie, to tak dziaa, e ubezpieczycielowi przysuguje regres.
  Czyli zapaci i to on bdzie uera si ze sprawc.

  Pytaniem jest, czy kwota szkody zostanie "uznana", znaczy
czy dowody wystarcz.

Pozostanie Ci cywilka.
Na to musisz zaczeka a dostanie wyrok karny.

  W sprawie formalnej, zdaje mi si e nie musi.
  Natomiast zaczekanie ma ten plus, e zmienia pytanie z "czy"
na "ile", znaczy nie ma dyskusji nad tym czy sprawca ma pokry
szkody (ale pozostaje sprawa wysokoci).

Do sprawy karnej zgo si jako poszkodowany (na policji), to bdziesz powiadamiany o terminach i przebiegu i bdziesz mia prawo skadania wnioskw.

  A nie jest do tego potrzebny status oskaryciela?
  Powiadomienie to jedno, skadanie wnioskw to drugie...

Nie jestem pewien, nie chce mi si szuka, ale w sprawie karnej chyba nie bdziesz mg wnosi o odszkodowanie/zadouczynienie.

  Oskaryciel AFAIR moe, wic jako oskaryciel posikowy
pewnie by mg, tyle, e sd nie musi si "przychyli"
(ale moe).
  Teraz dla odmiany to mi nie chce si szuka :), ale AFAIR byo
relatywnie niedawno (w tym roku), s dwie drogi do odzyskania
pienidzy: jedna jest rodkiem karnym (co moe mie bonusowe
znaczenie jeli jaki element kary jest w zawieszeniu), drugi
elemet (rwnie w postpowaniu karnym!) peni wycznie rol
odszkodowawcz.

[...]

  Z ca reszt si zgadzam :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-18 14:50:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Auto wybiło mi dziurę w murze
W dniu 2013-05-18 12:59, zgred pisze:

O ile wiem, to OC nie zapłaci, jeśli facio był na bani.

Jak słyszałeś na bazarze - nie rozpowszechniaj.

Pozostanie Ci cywilka.

Ta ... w trójkątnej chuście z pieśnią "Rezerwa" na ustach chyba ...

odszkodowanie/zadośćuczynienie.

A mnie się wydawało, że on poniósł jakąś szkodę, i sprawca mógłby w karnym na wniosek oskarżyciela posiłkowego być zobowiązany do naprawienia szkody ... ale ja to truskawki cukrem.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-05-18 17:43:33
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:kn7hdi$p2r$1node1.news.atman.pl...

Wartość szkody to kilkaset złotych, więc branie prawnika mija się z celem.

Musisz udokumentować jakoś straty. O ile ne masz ubezpieczonej posesji (bo wóczas Twój ubezpeiczyciel zwrotnie by szukał jego ubezpeiczyciela, a jego ubezpeiczyciel samego kierującego za ucieczkę z miejsca kolizji), ton bierzesz od Policji dane jego ubezpeiczyciela i składasz wniosek o wypłatę odszkodowania. Jesli to nei jest jakaś duża kwota, to spokojnie powinno przejść oświadczenie, byle sensownie argumentowane. Moze jakieś pisemne oświadczenie sąsiada, że pomagał przy naprawie i zużyliście ten cement na naprawę płotu.

Auto wybiło mi dziurę w murze