Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?

Data: 2016-07-23 11:34:20
Autor: Maciek
Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
W dniu 2016-07-22 o 11:20, Matli pisze:
Prowadzę 1-os. działalność gospodarczą.
Mam ciężarowe auto z kratką (rejestracja na 4 os). Sedan.
Chcę sprzedać w/w auto.
Jak to sprzedać?
a. Moja firma sprzedaje > ja kupuje jako os. fizyczna > przerejestrowanie auta z cięzarowego (usunięcie kratki) na osobowe? Teraz auto w dow. rej. 4 os (i 4 pasy bezp) a w oryginalnej wersji osobowej auto jest na 5 os. I dalej sprzedaję komuś ale już jako os. fizyczna  auto osobowe?
b. Moja firma sprzedaje auto os. fizycznej X. I ta osoba sobie wszystko zmienia?
Co jest lepsze, tańsze, biorąc pod uwagę wszystkie koszty?
A jaki jest sens przerejestrowywanie na osobowe przed sprzedażą? Jak
ktoś kupi, to sobie najwyżej przerejestruje, albo zostawi jak jest, bo
tak mu będzie wygodniej. Nie każdy wozi 5 osób, a kratka jest wbrew
pozorom całkiem wygodna. Ja swoje kombi mogę załadować po dach bez
ryzyka, że coś do kabiny wleci przy hamowaniu. No ale ja mam ciężarowe
zarejestrowane na 5 osób :-)

Maciek

Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?