AutoCB w AutoMapie.

Data: 2020-04-21 11:40:31
Autor: Trybun
AutoCB w AutoMapie.

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Data: 2020-04-21 18:34:14
Autor: Zarathuistradam Gathathrehouselumsnili
AutoCB w AutoMapie.
Trybun wrote...
Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Wytrzeźeiej, z tego bełkotu niedorzeczności
nawet sroki niczego nie pojmą.

--
Zarathuistradam Gathathrehouselumsnili

Data: 2020-04-21 19:38:06
Autor: Adam
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-21 o 11:40, Trybun pisze:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Spróbuj spytać na https://pdaclub.pl/forum/automapa

Ja tam widzę tylko jeden wątek:

https://pdaclub.pl/forum/automapa/cb-w-automapie/

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-22 15:17:15
Autor: Trybun
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 21.04.2020 o 19:38, Adam pisze:
[...]

Dzięki, wszystko zdaje się być jasne - nie działa bo po prostu nie miałem jeszcze okazji natknąć się na kogoś zalogowanego.

Data: 2020-04-21 22:32:15
Autor: Jacek Maciejewski
AutoCB w AutoMapie.
Dnia Tue, 21 Apr 2020 11:40:31 +0200, Trybun napisał(a):

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Jeśli masz na myśli używanie komóry jako CB to ten numer nie przejdzie,
choćby z braku anteny. I z paru innych powodów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-22 15:18:13
Autor: Trybun
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ale po co mi antena? Nośna sygnału to podobno GSM. Nie jest to chyba klasyczne CB Radio a aplikacja do porozumiewania się miedzy posiadaczami telefonicznej aplikacji, cos na zasadzie walkie talkie.

Data: 2020-04-22 18:57:42
Autor: do ue cagando nas pessoas comuns e mobs
AutoCymBał w AutoDupie
Trybun wrote...
Nośna sygnału to podobno GSM
cos na zasadzie walkie talkie

Qrvva je?ana rasa... ten to wpadł do
zjełczałej bryndzy i bulgocze groch z
kapustą!

Pośmiechowisko na światową skalę!

Ten neoPRL - to  *ABSURDISTAN*

--
do ue cagando nas pessoas comuns e mobs

https://bit.ly/3cbHyhy https://bit.ly/3ehiNSH

..

Data: 2020-04-22 15:59:53
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

:)
Dobrze ze ten co wymyslił koło nie stwierdził w ten sam sposób ze TO NIE MA PRAWA DZIALAC...

A tak na serio - masz dwie osoby które uzywaja automapy i sa w poblizu siebie.
Apka wie o tym bo ma gpsa.
Zrobienie rozmowy via net to nie jest jakas kosmiczna technologia...

Pewnie nawet moznaby sobie wybrac zasieg.
I nie bedzie rwac w miare oddalania sie :)

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2020-04-22 19:09:59
Autor: Jacek Maciejewski
AutoCB w AutoMapie.
Dnia 22 Apr 2020 15:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

:)
Dobrze ze ten co wymyslił koło nie stwierdził w ten sam sposób ze TO NIE MA PRAWA DZIALAC...

Wygląda na to że nie wiesz co to jest CB. Nie będę tłumaczył, ludzkość
wymyśliła google.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-22 19:59:53
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Hmm, mam,  uzywam ale moze dowiem sie czegoś nowego.
Ktorej funkcji CB nie da sie zrealizować via GSM?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2020-04-22 22:18:59
Autor: Jacek Maciejewski
AutoCB w AutoMapie.
Dnia 22 Apr 2020 19:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

[...]

Nawiązać łączności z prawdziwym urządzeniem CB w paśmie 27 MHz.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-23 05:59:52
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ale przeciez tu chodzi o symulowanie funkcji CB a nie o faktyczne nadawanie w technologii CB...

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-04-23 11:41:30
Autor: RadoslawF
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 07:59, Budzik pisze:

[...]

To zasymuluj funkcje nawiązywania łączności z prawdziwym urządzeniem CB.

Pozdrawiam

Data: 2020-04-23 15:19:52
Autor: Adam
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 11:41, RadoslawF pisze:
[...]

Myślisz, że jak ktoś jedzie samochodem i rozmawia przez telefon, to jakaś ekipa goni za nim ze szpulką i rozwija przewód telefoniczny?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-23 15:20:12
Autor: RadoslawF
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 15:19, Adam pisze:

[...]

Myślę że w aucie używa się łączności pezprzewodowej jak np.
telefonia komórkowa. Ale nie krepuj się i rozwiń swoją
koncepcję ciągania za sobą kabelka do łączności.

Pozdrawiam

Data: 2020-04-23 20:32:57
Autor: Adam
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 15:20, RadoslawF pisze:
[...]

Ty się nie śmiej ;)

Rakieta Henschel Hs 293 B ciągnęła za sobą druciki. Zasięg to miało ok. 20 km - i chyba tyle mieściło się na szpulce. Było kilka tego typu wynalazków.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-24 14:29:10
Autor: RadoslawF
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 20:32, Adam pisze:

[...]

Ale zasięg miały mniejszy od typowego auta więc pisanie dzisiaj o kablu
to nie najmądrzejszy pomysł. Zwłaszcza w kontekście urządzeń CB które
kable nawet mają: do zasilania, do anteny i do gruszki. Bardziej ambitni
mogą podpiąć oddzielnym kablem klucz i dodatkowy głośnik.

Pozdrawiam

Data: 2020-04-24 09:59:50
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

[...]

Bedzie ciezko.
ale po co miałbym to robić, skoro nie o tym jest ttuaj mowa.
Mowa o polaczeniu dwóch uzytkowników komórki...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2020-04-25 10:31:05
Autor: jerzu.xyz
AutoCB w AutoMapie.
On Thu, 23 Apr 2020 11:41:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@gmail.com>
wrote:

To zasymuluj funkcje nawiązywania łączności z prawdziwym urządzeniem CB.

W AutoSracie się nie da, ale przez FRN się da jak najbardziej.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2020-04-23 19:29:13
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-22 22:18, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Może przeczytaj temat bo coś Ci ciężko kombinowanie idzie.

Data: 2020-04-22 22:51:11
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-22 o 21:59, Budzik pisze:

Wygląda na to że nie wiesz co to jest CB. Nie będę tłumaczył,
ludzkość wymyśliła google.

Hmm, mam,  uzywam ale moze dowiem sie czegoś nowego.
Ktorej funkcji CB nie da sie zrealizować via GSM?

Spróbuj postawić nośną na kanale 19 z telefonu :D

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2020-04-23 05:59:52
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
UĹźytkownik LordBluzgÂŽ mkawran@poczta.onet.pl ...

[...]

A po co? Skoro mowa o polaczeniu dwĂłch komorek?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2020-04-23 08:40:15
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
[...]

A po co? Skoro mowa o polaczeniu dwóch komorek?

Nienie, mowa jest o pracy jak w CB czyli coś jak połaczenie "konferencyjne" wszyscy mogą słuchać i mówić w obrębie kanału. Jak postawisz "nośną" to blokujesz kanał. Spróbuj z telefonu zablokować kanał dla wszystkich :]

No i podstawowa, spróbuj nawiązać łączność, kiedy nie ma w pobliżu masztu (zasięgu) :D Taką łączość: komórka-komórka jak w CB :D

Data: 2020-04-23 18:50:51
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-23 08:40, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Biorąc pod uwagę, że komórki mają Wifi ...

Data: 2020-04-23 19:55:27
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 18:50, kk pisze:

[...]

Taa, WiFi z dwóch komórek na odległość 10km :>

Data: 2020-04-23 20:15:09
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
AutoCB w AutoMapie.
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 19:55:27 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea1d694$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>  od LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl>  :
[...]

To chyba jest VoIP.

Data: 2020-04-23 23:22:15
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 20:15, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Nie. VoIP potrzebuje serwera. Żaden zwykły telefon komórkowy nie potrafi nawiązać połączenia z drugim telefonem przez WiFi na odległość większą niż kilkanascie metrów. Lepiej wychodzą już znaki migowe :)

Data: 2020-04-23 23:36:29
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
AutoCB w AutoMapie.
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 23:22:15 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea2071d$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>  od LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl>  :
[...]

To AutoCB to jest VoIP, jak sądzę.

Data: 2020-04-23 23:54:13
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 23:36, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

OK ale bez serwera nie działa. Musi być połączenie z internetem i serwerem w obu telefonach.

Data: 2020-04-23 23:59:26
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
AutoCB w AutoMapie.
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 23:54:13 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea20e9e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>  od LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl>  :
[...]

No musi, nie ma siły, Trybun usłyszał(albo przeczytał), że to "funkcja CB", i tak podaje
dalej. --

Data: 2020-04-24 00:18:07
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-23 o 23:59, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Niezupełnie. Trybun mieszka w Słupcy a tam zwyczajnie nie ma chętnych do takiej rozmowy z tym programem. Z powodu braku rozmówcy nie ma z kim gadać :) A to, że nie znalazł rozmówcy wyewoluowało u niego w myśl, że coś nie działa :) W sumie to on jest lekko ograniczony i przede wszystkim jest ignorantem, czyli uznaje własne domniemania za rozwiązanie właściwe i rzadko dopuszcza do rozumu bardziej zawiłe schematy myślenia. Widzi raczej jako czarno-białe. To gość 60+ więc nieedukowalny w żadnym zakresie :)

Data: 2020-04-24 09:59:49
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ja mysle ze to jednak coś ala masochizm.
Gdyby wlaczył i by działało to i tak nie miałbym z druga osoba o czym gadac, wyłaczyłby i przeszedł nad tematem do porządku dziennego.
A jak nie działa, to ma całe pole do wzajemnej autofrustracji, umartwiania sie etc.

Podobnie jak ostatnio probował rzezbic z recepta i zakupem leków ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-04-24 09:59:50
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
UĹźytkownik LordBluzgÂŽ mkawran@poczta.onet.pl ...

OK ale bez serwera nie działa. Musi być połączenie z internetem i serwerem w obu telefonach.

Oczywiście. A to jakis kłopot w dzisiejszych czasach?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2020-04-24 01:14:42
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-23 23:22, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Raczej nie potrzebuje, zarówno H323 jak i SIP. Nie jest zresztą potrzebne używanie klasycznych standardów VoiP. Można używać mniej formalnych, wykombinowanych z mniejszych, czy rozszerzyć istniejące takie jak np XMPP.

Żaden zwykły telefon komórkowy nie potrafi nawiązać połączenia z drugim telefonem przez WiFi na odległość większą niż kilkanascie metrów. Lepiej wychodzą już znaki migowe :)

Wifi ... do 300 metrów. Z CB często niewiele lepiej jest. A z tych Wifi można zrobić sieć kratową a także składać duże pakiety np wypowiedzi głosowuych i przekazywać je między indywidualnymi urządzeniami nawet niezorganizowanymi w sieci. Podobnie zresztą do CB z tym, że urządzenia Wifi z reguły mają GPS i szybko da się konfrontować lokalizacje a często mają jakieś nawigacje, które mają kontekst prowadzenia co można wykorzystać do oddzielania wiadomości ruchu lokalnego i przelotowego.

A do tego wszystkiego nie jest się skazanym na te bezpośrednie połączenia bo można zwykle użyć GSM.

Data: 2020-04-24 20:46:13
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 01:14, kk pisze:
On 2020-04-23 23:22, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Bez u życia BTS?

Żaden zwykły telefon komórkowy nie potrafi nawiązać połączenia z drugim telefonem przez WiFi na odległość większą niż kilkanascie metrów. Lepiej wychodzą już znaki migowe :)

Wifi ... do 300 metrów.

Buahahaha. Zrób sobie test. Odpal hotspota w telefonie i z 200m spróbuj innym telefonem połączyć się z netem przez ten hotspot. Może na łące ci te 200m wystarczy bo 300 już nie :D Teraz spróbuj to zrobić w 2 samochodach. 30m i koniec połączenia :]

Z CB często niewiele lepiej jest.

Bredzisz, bredząc.

"https://pl.wikipedia.org/wiki/CB-radio"

Data: 2020-04-24 23:20:24
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-23 23:22, LordBluzg(R) wrote:
[...]

To oczywiste.

[...]

Jest dokładnie tak, jak z 20km CB. Nie da się w praktyce rozmawiać na takie odległości. Z odpowiednim sprzętem możnaby i tak też się robi sieci V2V.

Z CB często niewiele lepiej jest.

Bredzisz, bredząc.

"https://pl.wikipedia.org/wiki/CB-radio"

Przeczytałeś?

Data: 2020-04-24 23:32:49
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 23:20, kk pisze:

Z CB często niewiele lepiej jest.

Bredzisz, bredząc.

"https://pl.wikipedia.org/wiki/CB-radio"

Przeczytałeś?

Lepiej. Robiłem łączności samochód-samochód do 50km i samochód-bazówka Poznań-Piła  (100km :) jbco, mam SQLki, znaczy potwierdzenia odbioru :]

Data: 2020-04-24 23:39:22
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 23:32, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Tylko jakoś dzisiaj nie potrafisz.

Data: 2020-04-24 09:59:50
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ale ogólnie potrafią nawiązac polaczenie, prawda?
Bo jeżeli nie, to musze powiedziec tym wszystkim z którymi gadałem przez messengera, skype i cokolwiek jeszcze ze to była fatamorgana...

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2020-04-24 15:50:12
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 11:59, Budzik pisze:

[...]

Pod warunkiem istnienia BTS w pobliżu (Maszt Telefonii Komórkowej), karty SIM, opłaty itd.

CB tego nie potrzebuje. Nawiązuje łączność z nieograniczoną ilością urządzeń NARAZ :] Jest ograniczone zasięgiem do ok 20km. No bo to radio analogowe.

Bo jeżeli nie, to musze powiedziec tym wszystkim z którymi gadałem przez
messengera, skype i cokolwiek jeszcze ze to była fatamorgana...

Wjedź sobie od Wronek w kierunku Czarnkowa. Przez 10km brak zasięgu jakiejkolwiek sieci GSM (Puszcza Notecka) :) CB tam własnie działa bez problemu :]

Data: 2020-04-24 17:55:32
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 15:50, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Komuś tego brak?

CB tego nie potrzebuje. Nawiązuje łączność z nieograniczoną ilością urządzeń NARAZ :] Jest ograniczone zasięgiem do ok 20km. No bo to radio analogowe.

20km, buhahahaha.

Komunikacja niezależna od GSM byłaby bardzo pożądana, te pojeby mogą ją ograniczyć, ale akurat CB ma bardzo ograniczone zastosowanie. W bloku a nawet wydzielonej posesji nie ma gdzie kilkumetrowej anteny rozstawić. W terenie ręczniaki z małymi antenkami mają malutkie zasięgi. Zostaje tylko samochód. A w samochodzie ... też trzeba jakoś to zainstalować i używać. Współczesny samochód ma system nagłośnienia a CB jakoś nadal samo sobie, nie sparujesz, musi przekrzykiwać. To jak masz metalowy dach. Jak masz panoramiczny albo dajmy na to Wind'a z plastikowym składanym albo ... Twizy, to nie masz gdzie anteny zamontować. A jakby nawet udało się to CB zainstalować to ... selektywność komunikatów CB jest żadna, słychać każde g..o w eterze. Niewiele trzeba by uznać CB za zbyteczne. Już prędzej jakieś PMR czy DPMR. A najprościej komórka, dlatego mamy to co mamy.

[...]

W puszczy też łapią?

Data: 2020-04-24 20:40:42
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 17:55, kk pisze:
On 2020-04-24 15:50, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Nie masz kasy na opłaty-wypad. CB kosztuje w momencie zakupu, później jest free :]

CB tego nie potrzebuje. Nawiązuje łączność z nieograniczoną ilością urządzeń NARAZ :] Jest ograniczone zasięgiem do ok 20km. No bo to radio analogowe.

20km, buhahahaha.

Bredzisz, bredząc :)

"W otwartym i płaskim terenie stacje bazowe mają zasięg kilkudziesięciu kilometrów, stacje samochodowe do kilkunastu kilometrów, radiostacje ręczne od kilkuset metrów do kilku kilometrów (zależnie od anteny); możliwa jest łączność na wiele tysięcy kilometrów przez odbicie fali od jonosfery (łączność DX)."
https://pl.wikipedia.org/wiki/CB-radio
Bij się teraz z faktami :]

Komunikacja niezależna od GSM byłaby bardzo pożądana, te pojeby mogą ją ograniczyć, ale akurat CB ma bardzo ograniczone zastosowanie. W bloku a nawet wydzielonej posesji nie ma gdzie kilkumetrowej anteny rozstawić.

"parapetówka" wystarczy. Im wyższy blok tym lepiej :)

W terenie ręczniaki z małymi antenkami mają malutkie zasięgi.

2-3km.

Zostaje tylko samochód. A w samochodzie ... też trzeba jakoś to zainstalować i używać.

Jak resztę urządzeń :]

Współczesny samochód ma system nagłośnienia a CB jakoś nadal samo sobie, nie sparujesz, musi przekrzykiwać.

Co przekrzykiwać?

To jak masz metalowy dach. Jak masz panoramiczny albo dajmy na to Wind'a z plastikowym składanym albo ... Twizy, to nie masz gdzie anteny zamontować.

Bredzisz, bredząc. Są stosowne uchwyty na klapę bagażnika czy nawet do zderzaka a Twizy to nie samochód, to plastikowy, samobieżny ToiToi na baterię :D

A jakby  nawet udało się to CB zainstalować to ... selektywność komunikatów CB jest żadna, słychać każde g..o w eterze.

Zależy to od selektywnosci radia. Nie każde gówno można nazwać radiem są też pokrętła RF gain i squelch.

Niewiele trzeba by uznać CB za zbyteczne. Już prędzej jakieś PMR czy DPMR. A najprościej komórka, dlatego mamy to co mamy.

Jakoś w USA, skąd się to wywodzi, nadal jest bardziej popularne niż GSM. Mowa o samochodach, głównie transportowych.

Data: 2020-04-24 23:31:39
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 15:50, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Ludzie nie są głupi. Jakby z używania CB coś wynikało to by go używali a nie przeróżnych aplikacji komórkowych.

[...]

Fakty są takie, że nie da się w samochodach tak używać CB i wie to każdy kto z CB w samochodzie korzystał.

[...]

To nie działa, trzeba naprawdę dobrej anteny a takiej nie da się w bloku używać. Poza tym konfrontujemy to z komórką, która działa nie tylko w samochodzie i w mieszkaniu, ale wszędzie gdzie jesteś. Sam to wiesz i dyskutujesz nie wiadomo po co.

W terenie ręczniaki z małymi antenkami mają malutkie zasięgi.

2-3km.

Podziel przez 10.

Zostaje tylko samochód. A w samochodzie ... też trzeba jakoś to zainstalować i używać.

Jak resztę urządzeń :]

Komórki instalować nie trzeba.

Współczesny samochód ma system nagłośnienia a CB jakoś nadal samo sobie, nie sparujesz, musi przekrzykiwać.

Co przekrzykiwać?

Radio, muzykę, cokolwiek leci.

[...]

Ty głupi jesteś. Nigdy nie miałeś Wind'a i nie wiesz, że bagażnik otwiera się na zewnątrz i nie można na nim niczego zamontować. Na Twizy też Cię nie stać i tylko sobie możesz myśleć, że coś wiesz.

[...]

Selektywność komunikatów a nie oddzielania ich od szumu.

[...]

I Ty pewnie myślisz, że my wssyscy mamy transportowy biznes.

Data: 2020-04-24 19:06:26
Autor: Jingiel
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 15:50, LordBluzg(R) pisze:
[...]

Istnieją bramki internet-CB

Data: 2020-04-24 19:59:48
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

20km to sobie na pewno spokojnie nie pogadasz.
No moze przy dobrej pogodzie z 1 na 100...

[...]

Pewnie ze sa takie miejsca ale nie ma ich za wiele.
 --
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-04-24 22:28:51
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 21:59, Budzik pisze:
[...]

20km to sobie na pewno spokojnie nie pogadasz.
No moze przy dobrej pogodzie z 1 na 100...

To zależy. Jeśli masz na samochodach dobre anteny (Santiago 1600) i nie ma propagacji (zakłócenia)+ dobre radio (Lincoln) to spokojnie łykniesz 20km "na wstęgach" jeszcze dalej. Wiem, bo kiedyś tym się zajmowałem zawodowo. Jeszcze jak "piratujesz" i podłączysz wzmacniacz +100W to spokojnie 30km poleci pomiędzy samochodami.

[...]

Zdziwiłbyś się, jest sporo miejsc bez zasięgu GSM. Fakt, od momentu spopularyzowania GSM+nawigacja sporo odeszło od CB ale TIRowcy nadal szukają ulicy przez CB w miastach :)

Data: 2020-04-24 23:33:54
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 22:28, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Ty rozumiesz o czym piszesz? Tu nie chodzi o to czy można zrobić łącze Wifi na odległość wielu kilometrów, bo oczywiście da się, tylko z czego może korzystać zwykły użytkownnik.

Pewnie czują się samotni.

Data: 2020-04-25 11:59:48
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

A co ja napisałem?

Bo jeĹźeli nie, to musze powiedziec tym wszystkim z ktĂłrymi
gadałem przez messengera, skype i cokolwiek jeszcze ze to była
fatamorgana...

WjedĹş sobie od Wronek w kierunku Czarnkowa. Przez 10km brak
[...]

Bardzo mało.
Jezdze po trasach słuchajac radia i potrafie 2 miejsca wymienic gdzie zawsze gubie zasieg.

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2020-04-25 20:06:56
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-25 o 13:59, Budzik pisze:

[...]

Że 1 na 100. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie większość ma podobny sprzęt. Cała "wiedza" jest w antenie w sumie ale radio też pomaga.
Popularne radio CB ma 4W ale te lekko lepsze mają moc 10W. Na 4 watach zrobisz spokojnie 20km, pod warunkiem dobrej anteny i zestrojonej.
Nawet najlepsza antena niezestrojona będzie słaba. Stroi sie w sumie raz, podczas montażu. Spotykałem ludzi z gównem a nie anteną...najczęściej ignoranci, którzy nie rozumieli tematu i psioczyli na radio.

[...]

Jedź sobie gdzieś w góry ale nie głównymi drogami. Podobnie masz w okolicach słabo zaludnionych, gdzie BTS "ostatnią milą". Inna sprawa to znajomi, grupy znajomych, które nadal używają CB no i oczywiście TIRowcy. Żadna nawigacja czy telefon, nie powie ci SAM że tu i tu mieszka pan Zenek, co zajebiście spawa tłumiki albo że warto zjechać 2 km w bok bo mają dzisiaj szaszłyki z 50% zniżką, albo lepiej się nie pchać dalej drogą bo wypadek i zablokowana, lepiej zrobić objazd przez stary PGR bo innej drogi nie ma a nawigacja wskazuje 50km objazdu :]

Data: 2020-04-26 11:59:44
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Naprawde chcesz mi powiedziec ze dobre anteny na samochodach to jest standard?
Ja twierdze ze jest bardzo roznie, do tego dochodza zakłocenia, a nawet jeżeli moznaby rozmawiac do 20km to poruszajac sie w przeciwnych kierunkach to jest raptem kilka minut.

[...]

Byc moze w konkretnych rejonach takich miejsc jest wiecej.
U nas na nizinach jest ich niewiele.
Ale przeciez mozesz miec i CB i automape - to tylko dodatkowa funkcjonalnosc.

Ale do czego ty mnie przekonujesz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2020-04-24 09:59:50
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

To kto tu nadaje ton tej dyskusji i decyduje o czym jest mowa?
Ja mowie o SYMULOWANIU działania CB poprzez komórki.
Czyli automapa dająca mozliwośc kontaktu miedzy uzytkownikami.
Tyle.

No i podstawowa, spróbuj nawiązać łączność, kiedy nie ma w pobliżu masztu (zasięgu) :D Taką łączość: komórka-komórka jak w CB :D

Brak zasiegu GSM zdarza sie sporadycznie i jest duzo mniejszym problemem niz ograniczenia zasiegu CB.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2020-04-24 15:52:40
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
[...]

No ok. Ten zasięg w AutoMapie też jest ograniczony.

[...]

W tym przypadku bez znaczenia. Czy to CB czy AutoMapa zasięg "rozmówców" jest podobny.

Data: 2020-04-24 19:59:48
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ale tylko do obecnosci GSM czyli pewnie 995 kraju pokrywa.

[...]

"rozmĂłwcĂłw" jest podobny.

Z czego to wynika? Automapa ograniczyła?

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2020-04-24 22:19:39
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 21:59, Budzik pisze:
[...]
W tym przypadku bez znaczenia. Czy to CB czy AutoMapa zasięg
"rozmówców" jest podobny.

Z czego to wynika? Automapa ograniczyła?

Tak. Bez sensu jest ta funkcja, kiedy "na kanale" masz odległych o 100km rozmówców. To ma mieć zasięg podobny do CB, czyli lokalny w tym przypadku sterowany GPSem. Stąd też Trybun nie spotkał nikogo z okolicy zalogowanego :) Pomyśl, gdyby tam było 500 gadających, bez możliwości zmiany kanału :D

Data: 2020-04-24 23:07:40
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 22:19, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Pomyśl, Trybun wyznacza trasę, wiadomo dokąd jedzie ... nie ogarniasz potencjału.

Data: 2020-04-24 23:16:33
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-24 o 23:07, kk pisze:

[...]
[...]

Nie ogarniasz AutoCB w AutoMapie :]

Data: 2020-04-24 23:35:41
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 23:16, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Nawet nie próbuję, ale potencjał w tym jest.

Data: 2020-04-25 11:59:47
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]
[...]

To prawda, daje całkiem nowe mozliwości.

Data: 2020-04-25 11:59:47
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Ok, ale w takim razie to daje inną możliwośc - ze jak juz z kims zaczne gadac to moge gadac tak długo jak chce - nie ogranicza mnie to ze oddalam sie od rozmowcy.
To duzy plus.

Data: 2020-04-25 20:11:03
Autor: LordBluzg(R)
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-25 o 13:59, Budzik pisze:
Użytkownik LordBluzg(R) mkawran@poczta.onet.pl ...

[...]
[...]

Cała zabawa w "podsłuchiwaniu" reszta nie ma takiej możliwości :(

Data: 2020-04-26 11:59:44
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
[...]

Nie widze problemu zeby miała.
Zaden problem to oprogramowac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-04-23 19:28:36
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-22 19:09, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Tematu nie umiesz przeczytać, ot co.

Data: 2020-04-25 10:28:51
Autor: jerzu.xyz
AutoCB w AutoMapie.
On 22 Apr 2020 15:59:53 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

A tak na serio - masz dwie osoby które uzywaja automapy i sa w poblizu siebie.

To "w pobliżu siebie" to jakieś 20-30 km. Jak na apkę służącą do
ostrzegania o miśkach to słabe rozwiązanie. Na kiego walca mi info o
suszarce w Górze Kalwarii jak jestem w Warszawie?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2020-04-23 19:26:50
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-21 11:40, Trybun wrote:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Otwartego standardu chyba nie ma by z tego korzystać.

Data: 2020-04-24 12:18:57
Autor: Trybun
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-21 11:40, Trybun wrote:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Otwartego standardu chyba nie ma by z tego korzystać.

Chyba sprawa się wyjaśniła - aby korzystać trzeba być zalogowanym do chmury - MapCloud. Co prawda z nikim jeszcze nie gadałem ale  w systemie mnie widać.

Data: 2020-04-24 00:12:34
Autor: collie
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 21.04.2020 o 11:40, Trybun pisze:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Pytanie: co ma CB do telefonu?
Odpowiedź: tyle ma co piernik do wiatraka.

Data: 2020-04-24 10:48:22
Autor: collie
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 24.04.2020 o 01:16, kk pisze:

Tematu nie umiesz przeczytać?

Ty temat przeczytać jeszcze potrafisz, ale zrozumienie
treści wpisu wątkotwórcy jest już ponad Twoje siły.
Marketingowy bełkot bierzesz za pierwszą prawdę ks.
Tischnera, a to jest jego trzecia prawda, albowiem
AutoCB nie ma nic wspólnego z CB. Prawdopodobnie jest
to zbieżność skrótowców: w AutoMapie oznacza nie
"citizens band", ale np. "cipka blada". Gimbusie.

Data: 2020-04-24 13:42:29
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 10:48, collie wrote:
[...]

Ty ciulu głupi, od początku wiadomo, że chodzi o funkcjonalność Automapy mającą tyle wspólnego z CB, że funckjonalnie mu odpowiada.

Data: 2020-04-24 09:59:49
Autor: Budzik
AutoCB w AutoMapie.
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Pytanie: co ma CB do telefonu?
Odpowiedź: tyle ma co piernik do wiatraka.

Ja bym powiedział xe ma bardzo wiele bo de facto oba urzadzenia maja taka sama funkcje - mozliwośc zdalnej rozmowy.
Cala reszta czyli technikalia to własciwie szczegół - liczy sie przeznaczenie.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-04-24 16:45:07
Autor: collie
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 24.04.2020 o 11:59, Budzik pisze:

Pytanie: co ma CB do telefonu?
Odpowiedź: tyle ma co piernik do wiatraka.

Ja bym powiedział xe ma bardzo wiele bo de facto oba urzadzenia maja taka
sama funkcje - mozliwośc zdalnej rozmowy.

No, podobnie jak walkie-talkie, ale nikt tego nie nazywa CB.

Data: 2020-04-24 17:00:13
Autor: kk
AutoCB w AutoMapie.
On 2020-04-24 16:45, collie wrote:
[...]

Programy nazywają walkie-talkie, gdy realizują funkcjonalność walkie-talkie.

Data: 2020-04-24 12:18:03
Autor: Trybun
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 24.04.2020 o 00:12, collie pisze:
W dniu 21.04.2020 o 11:40, Trybun pisze:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Pytanie: co ma CB do telefonu?
Odpowiedź: tyle ma co piernik do wiatraka.

To ja ciebie pytam.

W telefonie jest program Automapa z taką funkcją.

Data: 2020-04-24 19:05:25
Autor: Jingiel
AutoCB w AutoMapie.
W dniu 2020-04-21 o 11:40, Trybun pisze:

Ma ktoś pojęcie jak z  korzystać z funkcji CB Radio w telefonie?

Testujcie sobie

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.midlandeurope.cbip&hl=pl

AutoCB w AutoMapie.