Autoalarm - goła syrena?

Data: 2010-02-04 13:13:38
Autor: Jackare
Autoalarm - goła syrena?
Z tego co ja wiem, są jakieś przepisy (nie wiem jakie) zabraniające tego by można było automatycznie lub zdalnie zatrzymać pojazd będący w ruchu bo może to spowodować śmiertelny wypadek lub katastrofę drogową. Tu ludzkie życie (życie przestępców także) stawia się ponad martwe mienie. Technicznie przecież nie jest to żaden problem: samochód mógłby być unieruchomiony autmatycznie lub "ręcznie" np za pomocą telefonu niezależnie gdzie by się znajdował.
To jest podobne założenie do tego że alarm w przypadku nieuprawnionego użycia nie może przestrzelić siedzenia, porazić prądem osoby we wnętrzu samochodu lub wypełnić wnętrza pojazdu trującym gazem. Nie może nawet uwięzić złodzieja we wnętrzu. Technicznie przecież mógłby to zrobić bez najmniejszego przoblemu.

Natomiast nie ma żadnych przeciwskazań do tego aby dowolną techniką uniemożliwić uruchomienie pojazdu. Z kolei w intereseie producentów pojazdów i ubezpieczycieli jest jednak by auta były w jakimś odsetku kradzione. To zwiększa sprzedaż samochodów i ubezpieczeń. Proste alarmy montowane przez producentów to z kolei niski koszt produkcji.
--
Jakare

Autoalarm - goła syrena?