Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

Data: 2010-06-11 21:47:53
Autor: Sebastian Biały
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Witam.

W tej chwili wożę się Laguną II Kombi. Autko przemiłe i bardzo je lubie mimo kaprysów jednak sytuacja rodzinna zmusza mnie do poszukania czegoś większego. Jako że nie wchodzi w rachubę zakup nowego szukam uzywanych. Niestety nie wszystkie modele widziałem i nie mam pewności co do pewnych ficzerów w tych samochodach, dlatego prosze o pare słów.

Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

Dodatkowy warunek: ostatnie fotele chowane w podłogę. Nie mam garażu a w piwnicy nie będe karmił szczurów pianką. Więc fotele w podlodze.

Kasa: około 30 tyś.

Co mnie interesuje na dzisiaj:

a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za 30tyś (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się. Jakich silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od Fiata, ale nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie chyba jednak benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może ktoś rzucić jakich silników szukac a jakich unikać żebym miał rozeznanie? To zdecydowany faworyt z mojej strony w tym konkursie ale chyba tylk odlatego że ten akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.

b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata. Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w podłogę? Nie wiem czy ceny części mnie nie dobiją (Renault naprawde przesadza). Ponadto w nowym Espace fotele sa chyba na szynach na płaskiej podłodze wiec muszę je mieć gdzie składować.

d) Laguna I - odpada - za stare i tylna lawka tyłem do kierunku jazdy. Nie ma mowy.

e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic więcej nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod uwagę?

Nie wiem czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde zamierzam o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

Autko ma byc _zdecydowanie_ rodzinne - pakuje dzieciaki, bagaże, i kogoś na dokladkę i ma się mieścić. Lubie elektronikę typu ładne wyswietlacze i psujące się czujniki wiec nie boje się drutów i diagnostyki. Nie cierpie jednak dowiadywać się że kawałek plastiku w silniku kosztuje 1000zł bo tak sobie wymysliło Renault. Z ruszania z pod swiatel wyroslem, więc w zupełności wystarczy 100-120km. Laguna ma 150 i to jest za duzo, choć nie wiem jak z cięższym autkiem.

Ogólnie proszę nie pisać co mógłbym kupić mając 60tyś. Interesuje mnie rozwiązanie rozsądne do 30tyś - nie mówie ze bezawaryjne, ale sensowne w naprawie i utrzymaniu. Może być i diesel, ale jakoś czułbym się pewniej z benzynką z kosztami napraw, tras duzych nie robie, ot wypad za miasto w weekend, wakacje itp wiec diesel chyba się mija z celem. W dodatku będę nim jeździl do pracy około 15km co dziennie.

PS. Kupuje niebawem wiec może ktoś ma coś do zaproponowania ...

Data: 2010-06-11 21:16:23
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 21:47:53 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):

Zadanie: 7 miesc siedz±cych, dwa moga byæ niepe³nowymiarowe.

Dodatkowy warunek: ostatnie fotele chowane w pod³ogê. Nie mam gara¿u a w piwnicy nie bêde karmi³ szczurów piank±. Wiêc fotele w podlodze.

Kasa: oko³o 30 ty¶.

c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w pod³ogê?

Nie.

e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym ¿e stoi taki jeden u mnie niedaleko i rdzewieje. Co¶ powinienem wiedzieæ? Ceny czêsci? Jako¶æ?

Nie ma chowanych foteli

Ogólnie proszê nie pisaæ co móg³bym kupiæ maj±c 60ty¶. Interesuje mnie rozwi±zanie rozs±dne do 30ty¶ - nie mówie ze bezawaryjne, ale sensowne w naprawie i utrzymaniu. Mo¿e byæ i diesel, ale jako¶ czu³bym siê pewniej

C4 Grand Picasso. Od lat na pierwszym miejscu bezawaryjno¶ci w swojej
klasie. Chowane w pod³ogê fotele w ostatnim rzêdzie. Tanie czêsci, bo
to¿same z Berlingo

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-11 22:31:11
Autor: Sebastian Bia³y
On 2010-06-11 22:16, Waldek Godel wrote:
C4 Grand Picasso. Od lat na pierwszym miejscu bezawaryjno¶ci w swojej
klasie. Chowane w pod³ogê fotele w ostatnim rzêdzie. Tanie czêsci, bo
to¿same z Berlingo

Próbuje namierzyæ i widze ze zaczynaj± siê od 2007 roku. Ponadto cena przekracza 30ty¶ i to grubo. ¬le szukam czy to nowe autko i nie ma taniej? Bo faktycznie wygl±da ok, choæ chyba drozej od zafiry.

Data: 2010-06-11 21:47:25
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:31:11 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):

Próbuje namierzyæ i widze ze zaczynaj± siê od 2007 roku. Ponadto cena przekracza 30ty¶ i to grubo. ¬le szukam czy to nowe autko i nie ma taniej? Bo faktycznie wygl±da ok, choæ chyba drozej od zafiry.

Niestety, tak, bo C4 zaczê³o siê od 2007 roku w³a¶nie. Ale to jedno z
niewielu aut obok Zafiry które ma chowany w pod³ogê 3 rz±d foteli.
Wcze¶niej by³a Xsara Picasso, ale tylko 5-miejscowa.

Rejestracjê na 7 osób ma te¿ Peugeot 307SW - ale tylko ta wersja. Bo 307
kombi wystêpowa³ w dwóch wersjach - zwyk³ej kombi i wypasionej 307SW, ze
szklanym dachem, dobrym wypasem i w³a¶nie rejestracj± na 7 osób.  One by³y
w sprzeda¿y od 2003 roku, ale s± dwa problemy:
- fotele niestety nie chowaj± siê w pod³ogê
- chyba wszystkie auta sprzedane w Polsce i wiêkszo¶æ w EU nie ma tych
foteli w baga¿niku. S± mocowania, s± pasy, jest wpisane w dowód 7 miejsc,
ale foteli nie ma, trzeba dokupiæ

No i trzeci potencjalny problem - po w³o¿eniu trzeciego rzêdu pozostaje
miejsce na aktówkê. I to niedu¿±.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-11 23:25:13
Autor: CeSaR
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Rejestracjê na 7 osób ma te¿ Peugeot 307SW - ale tylko ta wersja.

I 5008 ale to nówka sztuka, premiera 2010.

Data: 2010-06-11 23:13:04
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 23:25:13 +0200, CeSaR napisa³(a):

Rejestracjê na 7 osób ma te¿ Peugeot 307SW - ale tylko ta wersja.

I 5008 ale to nówka sztuka, premiera 2010.

5008 to w zasadzie Grand Picasso, z bardziej tradycyjnym wnêtrzem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-12 11:23:01
Autor: CeSaR
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
5008 to w zasadzie Grand Picasso, z bardziej tradycyjnym wnêtrzem.

Technicznie pewnie tak ale designersko - zupe³nie nie.
O ile 5008 nie zrobi³o na mnie prawie ¿adnego wra¿enia a je¼dzi³em nim jeszcze przed premier± o tyle C4GP zanaby³em w zasadzie po pierwszej wizycie w salonie :-)

Data: 2010-06-12 10:32:43
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sat, 12 Jun 2010 11:23:01 +0200, CeSaR napisa³(a):

Technicznie pewnie tak ale designersko - zupe³nie nie.
O ile 5008 nie zrobi³o na mnie prawie ¿adnego wra¿enia a je¼dzi³em nim jeszcze przed premier± o tyle C4GP zanaby³em w zasadzie po pierwszej wizycie w salonie :-)

to dosyæ jakby oczywiste - obydwa auta to strza³ w kierunku innych
klientów. Zreszt± od d³u¿szego czasu tak jest - Peugeot robi³ sedany,
Citroen berline, Peugeot coupe, a Citroen Vany, teraz obydwie firmy maj±
kompaktowe vany, ale Peugeot nie jest a¿ tak bezkompromisowy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-12 14:30:10
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:huvjld$v0t$1news.onet.pl...
[...]

Ogl±da³em nawet C4GP i prosto z salonu Cytryny pojecha³em do Forda :)

Data: 2010-06-12 16:41:39
Autor: CeSaR
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Ogl±da³em nawet C4GP i prosto z salonu Cytryny pojecha³em do Forda :)

S-Max by³ jako alternatywa. Zbyt zwyczajny :-)

Data: 2010-06-12 22:16:43
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hv069m$bpp$1news.onet.pl...
Ogl±da³em nawet C4GP i prosto z salonu Cytryny pojecha³em do Forda :)

S-Max by³ jako alternatywa. Zbyt zwyczajny :-)

Dla mnie by³ dostatecznie niezwyczajny : http://picasaweb.google.pl/przemv/SMax#5406488768587591250
a ponad 200 konnego C4GP nie mieli ;)

Data: 2010-06-13 23:03:12
Autor: CeSaR
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
http://picasaweb.google.pl/przemv/SMax#5406488768587591250
a ponad 200 konnego C4GP nie mieli ;)

Ale to nówka sztuka? I ju¿ bity? :-)

Data: 2010-06-13 23:06:39
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hv3h13$mqt$1news.onet.pl...
http://picasaweb.google.pl/przemv/SMax#5406488768587591250
a ponad 200 konnego C4GP nie mieli ;)

Ale to nówka sztuka? I ju¿ bity? :-)

I ni cholera nie doszli¶my do tego kto, jak i czym go zbi³. Spoiler przedni ju¿ te¿ wymieniany bo nie spisa³ siê w roli p³uga ¶nie¿nego. 7 tys. przejechane i strucla panie.

Data: 2010-06-14 08:57:13
Autor: CeSaR
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
I ni cholera nie doszli¶my do tego kto, jak i czym go zbi³. Spoiler przedni ju¿ te¿ wymieniany bo nie spisa³ siê w roli p³uga ¶nie¿nego. 7 tys. przejechane i strucla panie.

£adny i tak :-)
A tam to pewnie w jakim¶ busie typu Lublin jaki¶ biedak zbyt dynamicznie drzwi otworzy³.

Data: 2010-06-12 22:15:44
Autor: AL
Waldek Godel pisze:
[...]

od 2006 roku

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-06-11 22:43:11
Autor: Jacek
Sebastian Bia³y pisze:

Próbuje namierzyæ i widze ze zaczynaj± siê od 2007 roku. Ponadto cena przekracza 30ty¶ i to grubo. ¬le szukam czy to nowe autko i nie ma taniej? Bo faktycznie wygl±da ok, choæ chyba drozej od zafiry.

Nie ma taniej. Jakby by³o to sam bym siê za takim ogl±da³.

--
Jacek

Data: 2010-06-11 21:59:52
Autor: pwz
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
(...)
b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyÅ› i nie wiem czy fotele chowajÄ… siÄ™ w
podlogÄ™.

Nie.

Ostateczność.

Dlaczego? Nówka sztuka z klimą i bajerami w cenie niepewnej używki.

Obciachowość

??? Przecież to po prostu Renault, tylko z innym logo.
pwz

Data: 2010-06-11 22:23:27
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 21:59, pwz wrote:
b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyÅ› i nie wiem czy fotele chowajÄ… siÄ™ w
podlogÄ™.
Nie.

Odpada.

Ostateczność.
Dlaczego? Nówka sztuka z klimą i bajerami w cenie niepewnej używki.

Nie wiem czy dam je radę odsprzedać za rozsadne pieniądze.

Obciachowość
??? Przecież to po prostu Renault, tylko z innym logo.

_NIE_ jest tak postrzegane. bez względu na fakty.

Data: 2010-06-12 06:02:12
Autor: pwz
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
(...)
Obciachowość
??? Przecież to po prostu Renault, tylko z innym logo.

_NIE_ jest tak postrzegane. bez względu na fakty.

Wiem, że wdaję się już niepotrzebnie w szczegóły, ale bardzo mnie ten wątek zainteresował [nie jestem w sposób zawodowy z tą marką związany; po prostu prywatna ciekawość]. Jakieś badania na ten temat znasz/prowadziłeś?
pwz

Data: 2010-06-12 07:39:40
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 06:02, pwz wrote:
[...]

Żadnych. To wyłącznie moja opinia bazująca na kilkunastu puknieciach się w czoło kiedy rzucałem hasło "hmmm a moze Dacie" wśrod znajomych. Napis Renault nic nie pomaga.

Data: 2010-06-11 22:29:55
Autor: Grejon
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u
mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

A co wiesz o VW Sharanie?

--
Grzegorz JoÅ„ca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-06-11 22:46:57
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 22:29, Grejon wrote:
A co wiesz o VW Sharanie?

Nic. Ostatnie fotele wciskane w podłogę? W cenie 30tyś za rocznik +2003 ? To mów :)

Data: 2010-06-11 22:49:09
Autor: Grejon
On 2010-06-11 22:29, Grejon wrote:
A co wiesz o VW Sharanie?

Nic. Ostatnie fotele wciskane w podłogę? W cenie 30tyś za rocznik +2003
? To mów :)

Nie wiem, ale to bliźniak Alhambry. No ale jak też nie znasz :)...

Data: 2010-06-11 23:04:50
Autor: Marcin

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:huu3tb$5ko$1news.onet.pl...
[...]

Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod podloga ....

Data: 2010-06-11 23:19:43
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie stać na części zamienne :)

Ale dziękuje za pomysł - Scenic wygląda na porownywalnego cenowo do Zafiry a moze nawet tańszy. Niestety wydaje mi się rowniez mniejszy, ale nie mam jak ocenic bo nie znam nikogo z taką wersją.

Data: 2010-06-11 23:22:35
Autor: Cavallino
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie stać na części zamienne :)

Na pewno nie, skoro 30 tys za auto uważasz za wysoką cenę.

Data: 2010-06-11 23:32:23
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:22, Cavallino wrote:
> Na pewno nie, skoro 30 tys za auto uważasz za wysoką cenę.

Nie. To zwykła złośliwość z twojej strony. Tymczasem Renault wiele elementów nie posiadających zamienników sprzedaje za zaskakująco duże pieniądze. Dlatego drugi raz kupując Renault zastanawie sie czy tańszy samochód nie stanie się nagle droższym w eksploatacji.

Data: 2010-06-11 23:42:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:huua19$n45$1news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:22, Cavallino wrote:
> [...]

Nie. To zwykła złośliwość z twojej strony. Tymczasem Renault wiele elementów nie posiadających zamienników sprzedaje za zaskakująco duże pieniądze. Dlatego drugi raz kupując Renault zastanawie sie czy tańszy samochód nie stanie się nagle droższym w eksploatacji.

Dokładnie o to mi chodziło.
Więc nie wiem czemu uważasz że to była złośliwość.
Ja do swojej Renówki wkładałem 1000 zł miesięcznie, a gdyby chciał kupować nowe części w ASO to cena by się potroiła przynajmniej.
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?
Nie wiem czy taksówka nie wychodzi taniej niż Renault.
Samolot na wakacje na pewno. ;-)

Data: 2010-06-11 23:46:55
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:42, Cavallino wrote:
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?

Dlatego teraz szukam autka bez wypasu silnikowego. Nie chcÄ™ turbodiesla (po co mi?) a Renault wciskaÅ‚ na prawo i lewo te swoje 1.9dci że ciężko znaleźć inny. Moze i silnik nie najgorszy, ale mi zbÄ™dny. Sam mam aktualnie  2.2dci i jestem zmeczony problemami które sa duperelami, ale w efekcie bardzo drogimi jak siÄ™ zacznie szukać rozwiÄ…zan w aso (mój rekord: 1700zÅ‚ za zmiane paska akcesoriów - ASO Renault). A poza ASO "panie, nie ma do tego zamienników".

Nie wiem czy taksówka nie wychodzi taniej niż Renault.
Samolot na wakacje na pewno. ;-)

Wlasnie dlatego pierwszy rzut oka na Opla. Chyba tańszy. Zafira wygląda dobrze. Tylko dalej nie wiem z jakim silnikiem.

Data: 2010-06-11 23:53:37
Autor: Cavallino
On 2010-06-11 23:42, Cavallino wrote:
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?

Dlatego teraz szukam autka bez wypasu silnikowego.

Ja miałem zwykłe 1.6, żaden wypas.
Nic nie pomogło.
Renault można mieć, ale tylko do końca gwarancji.
Ni dnia dłużej, bo to zbyt ryzykowne.

Data: 2010-06-13 15:23:12
Autor: Plumpi
[...]

Ale tak robi większość firm.
Co do dostępności zamienników to jest im tym więcej im dany model jest dłużej na rynku.

Data: 2010-06-12 11:45:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Co w Grand Scenicu 1.9 DCI psuje sie częściej niż w innych samochodach (turbo) i jest na tyle kosztowne, ze trzeba zastawić pół domu aby za to zapłacić ?
Pytam z ciekawości - mam takiego z przebiegiem już podchodzącym pod 250 kkm

Wg mnie dla autora postu Grand Scenic jest najtańszym i spełniającym wszystkie warunki wyborem.
Jest wiele warsztatów, które specjalizują sie we "francuskich" - tak więc koszty serwisu nieporównywalnie tańsze od ASO.
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała zamiennika w "normalnej" cenie.

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 18:17:06
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 11:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała
zamiennika w "normalnej" cenie.

Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma zamiennika.

Data: 2010-06-12 21:26:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2010-06-12 11:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała
zamiennika w "normalnej" cenie.

Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma zamiennika.

Ja absolutnie nie twierdzę, że wszystkie części w Scenicu mają zamienniki dostępne poza ASO.
Oprócz tej części którą wymieniłeś jest pewnie kilkadziesiąt innych które można kupić tylko w ASO.
Tylko co to ma za znaczenie ? Taka systuacja jest pewnie z każdym w miarę młodym i mało popularnym samochodem.
Do tej pory wymianiaÅ‚em w swoim Sceniucu z "grubszych" rzeczy - sprzÄ™gÅ‚o kompletne, rozrzÄ…d (dwa razy), komplety tarcz/klocków, gumy wachacza ylnego  - i za każdym razem wkÅ‚adaÅ‚em części kupione w Intercarsie czy innym sklepie.

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 22:05:21
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 21:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Do tej pory wymianiałem w swoim Sceniucu z "grubszych" rzeczy - sprzęgło
kompletne, rozrząd (dwa razy), komplety tarcz/klocków, gumy wachacza
ylnego - i za każdym razem wkładałem części kupione w Intercarsie czy
innym sklepie.

Wymieniłes materiały eksploatacyjne. Niestety w Renault trudno nazwać kolektor dolotowy eksploatacją. Lanos miał przynajmniej metalowy a tu plastikowe gówno. Itd.

Data: 2010-06-12 18:45:41
Autor: Cavallino

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Zapewne popsuć ma się prawo więcej niż w benzynowym Megane, w którym mogło się popsuć wszystko każdego dnia.

Data: 2010-06-12 21:41:00
Autor: Tomasz Gorbaczuk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hv0djc$ten$1news.onet.pl...
[...]

Każda maszyna która składa się więcej niż z jednej części - jeśli pracuje to kiedyś na pewno się zepsuje.
Znam twoje przejścia z Megane - może była wtedy jakaś zrąbana seria (za bardzo oszczędzali, zła kontrola jakości, itp.)
Scenic na pewno nie jest liderem rankingów bezawaryjności - ale wg. mnie nie odbiega od średniej na rynku. Z pośród moich czterech aut które do tej pory miałem jest liderem :-)

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 23:23:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:hv0nsc$o8f$1news.onet.pl...

[...]

Nie może ale na pewno.
Co nie zmienia faktu, że producent olał klientów nie naprawiając/wymieniając tego badziewia na swój koszt.
Czyli uznał to za normalną i akceptowalną sytuację.
Która może się powtórzyć w dowolnym momencie w każdym ich aucie.
Jako że mam inne zdanie na ten temat, to ich skreśliłem.
Tak na wszelki przypadek.

Data: 2010-06-11 23:23:06
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huu99i$lo6$1news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie staæ na czê¶ci zamienne :)

Ale dziêkuje za pomys³ - Scenic wygl±da na porownywalnego cenowo do Zafiry a moze nawet tañszy. Niestety wydaje mi siê rowniez mniejszy, ale nie mam jak ocenic bo nie znam nikogo z tak± wersj±.

Gdyby¶ S-Maxa znalaz³ w tym bud¿ecie to masz pe³niê szczê¶cia. Gdyby 6 miejsc wystarczy³o to Multipla i za t± cenê masz super egzemplarz ale to Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Data: 2010-06-11 23:33:50
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:23, Przemek V wrote:
Gdyby¶ S-Maxa znalaz³ w tym bud¿ecie to masz pe³niê szczê¶cia.

Szukalem  i siÄ™ nie znalazÅ‚. Ma wciskane w podÅ‚ogÄ™ siedzenia ;) ?

Gdyby 6
miejsc wystarczy³o to Multipla i za t± cenê masz super egzemplarz ale to
Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Multipla mi sie podoba, ta stara. Nowa nie ma tego klimatu z przodu :)

Ponadto jestem typem człowieka który kupuje samochody na dowolne literki.

Data: 2010-06-11 23:45:57
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huua40$n45$2news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:23, Przemek V wrote:
Gdyby? S-Maxa znalaz3 w tym bud?ecie to masz pe3nie szcze?cia.

Szukalem  i siê nie znalaz³. Ma wciskane w pod³ogê siedzenia ;) ?

Tak. Ostatni rz±d siê sk³ada na p³asko.

Gdyby 6
miejsc wystarczy3o to Multipla i za t? cene masz super egzemplarz ale to
Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Multipla mi sie podoba, ta stara. Nowa nie ma tego klimatu z przodu :)

Ponadto jestem typem cz³owieka który kupuje samochody na dowolne literki.

To zobacz. Mieli¶my Multiplê, mamy S-Maxa. Z obydwu aut mamy bardzo pozytywne wra¿enia. Tak jak mia³em kiedy¶ fascynacjê Multipl± tak teraz trochê mam S-Maxem. O Multipli sporo pisa³em, nawet czêsto na trze¼wo ;) - mo¿esz wyguglaæ.

Data: 2010-06-11 23:50:06
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:45, Przemek V wrote:
Mieli¶my Multiplê

Fotele w podłogę ? Pierwsza wersja czy druga?

Data: 2010-06-12 00:01:46
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huub2g$phg$2news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:45, Przemek V wrote:
Mieli?my Multiple

Fotele w pod³ogê ? Pierwsza wersja czy druga?

¯adna. Ale ³atwo wyjmowane. Spokojnie do wyjêcia przez kobietê niekulomiotkê w przeciwieñstwie do tych np w Voyagerze. Jak masz 2 dzieci to jedno sadzasz z przodu, drugie z ty³u, wyjmujesz 2 fotele i masz pe³no miejsca. Jak chcesz przewie¼æ np 6 osób to Multipla jest du¿o bardziej funkacjonalna od S-Maxa. Po prostu wsiadaj±. W S-Maxie i autach typu Zafira, Avensis Verso, 308 SW ten ostatni rz±d jest mniej wiêcej jak tylna kanapa w maluchu ale awaryjnie 7 osób wsadzisz a do Multipli nie.

Je¶li jedno dziecko jest ma³e to w Multipli w tym ¶rodkowym przednim fotelu jest pod rêk±. Do tych w drugim rzêdzie te¿ siêgniesz ¿eby podnie¶æ soczek, podaæ paluszka itp itd. W trzecim rzêdzie s± zdane same na siebie.

Gdy mia³em dwoje dzieci mieli¶my w rodzinie Multiplê. Przy trójce mamy S-Maxa

Data: 2010-06-12 00:19:14
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 00:01, Przemek V wrote:
Mieli?my Multiple
Fotele w pod³ogê ? Pierwsza wersja czy druga?
¯adna. Ale ³atwo wyjmowane.

Odpada. Nie mam ich gdzie trzymać.

Data: 2010-06-13 01:34:00
Autor: Tomek Glowka
On 2010-06-12 00:01, Przemek V wrote:
> Zadna. Ale latwo wyjmowane.
Odpada. Nie mam ich gdzie trzymac.
Sprawdz, czy w ogole musisz je wyjmowac. W Zafirze "chowasz" tylko
trzeci rzad - po co mialbys usuwac _drugi_ z Multipli?
pozdrawiam, tomek

Data: 2010-06-12 21:18:46
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c12a93b$0$2584$65785112news.neostrada.pl...

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Uuu S-maxa za 30? Raczej nie ma szans. Bez 45 tysiêcy nie ma co siê zabieraæ za szukanie tego modelu ;)

Jurand.

Data: 2010-06-11 23:22:12
Autor: megrims
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
(ciach)

Sam mam 5 dzieci i również rozważałem w pewnym momencie zakup
auta dla 7 osób. Jednak przemyślałem sprawę i uważam, że lepiej
mieć dwa samochody i na dwa samochody jeździć na wakacje niż jednym
dużym.

- jak się auto zepsuje, to generalnie jesteś uwiążany, a tak to
masz drugie auto;

- nie jeździmy na wakacje w 7 osób codziennie, ale powiedzmy 2
2-3 razy w roku;

- jak jedziesz z dzieciakami w 7 osób i coś się zepsuje, to nie fajnie.
A jak jest jedno auto sprawne, to żonę można puścić gdzieś z maluchami
aby się nie męczyli, a samemu można się zająć tym, aby popsute auto
ożywić;

- mój najstarszy syn ma już PJ więc js mam sprawę trochę łatwiejszą;

- może to NTG, ale ze względów bezpieczeństwa również lepiej jak cała
tak duża rodzina nie jedzie jednym autem. Jakoś ze Smoleńskiem mi się
to kojarzy. Byliśmy na 2 auta w Chorwacji - dało rade. Jak masz samolot
na wakacje gdzieś daleko za granicą, to też nie ma problemu.

Rozważ, czy na pewno auto dla 7 osób, czy nie lepiej drugie auto w
rodzinie.

Data: 2010-06-11 23:42:15
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:22, megrims wrote:
Sam mam 5 dzieci i również rozważałem w pewnym momencie zakup
auta dla 7 osób.

Gratuluję ale mam dwójkę dzieci. Problem w tym, że nie zawsze chcemy jeździć sami. I zawsze wtedy brakuje jednego-dwoch miejsc w samochodzie.

Rozważ, czy na pewno auto dla 7 osób, czy nie lepiej drugie auto w
rodzinie.

To 7 osob jest _awaryjne_. Normalnie będzie to jeździło jako 5 osobowy ze sporym bagażnikiem. W sytuacji awaryjnej (a ostatnio takie miewam) po prostu wyjmuje dwa fotele i już. Tyle razy by mi się to przydało że w końcu chyba kupie coś z trzecim rzędem. A i samochód czas zmienić na nowszy to czemu nie na 7 miejscowy? Ficzer za friko a przyda się.

Data: 2010-06-11 23:50:03
Autor: megrims
On 2010-06-11 23:22, megrims wrote:
[...]

nowszy to czemu nie na 7 miejscowy? Ficzer za friko a przyda siÄ™.

Rozumiem. To ja bym się skupił na Zafirze. Opel IMO jest ogólnie
tani w naprawach i rzadko się psuje tak, że przestaje zupełnie jechać.
Pare Opli miałem i są OK. Co do tego czy diesel czy benzyna, to policz
ile kosztują, jaka jest różnica w cenie, pogadaj z mechanikami od opla
i zapytaj się o koszty przeglądów i ew. napraw. Potem zobacz ile
jeździsz, potem EXCEL i będziesz wiedział. Jak za dużo nie jeździsz,
to IMO silni benzynowy będzie lepszy.

Data: 2010-06-12 00:00:05
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:50, megrims wrote:
Rozumiem. To ja bym się skupił na Zafirze.

Jestem prawie przekonany że to najsensowniejszy wybór.

 Jak za dużo nie jeździsz,
to IMO silni benzynowy będzie lepszy.

Ale _który_ :) ? Nie mam pojecia o tym jakie sa o nich opinie. Czytanie zaś różnego rozdzju forów internetowych wymaga masy czasu i nerwów.

Data: 2010-06-12 00:18:25
Autor: megrims
On 2010-06-11 23:50, megrims wrote:
[...]

Silnik 2,2.

http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-opel-zafira-2-2-7826

pozdrawiam

Data: 2010-06-12 00:29:05
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 00:18, megrims wrote:
Silnik 2,2.
http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-opel-zafira-2-2-7826

Ale czekaj to jest Zafira A a mnie interesuje raczej Zafira B.

Data: 2010-06-12 09:36:37
Autor: megrims
On 2010-06-12 00:18, megrims wrote:
Silnik 2,2.
http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-opel-zafira-2-2-7826

Ale czekaj to jest Zafira A a mnie interesuje raczej Zafira B.

OK. Tak czy inaczej 2.2 benzyna. Chyba ze robisz na prawdę duże
przebiegi rocznie to Diesel. Policz to. Diesel jest bardziej
wymagający podczas eksploatacji: jakość paliwa, chłodzenie
turbiny itp. Z drugiej strony mocny diesel z dużym momentem
obrotowym daje dużo frajdy.

pozdrowienia

Data: 2010-06-12 10:04:48
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 09:36, megrims wrote:
Ale czekaj to jest Zafira A a mnie interesuje raczej Zafira B.
OK. Tak czy inaczej 2.2 benzyna.

OK. To jest dokladnie ten sam silnik co w A czy sa jakieÅ› modyfikacje?

Z drugiej strony mocny diesel z dużym momentem
obrotowym daje dużo frajdy.

Mam 150km dci w tej chwili. Frajda jest ale do pierwszej awarii :) Czy ten 2.2 benzyna ma turbo ? Bo wolałbym juz sobie turbodoładowanie darować na przyszłość...

Data: 2010-06-12 01:44:02
Autor: Lew2
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
On Jun 11, 9:47 pm, Sebastian Bia³y <h...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam.

W tej chwili wo¿ê siê Lagun± II Kombi. Autko przemi³e i bardzo je lubie
mimo kaprysów jednak sytuacja rodzinna zmusza mnie do poszukania czego¶
wiêkszego. Jako ¿e nie wchodzi w rachubê zakup nowego szukam uzywanych.
Niestety nie wszystkie modele widzia³em i nie mam pewno¶ci co do pewnych
ficzerów w tych samochodach, dlatego prosze o pare s³ów.

Zadanie: 7 miesc siedz±cych, dwa moga byæ niepe³nowymiarowe.
PS. Kupuje niebawem wiec mo¿e kto¶ ma co¶ do zaproponowania ...
g) Avensis Verso albo Corolla Verso

Data: 2010-06-12 13:10:44
Autor: Lew2
On Jun 12, 10:44 am, Lew2 <walde...@hotmail.com> wrote:
On Jun 11, 9:47 pm, Sebastian Bia³y <h...@poczta.onet.pl> wrote:> Witam.

g) Avensis Verso albo Corolla Verso

Np:

http://moto.gratka.pl/tresc/toyota-avensis-verso-d4d-7-osobowy-2-0-11436785..html#24f7510a95a3d463,1

Data: 2010-06-12 22:14:50
Autor: Sebastian Bia³y
On 2010-06-12 22:10, Lew2 wrote:
moto.gratka.pl/tresc/toyota-avensis...

Ale czekaj, one siê nie chowaj± w podlogê. Sk³adaj± siê w tak± kanapke? Jesli tak, to fatalnie. Zajmuja mi przestrzeñ w sposób upierdliwie niewygodny.

Data: 2010-06-12 14:32:18
Autor: Lew2
On 2010-06-12 22:10, Lew2 wrote:

> moto.gratka.pl/tresc/toyota-avensis...

Ale czekaj, one siê nie chowaj± w podlogê. Sk³adaj± siê w tak± kanapke?
Jesli tak, to fatalnie. Zajmuja mi przestrzeñ w sposób upierdliwie
niewygodny.

Rzeczywi¶cie nie sprawdza³em jak w Avensis Verso, ale w Corolli Verso
na 100% siê sk³adaj± w p³ask± pod³ogê (system "Toyota Easy Flat").
Tylko te 2 ostatnie miejsca w Corolli Verso to s± takie gorszej
kategorii, na krótkie trasy. Ot takie miejsconka na wszelki wypadek. A
w Avensis Verso s± pe³nowwymiarowe.

Data: 2010-06-12 09:31:03
Autor: Mirek Ptak
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia 2010-06-11 21:47,  *Sebastian Bia³y* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
a) Zafira II. Powinienem dac rade kupiæ z pocz±tków produkcji II za
30ty¶ (2005-6). Mialem okazje ogl±dac to w ¶rodku i podoba mi siê.

Dobry wybór :), choæ z tym ³adna w ¶rodku to bym nie przesadza³ ;) - nied³ugo wchodzi Zafira C i ta bêdzie naprawdê fajniutka.
Pamiêtaj te¿, ¿e przy roz³o¿onych tylnych fotelach baga¿nik jest malutki.

Jakich silników unikaæ? Machnicy pob±kuja ¿eby braæ wersjê silników od
Fiata, ale nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie
chyba jednak benzyna _O ILE_ jest tañsza w naprawach od deisla. Mo¿e
kto¶ rzuciæ jakich silników szukac a jakich unikaæ ¿ebym mia³
rozeznanie? To zdecydowany faworyt z mojej strony w tym konkursie ale
chyba tylk odlatego ¿e ten akurat samochód dok³adnie sobie obejrza³em.
Co do silników to jedyne co bym *ewentualnie* odradza³ to 1.6 16v bo jest po prostu troszkê za s³aby. Jednak je¼dziæ siê da i na dodatek nie pali zbyt wiele (twinport).
Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM - ma t± zaletê w porównaniu do wersji 150KM, ¿e sporo d³u¿ej wytrzymuje ko³o dwumasowe. W obu wersjach s± filtry DPF - je¶li nie je¼dzisz ci±gle na krótkich trasach po mie¶cie to nawet nie zauwa¿ysz, ¿e co¶ takiego tam jest. Przy krótkich trasach czasem w³±cza siê wypalanie w mie¶cie i warto wtedy poje¼dziæ po osiedlu, ¿eby wypalanie siê skoñczy³o.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-06-12 10:10:25
Autor: Sebastian Bia³y
On 2010-06-12 09:31, Mirek Ptak wrote:
[...]

Za droga jako nowa.

Pamiêtaj te¿, ¿e przy roz³o¿onych tylnych fotelach baga¿nik jest malutki.

7 miejsc jest awaryjnie. Jesli po z³o¿eniu 3-go rzedu bêde mia³ podobn± ilo¶c miejsca jak w Lagunie II Kombi to bede szczê¶liwy.

Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM

Wolê w kolejno¶ci: benzyne bez turbo, diesla z turbo, benzyne z turbo. Jesli tylo znajde wspomniany benzynowy 2.2 - biorê. Diesli mam do¶æ. Turbodziura przeszkadza. Na codzieñ pomykam równiez Seicento 1.1. Zdecydowanie przyjemniej mi siê tym je¼dzi po miescie ni¿ 2.2dci ;)

Data: 2010-06-12 13:05:51
Autor: Mirek Ptak
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia 2010-06-12 10:10,  *Sebastian Bia³y* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM

Wolê w kolejno¶ci: benzyne bez turbo, diesla z turbo, benzyne z turbo.
Jesli tylo znajde wspomniany benzynowy 2.2 - biorê. Diesli mam do¶æ.

Rozwa¿ jeszcze 1.8 16v w takim razie :)

Data: 2010-06-12 12:07:33
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sat, 12 Jun 2010 13:05:51 +0200, Mirek Ptak napisa³(a):

Rozwa¿ jeszcze 1.8 16v w takim razie :)

To ten sam epokowy wynalazek co montuj± w Vectrach? --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-14 09:26:04
Autor: Mirek Ptak
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia 2010-06-12 13:07,  *Waldek Godel* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Rozwa¿ jeszcze 1.8 16v w takim razie :)

To ten sam epokowy wynalazek co montuj± w Vectrach?

Taki sam.

Data: 2010-06-14 08:49:01
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Mon, 14 Jun 2010 09:26:04 +0200, Mirek Ptak napisa³(a):

To ten sam epokowy wynalazek co montuj± w Vectrach?

Taki sam.

to ja wcale nie jestem pewien, czy to jest dobry silnik do vana, nawet
je¿eli kompaktowy. Ten epokowy wynalazek turbodziury w wolnoss±cym silniku
i zwiazana z tym konieczno¶æ krêcenia wysoko, ¿eby w ogóle jechaæ..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-12 12:06:34
Autor: to
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Mirek Ptak wrote:

Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM - ma tą zaletę w porównaniu do
wersji 150KM, że sporo dłużej wytrzymuje koło dwumasowe.

Ale za to jest mułem, szczególnie bez remapu. Po remapie już daje radę.

W obu wersjach
są filtry DPF - jeśli nie jeździsz ciągle na krótkich trasach po mieście
to nawet nie zauważysz, że coś takiego tam jest. Przy krótkich trasach
czasem włącza się wypalanie w mieście i warto wtedy pojeździć po
osiedlu, żeby wypalanie się skończyło.

To Ty chyba masz jakieÅ› magiczne DPF...

Data: 2010-06-12 09:33:58
Autor: glang
[...]
a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w d) Laguna I - odpada - za stare i tylna lawka tyłem do kierunku jazdy. e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic Nie wiem czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde zamierzam o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

VW TOURAN?
tylko dobrze szukaj
pzdr
GL

Data: 2010-06-12 10:10:57
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 09:33, glang wrote:
VW TOURAN?
tylko dobrze szukaj

3-ci rząd wciskany w podłogę? Jak nie to odpada.

Data: 2010-06-12 11:02:44
Autor: glang
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
VW TOURAN?
tylko dobrze szukaj

3-ci rząd wciskany w podłogę?

oczywiście że tak
pzdr
GL

Data: 2010-06-13 22:06:33
Autor: Scyzoryk
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

3-ci rz±d wciskany w pod³ogê? Jak nie to odpada.

tak, p³aska pod³oga z której wyci±gasz pseudo fotele, ale da radê na tym pojechaæ :)

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-06-15 19:02:29
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sat, 12 Jun 2010 09:33:58 +0200, glang napisa³(a):

TOURAN

ZUS prawda, 3 rz±d siedzeñ jest w nim opcj± i wiêkszo¶æ go nie ma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-12 10:28:04
Autor: Przemysław Czaja
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

Użytkownik "Sebastian Biały"

Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

PrzypomniaÅ‚ mi siÄ™ jakiÅ› program w TV w którym testowali 7 miejscówkÄ™ podczas uderzenia w tyÅ‚. Nie pamietam modelu auta, ale wnioski z testu oczywiste - ci z 3 rzÄ™du foteli zginÄ™li, drugi rzÄ…d i pierwszy nietknieci. Zdaje siÄ™, że winne jest umiejscownienie oparć foteli 3 rzÄ™du zbyt blisko  szyby, wiÄ™c może przy wyborze auta zwróć uwagÄ™ na to by ta odlegÅ‚oÅ›c byÅ‚a możliwie duża.

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-12 10:48:56
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 10:28, Przemysław Czaja wrote:
Przypomniał mi się jakiś program w TV w którym testowali 7 miejscówkę
podczas uderzenia w tył. Nie pamietam modelu auta, ale wnioski z testu
oczywiste - ci z 3 rzędu foteli zginęli, drugi rząd i pierwszy
nietknieci. Zdaje się, że winne jest umiejscownienie oparć foteli 3
rzędu zbyt blisko szyby, więc może przy wyborze auta zwróć uwagę na to
by ta odległośc była możliwie duża.

maszw tym wiele racji i niechętnie będe korzystal z tej możliwości. Po prostu chce kupic samochód ktory awaryjnie moge zamienic w 7 miejsc. Więcej dzieci nie planuje więc na codzien beda złozone ;)

Data: 2010-06-12 21:17:06
Autor: Jurand
[...]

Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM. Świetny, niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata. Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

Nie wiem jak można czymś takim jeździć, płacąc za tą "przyjemność" 40 tysięcy...

[...]

Bardzo fajny, ze względu na przestrzeń wewnątrz, samochód. Niefajna jest otoczka awaryjności, jaką jest owiany - generalnie jak i reszta Renault z lat 2002-2007.

e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

To samo co VW Sharan. Te same silniki, podobne problemy. Generalnie za 30 tysięcy nie kupisz chyba żadnego modelu, który ma diesla i nie ma nawalonych 300 tysięcy km.

f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic więcej nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod uwagę?

A masz sensowny serwis pod ręką, który będzie dzielnie walczył z różnego rodzaju niespodziankami technicznymi? ;)

[...]

IMO szukaj Zafiry. Nawet kosztem dołożenia z 4-5 tysięcy do wyznaczonego limitu.

Jurand.

Data: 2010-06-12 21:23:12
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 21:17, Jurand wrote:
a) Zafira II. [...]
Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM.
Świetny, niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

Mam nadzieję że z 1.9 dci Renault nie ma nic wspólnego ;)

Swoja droga to podkrecanie mocy to zmiana mapy czy cos latwiejszego?

IMO szukaj Zafiry. Nawet kosztem dołożenia z 4-5 tysięcy do wyznaczonego
limitu.

Tak chyba zrobię. Te 5 tys nie stanowi żadnej bariery jesli moge liczyć na święty spokoj.

Data: 2010-06-12 21:29:00
Autor: Jurand

On 2010-06-12 21:17, Jurand wrote:
a) Zafira II. [...]
Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM.
Świetny, niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

Mam nadzieję że z 1.9 dci Renault nie ma nic wspólnego ;)

Nic a nic. To silnik Fiata, montowany do dnia dzisiejszego w Oplach, Fiatach, Alfach, Saabach.

Swoja droga to podkrecanie mocy to zmiana mapy czy cos latwiejszego?

Zmiana mapy, w 600 PLN się zmieścisz jak dobrze poszukasz. Aczkolwiek nawet te 120KM całkiem sprawnie napędza auto.

Jurand.

Data: 2010-06-13 00:16:16
Autor: Jarek
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Sebastian Biały pisze:
Witam.

Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

Jakiś czas temu sam byłem w podobnej sytuacji. Po rozlicznych
poszukiwaniach, jazdach testowych i rozmowach z użytkownikami
kupiłem Dodge'a Durango (4x4).
Jak dla mnie istotne było to że mam 7 miejsc i mały bagażnik albo 5
miejsc i wieeeelki bagażnik.
Już wcześniej jeździłem amerykanami, więc nie przejmowałem się bzdurami
opowiadanymi na ich temat przez ludzi którzy widzieli je tylko w TV.
Nie wiem kto mówił ci że Voyager jest zły. Wśród moich znajomych jest
ich kilka i jakoś nikt na nie nie narzeka. Mi w Voaygerze nie podobało
się to że ma układ siedzeń 2+2+3. Durango/Aspen mają 2+3+2 co jest wg.
mnie znacznie praktyczniejsze - inna sprawa że Voyager (duży) ma całkiem
sporo bagażnika przy 7 miejscach.
Części do amerykanów są tanie i generalnie dostępne. Awaryjność jest
raczej mała i dotyczy głównie elektroniki i gadgetów - poważne awarie
zdarzajÄ… siÄ™ bardzo sporadycznie.
Oczywiście posiadanie samochodu takiego jak Durango wiąże się z
większymi kosztami: np. komplet opon 265/60R18 parę zł kosztuje :)
Ale fun z jazdy (szczególnie w ciężkich warunkach) jest tego wart.
Jak potrzebujesz tanio jeździć, to można założyć gaz - amerykańskie
samochody bardzo dobrze siÄ™ gazujÄ….
Ja kiedyś byłem przeciwnikiem gazu, ale Durango które kupiłem miało już
gaz zainstalowany i teraz po roku czasu bardzo LPG polubiłem.
Mi pali ok. 20l/LPG na 100km. To tyle co 9 litrów benzyny.

Jarek

Data: 2010-06-12 23:25:34
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sun, 13 Jun 2010 00:16:16 +0200, Jarek napisa³(a):

gaz zainstalowany i teraz po roku czasu bardzo LPG polubi³em.
Mi pali ok. 20l/LPG na 100km. To tyle co 9 litrów benzyny.

Jak dla mnie to tyle co 10 litrów benzyny, ale ja to do szko³y jeszcze
przed Giertychem chodzi³em.
Oprócz tego konkurencja wymieniona w tym w±tku z dieslami pali ~6 wiêc
jednak ró¿nica jest i to istotna. W dodatku maj± pe³ny baga¿nik ORAZ ko³o
zapasowe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-13 00:45:41
Autor: Jarek
Waldek Godel pisze:
[...]

Ceny sprzed kilku dni: LPG 2.15, E95: 4.83 (Statoil, Warszawa):
20x2.15 = 43, 43/4.83 = 8.9

Oprócz tego konkurencja wymieniona w tym w±tku z dieslami pali ~6 wiêc

Ka¿dy wybiera co mu pasuje (kiedy¶ te¿ mia³em klekota).

jednak ró¿nica jest i to istotna. W dodatku maj± pe³ny baga¿nik ORAZ ko³o
zapasowe.

Tak, ko³o zapasowe to jest pewien problem. Praktyka wskazuje ¿e niezbyt
wielki. W ci±gu ostatnich 15 lat dwa razy zdarzy³o mi siê z³apaæ gumê -
za ka¿dym razem dopompowanie ko³a wystarczy³o na dojazd do serwisu.
W tym czasie 6-cioma samochodami zrobi³em jakie¶ 500tys km.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-06-13 05:49:46
Autor: masti
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia pięknego Sat, 12 Jun 2010 23:25:34 +0100, osobnik zwany Waldek Godel
wystukał:

Oprócz tego konkurencja wymieniona w tym wątku z dieslami pali ~6 więc
jednak różnica jest i to istotna. W dodatku mają pełny bagażnik ORAZ
koło zapasowe.

w Mercurym Villagerze miałem LPG, Bagażnik I koło zapasowe. butle były pod bagażnikiem,

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-13 09:59:49
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:1hnzr0ebar658.dlglepper.institute.com...
[...]

Jasne, z górki, na luzie, przy 90 km/h.
Auta vanopodobne, typu Zafira, S-Max, Sharan, realnie w mie¶cie spalaj± oko³o 8.5, poza miastem w granicach od 6.5 do 7.5, w zale¿no¶ci od masy stopy kierowcy. Przestañ ju¿ ludziom wmawiaæ, ¿e diesel o mocy 120-150 KM w 1.5-tonowym aucie zadowoli siê ¶rednio 6-ma litrami ON, bo to jest bzdura nie z tej ziemi.

Jurand.

Data: 2010-06-13 11:25:41
Autor: Przemys³aw Czaja
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Jurand"

[...]

Hmmm, mój co prawda nie Van, ale te¿ prawie 1,5 tony wa¿y i ¶rednio zadowala siê 6,1l/100km /dane z odczytu komputera po przejechaniu 7967km/ Na trasie przy prêdko¶ciach do 130 km/h zu¿ycie potrafi spa¶æ poni¿ej 5l/100km. Na d³ugiej trasie (800km autostrady) przejechanej ze ¶redni± prêdko¶ci± 104km/h ¶rednie zu¿ycie wynios³o 5,4l/100km. Widaæ mam auto nie z tej ziemi a wygl±da na zwyk³± Vectre C. ;-)

Data: 2010-06-13 14:47:53
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sun, 13 Jun 2010 11:25:41 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):

[...]

Nie przejmuj siê, to jest tylko zwariowany ¶wiat wed³ug Juranda, gdzie
najekonomiczniejszym autem jest suv forda.

Bo przecie¿ precyzyjne dane 77 u¿ytkowników z ponad 2 milionów kilometrów
nie mog± byæ prawd±:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/967-C4_Picasso.html?fueltype=1&power_e=95

136-konny 2.0 HDi pali o litr wiêcej:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/967-C4_Picasso.html?fueltype=1&power_s=95

³±cznie dla modelu i wszystkich diesli jest wci±¿ poni¿ej 7 litrów:

Data: 2010-06-13 17:38:13
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:8ncfrgt0vcvu$.dlglepper.institute.com...
[...]

Odezwa³ siê sprzedawca "nieistniej±cych" sworzni do 407-ki ;) który w dodatku widzi w tek¶cie informacje, których tam nikt nie napisa³.

Bo przecie¿ precyzyjne dane 77 u¿ytkowników z ponad 2 milionów kilometrów
nie mog± byæ prawd±:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/967-C4_Picasso.html?fueltype=1&power_e=95

My nie mówimy tu o C4 1.6 HDI, tylko o Zafirze 1.9 CDTi 120 KM. Ale rozumiem ¿e dla Ciebie pojêcie "diesel o mocy 120-150 KM" obejmuje tak¿e silnik 1.6 HDI 110 KM. Có¿ - specyficzna matematyka...

Skoro siê odnios³e¶ do tabelek spalania to ja Ci podam z Twojego ¼ród³a spalania aut, o których pisa³em:

Zafira - w rocznikach od 2005 do 2007 - ¶rednie spalanie (192 wpisanych diesli, przebieg liczonego spalania > 1500 km) - 7.11/100
S-Max - w rocznikach od 2005 do 2007 - ¶rednie spalanie (112 wpisanych diesli) - 7.42/100
VW Sharan - w w/w rocznikach - ¶rednie spalanie (52 wpisane diesle) - 7.66/100

Oczywi¶cie, ¿e 1.6 HDI bêdzie pali³ mniej, tylko pytanie, czy warto kupowaæ takie "toczyd³o"
Przy porównaniu z za³o¿eniem w/w parametrów C4 Picasso 1.6 HDI spala 6.93/100. To jest zaledwie o 0.2 litra mniej, ni¿ Zafira, przy nieporównywalnym komforcie jazdy Zafir± z silnikiem o wiêkszej pojemno¶ci i wiêkszej mocy.

Ale oczywi¶cie dzielny Waldek Opowiadacz Bajek bêdzie dalej twierdzi³ swoje...

Jurand.

Data: 2010-06-13 16:43:22
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sun, 13 Jun 2010 17:38:13 +0200, Jurand napisa³(a):

My nie mówimy tu o C4 1.6 HDI, tylko o Zafirze 1.9 CDTi 120 KM. Ale rozumiem

tak, oczywi¶cie, 10 KM wiêcej zrobi z zafiry dragstera normalnie,
szczególnie przy jej 50 kg wiêkszej masie w³asnej.. tylko w ¶wiecie
Juranda.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-13 20:32:45
Autor: omega_fan
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:193go1efljdd5.dlglepper.institute.com...
[...]

W/g mnie robi zauwa¿aln± ró¿nicê.
Poza tym my¶lê (ale pewny nie jestem, musia³bym porównaæ
wykresy), ¿e 1.9 CDTI jest mocniejszy z do³u i przyjemnie
siê nim je¼dzi. Dodatkowo (a dla mnie to istotne)
mo¿na z niego wycisn±æ wiêcej :)

Data: 2010-06-13 23:17:08
Autor: Jurand
[...]

Robi w porównaniu z tym 1.6 bardzo du¿o. Przede wszystkim ten silnik ma bardzo dobry dó³. Co jest nie bez znaczenia przy ciê¿kim samochodzie. Po drugie - bardzo podatny jest na zwiêkszanie mocy bez strachu, ¿e jego bazowy poziom wysilenia spowoduje doj¶cie do absolutnej granicy wytrzyma³o¶ci silnika. Ale oczywi¶cie mo¿esz sobie dalej teoretyzowaæ. Tyle, ¿e ja mia³em kilka aut z tym 1.6 HDI jak i równie¿ 1.9 CDTi. W ¿yciu bym siê nie zamieni³.

Jurand.

Data: 2010-06-13 21:17:55
Autor: Seba
[...]

Toæ przecie¿ Waldek kilka postów wy¿ej chwali³ siê, ¿e on jest z tej ery
lepszych matematyków/maturzystów, tak¿e nale¿y mu wierzyæ. To tylko usenet - on napisze wszytsko, a¿eby tylko choæ chwilowo
b³ysn±æ. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-06-13 22:22:10
Autor: Przemys³aw Czaja
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Waldek Godel"

Nie przejmuj siê, to jest tylko zwariowany ¶wiat wed³ug Juranda, gdzie
najekonomiczniejszym autem jest suv forda.

No có¿, ka¿dy po trosze chwali swoje - wcale siê nie dziwiê ;-)
Mia³em przyjemno¶c mieæ Fiestê 2 z silnikiem 1.8D - taki prosty bez turbo i innych bajerów - te¿ malutko pali³ i to niezale¿nie od rodzaju trasy i jeszcze  jedno pamietam z tej fiesty - mia³a jakie¶ dodatki od RS i prowadzi³a siê fantastycznie - krete drogi to by³ jej ¿ywio³.

Data: 2010-06-13 21:49:32
Autor: Waldek Godel
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia Sun, 13 Jun 2010 22:22:10 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):

[...]

Ale¿ oczywi¶cie, ale dobrze jak to ma jakiekolwiek oparcie w logice, sensie
i zdrowym rozs±dku.
Bo inaczej wychodzi tak jak Jurand zrobi³ powy¿ej - z Dodge Durango
pal±cego 20 l LPG, co mia³o byæ odpowiednikiem cenowym 9-10 litrów benzyny Message-ID: <4c140730$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
(na co ja odpowiedzia³em, ¿e wola³bym 6 litrów gnojówki zamiast 9-10
benzyny: Message-ID: <1hnzr0ebar658.dlg@lepper.institute.com>)
nagle zrobi³, hokus pokus, Zafirê 1.9 CDTI, przy okazji chwal±c osi±gi
wersji 150 KM i niskie zu¿ycie paliwa wersji 120 KM. Mimo, ¿e wy¿ej w w±tku by³a mowa o Zafirze, ale nie dieslowskiej, ale 2.2
benzyna:

ot.. takie zawirowania czasoprzestrzeni w ¶wiecie wg. Juranda.
Ciekawe czy tak samo robi klientom bezwypadkowe i sprawne auta...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-13 23:20:10
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:ej96yl5r1z0u.dlglepper.institute.com...
[...]

To akurat nie jest Twoja mocna strona.

Bo inaczej wychodzi tak jak Jurand zrobi³ powy¿ej - z Dodge Durango
pal±cego 20 l LPG, co mia³o byæ odpowiednikiem cenowym 9-10 litrów benzyny

Jak na razie to Ty b³yszczysz, porównuj±c spalanie diesla 110 KM do silników z przedzia³u 120-150 KM.

ot.. takie zawirowania czasoprzestrzeni w ¶wiecie wg. Juranda.
Ciekawe czy tak samo robi klientom bezwypadkowe i sprawne auta...

Nie ¿adne hokus pokus, tylko sam proponowa³em Zafirê 120-konn±, jako wg mnie najlepsze po³±czenie nadwozie+silnik wg wymagañ w±tkotwórcy. Rozumiem, ¿e zawi¶æ tak Ci przes³ania oczy, ¿e nawet nie czytasz tego, na co odpisujesz. Ale ja wiem gdzie jest problem. Zafira nie jest francuska i nie mo¿esz nad ni± m³óciæ powietrza.

Jurand.

Data: 2010-06-13 15:33:51
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Przemys³aw Czaja" <przempo@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:hv28al$6lu$1mx1.internetia.pl...

U¿ytkownik "Jurand"

[...]

Wierz mi - wspó³czynnik oporu powietrza Zafiry a Vectry to s± dwie rózne bajki. To po pierwsze - wiêc na trasie taka Zafira spali zauwa¿alnie wiêcej paliwa ni¿ Vectra. Zafira jest o ponad 100 kg ciê¿sza - wrzuæ sobie do baga¿nika Vectry 2 worki cementu i zobaczysz, jak Ci siê zmieni spalanie miejskie. To po drugie. Po trzecie - 800 km autostrady z prêdko¶ci± 104 km/h oznacza, ¿e jecha³e¶ mniej wiêcej 120-130 km/h z krótkimi postojami. Spalanie 5.5/100 w takiej sytuacji to jest nic nadzwyczajnego. Przeleæ tak± autostradê z prêdko¶ciami rzêdu 160 km/h i podziel siê wynikiem spalania. Obstawiam, ¿e byæ mo¿e zamkniesz siê w 6.5/100, ale bym siê o to nie za³o¿y³.

No i ostatni "kamyczek do ogródka":
http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=21&modelid=457&genid=590611796&bid=990&filtr=1&engineid=202074

Popatrz sobie na zu¿ycia paliwa podawane przez u¿ytkowników - czêstym wynikiem jest 7/100 ¶rednio. Dla miast typu Kraków/Warszawa/Wroc³aw/Poznañ musisz siê pogodziæ ze zu¿yciem 7.5-8/100. Zafira, z racji wiêkszej masy zu¿yje jeszcze 0.5/100 wiêcej.

By³ tu kiedy¶ na grupie go¶æ, którem auta pali³y niewiarygodnie ma³o w mie¶cie. Okaza³o siê, ¿e to "miasto" sk³ada siê a¿ z 2 skrzy¿owañ z sygnalizacj± ¶wietln± ;)

Jurand.

Data: 2010-06-13 15:44:29
Autor: J.F.
On Sun, 13 Jun 2010 15:33:51 +0200,  Jurand wrote:
[...]

Mowisz ze bedzie duza roznica miedzy powiedzmy 1400 a 1500kg ?
[...]

Dobrze goniona vectra spali dwa razy wiecej :-)
Choc to i tak oszczedne auto.

By³ tu kiedy¶ na grupie go¶æ, którem auta pali³y niewiarygodnie ma³o w mie¶cie. Okaza³o siê, ¿e to "miasto" sk³ada siê a¿ z 2 skrzy¿owañ z sygnalizacj± ¶wietln± ;)

Co by tez znaczylo ze ciagle jezdzi na zimnym silniku.
Chyba ze tak naprawde to mieszkal daleko za miastem.

J.

Data: 2010-06-13 17:27:25
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hqn916t0gpgqulfm1uce5tpvbambion5fh4ax.com...
[...]

W mie¶cie - owszem. Im bardziej zat³oczone, tym wiêksza. Przy czym pytanie, co dla kogo znaczy "du¿a".

Dobrze goniona to musia³aby jechaæ max.

Jurand.

Data: 2010-06-13 17:46:46
Autor: J.F.
On Sun, 13 Jun 2010 17:27:25 +0200,  Jurand wrote:
[...]

No tak powiedzmy proporcjonalnie .. czyli pol litra na setke ? Rzeklbym - niezauwazalna.

[...]

no coz, 160 na liczniku nie mialem na mysli :-)

J.

Data: 2010-06-13 22:16:49
Autor: Przemys³aw Czaja
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Jurand"

Wierz mi - wspó³czynnik oporu powietrza Zafiry a Vectry to s± dwie rózne bajki.

je¶li masz na my¶li Cx, to to akurat ma niewielkie znaczenie, zdaje siê, ¿e kluczowym czynnikiem jest opór czo³owy i tu moge siê zgodziæ, ¿e Zafirka z racji tego i¿ jest wy¿sza bêdzie mia³a opór czo³owy równie¿ wy¿szy.

[...]

Tu moge siê zgodziæ, bo przewa¿nie wo¿ê w baga¿niku powietrze

By³ tu kiedy¶ na grupie go¶æ, którem auta pali³y niewiarygodnie ma³o w mie¶cie. Okaza³o siê, ¿e to "miasto" sk³ada siê a¿ z 2 skrzy¿owañ z sygnalizacj± ¶wietln± ;)

No moje miasto równie¿ do wielkich nie nale¿y i poza godzinami szczytu je¼dzi siê do¶æ p³ynnie, byæ mo¿e to jest przyczyn± przyznam bardzo zadowalaj±cych mnie wyników spalania mojego autka.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-13 23:15:14
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Przemys³aw Czaja" <przempo@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:hv3efi$g3c$1mx1.internetia.pl...

[...]

Gdybym mia³ na my¶li Cx napisa³bym Cx. Sam Cx natomiast niewiele mówi, natomiast iloczyn tego wspó³czynnika i powierzchni czo³owej samochodu - ju¿ tak.

[...]

I tu jest pies pogrzebany ;)

Jurand.

Data: 2010-06-14 09:34:56
Autor: Mirek Ptak
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia 2010-06-13 11:25,  *Przemys³aw Czaja* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

Wierz mi - wszystko zale¿y od nogi :) :
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html

Data: 2010-06-13 20:29:27
Autor: omega_fan
[...]

Masz racjê. Wymiary i masa robi± swoje.

Mój Ford Galaxy z silnikiem AUY 115 KM podkrêcony do ~143
pali w mie¶cie w³a¶nie jakie¶ 8.2 do 8.5, na trasie od 6
(emerycka jazda 90-100 km/h) przez 7 - 7.2 (130-140
autostrada) do 7.7-8 (140-160 autostrada).
Uwa¿am te wyniki za przyzwoite spalanie jak na masê
1700 kg i powierzniê czo³ow± jak wrota od stodo³y.
Za to komfort jest nieziemski (no, mo¿e mog³oby byæ ciszej
przy wy¿szych prêdko¶ciach) i przy 5 osobach mam 850 litrów
baga¿nika - do rolety!

S-Max czy nowy Galaxy 2.0 TDCI pewnie bêdzie pali³ ciut
mniej, z racji nowocze¶niejszego silnika...

Data: 2010-06-13 00:19:25
Autor: Grejon
W dniu 2010-06-13 00:16, Jarek pisze:

Ja kiedyś byłem przeciwnikiem gazu, ale Durango które kupiłem miało już
gaz zainstalowany i teraz po roku czasu bardzo LPG polubiłem.
Mi pali ok. 20l/LPG na 100km. To tyle co 9 litrów benzyny.

Spoko - zaraz się dowiedz że powinieneś sprzedać to auto, bo jak tankujesz do niego LPG, to cię na nie nie stać :)

Data: 2010-06-13 00:28:42
Autor: Jarek
Grejon pisze:
[...]

Spoko. Znam tutejszych flamerów :)

Jarek

Data: 2010-06-13 22:19:42
Autor: Scyzoryk
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

Nie wiem czy jest co¶ jeszcze godnego uwagi, proszê o typy. Tak naprawde
zamierzam o kazdym poczytaæ, ale chcia³bym jaki¶ rozs±dny wykaz.

a mo¿e takie cu¶ :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11675044

XC lub V70 z dodatkow± ³awk± w baga¿niku. Fajne rozwi±zanie je¶li kto¶ potrzebuje tego sporadycznie.

Ewentualnie jak ju¿ kto¶ wspomnia³ du¿e terenowe z USA. Ford Explorer, Dodge Durango, Chevrolet Suburban. W tym ostatnim masz 7 pe³nowymiarowych miejsc (nie dostawki) + wielki baga¿nik. Mozna go równiez kupiæ z dieslem a za 30kz³ kupisz ca³kiem m³ody egzemplarz.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-06-13 22:43:25
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-13 22:19, Scyzoryk wrote:
XC lub V70 z dodatkow± ³awk± w baga¿niku. Fajne rozwi±zanie je¶li kto¶
potrzebuje tego sporadycznie.

Identycznie jest w Lagunie I (byc moze II też, ale mam II i mocowań nie widzę). Odpada.

> Chevrolet Suburban. W tym ostatnim masz 7 pe³nowymiarowych miejsc
(nie dostawki) + wielki baga¿nik. Mozna go równiez kupiæ z dieslem a za
30kz³ kupisz ca³kiem m³ody egzemplarz.

To autko jest zdecydowanie za duże. Coś jak Hummer dla biednych :) Nie .... :)

Data: 2010-06-14 19:07:51
Autor: Jarek
Sebastian Biały pisze:
To autko jest zdecydowanie za duże. Coś jak Hummer dla biednych :) Nie
... :)

Wbrew obiegowym opiniom, Hummer ma bardzo mało miejsca w środku i to
dotyczy nie tylko zabawki H3 ale i H2. W H1 siedziałem tylko raz i też
ilością miejsca też nie porażał.
Suburban to wygodny "autobus" - full miejsca w każdą stronę. Tak na
marginesie: Hummer H2 jest robiony na bazie Tahoe. Suburban to wydłużona
o ponad pół metra wersja Tahoe.

Jarek

Data: 2010-06-13 22:41:50
Autor: Sklavin

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:huu3tb$5ko$1@news.onet.pl...
Witam.

W tej chwili wożę się Laguną II Kombi. Autko przemiłe i bardzo je lubie mimo kaprysów jednak sytuacja rodzinna zmusza mnie do poszukania czegoś większego.

Mazda 5, tylko może być ciężko w tym budżecie trafić egzemplarz nieposkładany z trzech rozbitków. Tak czy siak można potraktować jako alternatywę. Design dość ciekawy i mega praktyczne tylnie drzwi odsuwane ale ja i tak celowałbym w C4 GP :-)

Data: 2010-06-13 23:10:35
Autor: Bastion
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sklavin" <sklawin.w@_gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hv3fqf$iec$1inews.gazeta.pl...

Mazda 5, tylko mo¿e byæ ciê¿ko w tym bud¿ecie trafiæ egzemplarz nieposk³adany z trzech rozbitków. Tak czy siak mo¿na potraktowaæ jako alternatywê. Design do¶æ ciekawy i mega praktyczne tylnie drzwi odsuwane ale ja i tak celowa³bym w C4 GP :-)

Mazda 5? Czemu?
Od paru tygodni analizuje przewage tego auta nad Zafira II.
Moim zdaniem Mazda przegrywa na calym froncie:)
Jedyna przewaga M 5 to rozsuwane dzwi.

Ciekawy jestem Twojej opinii o Mazda 5.

Data: 2010-06-13 23:19:34
Autor: Sklavin
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisa³ w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hv3hke$41n$1@mx1.internetia.pl...

Ciekawy jestem Twojej opinii o Mazda 5.

Nie potrafiê okreœliæ przewagi Mazdy nad Zafir¹. Po prostu nigdy nie bra³em pod uwagê Zafiry ani ¿adnego innego Opla na powa¿nie. Bior¹c po uwagê wnêtrze to nawet po japoñsku plastikowa Mazda jest szczytem finezji w porównaniu do oplowskiej myœli designerskiej. Po prostu w takim aucie czu³bym siê ma³o komfortowo a to ma kluczowe znaczenie. Nowa generacja Astry czy Insigni pokazuje, ¿e Niemcy wreszcie zrozumieli co nieco ale póki nie ma nowej wersji Zafiry to auto w moim przypadku nie nadaje siê do jazdy.

Data: 2010-06-15 10:11:43
Autor:
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Witam.

Zadanie: 7 miesc siedzÄ&#65533;ych, dwa moga byÄ&#65533;niepeÅ&#65533;owymiarowe.

Dodatkowy warunek: ostatnie fotele chowane w podÅ&#65533;gÄ&#65533; Nie mam garażu a w piwnicy nie bÄ&#65533;e karmiÅ&#65533;szczurów piankÄ&#65533; WiÄ&#65533; fotele w podlodze.

Kasa: okoÅ&#65533; 30 tyÅ&#65533;

Co mnie interesuje na dzisiaj:

renault grand scenic spelnia wlasciwie wszystkie Twoje wymagania. Poza tym to
bardzo przyjemny samochodzik...

Data: 2010-06-15 15:26:53
Autor: Mirek Ptak
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
Dnia 2010-06-15 12:11,  *zenek_z_puszczy@gazeta.SKASUJ-TO.pl* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

renault grand scenic spelnia wlasciwie wszystkie Twoje wymagania. Poza tym to
bardzo przyjemny samochodzik...

na F ;)

Data: 2010-06-15 11:27:01
Autor: Kamil 'Model'
Sebastian Biały pisze:
[...]

Powiem Tobie tak. Mój kolega z pracy, ma Zafire I i jest mega zadowolony. Silnik 1,8 116KM, później były 125KM i jest mega zadowolony. Fotele się chowają w podłogę, autko mega wygodne. Nie pali mu dużo, mieści się w 9 litrach w mieście. Zawsze można założyć gazownie i jeździsz jeszcze taniej. Zafira II wygląda jeszcze fajniej z zewnątrz i wewnątrz od I. Za 30 tyś PLN kupisz zadbany egzemplarz, ale z początku produkcji Zafiry II. Kumpel za swoją rocznik 99 dał niecałe 22 tyś PLN (sprowadził z Niemiec). Masz już jedną Renie, więc nie pchaj się w druga, bo już wiesz ile kosztuje utrzymanie. Nie bierz do Zafiry silnika 1,6 bo on jest po prostu za słaby. Diesla też raczej bym unikał, chyba że wybierzesz 1,9CDTI (fiatowskie JTD) ale też chyba o ile się nie myle były w późniejszych rocznikach, bo we wcześniejszych siedział inny Diesel 1,9 i był dużo gorszy.

Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?