Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

Data: 2010-06-11 23:04:50
Autor: Marcin
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:huu3tb$5ko$1news.onet.pl...
Witam.

W tej chwili wożę się Laguną II Kombi. Autko przemiłe i bardzo je lubie mimo kaprysów jednak sytuacja rodzinna zmusza mnie do poszukania czegoś większego. Jako że nie wchodzi w rachubę zakup nowego szukam uzywanych. Niestety nie wszystkie modele widziałem i nie mam pewności co do pewnych ficzerów w tych samochodach, dlatego prosze o pare słów.

Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

Dodatkowy warunek: ostatnie fotele chowane w podłogę. Nie mam garażu a w piwnicy nie będe karmił szczurów pianką. Więc fotele w podlodze.

Kasa: około 30 tyś.

Co mnie interesuje na dzisiaj:

a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za 30tyś (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się. Jakich silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od Fiata, ale nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie chyba jednak benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może ktoś rzucić jakich silników szukac a jakich unikać żebym miał rozeznanie? To zdecydowany faworyt z mojej strony w tym konkursie ale chyba tylk odlatego że ten akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.

b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata. Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w podłogę? Nie wiem czy ceny części mnie nie dobiją (Renault naprawde przesadza). Ponadto w nowym Espace fotele sa chyba na szynach na płaskiej podłodze wiec muszę je mieć gdzie składować.

d) Laguna I - odpada - za stare i tylna lawka tyłem do kierunku jazdy. Nie ma mowy.

e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic więcej nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod uwagę?

Nie wiem czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde zamierzam o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

Autko ma byc _zdecydowanie_ rodzinne - pakuje dzieciaki, bagaże, i kogoś na dokladkę i ma się mieścić. Lubie elektronikę typu ładne wyswietlacze i psujące się czujniki wiec nie boje się drutów i diagnostyki. Nie cierpie jednak dowiadywać się że kawałek plastiku w silniku kosztuje 1000zł bo tak sobie wymysliło Renault. Z ruszania z pod swiatel wyroslem, więc w zupełności wystarczy 100-120km. Laguna ma 150 i to jest za duzo, choć nie wiem jak z cięższym autkiem.

Ogólnie proszę nie pisać co mógłbym kupić mając 60tyś. Interesuje mnie rozwiązanie rozsądne do 30tyś - nie mówie ze bezawaryjne, ale sensowne w naprawie i utrzymaniu. Może być i diesel, ale jakoś czułbym się pewniej z benzynką z kosztami napraw, tras duzych nie robie, ot wypad za miasto w weekend, wakacje itp wiec diesel chyba się mija z celem. W dodatku będę nim jeździl do pracy około 15km co dziennie.

PS. Kupuje niebawem wiec może ktoś ma coś do zaproponowania ...

Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod podloga ....

Data: 2010-06-11 23:19:43
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie stać na części zamienne :)

Ale dziękuje za pomysł - Scenic wygląda na porownywalnego cenowo do Zafiry a moze nawet tańszy. Niestety wydaje mi się rowniez mniejszy, ale nie mam jak ocenic bo nie znam nikogo z taką wersją.

Data: 2010-06-11 23:22:35
Autor: Cavallino
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie stać na części zamienne :)

Na pewno nie, skoro 30 tys za auto uważasz za wysoką cenę.

Data: 2010-06-11 23:32:23
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:22, Cavallino wrote:
> Na pewno nie, skoro 30 tys za auto uważasz za wysoką cenę.

Nie. To zwykła złośliwość z twojej strony. Tymczasem Renault wiele elementów nie posiadających zamienników sprzedaje za zaskakująco duże pieniądze. Dlatego drugi raz kupując Renault zastanawie sie czy tańszy samochód nie stanie się nagle droższym w eksploatacji.

Data: 2010-06-11 23:42:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:huua19$n45$1news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:22, Cavallino wrote:
> [...]

Nie. To zwykła złośliwość z twojej strony. Tymczasem Renault wiele elementów nie posiadających zamienników sprzedaje za zaskakująco duże pieniądze. Dlatego drugi raz kupując Renault zastanawie sie czy tańszy samochód nie stanie się nagle droższym w eksploatacji.

Dokładnie o to mi chodziło.
Więc nie wiem czemu uważasz że to była złośliwość.
Ja do swojej Renówki wkładałem 1000 zł miesięcznie, a gdyby chciał kupować nowe części w ASO to cena by się potroiła przynajmniej.
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?
Nie wiem czy taksówka nie wychodzi taniej niż Renault.
Samolot na wakacje na pewno. ;-)

Data: 2010-06-11 23:46:55
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:42, Cavallino wrote:
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?

Dlatego teraz szukam autka bez wypasu silnikowego. Nie chcÄ™ turbodiesla (po co mi?) a Renault wciskaÅ‚ na prawo i lewo te swoje 1.9dci że ciężko znaleźć inny. Moze i silnik nie najgorszy, ale mi zbÄ™dny. Sam mam aktualnie  2.2dci i jestem zmeczony problemami które sa duperelami, ale w efekcie bardzo drogimi jak siÄ™ zacznie szukać rozwiÄ…zan w aso (mój rekord: 1700zÅ‚ za zmiane paska akcesoriów - ASO Renault). A poza ASO "panie, nie ma do tego zamienników".

Nie wiem czy taksówka nie wychodzi taniej niż Renault.
Samolot na wakacje na pewno. ;-)

Wlasnie dlatego pierwszy rzut oka na Opla. Chyba tańszy. Zafira wygląda dobrze. Tylko dalej nie wiem z jakim silnikiem.

Data: 2010-06-11 23:53:37
Autor: Cavallino
On 2010-06-11 23:42, Cavallino wrote:
Teraz policz - na ile takich miesięcy wystarcza 30 tys?

Dlatego teraz szukam autka bez wypasu silnikowego.

Ja miałem zwykłe 1.6, żaden wypas.
Nic nie pomogło.
Renault można mieć, ale tylko do końca gwarancji.
Ni dnia dłużej, bo to zbyt ryzykowne.

Data: 2010-06-13 15:23:12
Autor: Plumpi
[...]

Ale tak robi większość firm.
Co do dostępności zamienników to jest im tym więcej im dany model jest dłużej na rynku.

Data: 2010-06-12 11:45:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Co w Grand Scenicu 1.9 DCI psuje sie częściej niż w innych samochodach (turbo) i jest na tyle kosztowne, ze trzeba zastawić pół domu aby za to zapłacić ?
Pytam z ciekawości - mam takiego z przebiegiem już podchodzącym pod 250 kkm

Wg mnie dla autora postu Grand Scenic jest najtańszym i spełniającym wszystkie warunki wyborem.
Jest wiele warsztatów, które specjalizują sie we "francuskich" - tak więc koszty serwisu nieporównywalnie tańsze od ASO.
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała zamiennika w "normalnej" cenie.

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 18:17:06
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 11:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała
zamiennika w "normalnej" cenie.

Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma zamiennika.

Data: 2010-06-12 21:26:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2010-06-12 11:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała
zamiennika w "normalnej" cenie.

Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma zamiennika.

Ja absolutnie nie twierdzę, że wszystkie części w Scenicu mają zamienniki dostępne poza ASO.
Oprócz tej części którą wymieniłeś jest pewnie kilkadziesiąt innych które można kupić tylko w ASO.
Tylko co to ma za znaczenie ? Taka systuacja jest pewnie z każdym w miarę młodym i mało popularnym samochodem.
Do tej pory wymianiaÅ‚em w swoim Sceniucu z "grubszych" rzeczy - sprzÄ™gÅ‚o kompletne, rozrzÄ…d (dwa razy), komplety tarcz/klocków, gumy wachacza ylnego  - i za każdym razem wkÅ‚adaÅ‚em części kupione w Intercarsie czy innym sklepie.

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 22:05:21
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 21:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Do tej pory wymianiałem w swoim Sceniucu z "grubszych" rzeczy - sprzęgło
kompletne, rozrząd (dwa razy), komplety tarcz/klocków, gumy wachacza
ylnego - i za każdym razem wkładałem części kupione w Intercarsie czy
innym sklepie.

Wymieniłes materiały eksploatacyjne. Niestety w Renault trudno nazwać kolektor dolotowy eksploatacją. Lanos miał przynajmniej metalowy a tu plastikowe gówno. Itd.

Data: 2010-06-12 18:45:41
Autor: Cavallino

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Zapewne popsuć ma się prawo więcej niż w benzynowym Megane, w którym mogło się popsuć wszystko każdego dnia.

Data: 2010-06-12 21:41:00
Autor: Tomasz Gorbaczuk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hv0djc$ten$1news.onet.pl...
[...]

Każda maszyna która składa się więcej niż z jednej części - jeśli pracuje to kiedyś na pewno się zepsuje.
Znam twoje przejścia z Megane - może była wtedy jakaś zrąbana seria (za bardzo oszczędzali, zła kontrola jakości, itp.)
Scenic na pewno nie jest liderem rankingów bezawaryjności - ale wg. mnie nie odbiega od średniej na rynku. Z pośród moich czterech aut które do tej pory miałem jest liderem :-)

Pzdr
TG

Data: 2010-06-12 23:23:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:hv0nsc$o8f$1news.onet.pl...

[...]

Nie może ale na pewno.
Co nie zmienia faktu, że producent olał klientów nie naprawiając/wymieniając tego badziewia na swój koszt.
Czyli uznał to za normalną i akceptowalną sytuację.
Która może się powtórzyć w dowolnym momencie w każdym ich aucie.
Jako że mam inne zdanie na ten temat, to ich skreśliłem.
Tak na wszelki przypadek.

Data: 2010-06-11 23:23:06
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huu99i$lo6$1news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
Tylko i wylacznie scenic 2 w wersji grand wszystkie maja 2 fotele pod
podloga ....

Znowu Renault ;) Nie wiem czy mnie staæ na czê¶ci zamienne :)

Ale dziêkuje za pomys³ - Scenic wygl±da na porownywalnego cenowo do Zafiry a moze nawet tañszy. Niestety wydaje mi siê rowniez mniejszy, ale nie mam jak ocenic bo nie znam nikogo z tak± wersj±.

Gdyby¶ S-Maxa znalaz³ w tym bud¿ecie to masz pe³niê szczê¶cia. Gdyby 6 miejsc wystarczy³o to Multipla i za t± cenê masz super egzemplarz ale to Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Data: 2010-06-11 23:33:50
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:23, Przemek V wrote:
Gdyby¶ S-Maxa znalaz³ w tym bud¿ecie to masz pe³niê szczê¶cia.

Szukalem  i siÄ™ nie znalazÅ‚. Ma wciskane w podÅ‚ogÄ™ siedzenia ;) ?

Gdyby 6
miejsc wystarczy³o to Multipla i za t± cenê masz super egzemplarz ale to
Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Multipla mi sie podoba, ta stara. Nowa nie ma tego klimatu z przodu :)

Ponadto jestem typem człowieka który kupuje samochody na dowolne literki.

Data: 2010-06-11 23:45:57
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huua40$n45$2news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:23, Przemek V wrote:
Gdyby? S-Maxa znalaz3 w tym bud?ecie to masz pe3nie szcze?cia.

Szukalem  i siê nie znalaz³. Ma wciskane w pod³ogê siedzenia ;) ?

Tak. Ostatni rz±d siê sk³ada na p³asko.

Gdyby 6
miejsc wystarczy3o to Multipla i za t? cene masz super egzemplarz ale to
Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

Multipla mi sie podoba, ta stara. Nowa nie ma tego klimatu z przodu :)

Ponadto jestem typem cz³owieka który kupuje samochody na dowolne literki.

To zobacz. Mieli¶my Multiplê, mamy S-Maxa. Z obydwu aut mamy bardzo pozytywne wra¿enia. Tak jak mia³em kiedy¶ fascynacjê Multipl± tak teraz trochê mam S-Maxem. O Multipli sporo pisa³em, nawet czêsto na trze¼wo ;) - mo¿esz wyguglaæ.

Data: 2010-06-11 23:50:06
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-11 23:45, Przemek V wrote:
Mieli¶my Multiplê

Fotele w podłogę ? Pierwsza wersja czy druga?

Data: 2010-06-12 00:01:46
Autor: Przemek V
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:huub2g$phg$2news.onet.pl...
On 2010-06-11 23:45, Przemek V wrote:
Mieli?my Multiple

Fotele w pod³ogê ? Pierwsza wersja czy druga?

¯adna. Ale ³atwo wyjmowane. Spokojnie do wyjêcia przez kobietê niekulomiotkê w przeciwieñstwie do tych np w Voyagerze. Jak masz 2 dzieci to jedno sadzasz z przodu, drugie z ty³u, wyjmujesz 2 fotele i masz pe³no miejsca. Jak chcesz przewie¼æ np 6 osób to Multipla jest du¿o bardziej funkacjonalna od S-Maxa. Po prostu wsiadaj±. W S-Maxie i autach typu Zafira, Avensis Verso, 308 SW ten ostatni rz±d jest mniej wiêcej jak tylna kanapa w maluchu ale awaryjnie 7 osób wsadzisz a do Multipli nie.

Je¶li jedno dziecko jest ma³e to w Multipli w tym ¶rodkowym przednim fotelu jest pod rêk±. Do tych w drugim rzêdzie te¿ siêgniesz ¿eby podnie¶æ soczek, podaæ paluszka itp itd. W trzecim rzêdzie s± zdane same na siebie.

Gdy mia³em dwoje dzieci mieli¶my w rodzinie Multiplê. Przy trójce mamy S-Maxa

Data: 2010-06-12 00:19:14
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-12 00:01, Przemek V wrote:
Mieli?my Multiple
Fotele w pod³ogê ? Pierwsza wersja czy druga?
¯adna. Ale ³atwo wyjmowane.

Odpada. Nie mam ich gdzie trzymać.

Data: 2010-06-13 01:34:00
Autor: Tomek Glowka
On 2010-06-12 00:01, Przemek V wrote:
> Zadna. Ale latwo wyjmowane.
Odpada. Nie mam ich gdzie trzymac.
Sprawdz, czy w ogole musisz je wyjmowac. W Zafirze "chowasz" tylko
trzeci rzad - po co mialbys usuwac _drugi_ z Multipli?
pozdrawiam, tomek

Data: 2010-06-12 21:18:46
Autor: Jurand
Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?

U¿ytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c12a93b$0$2584$65785112news.neostrada.pl...

On 2010-06-11 23:04, Marcin wrote:
[...]

Uuu S-maxa za 30? Raczej nie ma szans. Bez 45 tysiêcy nie ma co siê zabieraæ za szukanie tego modelu ;)

Jurand.

Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?