Autokomis - negocjacje cenowe

Data: 2010-01-01 16:32:27
Autor: Marcin Jan
Autokomis - negocjacje cenowe
Witam
Generalnie szlag mnie trafia jak mam kupić przez autokomis ale skoro znalazło się auto które mnie interesuje to cóż robić :). Chciałem sie zapytać jak wasze do¶wiadczenie w targowaniu ceny w komisie. Kole¶ co mi pokazywał auto na moje wytykane usterki (a cena jak za funkiel nówkę) w aucie opowiadał albo że tak ma być albo odpowiadał że nie wie. Na moj± propozycję cenow± powiedział że nie, że musi podgadać z szefem a szef z klientem itd. Już widzę jak oni negocjuj± z klientem który wstawił tam ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobi¶cie rozmawiać z wła¶cicielem wtedy łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zej¶ć sprzedaj±cy. Auto nie typowe bo to cytryna xm.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2010-01-01 16:36:11
Autor: J.F.
On Fri, 01 Jan 2010 16:32:27 +0100,  Marcin Jan wrote:
[...]

Jeden telefon - jest klient ktory chce zaplacic tyle. Sprzedawac, czy
czekamy dalej ? J.

Data: 2010-01-01 16:39:49
Autor: Bydlę
On 2010-01-01 16:32:27 +0100, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> said:

Chciałem sie zapytać jak wasze do¶wiadczenie w targowaniu ceny w komisie.

Targowanie jest skuteczne tylko w dwóch przypadkach:
-kupuj±cy potrafi się targować
-sprzedaj±cy jest gotów opu¶cić co¶ z ceny.

--
Bydlę

Data: 2010-01-01 16:54:12
Autor: cztery
Autokomis - negocjacje cenowe
(a cena jak za funkiel nówkę) Auto nie typowe bo to cytryna xm.

Ile kosztuje nowy citroen XM ?

Data: 2010-01-01 17:32:16
Autor: Przemek
Marcin Jan pisze:
ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobi¶cie rozmawiać z wła¶cicielem wtedy łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zej¶ć sprzedaj±cy. Auto nie typowe bo to cytryna xm.

Wiec uwazaj na ten samochód :)
Przed zakupem wez se jakiegos dobrego mechaniora od cytryn i niech sprawdzi dokładnie czy jest warty swojej ceny.
A tak wła¶ciwie, to wrzuc takiego posta na grupe citroena lub poszukaj ogłoszen na http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/catads/adslist.php?cat_id=7

Przemek

Data: 2010-01-01 17:48:13
Autor: Yogi\(n\)
Autokomis - negocjacje cenowe
Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhl4io$rv4$1inews.gazeta.pl...
bo to cytryna xm.

A który to rocznik, że cena taka wysoka? (nie podałe¶ jej, ale skoro za jak funkiel-nówkę...) XM produkowane były do 2000 roku, to ile takie auto może kosztować?
Autem jeĽdzi się bardzo fajnie, ma "duszę",jesli wiesz o co mi chodzi. M±ż s±siadki, zanim się wyprowadzili (czyli gdzie¶ w 2004) jeĽdził takim ze dwa lata i kilka razy mnie przewiózł. Z tego co pamiętam, naprawiał to auto bez przerwy (zawiecha i elektryka) ale ponieważ sam przy tym grzebał, to nie generowało jakich¶ straszliwych kosztów. Je¶li umiesz sam grzebać przy aucie i lubisz to robić, to bierz, je¶li za¶ nie i nie masz oswojonego mechaniora, to się zastanów, bo to będzie skarbonka bez dna - choćby i najwdzięczniejsza w okolicy ;-).

--
Yogi(n)

Data: 2010-01-01 18:34:24
Autor: Pepek
Marcin Jan pisze:

Auto nie typowe bo to cytryna xm.

Negocjacja mozliwa i to chyba spora. XM to nie jest wóz, który łatwo sprzedać.
Pewnie ktos będzie miał ochotę po rękach Cię całowac.
Nie łatwo znaleĽć XM-a w stanie "nieinwestycyjnym".
W sumie to, jak kto¶ juz pisał, odpowiedz sobie, czy wiesz jakie auto kupujesz. Je¶li nie wiesz co to XM i jak się z nim obchodzić, je¶li nie masz zaufanego mechanika od Citroenów, to zmień wybór.

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

Data: 2010-01-01 20:23:29
Autor: Viking
on the 01/01/2010, 17:34:24 Pepek wrote:

Marcin Jan pisze:

> [...]

kupujesz. Je¶li nie wiesz co to XM i jak się z nim obchodzić, je¶li
nie masz zaufanego mechanika od Citroenów, to zmień wybór.

anglicy sie smieja ze to auto sie psulo w momencie zjezdzania z tasmy
produkcyjnej:)
sam ujezdzalem hydropneumatyki, przy XM trzeba ciagle cos robic, ciagle
wiec to auto dla mechanika albo kogos kto ma mechanika pod reka inaczej
przeklniesz wozek po miesiacu...
pomysl 100x zanim je kupisz...

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 10684393

Data: 2010-01-01 22:16:02
Autor: Marcin Jan

Marcin Jan pisze:

[...]

nie no dzięki za radę i troskę, ale luz wiem co robię. To ma być 3 auto w rodzinie na dwóch kierowców, i ma służyć tylko do przejażdżek niedzielnych, dlatego szukam ciekawej wersji tego auta i takow± znalazłem ale pech chciał że w komisie. Parę razy ogl±dałem różne auta w komisie i jeszcze nie znalazłem sensownego komisanta, w ogóle czasem mam wrażanie że jak się wchodzi to ich kanciapy to się im przeszkadza. Pewnie się tak skończy jest klient z x sprzedajemy czy czekamy i dalej będ± rżn±ć głupa.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-01-01 22:22:54
Autor: Michał
[...]

Kupowałem podobne francuskie auto też "przez komis" :)
Niestety bez aktywnego zawieszenia i goło :( bo to safrane2 było.

Tylko wła¶ciciel komisu miał już tego auta do¶ć, bo nikt nie był
zainteresowany, i mi dał kontakt do poprzedniego wła¶ciciela i z nim zrobili¶my cene - a komis dostał 0.5k pln.

Więc może tak się da ?

pozdrawiam.

Data: 2010-01-01 22:59:34
Autor: p0li
O->Dnia 2010-01-01 22:16:02 niejaki Marcin Jan napisał:
[...]

a co dla ciebie jest ciekaw± wersj± i ile chcesz wydac na to auto?

pytam - bo jestem w klubie cytrynki i wiem o 3 ciekawych xm-ach do
sprzedania - ale tanie to raczej nie będ± - za to do mechanika to dwa razy
w roku na przegl±d a czę¶ciej na kawkę ;)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2010-01-02 11:24:21
Autor: Marcin Jan
p0li pisze:
[...]

hej. dzięki zainteresowanie, jednak kogo jak na kogo ale na cytryniarzy zawsze można liczyć :). Wersja to turbo benzyna,HA (wiem, wiem)i  szkoda tylko że nie automat (choć wiem że ten automaty zaliczaj± często zgony - ale tak pisałem przebiegi będ± nie wielkie więc u mnie by wytrzymał). Ja jednak nie szukam samochodu "igły", szukam auta które raczej które ma potencjał to tego żeby co¶ fajnego z niego zrobić. Serdecznie Pozdrawiam i pewnie spotkamy się w klubie cytryny.
Marcin Jan

Data: 2010-01-02 23:13:26
Autor: p0li
O->Dnia 2010-01-02 11:24:21 niejaki Marcin Jan napisał:
hej. dzięki zainteresowanie, jednak kogo jak na kogo ale na cytryniarzy zawsze można liczyć :). Wersja to turbo benzyna,HA (wiem, wiem)i  szkoda

a to niestety - te o ktorych ja wiem to v6 benzyna automat exclusve

tylko że nie automat (choć wiem że ten automaty zaliczaj± często zgony - ale tak pisałem przebiegi będ± nie wielkie więc u mnie by wytrzymał). Ja

no niestety - wada fabryczna tego super niemieckiego produktu - wytrzymuje
180-250tys a potem zgon - kompletna naprawa do stanu lepszego niż fabryczny
- ok 7 tys

jednak nie szukam samochodu "igły", szukam auta które raczej które ma potencjał to tego żeby co¶ fajnego z niego zrobić. Serdecznie Pozdrawiam i pewnie spotkamy się w klubie cytryny.

akurat je¶li to ma być twoja pierwsza cytryna z hydro - poszukaj takiego
jak najbliżej igły - i na spokojnie opanowuj temat - żeby głupie spadnięcie
powrotu nie naraziło cię na stres zblizony do zawału lub kosmiczne koszta

--
P0zdrawiam p0li     ipfon: 48222442618 - bo nie działa actio
hagenuk >SL10 >AOTCom >accompli008 >///250s >520m >V3 >z630 >iphone

Data: 2010-01-01 21:16:31
Autor: to
Marcin Jan wrote:

Generalnie szlag mnie trafia jak mam kupić przez autokomis

To nie kupuj... ktoĹ› CiÄ™ zmusza?

Na mojÄ…
propozycję cenową powiedział że nie, że musi podgadać z szefem a szef z
klientem itd. Już widzę jak oni negocjują z klientem który wstawił tam
ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobiście rozmawiać z właścicielem wtedy
łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zejść sprzedający. (...)

A co niby mieliby zrobić? Zysk komisu to różnica pomiędzy tym ile Ty zapłacisz, a tym ile chce otwrzymać właściciel. Żeby komis opuścił cenę musi opuścić ją właściciel. Natomiast powodów, dla których komis nie da Ci danych właściciela chyba nie muszę wyjaśniać...

--
cokolwiek

Data: 2010-01-01 22:29:03
Autor: Pepek
to pisze:

[...]

a powód, dla którego mogą odmówić sprawdzenia dokumentów pojazdu?

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazkĂłw-

Data: 2010-01-01 21:32:22
Autor: to
Pepek wrote:

[...]

To jest pytanie, stwierdzenie, czy po prostu bliżej nieokreślona erupcja słowna?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-02 10:46:40
Autor: Marcin Jan
to pisze:
Marcin Jan wrote:

Generalnie szlag mnie trafia jak mam kupić przez autokomis

To nie kupuj... ktoĹ› CiÄ™ zmusza?

tak wiem jest to jakieś wyjście.
[...]

nie mam zamiaru obejść komisu, bo dobrze mam zakorzenione że trzeba płacić za informację. Chodzi tylko że przez takiego pośrednika to kiepsko się rozmawia o cenie, nie mówiąc że człowiek raczej nie dowie nic o historii auta.

Data: 2010-01-02 09:50:44
Autor: to
Marcin Jan wrote:

[...]

To prawda, ale taki niestety jest urok komisĂłw. --
cokolwiek

Data: 2010-01-02 14:15:10
Autor: Bydlę
On 2010-01-02 10:46:40 +0100, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> said:

nie mam zamiaru obej¶ć komisu, (...)Chodzi tylko że przez takiego po¶rednika to kiepsko się rozmawia o cenie,

Dlaczego? To komis sprzedaje i z komisem rozmawiasz.
Je¶li komis nie spu¶ci z ceny (by cena zaczęła ci odpowiadać), to nie kupisz.

--
Bydlę

Data: 2010-01-04 22:21:38
Autor: Jackare
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b3e662f$1news.home.net.pl...

A co niby mieliby zrobić? Zysk komisu to różnica pomiędzy tym ile Ty
zapłacisz, a tym ile chce otwrzymać właściciel. Żeby komis opuścił cenę
musi opuścić ją właściciel.

ale jeszcze jest milion przypadków gdy komis to fikcja. Auto kupił handlarz z grupy handlarzy skupionej wokół konretnego autokomisu, ale do momentu sprzedaży spisał umowę komisową żeby nie płacić podatków. A klientowi wciska się kit o zgodzie właściciela, tymczasem pieniądze pomiędzy handlarzem a poprednim właścicielem dawno przeszły.
--
Jackare

Autokomis - negocjacje cenowe