Automapa - czy ma taka funkcje?

Data: 2009-11-26 21:22:14
Autor: B.P. \(pobo\)
Automapa - czy ma taka funkcje?

"Marcin Fra;tczak" <prusaxvw@gmail.com> wrote in message news:hemmtm$d5q$1aioe.org...
z.adna nawigacja tak nie ma( ma ale po dodaniu tylu punktów, jak sie pomylisz to be;dzie 1/2 h obliczac'), sa specjalizowane programy do tego ale to droga sprawa, wez sobie map&guide zainstaluj i po dodaniu punktow masz tam optymalizuj trase

AM nie ma, ale sa takie co maja optymalizacje punktów PRZEZ (bo tak nalezalo by te punkty ustawic). O ile pamietam Igo ma cos takiego i to od dawna.

pobo

Data: 2009-11-26 22:22:07
Autor: Cavallino
Automapa - czy ma taka funkcje?
Użytkownik "Marcin Frątczak" <prusaxvw@gmail.com> napisał w wiadomości news:

igo ma ale po jakiekolwiek zmianie (pomyłce w trasie) obicza niemilosiernie długo,

?????
Może trasę z Polski na Sycylię.

Data: 2009-11-27 07:51:08
Autor: Massai
Cavallino wrote:

Użytkownik "Marcin Frątczak" <prusaxvw@gmail.com> napisał w
wiadomości news:

> igo ma ale po jakiekolwiek zmianie (pomyłce w trasie) obicza
> niemilosiernie długo,

?????
Może trasę z Polski na Sycylię.

Opracowanie optymalnej trasy przez 20 punktów to nie to samo co przez
dwa.

Do tej pory wymyśla się nowe algorytmy...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-27 09:51:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:heo0dc$cj6$1inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

Użytkownik "Marcin Frątczak" <prusaxvw@gmail.com> napisał w
wiadomości news:

> igo ma ale po jakiekolwiek zmianie (pomyłce w trasie) obicza
> niemilosiernie długo,

?????
Może trasę z Polski na Sycylię.

Opracowanie optymalnej trasy przez 20 punktów to nie to samo co przez
dwa.

No i jaki czas Ci wychodzi?
Minuty?

Data: 2009-11-27 08:58:49
Autor: Massai
Cavallino wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości
> przez dwa.

No i jaki czas Ci wychodzi?
Minuty?

Zwróć uwagę na słówko "optymalnej".

Krótko mówiąc - algorytmy liczące działają w przybliżeniu, bo
obliczenia pozwalające jednoznacznie stwierdzić że "to na pewno jest
najoptymalniejsza trasa, nie ma lepszej" sa bardzo czasochłonne.

Ale jak zwykle w życiu - aż taka dokładność potrzebna nie jest. Tyle że
nawet przyzwoity wynik wymaga sporo liczenia.

Moje MIO liczy błyskawicznie, ale chyba używa algorytmu "jestem w
punkcie A, który punkt jest najbliżej, Okej, C, to który z
nieodwiedzonych jest teraz najbliżej, acha F" itd.

Daje to jakąś trasę, ale do naprawdę optymalnej to jej daleko...  --
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-27 10:10:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:heo4c9$pct$1inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

obliczenia pozwalające jednoznacznie stwierdzić że "to na pewno jest
najoptymalniejsza trasa, nie ma lepszej" sa bardzo czasochłonne.

A teraz odnieś się do tego na co odpisywałeś, a nie generujesz jakieś własne wizje.
I-go optymalizuje trasę PRZED rozpoczęciem nawigacji, więc zjechanie z trasy działa dokładnie tak samo przy użyciu funkcji komiwojażera, jak bez niej.

A MIO masz z I-go czy innym softem?

Data: 2009-11-27 12:06:12
Autor: kamil
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:heo4c9$pct$1inews.gazeta.pl...

[...]

W przypadku trasy przez kilka punktow powinno to akurat dzialac nawet szybciej, niz bezposrednio A -> B. Nie trzeba przeliczac calej trasy, wystarczy te do nastepnego punktu.

Pozdrawiam
Kamil

Automapa - czy ma taka funkcje?