Automapa - czy ma taka funkcje?

Data: 2009-11-26 22:21:26
Autor: Cavallino
Automapa - czy ma taka funkcje?
Uzytkownik "Marcin Fra;tczak" <prusaxvw@gmail.com> napisal w wiadomosci news:hemmtm$d5q$1aioe.org...
Rafal M pisze:
Hej

Moze sie ktos orientuje: czy AutoMapa ma funkcje "kuriera"?
Dzialajaca na zasadzie, ze wpisuje jej np 20 punktow przeznaczenia, i
nawigacja uklada mi dojazd do tych punktow po kolei, tak zeby wszystko
bylo "po drodze" (najkrotsza/najszybsza trasa)?

Pozdrawiam
Rafal

z.adna nawigacja tak nie ma

Nieprawda.
Jest wrecz dokladnie odwrotnie - z tych które znam ma wiekszosc.

Data: 2009-11-27 10:10:05
Autor: Tomek
Automapa - czy ma taka funkcje?

Uzytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisal w wiadomosci news:hemrgl$on2$1news.onet.pl...
Rafal M pisze:
[...]

Jakies konkrety? Moze ma 2 czy 3 punkty, ale na pewno nie 20. To jest na razie niewykonalne obliczenie w warunkach domowych. Zdaje sie, ze trzeba wykonac 19!-1/2 obliczen. Policz najpierw 19! i sprawdz, jaka to liczba...
To jest cos w okolicy 120*10^15. Jakies tryliony obliczen... I to niby na recznym urzadzonku?
T.

Data: 2009-11-27 03:48:33
Autor: tippyland
On 27 Lis, 10:10, "Tomek" <ten...@tlen.pl> wrote:
Uzytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> napisal w wiadomoscinews:hemrgl$on2$1news.onet.pl...

[...]

....nasuwa sie ciekawy pomysl na biznes. Jakis system z dostepem do
systemu gridowego. Jedyny minus to czas oczekiwania na swoja kolej i
nieziemska cena owego dostepu, oczywiscie z braku odpowiednich pleckow
na uczelni ;) W sumie to wystarczylby jakis student, ktory ukradkiem
wysylalby zadania w ramach przedmiotu ;)

Data: 2009-11-27 10:14:55
Autor: Cavallino

Rafal M pisze:
[...]

Jasne.
Przy wprowadzeniu 4 daje komunikat "nie będę dla ciebie nic liczyć, sam sobie policz". ;-)

To jest na razie niewykonalne obliczenie w warunkach domowych.

Używam na codzień softu (napisanego przez firmę współpracującą z moim klientem) który optymalną trasę wylicza w naście sekund, punktów przeważnie jest więcej niż 20.
Więc raczej przesadzasz.

Data: 2009-11-27 11:06:10
Autor: Tomek

Rafal M pisze:
[...]

Mam wrażenie, że podajesz w kolejności jazdy punkty, a program wylicza jedynie trasę między nimi. Podaj losowe to punkty i zobacz, jak będzie wygladało obliczanie. Generalnie zobacz "problem komiwojażera" w jakimkolwiek źródle...
T.
Ps. stestuj ten program dla wszystkich miast wojewódzkich w Polsce. Podaj je w kolejności alfabetycznej. Ciekaw jestem co wyjdzie... :-)

Data: 2009-11-27 11:29:39
Autor: Cavallino
[...]

To masz złe wrażenie.
Ten program do tego właśnie służy, aby ułożyć je w optymalnej kolejności.

Ps. stestuj ten program dla wszystkich miast wojewódzkich w Polsce. Podaj je w kolejności alfabetycznej. Ciekaw jestem co wyjdzie... :-)

Stestuję.
A co Twoim zdaniem powinno wyjść? ;-)

Data: 2009-11-27 12:04:40
Autor: Cavallino
[...]

Startując z Wrocławia:
Wrocław-Zielona Góra-Szczecin-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Olsztyn-Warszawa-Białystok-Lublin-Rzeszów-Kielce-Łódź-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław

Data: 2009-11-27 12:36:41
Autor: Tomek

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:heobo6$kt$1news.onet.pl...
[...]

Przyznam, że na tzw. oko wygląda rozsądnie :-) Choć chyba z Olsztyna pojechałbym do Białegostoku i dopirero potem do Warszawy i Lublina. Musiałbym mieć chcwilę zeby to obejrzeć. Może w weekend... :-)
T.

Data: 2009-11-27 12:28:46
Autor: Massai
Tomek wrote:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:heobo6$kt$1news.onet.pl...  >Użytkownik "Tomek"
> [...]

pojechałbym do Białegostoku i dopirero potem do Warszawy i Lublina.
Musiałbym mieć chcwilę zeby to obejrzeć. Może w weekend... :-) T.

Odcinek Gdańsk - Lublin wg trasy, wbitej w maps24.pl, podanej przez
Cavallino = 829 km, 17h.
Odcinek wg. Twojej wersji: 792km, czas 16,5h.

Niestety, całej trasy nie da się wbić do internetowego map24, bo
przyjmuje tylko około 10-12 punktów pośrednich, widać za dużo liczenia
;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-27 13:54:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

> Startując z Wrocławia:
> Wrocław-Zielona
> Góra-Szczecin-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Olsztyn-Warszawa-Białystok-Lub
> lin-Rzeszów-Kielce-Łódź-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław

Wg Igo to daje 2713

Igo wymyśliło tak (w wersji ekonomicznej):
Wrocław-Zielona Góra-Szczecin-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Olsztyn-Łódź-Warszawa-Białystok-Lublin-Rzeszów-Kielce-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław

w sumie 2671 km

W wersji szybkiej wyliczyło 2713.

Więc nie taki zły ten algorytm, zwłaszcza że policzył naście razy szybciej niż I-go (na pda).
A on nawet chyba nie liczy drogami, nie ma ich w bazie.

Data: 2009-11-27 15:59:23
Autor: radekp@konto.pl
Automapa - czy ma taka funkcje?
Fri, 27 Nov 2009 13:54:06 +0100, w <heoi5c$kef$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

Igo wymyśliło tak (w wersji ekonomicznej):
Wrocław-Zielona Góra-Szczecin-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Olsztyn-Łódź-Warszawa-Białystok-Lublin-Rzeszów-Kielce-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław

w sumie 2671 km

AM:
Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Kielce-Łódź-Warszawa-Lublin-Rzeszów-Białystok-Olsztyn-Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Zielona
Góra-Szczecin-Wrocław
2864km (trasa optymalna), 58h12m

Zmieniając kilka punktów:
2624km/53h14m

Data: 2009-11-27 19:25:40
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:2jpvg552fq7vjhshp2ei999u1idnlu51654ax.com...
[...]

Zmieniając znaczy co?
Ręcznie?

Data: 2009-11-27 19:37:23
Autor: radekp@konto.pl
Automapa - czy ma taka funkcje?
Fri, 27 Nov 2009 19:25:40 +0100, w <hep5j2$apg$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>Zmieniając kilka punktów:
>2624km/53h14m

Zmieniając znaczy co?
Ręcznie?

Tak.

Data: 2009-11-27 19:51:08
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:p270h5ln7vp1uhd5u230priomsbglkoncu4ax.com...
Fri, 27 Nov 2009 19:25:40 +0100, w <hep5j2$apg$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>Zmieniając kilka punktów:
>2624km/53h14m

Zmieniając znaczy co?
Ręcznie?

Tak.

No to zdecydowanie nie o tym mówimy.

Data: 2009-11-27 20:05:01
Autor: radekp@konto.pl
Automapa - czy ma taka funkcje?
Fri, 27 Nov 2009 19:51:08 +0100, w <hep72r$efn$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

No to zdecydowanie nie o tym mówimy.

Podałem i dla dla funkcji automatycznej i dla nieco zmodyfikowanej.

Data: 2009-11-27 20:57:41
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:am80h51bfdj61jt9h77ekcjbgk4or6mgfb4ax.com...
Fri, 27 Nov 2009 19:51:08 +0100, w <hep72r$efn$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

No to zdecydowanie nie o tym mówimy.

Podałem i dla dla funkcji automatycznej

I wyszło najgorzej ze wszystkich.

i dla nieco zmodyfikowanej.

Komiwojażer nie ma na to czasu a często i możliwości.
W końcu nie zawsze jeździ po centrach miast wojewódzkich. ;-)

Data: 2009-11-27 21:47:37
Autor: J.F.
On Fri, 27 Nov 2009 10:14:55 +0100,  Cavallino wrote:
Używam na codzień softu (napisanego przez firmę współpracującą z moim klientem) który optymalną trasę wylicza w naście sekund, punktów przeważnie jest więcej niż 20. Więc raczej przesadzasz.

A skad wiesz ze optymalna ? [tzn ze naprawde najkrotsza z mozliwych]

I czy podano ograniczenia badz uproszczenia modelu ? Bo w ogolnym przypadku zagadnienie jest naprawde trudne, tzn proste,
ale dlugotrwale. Co prawda juz samo ograniczenie modelu do plaskiej
mapy upraszcza ogolnosc.

J.

Data: 2009-11-27 22:15:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0ge0h59ju6s0ffv959gbudsau89ungd9384ax.com...
[...]

ZTCW ona wcale nie ma być najkrótsza, wystarczy przybliżona.
Jak widać w porównaniu do nawigacji specjalizowanych działa całkiem nieźle i praktycznie nie zabiera mu to czasu.
I-go tą samą trasę liczyło ponad minutę.

Data: 2009-11-27 10:22:12
Autor: Arek (G)
Automapa - czy ma taka funkcje?
Tomek pisze:
[...]
[...]

Jeżeli programista jest tępakiem to faktycznie tak może do tego podejść. Ale równie dobrze, może pomyśleć, dokonać pewnej korekty w założeniach i może się okazać, że problem ze złożonego robi się wręcz banalny.

A.

Automapa - czy ma taka funkcje?