[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" .. . Czy ja coś pieprzę ???

Data: 2010-03-23 23:04:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" .. . Czy ja coś pieprzę ???
Punkty trasy:

1. Biecz (Małopolskie)
2. Gdynia (Pomorskie)
3. Przemyśl (Podkarpackie)
4. Warszawa (Mazowieckie)
5. Wrocław (Dolnośląskie)

Warunki konieczne:
Punkt START:  Wrocław
Punkt KONIEC: Biecz

Procedura postępowania:

1. Wprowadzam punkty w następującej kolejności (alfabetycznej).

a) MENU=> PROWADŹ DO => ADRESY => MIASTO => BIECZ => KONIEC

b) MENU=> PROWADŹ DO => ADRESY => MIASTO => GDYNIA => PRZEZ => PRZEZ OKOLICĘ

c) MENU=> PROWADŹ DO => ADRESY => MIASTO => PRZEMYŚL => PRZEZ => PRZEZ OKOLICĘ

d) MENU=> PROWADŹ DO => ADRESY => MIASTO => WARSZAWA => PRZEZ => PRZEZ OKOLICĘ

e) MENU=> PROWADŹ DO => ADRESY => MIASTO => WROCŁAW => START

i teraz niezależnie od rodzaju trasy (skoncentrujmy się nad "OPTYMALNĄ" bo nazwa sugeruje, że powinniśmy wybrać ją ... A więc klepiemy:

TYP TRASY: Optymalna
DROGI PŁATNE: O.K.
PROMY: Omijaj
AUTOSTRADY: O.K.

Klikamy "ptaszka" ... Pojawia się komunikat "Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych" ... co do wafla ???

Kombinowałem też w inny sposób ... wprowadzałem w pierwszej kolejności punkt START, który mnie interesował ... potem dowolnie punkty PRZEZ ... i punkt KONIEC który mnie interesuje .... Robiłem "USTAW PO NAJBLIŻSZYCH" i na pierwszy rzut oka, "ustawienie po najbliższych" powoduje że nadrabiamy (sic!!!) prawie 1 000 km .... jedyne rozsądne ustawienie "komiwojażera" to ustawienie trasy ręcznie ustalając kolejność ... tj : Wrocław => Gdynia => Warszawa => Przemyśl => Biecz ...

A ja ufałem opcji "ustaw po najbliższych" ...

Dla jasności: AM legal, najnowsza zaktualizowana wersja.

WTF ?!?!?!?!

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-24 10:30:02
Autor: Tomasz O.
[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojaer" ... Czy ja co pieprz ???
Uytkownik ""Rafa \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa w wiadomoci news:hobdgg$nn2$1node1.news.atman.pl...

Dla jasnoci: AM legal, najnowsza zaktualizowana wersja.

Moe lekko OT ale ja si nie znam bo jede z tym wynalazkiem gra 3 razy do roku i to jeszcze z 5.05 ale ostatnio rozmawiaem na ten temat z koleg jedcym bardzo duo i wanie on bardzo si ali, e wersja powyej 5.xxxx to jaka tatalna masakra z wyznaczaniem, liczeniem i prdkoci pracy jest.

Tomasz

Data: 2010-03-24 11:12:52
Autor: J.F.
[NTG] Automapa - liczenie tr asy "komiwojażer" ... Czy ja coś pieprzę ???
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hobdgg$nn2$1node1.news.atman.pl...
1. Biecz (Małopolskie)
2. Gdynia (Pomorskie)
3. Przemyśl (Podkarpackie)
4. Warszawa (Mazowieckie)
5. Wrocław (Dolnośląskie)

[...]

A wylacz tego komiwojazera i sprawdz czy problem w nim czy w szukaniu trasy ?

Bo tak zgadujac miejsca potencjalnych problemow:
a) komiwojazer nie dziala,
b) za dluga trasa, za duzo wariantow, brakuje pamieci,
c) z wroclawia do Biecza przez okolice Gdyni ... to najlepiej zawrocic z tej gdyni jak najdalej. Wprowadz konkretne adresy.

J.

Data: 2010-03-24 15:54:14
Autor: jerzu
[NTG] Automapa - li czenie trasy "komiw ojaer" ... Czy ja co pieprz ???
On Wed, 24 Mar 2010 11:12:52 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

b) za dluga trasa, za duzo wariantow, brakuje pamieci,

Na to bym stawia. To taki "gratis" powyej wersji 5.53 bodaje.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-24 12:03:47
Autor: Bydlę
Rafał "SP" Gil wrote:
> Dla jasności: AM legal, najnowsza zaktualizowana wersja.
>

> WTF ?!?!?!?!

Support też nie wie?

--
Bydlę

Data: 2010-03-24 15:53:33
Autor: jerzu
[NTG] Automapa - li czenie trasy "komiw ojaer" ... Czy ja co pieprz ???
On Wed, 24 Mar 2010 12:03:47 +0100, Bydl <bydle@bydle.com> wrote:

Support te nie wie?

Support mu odpisze:
</cytat>
Witamy,
uwagi zostaly przekazane do odpowiedniego dzialu. Dziekujemy.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen  AutoMapa (pd)
</cytat>

Data: 2010-03-24 19:47:11
Autor: Bydl
jerzu wrote:

> [...]
> uwagi zostaly przekazane do odpowiedniego dzialu. Dziekujemy.
>
> Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen

Buuu...
Mi odpowiedzieli do konkretnie po dwch dniach.
Mylaem, e taki przypadek potrafi odtworzy...
(a moe nie potrafi?)

W wita (wczeniej musz polega na wbudowanej) sprawdz t tras.

--
Bydl

Data: 2010-03-25 19:34:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" ... Czy ja coś pieprzę ???
W dniu 2010-03-24 15:53, jerzu pisze:

Support też nie wie?
Support mu odpisze:
[...]

Praktycznie zrobiłem CTRL C CTRL V opisu problemu z tego wątku i support odpisał tak :

Witam,

Dziekujemy za przeslane zgloszenie. Przeprowadzimy weryfikacje podanych informacji.
W kolejnej wersji blad powinien zostac poprawiony.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (dk)

No więc lekko zirytowany odpisałem:
Bardzo miło mi, że Państwo odpowiedzieliście - mam pytanie - kiedy będzie ta najbliższa aktualizacja, bo bez tej funkcjonalności program jest dla mnie absolutnie bezużyteczny, jako, że używam go do pracy (produkt zakupiony na firmę), która polega właśnie na takich trasach - kilka punktów w POLSCE, optymalizacja trasy za pomocą nawigacji. W aktualnej wersji, muszę sam optymalizować przebieg trasy i po prostu wprowadzać do programu jak ma mnie nawigować, co się mija z celem.

No i cięta riposta supportu:

Witam,

termin wydania kolejnej aktualizacji nie jest znany, realny termin moze oscylowac w granicach miesiaca albo dwoch. Opisany blad nie wystepuje w przypadku kazdej trasy z punktami przez, wyglada na to ze jest to jeden z odosobnionych przypadkow. Jesli napotka sie Pan na wiecej tego rodzaju bledow to prosimy o sygnal.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (dk)

Ehhh ... a to nie jest jedyna trasa, którą mi tak wywala ... rozumiem, że mam co wyjazd raportować im, że cudny program uniemożliwił mi to i czekać jak jeleń na poprawkę za 2 miechy .... Jak już żaliłem się dużo wcześniej - imho dupą do klienta, żadnego zacięcia dobrych sprzedawców jak choćby info o przedłużeniu licencji o czas błędnego działania programu ... tfu - nie błędnego - w ogóle nie liczy trasy ;/

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-26 23:11:53
Autor: Adam Paszczyca
[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" ... Czy ja coś pieprzę ???
Dnia Thu, 25 Mar 2010 19:34:06 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

... Jak ju aliem si duo wczeniej - imho dup do klienta, adnego zacicia dobrych sprzedawcw jak choby info o

Gilu, toz przeciez tam Kamca (aka rzecznik prasowy) jest J.E. WuC, czyli
J.M. Kamiski... Czego oczekujesz? ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-03-24 19:19:09
Autor: Maciej Loret
[NTG] Automapa - liczenie tr asy "komiwojażer" ... Czy ja coś pieprzę ???
Data: 2010-03-24 22:54:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-24 19:19, Maciej Loret pisze:

Klikamy "ptaszka" ... Pojawia się komunikat "Wystąpiła wewnętrzna
niezgodność danych" ... co do wafla ???
Np.:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/jest-juz-wersja-oficjalna-6-2/msg1261426/#msg1261426
http://pdaclub.pl/forum/automapa/zawiesza-sie/msg1256907/#msg1256907
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am6-i-brak-pamieci%28%29/msg1256002/#msg1256002

Dzięki ... czyli dupa ... znów zacznę kur*ami na support rzucać .... Ciekawostka, miałem nie najnowszą a poprzednią wersję ... zaktualizowałem i niestety - policzenie tej trasy po zrobieniu "USTAW PO NAJBLIŻSZYCH" jest misją nie do wykonania dla super programu AM 6.2.0 (896) Polska 1001

Kur*a co za czasy, człek kupuje nawigację, żeby samemu wymyślać trasę i wprowadzać ją do nawigacji ;/

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-27 17:15:17
Autor: radekp@konto.pl
[NTG] Automapa - li czenie trasy "komiw ojaer" ... Czy ja co pieprz ???
Wed, 24 Mar 2010 22:54:02 +0100, w <hoe19e$7e7$1@node1.news.atman.pl>, "Rafa
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisa(-a):

Kur*a co za czasy, czek kupuje nawigacj, eby samemu wymyla tras i wprowadza j do nawigacji ;/

Pomijajc bdy, ktrymi sypie Ci AM, to rozwizywanie problemu komiwojaera
(skuteczne) przez program nawigacyjny jest oczekiwaniem "nieco" na wyrost.

Data: 2010-03-27 17:31:19
Autor: J.F.
On Sat, 27 Mar 2010 17:15:17 +0100,  radekp@konto.pl wrote:
[...]

Dlaczego ? Nie przy kilku punktach.

J.

Data: 2010-03-27 18:24:36
Autor: radekp@konto.pl
[NTG] Automapa - li czenie trasy "komiw ojaer" ... Czy ja co pieprz ???
Sat, 27 Mar 2010 17:31:19 +0100, w
<3mcsq5llbndq3ds0pogvhg16cmm7rn9hq8@4ax.com>, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(-a):

>Pomijajc bdy, ktrymi sypie Ci AM, to rozwizywanie problemu komiwojaera
>(skuteczne) przez program nawigacyjny jest oczekiwaniem "nieco" na wyrost.

Dlaczego ? Nie przy kilku punktach.

Przy kilku i tak jest wystarczajcym obcieniem dla AM :)

Data: 2010-03-27 17:38:26
Autor: Grzegorz Krukowski
[NTG] Automapa - li czenie trasy "komiw ojaer" ... Czy ja co pieprz ???
On Tue, 23 Mar 2010 23:04:05 +0100, "Rafa \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:
Moment, ty mylae, e problem, ktry jest jednym z najtrudniejszych
do rozwizania, bdzie dobrze zaimplementowany w takiej zabawce? A
nawet jakby by, to Automapa zostaa by natychmiast wykupiona przez
jakiego globanego spedytora i gboko schowana przed innymi ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-03-28 00:26:34
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" ... Czy ja coś pieprzę ???
W dniu 2010-03-27 17:38, Grzegorz Krukowski pisze:

Moment, ty myślałeś, że problem, który jest jednym z najtrudniejszych
do rozwiązania, będzie dobrze zaimplementowany w takiej zabawce? A
nawet jakby był, to Automapa została by natychmiast wykupiona przez
jakiegoś globanego spedytora i głęboko schowana przed innymi ;)

Nie. Liczyłem, że to ścierwo AM zwane błędnie policzy, a nie wysra mi komunikatem, że ma mnie w dupie i liczyć nie zamierza ;)
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-28 03:20:28
Autor: Tomek
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hom4uc$l5q$2node2.news.atman.pl...
[...]

Jeżeli musisz rozwiązywać problem komiwojażera bardzo często, to zainteresuj się programem e-mapa transport. Napisz do nich, to dostaniesz demo, które sobie przetestujesz. Ja to przerabiałem w zeszłym roku - miałem do odwiedzenia 2x50 miejsc w obrębie jednego województwa. E-mapa transport załatwiłaby problem, ale okazała się za droga do jednorazowej akcji, a demo miało zbyt okrojony rejon działania. Na szczęście częściowo pokrywał się z moim i w tym rejonie zadziałało to bardzo dobrze.Resztę rozwiązałem tak, że w papierową mapę wbijałem sobie szpilki i sam wyznaczałem optymalną trasę. Sprawdziło się. Gdybym jednak miał takie akcje często to bym w e-mapę zainwestował.

Tomek

[NTG] Automapa - liczenie trasy "komiwojażer" .. . Czy ja coś pieprzę ???