Data: 2012-03-18 20:01:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze:
Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-03-18 20:22:00 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze: a manualne skrzynie się nie psują nigdy :) ja zaliczyłem dwie naprawy skrzyń jedna u kowala druga polegała na kupieniu całej regenerowanej. |
|
Data: 2012-03-18 23:15:15 | |
Autor: Cavallino | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. Jak złomami się jeździ to tak jest. Ale w tym tempie to jeszcze mocniej zapiszczysz przy naprawach automatu. |
|
Data: 2012-03-18 20:48:06 | |
Autor: huri_khan | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;) Zależy od samochodu, w mocniejszych dieslach niestety ale komputer lepiej zna się na zmianie biegów niż człowiek i dwumasa o wiele dłużej wytrzymuje ;) -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2012-03-18 20:51:38 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 20:48, huri_khan pisze:
Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): To jak jest ASB to jest dwumasa? Myślałem, że nie ma. :( |
|
Data: 2012-03-18 21:27:02 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jk5ecc$e0t$1usenet.news.interia.pl... W dniu 2012-03-18 20:48, huri_khan pisze: zdecydowanie rzadziej, ale może być. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N |
|
Data: 2012-03-19 08:46:03 | |
Autor: Robson | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
zdecydowanie rzadziej, ale może być. Nie ma w automatach klasycznych z konwerterem hydrokinetycznym, w wynalazkach typu 'automated manual', dsg itd może być. R |
|
Data: 2012-03-19 18:26:02 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 20:51, megrims pisze:
Bo nie ma ;) Jeśli to automat, a nie "automat" to gdzie w sprzęgle hydrokinetycznym dwumasa ?? Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-03-18 21:04:25 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
I zimie. I spalanie jakie? |
|
Data: 2012-03-18 21:14:52 | |
Autor: MadMan | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Sun, 18 Mar 2012 21:04:25 +0100, ojciec napisał(a):
Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;)I zimie Rozwiń proszę. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-03-18 22:42:03 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:14, MadMan pisze:
Dnia Sun, 18 Mar 2012 21:04:25 +0100, ojciec napisał(a):Jak hamować biegami? Jak łapać przyczepność redukcją? |
|
Data: 2012-03-18 22:48:01 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 ojciec <enriko@piko.pl> napisał/a:
Trywialne. Zazwyczaj dźwignia oprócz D,N,R ma jeszcze położenia 1,2,3. Jak łapać przyczepność redukcją? A jak złapać przyczepność redukcją w manualu? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 23:08:32 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 22:48, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 ojciec<enriko@piko.pl> napisał/a:Odpowiedz! |
|
Data: 2012-03-19 00:37:46 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:08, ojciec pisze:
Odpowiedz!Trywialne. Zazwyczaj dĹşwignia oprĂłcz D,N,R ma jeszczeJak hamowaÄ biegami?iRozwiĹ proszÄ.Nie bĂłj, nie bĂłj. Odmieni Ci siÄ po pierwszejI zimie PrzecieĹź odpowiedziaĹ. JeĹli chcesz w automacie z jakichĹ powodĂłw zredukowaÄ (jak to napisaĹeĹ, dla zĹapania przyczepnoĹci) - to w automacie wykonuje siÄ rÄcznie redukcjÄ. JeĹli chcesz hamowaÄ biegami - hamujesz biegami ... po prostu. |
|
Data: 2012-03-19 05:16:04 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
"RafaĹ \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2012-03-18 23:08, ojciec pisze: kwestia jest w poczuciu wĹasnej wartoĹci... jedni sÄ mÄĹźczyznami nawet chodzÄ c w kolorowych koszulach i jadaÄ smartem a inni musza dopiero ubraÄ skĂłrÄ i wsiÄ ĹÄ do "mÄskiego" samochodu Ĺźeby nie byĹo przypadkiem widaÄ ich prawdziwej orientacji. |
|
Data: 2012-03-19 06:54:56 | |
Autor: DoQ | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 19-03-2012 05:16, Marek Dyjor pisze:
jedni są mężczyznami nawet chodząc w kolorowych koszulach i jadać Uwielbiam takie lansowania metroseksualizmu. Niedługo taki prawdziwy MENszczyzna nie pokaże się na plaży bez stanika. -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-19 07:51:38 | |
Autor: gregor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 20:01, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;) Prędzej się zepsuje manual niż automat. Chociażby tarcza sprzęgła, synchronizatory itd ... gregor |
|
Data: 2012-03-19 08:20:01 | |
Autor: DoQ | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 19-03-2012 07:51, gregor pisze:
Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;)Prędzej się zepsuje manual niż automat. No i co jeszcze? Bo automat z hydrokinetyką ma jednak więcej elementów które psują się, a koszt ich naprawy często bywa astronomiczny. -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-19 08:48:06 | |
Autor: PKi | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 19.03.2012 08:20, DoQ pisze:
W dniu 19-03-2012 07:51, gregor pisze: Ma więcej, ale jest lepiej zabezpieczony przed kretynizmem użytkownika co za tym idzie średnia żywotność automatu jest większa, spalanie przy nowoczesnym automacie NIEWIELE większe, wygoda zdecydowanie większa, zakup tańszy (bo nikt nie chce automatu), w ekstremalnych sytuacjach wymiana skrzyni jest o niebo tańsza niż manuala+dwumasa. Policz jeszcze żywotność dwumasy na poziomie 100kkm średnio i koszt jej wymiany to już automat jest górą. Należy pilnować wymiany oleju, filtra i to z olejem koniecznie na taki co producent zaleca. Zimą nie będzie problemu z automatem, to wszystko mity zacofanego narodu. Dla podsumowania, ostatnie 6 lat automat, ostatni rok manual, od zawsze mieszanie, raz to raz to. Jednym i drugim jezdzi się dobrze, starsze automaty więcej palą, nowsze minimalnie więcej. Ogólnie polecam automat, teraz mam manuala bo nie znalazłem tego co chciałem w automacie. |
|
Data: 2012-03-23 13:14:06 | |
Autor: Dman-666 | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Tak se patrze i patrze jak PKi nawija makaron na uszy:
zakup taĹszy (bo nikt nie chce automatu), Ta tendencja raczej nieaktualna...pol roku szukalem auta z ASB ktore spelnialoby moje kryteria ;-) -- Dman-666 668.942, 6A13 z bombom LPG Stolec |
|
Data: 2012-03-19 18:33:17 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-19 08:20, DoQ pisze:
W dniu 19-03-2012 07:51, gregor pisze:Kupiłem automata z V6. Wcześniej jeździłem TDI. Porównując do TDI i innych nowoczesnych diesli nie mam: pomp wysokociśnieniowych, wtryskiwaczy, turbiny, dwumasy. Dowiadywałem się w zakładzie mającym dość dobre opinie w necie i w branży ile kosztuje regeneracja skrzyni w moim samochodzie - i co jest to koszt ~5kzł - wymiana wszystkiego w środku + wymont/zamont skrzyni, jest na to gwarancja 12 miesięcy. Kolega ma identyko samochód jak mój, rok starszy, manual i diesel. Robił jakiś czas temu wtryskiwacze i turbinę - za komplet zapłacił 6kzł ;) Ja jeżdżę już około roku czasu, zagazowałem w przeliczeniu na benzynę spalam po DC max do 10l benzymy na 100km. Gazu średnio w tym okresie co mam spaliłem 14,6/100km. Na tą chwilę rachunek ekonomiczny jest dla mnie prosty jak drut ;) wolę swojego jak diesla :D Pozdrawiam ! PS: Jedyne co bym teraz zrobił to zamontował większy zbiornik na gaz :) ale nie ma źle po DC jeżdżąc tankuję co 1 do półtora tygodnia. |
|
Data: 2012-04-03 06:54:05 | |
Autor: _ąćęłńóśźż. | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Tak, jasne, zrobią bardzo ładnie i przez rok pochodzi jak zegarek.
I 13-tego miesiąca kolejne 2,5 tys. zł "ten typ tak ma", trenowane z Samko. -- -- - Dowiadywałem się w zakładzie mającym dość dobre opinie w necie i w branży ilekosztuje regeneracja skrzyni w moim samochodzie - i co jest to koszt ~5kzł - wymiana wszystkiego w środku + wymont/zamont skrzyni, jest na to gwarancja 12 miesięcy. -- |
|
Data: 2012-03-19 11:41:29 | |
Autor: masti | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia piÄknego Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100 osobnik zwany Marcin
\"Kenickie\" Mydlak wystukaĹ: Nie bĂłj, nie bĂłj. Odmieni Ci siÄ po pierwszej solidniejszej naprawie. ;) dobrze, Ĺźe moje o tym nie wiedzÄ . JakoĹ Ĺźaden automat mi jeszcze nie padĹ. Ale ja to prymitywne amerykaĹskie mam ;) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-03-19 23:39:29 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-19 12:41, masti pisze:
Dnia pięknego Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100 osobnik zwany Marcin Te prymitywne hamerykańskie, to są wielkości tv marki Rubin. Te nowoczesne, do małych (jak mój w pugu) silników, ustawianych poprzecznie, są wielkości pudełka po butach. Wystarczy porównać ilość płynów w jednych i drugich. U Rafała G. skrzynia też do samego końca auta miała się dobrze. Ale to stary, wielki ZF spięty z rzędową 6-tką. A w 307-mych, skrzynka 4HP20 pada ludziom dość regularnie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-03-20 08:32:55 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Marcin "Kenickie" Mydlak, Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100,
pl.misc.samochody: W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze: Właśnie. Znajomemu zaśpiewali w serwisie 3k za zmianę oleju w skrzyni. Podziękował. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-03-20 20:27:30 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-20 08:32, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;) Jaki samochód jaka skrzynia ? Do mojej Jatco JF506E potrafią też krzyknąć, a 5l oleju które wystarczą do statycznej wymiany kosztuje ~200zł :D Statyczną wymianę robi się samemu w 30min :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-03-21 00:53:08 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Cezary Daniluk, Tue, 20 Mar 2012 20:27:30 +0100, pl.misc.samochody:
W dniu 2012-03-20 08:32, Marek 'marcus075' Karweta pisze: Chryslet jakiś, nie mam pojęcia jaka skrzynia (poza tym, że automat). A może to razem z przyległościami do skrzyni było. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-03-21 11:40:39 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Cezary Daniluk, Tue, 20 Mar 2012 20:27:30 +0100, pl.misc.samochody: > W dniu 2012-03-20 08:32, Marek 'marcus075' Karweta pisze: Kwestia JAKI chrysler. Chodzi o ilośc oleju... Z "defaultowym" moparem atf 4+ jest jakoś tak dziwnie - pierwszy raz jak wymieniałem, to litr kosztował 25pln, w efekcie cały olej (5l) do mojego 125 pln. Natomiast ostatnio - 340 pln za bańkę 3l. Tak się złożyło że jak odbierałem auto, to w poczekalni siedział Wieczorkowski, i psioczył że do jego Jeepa do skrzyni wchodzi 12l ;-) Więc jeśli do tamtego też 12l, to za sam olej wyjdzie 1300 pln. Jeśli dodatkowo jest tak jak u mnie, że nie ma korka spustowego (no nie ma i ch...), i trzeba odrywać miskę, a potem ją znowu wklejać, po stawkach ASO - 2k może wyjść. -- Pozdro Massai |
|