Data: 2012-03-18 20:58:41 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze:
Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB są dla pedałów, którzy nie potrafią jeździć i że to nie męskie. Takie treści opowiadają Ci, którzy nie jeździli automatem. |
|
Data: 2012-03-18 21:10:11 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 20:58, megrims pisze:
W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze:ASB jaka Megrims? Bo ty jesteś generalizator. DSG tez nazywają ASB a jak wiadomo bywa ona w tańszej opcji z automatyczną tylko z wajchą ASB do dojazdów do kosciola i do nie nerwowej pracy i w wersji do zapierdalania z manetkami przy kierze wiec o czym waść mość rzecze? |
|
Data: 2012-03-18 21:15:39 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:10, ojciec pisze:
W dniu 2012-03-18 20:58, megrims pisze: Klasyczne automaty (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) i wszelkie dwusprzęgłowe (DSG, DC-SST, PDK itp). są IMO lepsze niż skrzynie manualne. Z tego co słyszałem, to skrzynie bezstopniowe (np. Multitronik w Audi) są do dupy, ze względu na awaryjność. |
|
Data: 2012-03-18 21:33:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Użytkownik "ojciec" <enriko@piko.pl> napisał w wiadomości news:4f664136$0$26685$65785112news.neostrada.pl... ASB jaka Megrims? Bo ty jesteś generalizator. a co za różnica jakie? DSG tez nazywają ASB ... a Ty jak nazywasz tą skrzynie? Manualna? ps. rozmawiamy z punktu widzenia przeciętnego kierowcy i zmiany biegów, a nie konstrukcji jako takiej (bo kogo to kuźwa obchodzi, czy tam jest robot zmieniający biegi, czy klasyczny hydrokinetyczny automat - liczy sie to, ze włączasz D i zapominasz o zmianie biegów, bo dzieje sie *automatycznie* ) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N |
|
Data: 2012-03-18 22:49:57 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:33, Kuba (aka cita) pisze:
Nowoczesnym skrzynią manualną:) |
|
Data: 2012-03-18 21:26:52 | |
Autor: DoQ | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 18-03-2012 20:58, megrims pisze:
Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB W ASB z hydrokinetyką sporo pary idzie "w gwizdek", nie każdemu to pasuje. -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-18 21:31:46 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko metodą rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem różnych ASB, bo to pewnie robi różnicę. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 21:46:03 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: mnie sie taka sztuka udała w zimie. Trzeba machać wajchą :) |
|
Data: 2012-03-18 22:27:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a:
Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB Jaki samochód/skrzynia? Wyrabiał się ze zmianą biegu? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 07:33:03 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 18.03.2012 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a: Jak się zna auto, to spokojnie można się dopasować - wystarczy np. w ostatniej fazie "podjazdu" przodem już wrzucać wsteczny, tak żeby zmiana wypadła na szczycie. IMHO jedyną wadą automatu klasycznego z hydrokinetykiem jest większe spalanie. We wszystkim innym - jeśli chodzi o codzienne używanie - bije manual na głowę. Może jeszcze mała liczba niezależnych warsztatów znających się na ASB, ale to pochodna małej popularności. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-03-19 08:50:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a:
Jak się zna auto, to spokojnie można się dopasować - wystarczy np. w Czytałem, że wstecznego nie da się wrzucić dopóki się nie zatrzyma. Źle czytałem? IMHO jedyną wadą automatu klasycznego z hydrokinetykiem jest większe Wiem. Może jeszcze mała liczba niezależnych warsztatów znających się na ASB, A to jest pochodna wysokiej ceny zakupu i serwisu... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 08:57:35 | |
Autor: J.F. | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Mon, 19 Mar 2012 08:50:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a: Chyba dobrze, bo Pogromcy Mitow niedawno testowali hamowanie wstecznym, z zerowym skutkiem (w automacie wsteczny sie wrzucic da, ale nie dziala, w recznej sie nawet wrzucic nie da). Tym niemniej "w ostatniej fazie" to juz "prawie stoi" i moze automat pozwoli. Może jeszcze mała liczba niezależnych warsztatów znających się na ASB, Serwis jest tani, tylko awarie kosztowne. Awarie sa rzadkie ... ale kto u nas kupuje auto w salonie .. J. |
|
Data: 2012-03-19 09:09:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Jak się zna auto, to spokojnie można się dopasować - wystarczy np. w Dzięki. Może jeszcze mała liczba niezależnych warsztatów znających się na ASB, Nikomu ze znajomych ręczna skrzynia nie padła, automata naprawiało chyba ze trzech znajomych - i to pomimo rażącej dysproporcji w ilościach jednych i drugich skrzyń. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-20 21:49:08 | |
Autor: J.F. | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Mon, 19 Mar 2012 09:09:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Dnia 19.03.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a: No, mnie padla, ale powiedzmy ze to dawno bylo i nieprawda. Analiza allegro pokazuje ze "choinka" sie sprzedaje, ale do malucha, zuka i jedna do CC automata naprawiało chyba A ilu sie nie popsula ? Ja tam jezdze tym niedobrym silnikiem forda 1.8TD w ktorym nagminnie pekaja glowice. P.S. Kilka synchronizatorow na allegro sie sprzedalo, i to nie tylko do malucha. Ale wiecej sie sprzedalo kompletnych skrzyn. J. |
|
Data: 2012-03-21 08:31:27 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 20.03.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
A to jest pochodna wysokiej ceny zakupu i serwisu...Serwis jest tani, tylko awarie kosztowne. Awarie sa rzadkie ... ale kto u A ASB do malucha i żuka wcale, musi dobra konstrukcja ;) automata naprawiało chyba Ja wcale nie twierdzę, że manualne się nie psują. Tylko dużo rzadziej niż automatyczne. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 10:42:27 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a: Zależy od automatu. Generalnie - we wszystkich "nie powinno się", bo to szkodliwe. Te które miałem - przy małych prędkościach (1-2 km/h) pozwalały. Ale jak przerzucenie z D na R, po drodze masz N, to chwilę trwa. Dajesz sygnał skrzyni żeby zrzuciła, pół sekundy przed "szczytem", auto się dotacza, zatrzymuje i w tym momencie skrzynia przerzuca na R. Da się, choć zazwyczaj wystarcza N, szczyt, N, auto stacza się, D, ciągniesz na podjeździe itd. De facto problem z wyjechaniem jest głównie przy RWD, lekka dupa. Przy FWD duży zazwyczaj silnik z ciężką skrzynią - mocno dociążają przód. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-03-20 15:08:40 | |
Autor: Robson | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Jak się zna auto, to spokojnie można się dopasować - wystarczy np. w Najszybsza metoda rozwalenia ASB :D R |
|
Data: 2012-03-18 21:52:21 | |
Autor: Krzysiek Matyasik | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:31, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Niestety, automat w tym przypadku daje ciała. Skrzynie, które miałem okazję testować, nie pozwalały na szybkie przełączanie pomiędzy biegiem wstecznym i pierwszym. Zaliczyłem już wpadkę Audi A4 z automatem, miałem czysty lód pod kołami i wysoki krawężnik; z pułapki wydostałem się dzięki pomocy dwóch przechodniów. Od tamtej pory patrzę, gdzie parkuję, wożę ze sobą niewielką saperkę (raz musiałem użyć) i... już się nie zakopuję. W głęboki śnieg nie bałem się wjeżdżać jedynie Subaru. W połączeniu z Frigo2 (tak! Dębica Frigo 2, najlepsza opona na śnieg!) dokonywałem cudów, a ile samochodów wyciągnąłem, nawet nie potrafię zliczyć. |
|
Data: 2012-03-18 22:09:00 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Matyasik wrote:
W dniu 2012-03-18 21:31, Krzysiek Kielczewski pisze: pytanie tylko czy na manualu byś sie z tego wydostał, bo ja taki sam numer zaliczyłem w manualu po blokiem i też musiałem skorzystać z pomocy przechodniów. (koleinki w lodzie i krawężnik z tyłu nie ma siły wyrwać sie z tego bez pomocy albo piachu. |
|
Data: 2012-03-19 09:00:50 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:52, Krzysiek Matyasik pisze:
W połączeniu z Frigo2 (tak! Dębica Frigo 2, najlepsza opona na śnieg!) Wg mnie jedynka (tzn taka bez numerka :)) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-18 21:52:57 | |
Autor: MadMan | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Sun, 18 Mar 2012 21:31:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z Wrzucając D-R-D-R, albo np. D-N, jak zjedzie to znowu D... Alternatywny sposób - wrzucasz D, wychodzisz z auta i popychasz :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-03-18 22:06:40 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
MadMan wrote:
Dnia Sun, 18 Mar 2012 21:31:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): troszkę ryzykowny :) ale na luzie to automat raczej szybko sie nie toczy :) |
|
Data: 2012-03-18 22:29:34 | |
Autor: MadMan | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Sun, 18 Mar 2012 22:06:40 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Alternatywny sposób - wrzucasz D, wychodzisz z auta i popychasz :) Nie sądzę. ale na luzie to automat raczej szybko sie nie toczy :) No właśnie, 5 km/h to na oko max. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-03-18 22:36:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał/a:
Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z Wyrabia z przerzucaniem? I jak wachlować, w manualu wrzucam bieg, powoli puszczam sprzęgło i jak przestaje jechać wciskam z powrotem - szybko wrzucam drugi i zaczynam puszczać - w międzyczasie samochód się "stacza" w drugą stronę. Alternatywny Sposób "nieco" ryzykowny... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 07:34:30 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 18.03.2012 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał/a: Wcale nie ryzykowny, bez problemu w biegu wsiadasz, bo bez gazu to pełza jak żółw. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-03-19 09:05:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a:
> Alternatywny Na ciasnym parkingu? W porannym "szczycie"? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 10:57:18 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a: Na ciasnym parkingu w porannym szczycie - musisz się rozbujać? ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-03-19 12:09:20 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Massai wrote:
Krzysiek Kielczewski wrote: wystarczy bez szczytu... oseidle drogi odsnieżone jak to na siedlu, masz na drodze lodowe kolieny, stoisz ciasno miedzy samochodami próbujesz wyjechać i wpadasz w kleinkę bo nei chcesz z rozpędu wjechać w słupki i jesteś w dupei na amen ani do tyłu ani do przodu, bo i tak ci sie koła ślizgają nawet nei ma szansy na bujanie, jak nie masz 4WD to tylko piasek albo sąsiad :) |
|
Data: 2012-03-19 13:35:14 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 Massai <tsender@wp.pl> napisał/a:
>> > Alternatywny Jak przysypie albo zamarznie w nocy - zdaża się. Jak zaczęli mi po osiedlowej uliczce puszczać pług ogarniajacy na bok - nawet całkiem często. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 22:22:14 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 21:31, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Da się.. |
|
Data: 2012-03-18 22:46:04 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
W dniu 2012-03-18 21:31, Krzysiek Kielczewski pisze: Ale jak? Parę razy automatem jeździłem, ale w lecie w trasach, w zimie raz i nie musiałem się wykopywać - po prostu nie wiem. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 23:19:15 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 22:46, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji. Manualną jest pewnie łatwiej. |
|
Data: 2012-03-18 23:42:00 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji. Ej, ale napisz wreszcie jak. Wrzucam "D", puszczam powoli hamulec, dojeżdżam do końca (zaczyna się ślizgać)... i co dalej? Hamulec? Przerzucam wajchę tocząc się? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 23:46:50 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:Ale o so chodzi? |
|
Data: 2012-03-19 00:02:12 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Tymi automatami, którymi miałem okazję się wykopywać dało się robić tak, że dajesz D i gaz. Jak zaczynał się ślizgać, to noga z gazu i jak się cofnął na do oporu, to znów gaz. Ale delikatnie oczywiście. Jeszcze kwestia czy lepiej ESP wyłączyć w tym czasie, czy nie. |
|
Data: 2012-03-19 00:06:12 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-19 00:02, megrims pisze:
W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:A to jest wyznacznik co lepsze?Ja myślałem ze odpowiednie terenowe opony i duży prześwit jest odpowiedzialny za wykopywanie/ nie zakopywanie. |
|
Data: 2012-03-19 00:25:47 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
Tymi automatami, którymi miałem okazję się wykopywać dało się Yyyy. Cofał się z ASB ustawionym na "D"? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 07:20:25 | |
Autor: Maciej Iwanczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-19 00:25, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 18.03.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Przy dużym wzniesieniu, np. przy wyjazdach z niektórych parkingów podziemnych potrafi cofać mimo, że jest na "D" :) Ciekawy efekt jak człowiek nie przyzwyczajony do tego zachowania. Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2012-03-19 08:40:01 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl> napisał/a:
Ale ja się dopytuję jak wyjechać z zasypanego śniegiem miejsca parkingowego, a nie jak ruszać pod górkę :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 11:21:41 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 19.03.2012 Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl> nie wjeżdżać, wyjąć łopatę i sie podkopać, kupić lepsze opony |
|
Data: 2012-03-19 11:34:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 19.03.2012 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a:
Przy dużym wzniesieniu, np. przy wyjazdach z niektórych parkingów To działa niezależnie od przeniesienia napędu... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 07:35:58 | |
Autor: Massai | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 18.03.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a: Ano, tocząc się. Jak wystarczy N, to zrzucasz na N, stacza się, odbija, D, i tak krok po kroku. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-03-20 20:11:33 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Sun, 18 Mar 2012 21:31:46 +0100, w
<slrnjmchep.v92.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):
Musi być szeroki rów, by automat zdążył przełączać biegi :). |
|
Data: 2012-03-20 22:31:32 | |
Autor: J.F. | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Tue, 20 Mar 2012 20:11:33 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z No, tak prawde mowiac to w manualu wsteczny wrzuca sie dlugo. Takie rozbujanie to zazwyczaj robie sprzeglem, na biegi nie ma czasu. J. |
|
Data: 2012-03-22 17:56:34 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Tue, 20 Mar 2012 22:31:32 +0100, w <f5ck3wndkl8t.dbpv78g7zipr$.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Dnia Tue, 20 Mar 2012 20:11:33 +0100, radekp@konto.pl napisał(a): Ano zgadza się. |
|
Data: 2012-03-18 22:08:57 | |
Autor: to | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
begin megrims
Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, Ĺźe ASB sÄ dla Ale po co rezygnowaÄ z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w peĹni manualnej, mechanicznej zmiany biegĂłw? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-18 23:25:11 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
begin megrims No to weĹş kiedyĹ Turbo S z PDK i siÄ nim przejedĹş. Potem weĹş GT2 z rÄcznÄ skrzyniÄ . Zmienisz zdanie. Turbo, AMG, M5 robi przegazĂłwki sam przy redukcji. Pewnie wiele innych automatĂłw tak ma. Jest to wygodne (nie przegazĂłwki, tylko ogĂłlnie ASB). Do tego jeszcze pozostaje Launch control: Evo z DC-SST, Turbo S z PDK i Chronosport, SLS a nawet prosty GOLF R z DSG majÄ taki wynalazek. Nie ruszysz tak Ĺźadnym manualem jak zrobi to ASB z Launch control. Inna sprawa, Ĺźe jak zrobisz tak kilkadziesiÄ t razy, to masz skrzynie do naprawy :D :D :D. Launch control do gadĹźet do poszpanowania, a nie do normalnej jazdy. |
|
Data: 2012-03-18 22:53:21 | |
Autor: to | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
begin megrims
No to weĹş kiedyĹ Turbo S z PDK i siÄ nim przejedĹş. Potem weĹş GT2 z Nie bÄdÄ na razie jeĹşdziĹ 911, bo mi siÄ moje auto przestanie podobaÄ. :> Do tego jeszcze pozostaje Launch control: Evo z DC-SST, Turbo S z PDK i To jest jakiĹ argument. Wiadomo, Ĺźe automat jest wygodniejszy, a czasem nawet bardziej efektywny, ale co ma zrobiÄ ktoĹ, kto po prostu lubi zmieniaÄ biegi manualem? Róşne sÄ zboczenia. Mi zmiana biegĂłw manualem z idealnym miÄdzygazem po prostu sprawia przyjemnoĹÄ i tyle. :) Inna sprawa, Ĺźe jak zrobisz tak kilkadziesiÄ t razy, to masz skrzynie do No wĹaĹnie, a manuala nigdy nie popsuĹem. Dziwne, bo silnik jeden juĹź tak (V6). Launch control do gadĹźet do poszpanowania, a nie do normalnej jazdy. Tylko co to za przyjemnoĹÄ, jak auto za Ciebie wszystko zrobi przy starcie... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-18 23:26:07 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
begin megrimsĹťeby mieÄ wolnÄ rÄkÄ do telefonu. |
|
Data: 2012-03-18 22:50:13 | |
Autor: to | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
begin ojciec
Ĺťeby mieÄ wolnÄ rÄkÄ do telefonu. Nie mam telefonu. :( -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-18 23:31:09 | |
Autor: megrims | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:26, ojciec pisze:
W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze: no jak! przecieĹź nie wolno! |
|
Data: 2012-03-18 23:45:27 | |
Autor: ojciec | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-18 23:31, megrims pisze:
W dniu 2012-03-18 23:26, ojciec pisze:Nie wolno, to szybko! Ludzie w Polsce bojÄ siÄ byÄ androidami(sĹuchawka BT w uchu), wolÄ ĹapÄ mieÄ zajÄtÄ telefonem. |
|
Data: 2012-03-19 00:34:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
On 18 Mar 2012 22:08:57 GMT, to wrote:
begin megrims W sumie taka samo ona fajna jak ręczne ustalanie składu mieszanki... Skrzynia biegów co do zasady to zło wynikające z niedoskonałej charakterystyki silnika spalinowego. Docelowa opcja to silnik o równej mocy w całym zakresie obrotów i to osobny na każde z czterech kół :-) |
|
Data: 2012-03-18 23:40:00 | |
Autor: to | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
begin Tomasz Pyra
W sumie taka samo ona fajna jak rÄczne ustalanie skĹadu mieszanki... Np. Apexi SAFC pozwala to robiÄ wygodnym interfejsem z kabiny. :> Skrzynia biegĂłw co do zasady to zĹo wynikajÄ ce z niedoskonaĹej Zgoda, ale mi to po prostu sprawia przyjemnoĹÄ. I tyle. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-19 00:45:30 | |
Autor: J.F. | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Mon, 19 Mar 2012 00:34:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Ale po co rezygnować z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w pełni manualnej, mechanicznej zmiany biegów? To sie bedzie oplacalo wstawic skrzynie w piasty - redukcja i pedal w podloge :-) J. |
|
Data: 2012-03-19 05:03:32 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
to wrote:
begin megrims po to aby sobie wygodnie jeĹşdziÄ a nie paĹowac sie z pedaĹami i wajchÄ . Jakbym potrzebowaĹ jechac na rajd czy wyĹcigi to bym kupiĹ coĹ innego. |
|
Data: 2012-03-19 22:43:10 | |
Autor: to | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
begin Marek Dyjor
po to aby sobie wygodnie jeĹşdziÄ a nie paĹowac sie z pedaĹami i wajchÄ . To co jednego mÄczy, innemu sprawia przyjemnoĹÄ... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-20 04:52:53 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
to wrote:
begin Marek Dyjor szuflowanei wÄgla do kotĹa czy noszenei wody w wiadrach teĹź komuĹ moĹźe sprawiaÄ przyjemnoĹÄ, przez dwa tygodnie urlopu ale nie przez caĹe Ĺźycie. Najbardziej zasrywaÄ sie nad recznÄ skrzynkÄ bedÄ ci co nigdy automatem nei jeĹşdzili i nigdy sobei wozu z automatem nie kupiÄ (moĹźe ich nie staÄ) a jeĹźdĹźa i tak jak kapelusznicy. |
|
Data: 2012-03-20 08:04:05 | |
Autor: Krzysiek Matyasik | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
W dniu 2012-03-20 04:52, Marek Dyjor pisze:
to wrote: Najbardziej zasrywajÄ siÄ fanatycy, ktĂłrzy tak bardzo cieszÄ siÄ z faktu zakupu/przejaĹźdĹźki automatem, Ĺźe w jednej chwili szufladkujÄ uĹźytkownikĂłw skrzyĹ manualnych jako gorszy gatunek. Ludzie, opamiÄtajcie siÄ! Czy to manual, pĂłĹautomat, automat, DSG, gaz, ropa czy prÄ d, to nadal sÄ samochody i kaĹźdy jeĹşdzi tym, na co go staÄ albo na co ma ochotÄ! Dawno temu byĹy wojny typu Commodore vs Atari, teraz mamy wojenki wyznawcĂłw róşnych typĂłw skrzyĹ przekĹadniowych, paranoja! |
|
Data: 2012-03-20 16:12:46 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia 18 Mar 2012 22:08:57 GMT, to napisał(a):
begin megrims Ja na przemian jeżdżę manualem i automatem (starym, ale jednak) i podczas jazdy tym drugim cholernie mnie wkurza że nie mogę kontrolować obrotów silnika w takim stopniu jak w manualu :) Po prostu nie lubię gdy silnik ma zbyt niskie/wysokie obroty... Tak, można sobie przełączać ręcznie biegi - tylko po co wtedy ASB? No i mając ASB człowiek staje się chamem który stojąc na czerwonym wali zaświeconym STOP po oczach kierowców za nim ;) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2012-03-20 21:10:39 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Jacek Osiecki wrote:
Dnia 18 Mar 2012 22:08:57 GMT, to napisał(a): przecież mozesz jak w manualu wywalić na P i zgasić silnik nawet :) albo pociągnąć za przełącznik automatycznego hamulca postojowego |
|
Data: 2012-03-26 15:13:55 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Tue, 20 Mar 2012 21:10:39 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Jacek Osiecki wrote: I jak to napisałem na tej grupie to zaraz zostałem niemalże ukamienowany przez Wytrawnych Automaciarzy - że morduję skrzynię, nie znam się, powinienem się douczyć czym się różni wdeptanie hamulca od zaciągnięcia ręcznego itd... :) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2012-03-20 23:03:31 | |
Autor: MadMan | |
Automat [bedzie flejmik?:)] | |
Dnia Tue, 20 Mar 2012 16:12:46 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
No i mając ASB człowiek staje się chamem który stojąc na czerwonym wali Z moich obserwacji wynika zatem że większość kierowców w PL ma automat. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |