Automat [bedzie flejmik?:)]

Data: 2012-03-20 21:05:10
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Sun, 18 Mar 2012 19:58:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne skrzynie biegów.
Co za przyjemność machać przez cały dzień wajchą i pedałować jak głupi skoro można sobie wygodnie jeździć jak biały człowiek gaz, hamulec, luzik.

A propos - dzis wlasnie zjezdzalem z gorki, doskonala do tego zeby wrzucic
na luz i jechac dalej ... i jak to sie robi w automacie ? Na N ?

To jakiś kretynizm kompletny uważać, że lepiej mieć manualną.

Mnie tam nie przeszkadza. Ale ja unikam korkow.
Odkad gadanie przez telefon podrozalo, to manual mniej przeszkadza :-)

J.

Data: 2012-03-20 20:33:26
Autor: masti
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia pięknego Tue, 20 Mar 2012 21:05:10 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

Dnia Sun, 18 Mar 2012 19:58:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne
skrzynie biegĂłw.
[...]

nic się nie robi. nie ma potrzeby wachlowania na N, a nawet nie powinno się

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-20 21:17:14
Autor: Artur Maśląg
Automat [bedzie flejmik?:)]
W dniu 2012-03-20 21:05, J.F. pisze:
[...]

Z górki na luzie? Hmmmm...

To jakiś kretynizm kompletny uważać, że lepiej mieć manualną.

Mnie tam nie przeszkadza. Ale ja unikam korkow.

Jak unikasz korków? Ja niby też unikam, niemniej automat jest jak
najbardziej oczekiwany, rozwiązaniem w zasadzie w każdej sytuacji.

Odkad gadanie przez telefon podrozalo, to manual mniej przeszkadza :-)

Ja w zasadzie od zawsze używam telefonu przez zestaw, więc zmiana
mandatów nie robi na mnie żadnego wrażenia (nie tylko tych - w ogóle),
ale manual w mieście przeszkadza coraz bardziej.

No, ale Ty gdzieś pisałeś, że do pracy masz z 15 minut samochodem...

Data: 2012-03-20 22:05:28
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Tue, 20 Mar 2012 21:17:14 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ale to jak sa duze korki.
Jak nie ma to dluzej sie parkuje niz jedzie :-(

J.

Data: 2012-03-20 21:43:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia 20.03.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

A propos - dzis wlasnie zjezdzalem z gorki, doskonala do tego zeby wrzucic
na luz i jechac dalej ... i jak to sie robi w automacie ? Na N ?

A po kiego czorta wrzucasz luz w takiej sytuacji?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-20 21:54:22
Autor: neoniusz
Automat [bedzie flejmik?:)]
W dniu 20.03.2012 21:43, Krzysiek Kielczewski pisze:
A propos - dzis wlasnie zjezdzalem z gorki, doskonala do tego zeby wrzucic
na luz i jechac dalej ... i jak to sie robi w automacie ?
Na N ?

A po kiego czorta wrzucasz luz w takiej sytuacji?

Zeby moc napisac jakis bzdet na temat automatow ;)

Data: 2012-03-20 21:56:37
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Tue, 20 Mar 2012 21:43:32 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
[...]

A co mam robic - krecic 3-4 tys rpm bez potrzeby ? J.

Data: 2012-03-20 23:12:36
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Tue, 20 Mar 2012 23:00:24 +0100, megrims napisał(a):
[...]

No nie, takich gorek w Polsce nie robia zeby sie dalo do odciecia :-)

Tzn robia, ale tam to nawet ja nie zjezdzam na luzie :-)

J.

Data: 2012-03-24 19:49:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Automat [bedzie flejmik?:)]
Hello J.F.,

[...]

Spróbuj na zjeździe spod fortu na Srebrnej Górze :P

Tzn robia, ale tam to nawet ja nie zjezdzam na luzie :-)

Robia czy dawno temu zrobili?

--
Best regards,

Data: 2012-03-21 08:30:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
[...]

4krpm? Zmień bieg. Albo zostaw ten i puść hamulec.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-21 11:16:17
Autor: J.F
Automat [bedzie flejmik?:)]
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomości grup
[...]

4krpm? Zmień bieg.

Na ktory ? Nie mam wyzszego.

Albo zostaw ten i puść hamulec.

Zeby uscislic dyskusje - zjazd ze sw Anny na A4, auto na luzie te 120-130 trzyma, i co - mam piatke wrzucac i zwalniac do mniejszej, czy jeszcze gazu dodawac zeby te 120 pojechac, czy jeszcze mocniej deptac i pojechac  160 czy 200 ?

J.

Data: 2012-03-21 11:47:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia 21.03.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

To zostaw ten.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-21 12:16:13
Autor: J.F
Automat [bedzie flejmik?:)]
[...]

No i co - mam paliwo przepalac, zeby z gorki zjechac z predkoscia taka, z ktora sam jedzie ?

J.

Data: 2012-03-21 12:44:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
[...]

Ile masz tej górki, na której samochód akurat na luzie jedzie Ci ze
stałą prędkością?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-24 23:36:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Automat [bedzie flejmik?:)]
Hello J.F,

Wednesday, March 21, 2012, 12:16:13 PM, you wrote:

[...]

Madsz naprawić auto. Normalny samochód przy zjeździe na luzie z Góry
św. Anny się rozpędza niebezpiecznie.

--
Best regards,

Data: 2012-03-27 12:20:27
Autor: J.F
Automat [bedzie flejmik?:)]
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,
No i co - mam paliwo przepalac, zeby z gorki zjechac z predkoscia
taka, z ktora sam jedzie ?

Madsz naprawić auto. Normalny samochód przy zjeździe na luzie z Góry
św. Anny się rozpędza niebezpiecznie.

Ktory to samochod jest taki normalny ?
Zdziadziales,  lanos ma tak male opory,  czy tak kiepskie zawieszenie ? :-)

Tam chyba nawet 140 nie potrafi auto utrzymac ..

J.

Data: 2012-03-25 10:49:24
Autor: cef
Automat [bedzie flejmik?:)]
J.F wrote:

No i co - mam paliwo przepalac, zeby z gorki zjechac z predkoscia
taka, z ktora sam jedzie ?

A Twój samochód na luzie przecież pali, żeby utrzymać obroty biegu jałowego?
A na biegu bez gazu nie ma odcięcia?
To wyjdzie na to, że spalisz więcej przecież?

Data: 2012-03-25 14:28:02
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Sun, 25 Mar 2012 10:49:24 +0200, cef napisał(a):
J.F wrote:
No i co - mam paliwo przepalac, zeby z gorki zjechac z predkoscia
taka, z ktora sam jedzie ?
A Twój samochód na luzie przecież pali, żeby utrzymać obroty biegu jałowego?

Pali

A na biegu bez gazu nie ma odcięcia?
To wyjdzie na to, że spalisz więcej przecież?

No nie, bo na biegu i bez gazu za wolno jedzie. Musze wdepnac pedal zeby
pojechal tak szybko jak na luzie ... no wlasnie - musze wdepnac.
Czyli wiecej pali niz na luzie.

J.

Data: 2012-03-25 19:01:22
Autor: cef
Automat [bedzie flejmik?:)]
J.F. wrote:

[...]

No, jak Ci się aż tak spieszy, to nic nie poradzę :-)

Data: 2012-03-21 11:50:26
Autor: Massai
Automat [bedzie flejmik?:)]
J.F wrote:

> A co mam robic - krecic 3-4 tys rpm bez potrzeby ?

> 4krpm? Zmień bieg.

Na ktory ? Nie mam wyzszego.

> [...]

120-130 trzyma, i co - mam piatke wrzucac i zwalniac do mniejszej,
czy jeszcze gazu dodawac zeby te 120 pojechac, czy jeszcze mocniej

Automat bez gazu zachowuje się nieco inaczej niż manual.

Po prostu mniej hamuje silnikiem.
Przykładowo - jadę 100 km/h, automat prosty, 4 biegi, więc na czwórce.
Obroty około 2000.
Puszczam gaz i samochód jedzie. Minimalnie zwalnia, ale minimalnie.
Po 30 sekundach mam 90-95 km/h.

Na autostradzie to zapinam tempomat i się relaksuję ;-)
Tym bardziej że jazda na tempomacie to najoszczędniejsza metoda
poruszania się.

Kiedyś wlokłem się za ciężarówkami przez 40 km, z prędkością około 70
km/h. V6 200KM wykazało spalanie około 5,5l/100...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-03-21 12:59:17
Autor: J.F
Automat [bedzie flejmik?:)]
Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości
J.F wrote:
[...]

Obroty ciagle 2000 a nie 850. Pali trzy razy za duzo.

No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba hamowac silnikiem ? :-)

Na autostradzie to zapinam tempomat i się relaksuję ;-)
Tym bardziej że jazda na tempomacie to najoszczędniejsza metoda
poruszania się.

Na autostradzie tempomatowa jazde mozna i recznej skrzyni uprawiac.

Kiedyś wlokłem się za ciężarówkami przez 40 km, z prędkością około 70
km/h. V6 200KM wykazało spalanie około 5,5l/100...

A ile bys spalil na recznej ?  5 czy 6 ?

J.

Data: 2012-03-21 12:22:15
Autor: Massai
Automat [bedzie flejmik?:)]

J.F wrote:

> [...]
> Po 30 sekundach mam 90-95 km/h.

Obroty ciagle 2000 a nie 850. Pali trzy razy za duzo.

Bez gazu? Komputer pokazuje 1 l/100km (bo mniej nie potrafi).

Herezje jakieś opowiadasz.
Twoim zdaniem ilość zużywanego paliwa jest ściśle związana z obrotami?
Niby przy danych rpm zawsze podawana jest ta sama ilość paliwa?

No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba
hamowac silnikiem ? :-)

A co za problem?
Po to masz w automacie inne tryby, np D3 (wyłącza czwórkę z użycia) czy
wręcz D1 (jeździ tylko na jedynce).
D2 wbrew temu co część userów myśli - zazwyczaj działa trochę inaczej,
tzn. samochód przy ruszaniu pomija jedynkę, startuje z dwójki, jak
trzeba zmniejszyć moment na kołach zimą. W niektórych blokuje na
sztywno dwójkę.

Ja akurat tych trybów nie mam, bo mam możliwość ręcznej zmiany biegów i
w razie potrzeby mogę wymusić dowolny bieg.
Używam tego może raz na rok...

> Kiedyś wlokłem się za ciężarówkami przez 40 km, z prędkością około
> 70 km/h. V6 200KM wykazało spalanie około 5,5l/100...

A ile bys spalil na recznej ?  5 czy 6 ?

Pewnie tyle samo. To tylko przykład na to że automat nie oznacza
koniecznie spalania 10l/100...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-03-21 13:23:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
[...]

Wtedy pali zero.

No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba hamowac silnikiem ? :-)

Wtedy trzeba sięgnąć do wajchy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-22 08:52:03
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:23:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
[...]

To znaczy ze za wolno jedzie, wiec dodajesz gazu, i wtey pali jeszcze
wiecej -)

No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba hamowac silnikiem ? :-)
Wtedy trzeba sięgnąć do wajchy.

Czyli w gorskich miejscowosciach wieczne wachlowanie biegami ? J.

P.S. A tej gorki jest z jednej strony ze 3km, z drugiej 5.

Data: 2012-03-22 09:06:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia 22.03.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

A skąd taki wniosek?

No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba hamowac silnikiem ? :-)
Wtedy trzeba sięgnąć do wajchy.

Czyli w gorskich miejscowosciach wieczne wachlowanie biegami ?

Ty weź się kiedyś przejedź automatem.

P.S. A tej gorki jest z jednej strony ze 3km, z drugiej 5.

I całość jedziesz na luzie?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-31 11:25:39
Autor: J.F.
Automat [bedzie flejmik?:)]
Dnia Thu, 22 Mar 2012 09:06:59 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
[...]

No bede musial, ale jak to zrobic, jesli generalnie mnie odstrasza ?
Zamowic sobie jazde probna salonie w Bielsku, wyszukac ogloszenie o
sprzedazy w Karpaczu ?
P.S. A tej gorki jest z jednej strony ze 3km, z drugiej 5.
I całość jedziesz na luzie?

Raczej tak. Gorki jest nawet wiecej, ale to wyczytane z logu GPS - po tych
km predkosc wzrasta, czyli chyba wrzucielem bieg i dodalem gazu.

J.

Data: 2012-03-24 23:31:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Automat [bedzie flejmik?:)]
Hello J.F,

Wednesday, March 21, 2012, 11:16:17 AM, you wrote:

[...]

[...]

Masz bardzo zepsute auto, że na najwyzszym biegu Ci zwalnia na
zjeździe z Góry św. Anny...

--
Best regards,

Data: 2012-03-24 19:47:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Automat [bedzie flejmik?:)]
Hello J.F.,

[...]

Znaczy przekracza o 30-60km/h dozwoloną predkość?

--
Best regards,

Data: 2012-03-24 19:44:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Automat [bedzie flejmik?:)]
Hello J.F.,

[...]

Ale po co to robić? To nie kaszlak, Warszawa czy inny Żuk - w
nowoczesnym samochodzie nie zaoszczędzisz w tren sposób paliwa.

To jakiś kretynizm kompletny uważać, że lepiej mieć manualną.
Mnie tam nie przeszkadza. Ale ja unikam korkow.
Odkad gadanie przez telefon podrozalo, to manual mniej przeszkadza :-)

:)

--
Best regards,

Automat [bedzie flejmik?:)]