Data: 2010-02-10 09:38:52 | |
Autor: komar | |
Automat + GAZ | |
Witam,
borykam się z takim problemem: Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem: gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie (lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się na 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie. Czym mogą być spowodowane takie objawy? komar |
|
Data: 2010-02-10 09:29:43 | |
Autor: LET ki | |
Automat + GAZ | |
Nie powinno być absolutnie żadnych problemów przy współpracy gazu i automatu. Najprawdopodobniej to zła z regulacja, ew. zbyt mała wydajno¶ć instalacji.
Najlepiej zapytaj tu: http://lpg-forum.pl/index.php powiniene¶ uzyskać fachow± informację. -- pzdr LETki -- |
|
Data: 2010-02-10 10:19:22 | |
Autor: krzyss | |
Automat + GAZ | |
komar pisze:
pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się tego zgrać z komputerem. To moze niech odda pieniadze i ja zlikwiduje ? a ty poszukasz innego ? -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2010-02-10 12:07:18 | |
Autor: masti | |
Automat + GAZ | |
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
wystukał: Witam,sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora TTTM :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-02-11 11:26:42 | |
Autor: komar | |
Automat + GAZ | |
W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże. A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzę do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w mieście, trochę dużo. |
|
Data: 2010-02-11 05:52:28 | |
Autor: Mariusz_Maniek | |
Automat + GAZ | |
On 11 Lut, 11:26, komar <ko...@125.cc> wrote:
W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze: Kolego, nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz. JedĽ do niego z ż±daniem naprawy auta a jak nie umie to wydob±dĽ pisemn± zgodę, że pojedziesz do innego warsztatu, który naprawi/poprawi a kosztami obci±ży papraka. Ja tak zrobiłem kilka lat temu i gaziarz najpierw psioczył na samochód, potem na instalację a w końcu podpisał (i pokrył koszty naprawy u innego mechanika). Druga firma potrzebowała niewiele czasu (kilka h) na diagnozę, wskazanie błędów instalacji i doprowadzenia auta do zadowalaj±cego stanu. Gaziarz zapłacił bez protestu po przejażdżce i obserwacji jak zachowuje się samochód po dobrym zagazowaniu.. Pozdrawiam, Maniek Lexus LS400 |
|
Data: 2010-02-11 15:00:21 | |
Autor: krzysiek82 | |
Automat + GAZ | |
Mariusz_Maniek pisze:
> Kolego, nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz. Dokładnie niech ci¶nie dziada jak nie umie to niech się nie zabiera za takie rzeczy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-02-11 16:25:01 | |
Autor: krzyss | |
Automat + GAZ | |
komar pisze:
dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże. To nie sa przewody i nie pomoze... -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2010-02-11 20:07:14 | |
Autor: masti | |
Automat + GAZ | |
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 11:26:42 +0100, osobnik zwany komar
wystukał: A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzę no tak to ciągnie. Tylko moje autko było cięższe bo to porządny amerykański VAN made in Japan :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-02-14 23:12:35 | |
Autor: P_ablo | |
Automat + GAZ | |
Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomo¶ci news:hktrb2$22b$1inews.gazeta.pl...
Zle ustawiona instalacja gazowa. Niech sprobuje poprawic mape wtryskow recznie wzbogacaja lub zubozajac. Moze bedzie potrzebne rozwiercenie dyszy i zmniejszenie cisnienia na reduktorze (raczej malo prawdopodobne w druga strone) - to wyglada na niewyrabiajace wtryskiwacze i bardzo krotkie czasy wtryskow na wolnych. Ewentualnie wymiana wtryskiwaczy na szybsze. Powodem moga byc rowniez zle zmontowane dysze podajace gaz. W starszych instalacjach I i II gen byly czasami potrzebne specjalne uklady do pilnowania wolnych obrotow, ale nie slyszalem aby byly potrzebne w ukladach IV generacji. -- Picasso |