Automat + GAZ

Data: 2010-02-10 09:38:52
Autor: komar
Automat + GAZ
Witam,
borykam siÄ™ z takim problemem:
Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem:
gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie (lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się na 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.

Czym mogą być spowodowane takie objawy?

komar

Data: 2010-02-10 09:29:43
Autor: LET ki
Automat + GAZ
Nie powinno być absolutnie żadnych problemów przy współpracy gazu i automatu. Najprawdopodobniej to zła z regulacja, ew. zbyt mała wydajno¶ć instalacji.
Najlepiej zapytaj tu: http://lpg-forum.pl/index.php powiniene¶ uzyskać fachow± informację.

--
pzdr
LETki

Data: 2010-02-10 10:19:22
Autor: krzyss
Automat + GAZ
komar pisze:

pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się tego zgrać z komputerem.

To moze niech odda pieniadze i ja zlikwiduje ? a ty poszukasz innego ?

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2010-02-10 12:07:18
Autor: masti
Automat + GAZ
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
wystukał:

[...]
oscylujÄ… w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymajÄ… siÄ™ na
[...]
gwarancji ale regulacje nic nie dajÄ… - gazownik twierdzi ĹĽe nie da siÄ™
tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.

Czym mogą być spowodowane takie objawy?

sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora TTTM :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-11 11:26:42
Autor: komar
Automat + GAZ
W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze:
[...]

dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik?
Na benzynie w trasie chodzę do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w mieście, trochę dużo.

Data: 2010-02-11 05:52:28
Autor: Mariusz_Maniek
Automat + GAZ
On 11 Lut, 11:26, komar <ko...@125.cc> wrote:
> [...]

> TTTM :)

dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

Kolego,
nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz. JedĽ do niego z
ż±daniem naprawy auta a jak nie umie to wydob±dĽ pisemn± zgodę, że
pojedziesz do innego warsztatu, który naprawi/poprawi a kosztami
obci±ży papraka. Ja tak zrobiłem kilka lat temu i gaziarz najpierw
psioczył na samochód, potem na instalację a w końcu podpisał (i pokrył
koszty naprawy u innego mechanika). Druga firma potrzebowała niewiele
czasu (kilka h) na diagnozę, wskazanie błędów instalacji i
doprowadzenia auta do zadowalaj±cego stanu. Gaziarz zapłacił bez
protestu po przejażdżce i obserwacji jak zachowuje się samochód po
dobrym zagazowaniu..

Pozdrawiam,
Maniek
Lexus LS400

Data: 2010-02-11 15:00:21
Autor: krzysiek82
Automat + GAZ
Mariusz_Maniek pisze:
  > Kolego,
nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz.

Dokładnie niech ci¶nie dziada jak nie umie to niech się nie zabiera za takie rzeczy.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-11 16:25:01
Autor: krzyss
Automat + GAZ
komar pisze:

dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

To nie sa przewody i nie pomoze...

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2010-02-11 20:07:14
Autor: masti
Automat + GAZ
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 11:26:42 +0100, osobnik zwany komar
wystukał:

A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzę
do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w
mieście, trochę dużo.

no tak to ciągnie. Tylko moje autko było cięższe bo to porządny amerykański VAN made in Japan :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-14 23:12:35
Autor: P_ablo
Automat + GAZ
Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomo¶ci news:hktrb2$22b$1inews.gazeta.pl...

Czym mog± być spowodowane takie objawy?

Zle ustawiona instalacja gazowa.
Niech sprobuje poprawic mape wtryskow recznie wzbogacaja lub zubozajac. Moze bedzie potrzebne rozwiercenie dyszy i zmniejszenie cisnienia na reduktorze (raczej malo prawdopodobne w druga strone) - to wyglada na niewyrabiajace wtryskiwacze  i bardzo krotkie czasy wtryskow na wolnych. Ewentualnie wymiana wtryskiwaczy na szybsze. Powodem moga byc rowniez zle zmontowane dysze podajace gaz. W starszych instalacjach I i II gen byly czasami potrzebne specjalne uklady do pilnowania wolnych obrotow, ale nie slyszalem aby byly potrzebne w ukladach IV generacji.

--
Picasso

Automat + GAZ