Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Automat a przyczepa

Automat a przyczepa

Data: 2009-03-19 11:02:30
Autor: Mlody
Automat a przyczepa
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gpqtam$9k7$1news.onet.pl...
Witam,

Czy sa jakies przeciwwskazania, zeby autkiem z automatem
ciagnac przyczepke ?

Nie ma przeciwskazań, trzeba tylko pamiętać żeby nie ruszać z D, tylko nie wiem od którego się biegi w Carismie zaczynaj±, ale ruszasz z powiedzmy 1 czy 2, potem na 3, i dopiero na koniec na D, pod górki jak trzeba to zdejmujesz na 3 czy 4.
Generalnie jak jeste¶ dobry to będziesz czuł kiedy zdj±ć z D na 3 czy tam 4.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :(
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Data: 2009-03-19 11:35:17
Autor: pluton
Automat a przyczepa
Dzieki wszyztkim za info.

Nie zamierzam ciagnac jakichs wielkich ciezarow,
ani tym bardziej pod gore.

Nie ma przeciwskazań, trzeba tylko pamiętać żeby nie ruszać z D

Hm... nigdy nie ruszam wajchy podczas jazdy. Jak raz ustawie na D,
to nie dotykam. Poza tym jestem niemal pewien, ze to nie ma znaczenia
u mnie. Ustawienie L,2,3,D to tylko wyznaczenie maksymalnego
biegu, który wrzuci skrzynia. Przykładowo przy 2 skrzynia nigdy
nie wrzuci 3.
Ograniczenia s± takie, żeby na L,2,3 nie przekraczać odpowiednio
50,100 i 150.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-19 12:26:46
Autor: Mlody
Automat a przyczepa
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gpt7gs$c3g$1news.onet.pl...
Dzieki wszyztkim za info.

Nie zamierzam ciagnac jakichs wielkich ciezarow,
ani tym bardziej pod gore.

Nie ma przeciwskazań, trzeba tylko pamiętać żeby nie ruszać z D

Hm... nigdy nie ruszam wajchy podczas jazdy.
Jak raz ustawie na D,
to nie dotykam.

Ja póki jeĽdziłem Passatem w Dieslu z automatem toteż nie ruszałem bo nie było po co.
Przy trzylitrowej benzynie odkryłem że korzystanie z 2 i 3 bywa faaaajne :D

 Poza tym jestem niemal pewien, ze to nie ma znaczenia
u mnie. Ustawienie L,2,3,D to tylko wyznaczenie maksymalnego
biegu, który wrzuci skrzynia.
 Przykładowo przy 2 skrzynia nigdy
nie wrzuci 3.

Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już.
Generalnie polecam lekturę:
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=6
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=7

To powinno rozwiać Twoje w±tpliwo¶ci.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :(
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Data: 2009-03-19 14:03:37
Autor: ±ćęłń󶼿
Automat, a przyczepa
Ustawienia 3, 2 i 1 przydadz± się głównie podczas ZJAZDÓW z przyczep±, ewentualnie częstego hamowania silnikiem.
JaC


-- -- -

Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już.

Data: 2009-03-20 06:53:32
Autor: glang
Automat a przyczepa
Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już.

a to ciekawe.
ja mam tylko PRND i S w swoim WV i większo¶ć skrzyń jakie widziałem tak ma. w BWM, Mercach, Audi. jakie 1,2,3? to chyba było kilka lat temu :)
pzdr
GL

Data: 2009-03-20 09:00:36
Autor: ±ćęłń󶼿
Automat, a przyczepa
To sk±d skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżaj±c z przyczep± z góry?
Poważnie pytam.
JaC


-- -- -

ja mam tylko PRND i S w swoim WV i większo¶ć skrzyń jakie widziałem tak ma.

Data: 2009-03-20 09:05:03
Autor: Brzezi
Automat, a przyczepa
pi±, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

To sk±d skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżaj±c z przyczep± z góry?

jezeli nie ma 1,2,3 to skrynia najczesciej, jezeli nie zawsze ma mozliwosc
zmiany biegow sekwencyjnie, z tego co obserwuje, to wyglada tak: jezeli
skrzynia nie ma "tiptronika" to ma 1,2,3, jezeli nie ma 1,2,3 to ma
"tiptronika"

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      09:03:47 up 11:07,  4 users,  load      ]
[ LinuxUser: #249916          ][      average: 0.55, 0.46, 0.29               ]

Data: 2009-03-20 09:07:47
Autor: Brzezi
Automat, a przyczepa
pi±, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

To sk±d skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżaj±c z przyczep± z góry?

Aaa jeszcze musze dopisac, ze nowe skrzynie maja "intelignentyny"
system adaptacyjny, ktory adaptuje sie do stylu jazdy i warunkow na drodze,
jezeli system wykryje ze pojazd zjezdza z gory a kierowca hamuje, to
skrzynia automatycznie redukuje biegi aby zwiekszyc sile hamowania
silnikiem, tak maja np. bmw, ale mysle ze to powoli robi sie standardem

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][   > > Rysunek wspania\xB3y.                  ]
[       Ekg: #3781111         ][   >Dzi\xEAkuj\xEA w imieniu autorki :)       ]
[ LinuxUser: #249916          ][   BTW: autorka wyglada rownie dobrze ? ;P    ]

Data: 2009-03-20 19:42:06
Autor: Mumin
Automat, a przyczepa
Brzezi pisze:
pi±, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

To sk±d skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżaj±c z przyczep± z góry?

Aaa jeszcze musze dopisac, ze nowe skrzynie maja "intelignentyny"
system adaptacyjny, ktory adaptuje sie do stylu jazdy i warunkow na drodze,
jezeli system wykryje ze pojazd zjezdza z gory a kierowca hamuje, to
skrzynia automatycznie redukuje biegi aby zwiekszyc sile hamowania
silnikiem, tak maja np. bmw, ale mysle ze to powoli robi sie standardem



W Carismie też jest ta f-cja. Skrzynia jest adaptacyjna, a sterowanie oparte na logice rozmytej.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-03-23 12:45:24
Autor: Sergiusz Rozanski
Automat, a przyczepa
Dnia 20.03.2009 Mumin <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał/a:
Brzezi pisze:
pi±, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

To sk±d skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżaj±c z przyczep± z góry?

Aaa jeszcze musze dopisac, ze nowe skrzynie maja "intelignentyny"
system adaptacyjny, ktory adaptuje sie do stylu jazdy i warunkow na drodze,
jezeli system wykryje ze pojazd zjezdza z gory a kierowca hamuje, to
skrzynia automatycznie redukuje biegi aby zwiekszyc sile hamowania
silnikiem, tak maja np. bmw, ale mysle ze to powoli robi sie standardem



W Carismie też jest ta f-cja. Skrzynia jest adaptacyjna, a sterowanie oparte na logice rozmytej.

Za dużo powiedziane :) kilka wskaĽników jest samoodaptuj±cych się i to
wszystko, podobnie działa tablica wtrysków, abs itd. używane od lat 80-tych.
W tych elementach jest za dużo zmiennych w czasie i nie da się tego na stałe
w ogóle zaimplementować. We wtryskach masz coraz gorsze ¶wiece bo się zużywaj±,
co chwila inne paliwo inn± temperaturę itd. w abs schodz± klocki, opony, a w
skrzyni równina/góry/przyczepa/deszcz/sucho to i dobieranie dynamiczne
parametrów jest standardem.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Automat a przyczepa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona