Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Automat - co i jak?

Automat - co i jak?

Data: 2010-11-27 21:28:08
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Witam,

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?
Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz±
¿e po prostu D, gdzie indziej czytam ¿e rêcznie wymuszaæ 2 lub nawet 1
jak wiêksza górka (chodzi mi o co¶ w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
ma³e góreczki na 50m w górê). Jednym s³owem jak jechaæ ¿eby siê nie
zabiæ?
No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po
prostu P + rêczny czy co¶ jeszcze wycudowaæ?

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 20:40:11
Autor: to
Automat - co i jak?
begin MadMan
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?

Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-27 21:29:35
Autor: Wmak
Automat - co i jak?
to <to@abc.xyz> napisa³(a):
Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Bo polubisz i potem zawsze bêdziesz tylko automaty kupowaæ...


--


Data: 2010-11-28 02:22:09
Autor: megrims
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 22:29,  Wmak pisze:
to<to@abc.xyz>  napisa³(a):


Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Bo polubisz i potem zawsze bêdziesz tylko automaty kupowaæ...



I bardzo dobrze. Automaty s± fajne.

A z jazd± samochodem z rêczn± skrzyni±, to jest tak samo jak
z p³ywaniem lub jazd± na rowerze. Choæby¶ przez wiele lat tego
nie robi³, to nie zapomnisz. Wiec siê nie bój.

Ja po 1. automacie (Omega A) jak mia³em wybór, to zawsze
kupowa³em automaty. I to siê nie zmieni.
I to takie klasyczne - hydrauliczne.

Chocia¿ PDK zrobi³o na mnie ogromne wra¿enie, szczególnie w Turbo S.

Data: 2010-11-28 01:41:26
Autor: to
Automat - co i jak?
begin megrims
A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem
lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego nie robił, to nie
zapomnisz. Wiec się nie bój.

Ale trzeba się najpierw nauczyć. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-27 20:50:48
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 27, 8:41 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin megrims

> A z jazd± samochodem z rêczn± skrzyni±, to jest tak samo jak z p³ywaniem
> lub jazd± na rowerze. Choæby¶ przez wiele lat tego nie robi³, to nie
> zapomnisz. Wiec siê nie bój.

Ale trzeba siê najpierw nauczyæ. ;-)

--
ignorance is bliss

A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

JAM

Data: 2010-11-28 12:51:39
Autor: to
Automat - co i jak?
begin JAM
A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

Gdyby większość aut trzeba było tak zapalać to bym umiał. Durne porównanie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 11:08:11
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 28, 7:51 am, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM

> A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

Gdyby wiêkszo¶æ aut trzeba by³o tak zapalaæ to bym umia³. Durne
porównanie.

--
ignorance is bliss

Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na
swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd
wlasnie z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba
choc byl duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka
biegow to przezytek. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius
czy Volt, albo w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny
automat albo wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow. A to jest i
to rychla przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako
pierwszy samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie
kilkanascie lat. A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase
samochodow z automatami. Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki
biegow to wcale nie musie sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam
osobe w Polsce, ktore ma samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej
skrzyni biegow bo nie umie takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego
nauczyc. Od tego jest technika aby ludziom ulatwiac zycie.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-11-29 02:00:53
Autor: to
Automat - co i jak?
begin JAM
Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na
swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd wlasnie
z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba choc byl
duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka biegow to
przezytek.

Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie zdobyły. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co większość aut ma skrzynie manualne, więc dobrze jest najpierw nauczyć się sprawnie operować skrzynią manualną, a dopiero potem ew. kupić automat.

Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo
w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny automat albo
wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow.

Trudno, żeby miały skrzynie manualną przy dwóch zupełnie różnych silnikach albo przy silniku elektrycznym. Argument bez sensu.

A to jest i to rychla
przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako pierwszy
samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie kilkanascie lat.
A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase samochodow z automatami.
Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki biegow to wcale nie musie
sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam osobe w Polsce, ktore ma
samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej skrzyni biegow bo nie umie
takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego nauczyc.

W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 19:33:08
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 28, 9:00 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM

Automaty istniej± od kilkudziesiêciu lat, nie s± wcale du¿o dro¿sze, a na
rynku aut u¿ywanych s± nawet tañsze i jako¶ niesamowitej popularno¶ci nie
zdoby³y. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co wiêkszo¶æ aut ma
skrzynie manualne, wiêc dobrze jest najpierw nauczyæ siê sprawnie
operowaæ skrzyni± manualn±, a dopiero potem ew. kupiæ automat.

Wiekszosc ma, ale ten kto nie chce to nie ma. Wcale nie musi sie wiec
uczyc.

W pracy dostanie s³u¿bowy z manualem i co zrobi? Bêdzie siê wtedy uczy³?

Najwyzej nie wezmie albo poprosi o automat. Jak jest taki wazny to mu
pracodawca kupi. Rownie dobrze mogliby mu oferowac motocykl. I co
motocyklowe prawo jazdy tez trzeba miec ?

A tak generalnie ja juz spotkalem sie z teoria, ze lepiej jest nauczyc
sie ruchu drogowego na automacie a jak juz sie troche pojezdzi i
zapozna z ruchem dorogwym to wtedy mozna sie latwiej i bezstresowo
nauczyc jazdy na recznej skrzyni biegow jak juz ktos koniecznie chce.
Nauczy sie wiec na sluzbowym :-) Podwojna zaleta, bo za spalone
sprzeglo zaplaci pracodawca.


--
ignorance is bliss

JAM

Data: 2010-11-29 09:50:49
Autor: szerszen
Automat - co i jak?


Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cf30954$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...

Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na
rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie
zdobyły.

powiedz to amerykanom ;)

moja ciotka ze 20 lat temu jak przyleciala do polski, wypozyczyla samochod, pytamy sie jaki, a jakis taki sportowy, fiat 125 ;)

wiekszosci amerykanow manualna skrzynia kojarzy sie wlasnie ze sportowymi autami

u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic

Data: 2010-11-29 10:36:39
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:50:49 +0100, szerszen napisa³(a):

u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic

No, nie powiem, fajnie siê tym jedzie, odpada jedna sprawa. Dzisiaj co
prawda tylko 8 km (badania do pracy i z powrotem), ale prze¿ycia
niezapomniane (letnie opony + chlapa na drodze) :)
Zdaje siê ¿e mi siê automat spodoba...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 04:52:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze:

A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.

Ponoć jazda skuterem jest jak seks z grubą babą ... fajnie się na nich jeździ, ale wstyd się kolegom pokazać ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-11-27 21:47:50
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia 27 Nov 2010 20:40:11 GMT, to napisa³(a):

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?

Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Gdy¿poniewa¿? Argument ¿e nie je¼dzi³em jest nietrafiony, bo rok mia³em
swoje-nieswoje auto, i ci±gle je¿d¿ê innymi autami z manualn± skrzyni±. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:06:53
Autor: to
Automat - co i jak?
begin MadMan
Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem
swoje-nieswoje auto, i ciągle jeżdżę innymi autami z manualną skrzynią.

Rok cudzymi autami to bardzo mało, dopiero we własnym wyrobisz sobie przyzwyczajenia.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 04:51:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:

jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?
Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

Dlaczego niby ?

Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego jeżdżenia skuterem) ...

Grunt, żeby sprawca wątku też jeździł normalną skrzynią biegów.

Dzięki różnorodności napędów nie mam problemów w przesiadkach:

1. mocne vs słabe AUTO
2. słabe vs mocne AUTO
3. automat vs ręczna skrzynia
4. ręczna vc automatyczna skrzynia\
5. rower vs auto
6. auto vs rower
7. skuter vs auto/rower\

Cokolwiek nie miałbyś na myśli, powiedz o co Ci chodzi w momencie gdy czepiasz się automatów w samochodzie ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-11-28 08:58:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Automat - co i jak?
Rafał "SP" Gil pisze:
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:

jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?
Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

Dlaczego niby ?

Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego jeżdżenia skuterem) ...


Ty popatrz. A ja zatrzymując się samochodem wykonuję na pedale hamulca ruch stopą jakbym wypinał but z rowerowego pedału zatrzaskowego SPD ;-)


Seco

Data: 2010-11-28 12:52:20
Autor: to
Automat - co i jak?
begin Rafał \"SP\" Gil
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?
Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

Dlaczego niby ?

Przeczytaj jeszcze raz moją krótką wypowiedź zwracając uwagę na każdy wyraz, to powinno sporo rozjaśnić...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 16:11:30
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia 28 Nov 2010 12:52:20 GMT, to napisa³(a):

Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Dlaczego niby ?

Przeczytaj jeszcze raz moj± krótk± wypowied¼ zwracaj±c uwagê na ka¿dy wyraz, to powinno sporo rozja¶niæ...

Ahm, no tak. To z ca³± pewno¶ci± nie jest pierwsze auto z automatem,
jednak¿e jest to moje pierwsze auto z automatem :)
Ju¿ stoi na placu, wiêkszych wad nie zauwa¿y³em aczkolwiek ca³kiem bez
wad nie jest, no ale nie spodziewam siê cudów po aucie wartym +- tyle co
mój rower :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 20:46:59
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:28:08 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Witam,

jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?
Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą
że po prostu D, gdzie indziej czytam że ręcznie wymuszać 2 lub nawet 1
jak większa górka (chodzi mi o coś w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
małe góreczki na 50m w górę). Jednym słowem jak jechać żeby się nie
zabić?
No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?

jaki automat?
hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie ręczne?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 21:55:15
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

jaki automat?
hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie rêczne?

Zdaje siê to pierwsze, zwyk³y klasyczny automat, PRND21. Nie napiszê co
to za auto bo obawiam siê ¿e mnie zabijecie ¶miechem. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:01:13
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:55:15 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):

jaki automat?
hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie ręczne?

Zdaje się to pierwsze, zwykły klasyczny automat, PRND21. Nie napiszę co
to za auto bo obawiam się że mnie zabijecie śmiechem.

napisz bo to pozwoli wymyśleć co ta skrzynia umie
czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp
Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk.
może być zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 22:26:30
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

napisz bo to pozwoli wymy¶leæ co ta skrzynia umie
czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp
Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk.
mo¿e byæ zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :)

No dobra, tylko uwa¿aæ i nie je¶æ. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:38:56
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 22:26:30 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisał(a):

napisz bo to pozwoli wymyśleć co ta skrzynia umie czy ma hamowanie
silnikiem, overdrive, jakie tryby itp Samo PRND21 jeszcze nie
determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk. może być zautomtyzowny
manual albo, o! matko, CVT :)

No dobra, tylko uważać i nie jeść. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku.

uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 22:52:05
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi siê, chocia¿ ja siê w sumie
nie znam. Aha, je¶li masz pod rêk± jakie¶ materia³y o tym aucie/skrzyni (typu
manuale, co do tego wlewaæ itp.) to prosi³bym na priv :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 22:03:16
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 22:52:05 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):

uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi się, chociaż ja się w sumie
nie znam.

no niestety. Dokładnie taka jak w skuterze :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

Aha, jeśli masz pod ręką jakieś materiały o tym aucie/skrzyni (typu
manuale, co do tego wlewać itp.) to prosiłbym na priv :)

no niestety. Ja to hamerykańskimi hydrokinetykami :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 23:15:25
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi siê, chocia¿ ja siê w sumie
nie znam.

no niestety. Dok³adnie taka jak w skuterze :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

No nie wiem. Jecha³em i wyra¼nie w pewnym momencie zmieni³o bieg
(zaobserwowane na obrotomierzu). Chyba ¿e to CVT takie ¶mieszne ¿e przy
spokojnej je¼dzie trzyma niskie obroty (a to dziwne by by³o). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 22:23:08
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:15:25 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi się, chociaż ja się w
sumie nie znam.

no niestety. Dokładnie taka jak w skuterze :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

No nie wiem. Jechałem i wyraźnie w pewnym momencie zmieniło bieg
(zaobserwowane na obrotomierzu). Chyba że to CVT takie śmieszne że przy
spokojnej jeździe trzyma niskie obroty (a to dziwne by było).

sÄ… 2 sposoby sterowania CVT:
1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod wpływem obciążenia
2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i nawet "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do określonej pozycji.

u ciebie jest to drugie






--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 23:36:32
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

s± 2 sposoby sterowania CVT:
1. variator na sprê¿ynach, który reguluje odstêp tarcz p³ynnie pod wp³ywem obci±¿enia
2. komputer steruj±cy poprzez si³owniki. Wtedy mo¿esz mieæ "biegi" i nawet "rêczn±" zmianê biegów. komp lub ty decyduje o zmianie po³o¿enia do okre¶lonej pozycji.

u ciebie jest to drugie

OK, to ju¿ rozumiem. Dziêki. A czy s± jakie¶ wiêksze wady tego rozwi±zania?

Tak swoj± drog± czytam, czytam, i nie umiem znale¼æ ¿e to na pewno CVT.
Na wikipedii twierdz± ¿e to "3-speed automatic" -
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 22:49:36
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:36:32 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):

sÄ… 2 sposoby sterowania CVT:
1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod
wpływem obciążenia
2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i
nawet "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia
do określonej pozycji.

u ciebie jest to drugie

OK, to już rozumiem. Dzięki.
A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?

Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT.
Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-28 06:36:26
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

Tak swoj± drog± czytam, czytam, i nie umiem znale¼æ ¿e to na pewno CVT.
Na wikipedii twierdz± ¿e to "3-speed automatic" -
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

No tak, to TY da³e¶ cia³a :) Poczytaj o czym pisa³em - Swift rocznik
_95_. Ten Swift z angielskiej Wiki to 04 i nowsze. Starsze w angielskiej
nazywaj± siê Cultus (swoj± drog± to taki Swift jak ten pierwszy Cultus
na zdjêciu). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 11:55:39
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 06:36:26 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno
CVT. Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

No tak, to TY dałeś ciała :) Poczytaj o czym pisałem - Swift rocznik
_95_. Ten Swift z angielskiej Wiki to 04 i nowsze. Starsze w angielskiej
nazywajÄ… siÄ™ Cultus (swojÄ… drogÄ… to taki Swift jak ten pierwszy Cultus
na zdjęciu).


mea culpa :)


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 23:02:25
Autor: Wmak
Automat - co i jak?
masti <gone@to.hell> napisa³(a):

uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Mój Rover 114 z CVT mia³ przy wajsze biegów za literk± D pozycjê L i na niej ca³kiem dobrze hamowa³ silnikiem.


--


Data: 2010-11-27 23:16:15
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia piÄ™knego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany  Wmak
wystukał:

masti <gone@to.hell> napisał(a):



uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na
niej całkiem dobrze hamował silnikiem.

hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować.
nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-28 10:57:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ics3fv$ivd$44news.onet.pl...
Dnia piÄ™knego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany  Wmak
wystukał:

masti <gone@to.hell> napisał(a):



uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na
niej całkiem dobrze hamował silnikiem.

hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować.
nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem


jak co?

To, ze nie ma kół zębatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napędu.
W uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia sie za pomocą przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica sie zwiększa, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak są przecieć stale połączone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska względem osi stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie" poszczególne biegi).
Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował silnikiem.
Nie wiem jakie tam jest sprzęgło ... bo moze w tym tkwić problem, ale wątpie żeby występował efekt wolnego koła. Najprawdopodobniej jest sprzęgło elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by nie bylo i tak może przeniesc moment z kół na silnik.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-28 11:55:23
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 10:57:05 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ics3fv$ivd$44news.onet.pl...
Dnia piÄ™knego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany  Wmak
wystukał:

masti <gone@to.hell> napisał(a):



uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i
na niej całkiem dobrze hamował silnikiem.

hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować. nie żebym się czepiał ale
pytamboniewiem


jak co?

To, ze nie ma kół zębatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napędu. W
uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia
sie za pomocą przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica
sie zwiększa, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak są przecieć stale
połączone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska względem osi
stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie"
poszczególne biegi).

no jak to działa to wiem

Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował
silnikiem. Nie wiem jakie tam jest sprzęgło ... bo moze w tym tkwić
problem, ale wątpie żeby występował efekt wolnego koła.
Najprawdopodobniej jest sprzęgło elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by
nie bylo i tak może przeniesc moment z kół na silnik.

no właśnie o to chodzi. Czy będzie przenosić czy nie to sprawa konstrukcji skrzyni



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-28 15:24:33
Autor: Robson
Automat - co i jak?
uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

To nie jest CVT, to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM.

R

Data: 2010-11-28 16:11:55
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 15:24:33 +0100, Robson napisa³(a):

to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM.

Ju¿ zapisujê :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 22:00:53
Autor: to
Automat - co i jak?
begin MadMan
No dobra, tylko uważać i nie jeść. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku.

Jest to auto pozbawione jakiegokolwiek bezpieczeństwa biernego. Zdecydowanie mądrzej kupić, choćby nawet, Poloneza z LPG. Albo Lanosa. Dlaczego nie chcesz Lanosa? Tani w zakupie, tani w eksploatacji, wygląda normalnie, a drobna stłuczka w nim nie musi oznaczać kalectwa.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-27 22:41:17
Autor: Marcin Jan
Automat - co i jak?
W dniu 10-11-27 22:26, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

napisz bo to pozwoli wymy¶leæ co ta skrzynia umie
czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp
Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk.
mo¿e byæ zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :)

No dobra, tylko uwa¿aæ i nie je¶æ.
Suzuki Swift 1.3 z 95 roku.


dlaczego? Bardzo fajne autko w swojej kategorii. Jak z automatem to pewnie w jakiej¶ lepszej wersji. Na miasto w sam raz.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-11-27 22:50:20
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:41:17 +0100, Marcin Jan napisa³(a):

Na miasto w sam raz.

Akurat nie do koñca na miasto - do pracy 25km, 2/3 tego niezabudowany.
No ale tak, g³ównie dojazdy, jaka¶ d³u¿sza trasa pewnie te¿ co jaki¶
czas. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 22:56:04
Autor: P_ablo
Automat - co i jak?
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dijmqccnzdra$.dlgrower.power.pl...

No dobra, tylko uwa¿aæ i nie je¶æ.
Suzuki Swift 1.3 z 95 roku.

Buhahaha przyzwyczaj sie z mysla, ze zaliczyles wtope :P

Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom oddac...

--
Picasso

Data: 2010-11-27 23:14:19
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisa³(a):

Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom oddac...

Konkrety proszê :)

OK, znalaz³em, stówka za 5l baniak, wymiana co 160Mm. Wiêc nie wiem
gdzie tragedia. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 11:16:55
Autor: P_ablo
Automat - co i jak?
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:qmkr3n3rsupz.dlgrower.power.pl...
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisa³(a):
Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na
zlom  oddac...
Konkrety proszê :)
OK, znalaz³em, stówka za 5l baniak, wymiana co 160Mm. Wiêc nie wiem
gdzie tragedia.



Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys.

Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto.

--
Picasso

Data: 2010-11-28 11:48:29
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 11:16:55 +0100, P_ablo napisa³(a):

Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys.

Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto.

Ju¿ jestem niemal pewien ¿e tam jest "zwyk³y" automat 3-biegowy, CVT to
nowe Swifty. Olej tak jak piszê, jako¶ 20-25z³/litr, skrzynia ma 5l.
Wymiana co 160 tysiêcy. Zatem chyba wielkiej wtopy nie ma (no, jak siê
zepsuje to rzeczywi¶cie jestem w ¿opu, op³acalno¶æ naprawy ¿adna). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:46:35
Autor: Arkadiusz Dymek
Automat - co i jak?
W dniu 11/27/2010 9:28 PM, MadMan wrote:
Witam,

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?
Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz±
¿e po prostu D, gdzie indziej czytam ¿e rêcznie wymuszaæ 2 lub nawet 1
jak wiêksza górka (chodzi mi o co¶ w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
ma³e góreczki na 50m w górê). Jednym s³owem jak jechaæ ¿eby siê nie
zabiæ?

W swoim z³omie przy takiej okazji ustawia³em 2 lub 3 (1 siê nie da³o) i samochód ca³kiem sprawnie hamowa³ silnikiem (ale i mia³ tego silnika 4 litry - jak to wygl±da w czym¶ mniejszym nie wiem).

No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po
prostu P + rêczny czy co¶ jeszcze wycudowaæ?

P+rêczny. Nic wiêcej nie wycudujesz. No jeszcze mo¿na ko³a skrêciæ w stronê krawê¿nika, ale to wiele z automatem wspólnego nie ma.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2010-11-27 21:47:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1xi596hea7gh9$.dlgrower.power.pl...
Witam,

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?
Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz±
¿e po prostu D, gdzie indziej czytam ¿e rêcznie wymuszaæ 2 lub nawet 1
jak wiêksza górka (chodzi mi o co¶ w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
ma³e góreczki na 50m w górê). Jednym s³owem jak jechaæ ¿eby siê nie
zabiæ?
No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po
prostu P + rêczny czy co¶ jeszcze wycudowaæ?


1 www.automat.pl
2. je¼dziæ na D
2a. jesli zachodzi konieczno¶æ hamowania silnikiem zje¿dzaj±c ze wzniesienia u¿ywac odpowiednich dla danej prêdko¶ci trybów wymuszonych
2b. u¿ywaæ trybów wymuszonych odpowiednich dla prêdko¶ci jesli ci±gniesz przyczepe/holujesz auto i ciê¿ar jest na tyle duzy, a prêdko¶æ na tyle ma³a, ze skrzynia ci±gle zmienia biegi
3. Staraæ sie w korkach raczej trzymaæ na D a nie wrzucaæ N(P), bo to zdrowsze. Oczywi¶cie nie zepsujesz skrzyni od prze³±czenia D<->N ale ka¿de prze³aczenie to o jedno prze³±czenie mniej ;)
4. Staraæ sie nie bawiæ w rajdowca i nie próbowaæ startów z jednoczesnie wcisnietym hamulcem i gazem
5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeæ" samochód na rêcznym hamulcu, a pó¼niej wstawiæ P i zdj±æ noge z gazu.
6. prze³±czac tryby pracy z D<>N lub N<>R lub R<>P tylko po *ca³kowitym* zatrzymaniu auta (tak jak bozia przykaza³a, a nie przy prawie zatrzymaniu)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-27 21:57:21
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisa³(a):

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeæ" samochód na rêcznym hamulcu, a pó¼niej wstawiæ P i zdj±æ noge z gazu.

O, za tê radê dziêki, tego nie wyczyta³em. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:00:00
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:57:21 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.

O, za tę radę dzięki, tego nie wyczytałem.

zdecydowanie się przydaje bo inaczej ciężko może być z "wyjęciem" P :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 22:09:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
   ^^^^^^^^^^^^

Na pewno tak chciałeś napisać?


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-27 22:51:50
Autor: Mumin
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
^^^^^^^^^^^^

Na pewno tak chciałeś napisać?



No dobrze napisał. Jak włączysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to możesz mieć potem problem z wyjściem z tego P. Skrzynia cały ciężar bierze wtedy na siebie. Zaciągnięcie najpierw ręcznego, a potem P odciąża ją.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-11-27 22:54:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze:
W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
^^^^^^^^^^^^

Na pewno tak chciałeś napisać?



No dobrze napisał. Jak włączysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to
możesz mieć potem problem z wyjściem z tego P. Skrzynia cały ciężar
bierze wtedy na siebie. Zaciągnięcie najpierw ręcznego, a potem P
odciąża ją.


Podkreślenie mi się źle wstawiło. Chodziło mi o zdjęcie nogi z gazu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-27 23:50:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:icruno$ecg$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze:
W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:

5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
^^^^^^^^^^^^

Na pewno tak chciałeś napisać?



No dobrze napisał. Jak włączysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to
możesz mieć potem problem z wyjściem z tego P. Skrzynia cały ciężar
bierze wtedy na siebie. Zaciągnięcie najpierw ręcznego, a potem P
odciąża ją.


Podkreślenie mi się źle wstawiło. Chodziło mi o zdjęcie nogi z gazu.


z hamulca, z hamulca nożnego oczywiście :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-27 22:59:44
Autor: P_ablo
Automat - co i jak?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:icrs27$cpu$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:
5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
   ^^^^^^^^^^^^
Na pewno tak chciałeś napisać?

Pijesz do modelu? - nie dobijaj go :)

--
Picasso

Data: 2010-11-27 23:15:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 22:59, P_ablo pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:icrs27$cpu$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:
5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
^^^^^^^^^^^^
Na pewno tak chciałeś napisać?

Pijesz do modelu? - nie dobijaj go :)


To nie ja, to gópi Thunderbird. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-28 04:56:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 21:28, MadMan pisze:

jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?


Na to, że kupujesz furę za nie swoje. To naprawdę GRUBY sygnał ;)

Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą
że po prostu D, gdzie indziej czytam że ręcznie wymuszać 2 lub nawet 1
jak większa górka (chodzi mi o coś w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
małe góreczki na 50m w górę). Jednym słowem jak jechać żeby się nie
zabić?

Redukować jak w ręcznej skrzyni. Ja korzystałem ze starego automata, i wrzucając "2" przy 170 zaznawałem redukcji powoli .... Nie zabiłem auta ... Jedziesz wzniesieniem w dół, redukujesz do 2 ... i jedziesz ;) ...
A trochÄ™ DK28 zrobiÅ‚em  kilometrów ... strzelam, że twoje auto nie jest starsze od mojego (1994) ...

No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?


RĘCZNY + P !
i nic ponadto.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-11-28 06:38:22
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 04:56:09 +0100, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?

Na to, ¿e kupujesz furê za nie swoje. To naprawdê GRUBY sygna³ ;)

Spokojnie. Dosta³em pracê, a ¿e jest dosyæ daleko i z kiepskim dojazdem
to oczywi¶cie kupujê samochód, bo rowerem jednak za daleko a komunikacj±
miejsk± (a w szczególno¶ci PKSem którym musia³bym doje¿d¿aæ) od jakiego¶
czasu siê brzydzê. Po¿yczka zostanie sp³acona ju¿ nied³ugo :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 11:02:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:icsjsl$6e7$1node1.news.atman.pl...

Redukować jak w ręcznej skrzyni. Ja korzystałem ze starego automata, i wrzucając "2" przy 170 zaznawałem redukcji powoli ... Nie zabiłem auta ... Jedziesz wzniesieniem w dół, redukujesz do 2 ... i jedziesz ;) ...


Powiem więcej.
W manualu prędzej zabijesz auto taką redukcją niż w automacie.
W automacie w zasadzie nic nie odbywa sie mechanicznie za pomocą lewarka. Nad każdym Twoim ruchem czuwa elektronika.
Jeśli spróbujesz wbić zbyt niski bieg przy zbyt wysokiej prędkości, skrzynia po prostu oleje Twoje polecenie i zrobi to dopiero, kiedy prędkość auta spadnie do takiej prędkości, kiedy prędkość obrotowa silnika przy danym przełożeniu i prędkości samochodu nie przekroczy odciencia obrotów silniku.

W manualu przy odrobinie siły wrzucisz jedynke przy 150km/h ;-) w automacie "to se ne da".

ps. oczywiście, dopóki coś sie w elektronice nie zepsuje ;-)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-28 08:07:35
Autor: hants
Automat - co i jak?
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1xi596hea7gh9$.dlgrower.power.pl...

Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz±
¿e po prostu D, gdzie indziej czytam ¿e rêcznie wymuszaæ 2 lub nawet 1
jak wiêksza górka (chodzi mi o co¶ w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
ma³e góreczki na 50m w górê).

Najpierw wylaczam OD, a po zwolnieniu do 50, wrzucam 2 i sobie spokojnie zjezdzam.

Przy podjezdzaniu pod górkê, tez za³±czam 2.


No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po
prostu P + rêczny czy co¶ jeszcze wycudowaæ?

Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego.

Data: 2010-11-28 09:15:24
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):

Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego.

No OK. A jeszcze takie co¶ - rozumiem ¿e z wy³±czonym silnikiem mam
wajch± nie machaæ? Pomijam np. awaryjne w³±czenie N. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 10:42:24
Autor: megrims
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-28 09:15, MadMan pisze:
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):

Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy
wyjasnili wyzej dlaczego.

No OK. A jeszcze takie co¶ - rozumiem ¿e z wy³±czonym silnikiem mam
wajch± nie machaæ? Pomijam np. awaryjne w³±czenie N.

W niektórych autach jak silnik nie pracuje, to nie ruszysz wybieraka
z pozycji 'P'

Data: 2010-11-28 11:06:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl...
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):

Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy
wyjasnili wyzej dlaczego.

No OK. A jeszcze takie co¶ - rozumiem ¿e z wy³±czonym silnikiem mam
wajch± nie machaæ? Pomijam np. awaryjne w³±czenie N.



Generalnie nie ma takiej potrzeby, poza nielicznymi sytuacjami awaryjnymi.
Z holowaniem nale¿y uwa¿aæ i robiæ to zgodnie z instrukcj± producenta samochodu (a ka¿dy ma inne zasady i ró¿ne ograniczenia - zwykle co do dystansu i prêdko¶ci)
Je¶li chcesz przepchn±æ auto na podwórku nic sie nie stanie, jak wy³±czysz P i wrzucisz N
Odpalanie silnika mo¿liwe jest tylko na P i N
Gasiæ samochód nale¿y *tylko* na P lub N

Czêsto skrzynia sterowana jest i smarowana cisnieniem oleju, a to jest dopiero kiedy silnik pracuje.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-28 12:41:17
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N

czasem na 1





--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-28 21:53:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ictild$ivd$71news.onet.pl...
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N

czasem na 1

nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-28 20:57:55
Autor: masti
Automat - co i jak?
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ictild$ivd$71news.onet.pl...
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N

czasem na 1

nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład?

Mercury Villager



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-28 22:29:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automat - co i jak?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:icufoj$ivd$116news.onet.pl...
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ictild$ivd$71news.onet.pl...
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N

czasem na 1

nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład?

Mercury Villager


to już wiem dlaczego sie nie spotkałem.
Moje doświadczenia z motoryzacją USA to tylko kilka obslinionych katalogów, gdzie napalałem sie na czardżery itp ;-)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-28 13:33:26
Autor: hants
Automat - co i jak?
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl...
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):

No OK. A jeszcze takie co¶ - rozumiem ¿e z wy³±czonym silnikiem mam
wajch± nie machaæ? Pomijam np. awaryjne w³±czenie N.

Mozesz ni± sobie machaæ, tyle, ze to kompletnie bez sensu.
Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wy³±czonym silniku mo¿na by³o zmieniæ bieg, np na N i holowaæ (siê)

Poza tym niemogê wyj±æ kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucê na N lub P. Przy pracuj±cym silniku i stoj±cym aucie nie mogê wrzuciæ D lub R bez wcisniêcia hamulca.

Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie prze³±czyc na N - to ze wzglêdu na bezpieczeñstwa. Dlatego dziwi± mnie zidiociali  w³asciciele Toyot w USA, którzy nie mogli zatrzymaæ w³asnych pojazdów.

Ogólnie rzecz bior±c bardzo siê waha³em kilka lat temu przed zakupem automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - nastêpna fura to tez bedzie automat.

Data: 2010-11-28 16:20:39
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000, hants napisa³(a):

Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie prze³±czyc na N - to ze wzglêdu na bezpieczeñstwa

W³a¶nie to zauwa¿y³em, jak bez przycisku popcham d¼wigniê z R w dó³ to
wskoczy w N (albo D? nie pamiêtam a teraz nie bêdê wychodzi³ sprawdzaæ),
natomiast z D i ni¿szych wskakuje na N. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Automat - co i jak?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona