Data: 2010-11-27 21:28:08 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Witam,
jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ uwagê? Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz± ¿e po prostu D, gdzie indziej czytam ¿e rêcznie wymuszaæ 2 lub nawet 1 jak wiêksza górka (chodzi mi o co¶ w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie ma³e góreczki na 50m w górê). Jednym s³owem jak jechaæ ¿eby siê nie zabiæ? No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po prostu P + rêczny czy co¶ jeszcze wycudowaæ? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 20:40:11 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin MadMan
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-27 21:29:35 | |
Autor: Wmak | |
Automat - co i jak? | |
to <to@abc.xyz> napisa³(a):
Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem... Bo polubisz i potem zawsze bêdziesz tylko automaty kupowaæ... -- |
|
Data: 2010-11-28 02:22:09 | |
Autor: megrims | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 22:29, Wmak pisze:
to<to@abc.xyz> napisa³(a): I bardzo dobrze. Automaty s± fajne. A z jazd± samochodem z rêczn± skrzyni±, to jest tak samo jak z p³ywaniem lub jazd± na rowerze. Choæby¶ przez wiele lat tego nie robi³, to nie zapomnisz. Wiec siê nie bój. Ja po 1. automacie (Omega A) jak mia³em wybór, to zawsze kupowa³em automaty. I to siê nie zmieni. I to takie klasyczne - hydrauliczne. Chocia¿ PDK zrobi³o na mnie ogromne wra¿enie, szczególnie w Turbo S. |
|
Data: 2010-11-28 01:41:26 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin megrims
A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem Ale trzeba się najpierw nauczyć. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-27 20:50:48 | |
Autor: JAM | |
Automat - co i jak? | |
On Nov 27, 8:41 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin megrims A zapalac silnik nas korbe umiesz ? JAM |
|
Data: 2010-11-28 12:51:39 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin JAM
A zapalac silnik nas korbe umiesz ? Gdyby większość aut trzeba było tak zapalać to bym umiał. Durne porównanie. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-28 11:08:11 | |
Autor: JAM | |
Automat - co i jak? | |
On Nov 28, 7:51 am, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd wlasnie z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba choc byl duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka biegow to przezytek. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny automat albo wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow. A to jest i to rychla przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako pierwszy samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie kilkanascie lat. A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase samochodow z automatami. Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki biegow to wcale nie musie sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam osobe w Polsce, ktore ma samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej skrzyni biegow bo nie umie takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego nauczyc. Od tego jest technika aby ludziom ulatwiac zycie. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-11-29 02:00:53 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin JAM
Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie zdobyły. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co większość aut ma skrzynie manualne, więc dobrze jest najpierw nauczyć się sprawnie operować skrzynią manualną, a dopiero potem ew. kupić automat. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo Trudno, żeby miały skrzynie manualną przy dwóch zupełnie różnych silnikach albo przy silniku elektrycznym. Argument bez sensu. A to jest i to rychla W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-28 19:33:08 | |
Autor: JAM | |
Automat - co i jak? | |
On Nov 28, 9:00 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM Wiekszosc ma, ale ten kto nie chce to nie ma. Wcale nie musi sie wiec uczyc. W pracy dostanie s³u¿bowy z manualem i co zrobi? Bêdzie siê wtedy uczy³? Najwyzej nie wezmie albo poprosi o automat. Jak jest taki wazny to mu pracodawca kupi. Rownie dobrze mogliby mu oferowac motocykl. I co motocyklowe prawo jazdy tez trzeba miec ? A tak generalnie ja juz spotkalem sie z teoria, ze lepiej jest nauczyc sie ruchu drogowego na automacie a jak juz sie troche pojezdzi i zapozna z ruchem dorogwym to wtedy mozna sie latwiej i bezstresowo nauczyc jazdy na recznej skrzyni biegow jak juz ktos koniecznie chce. Nauczy sie wiec na sluzbowym :-) Podwojna zaleta, bo za spalone sprzeglo zaplaci pracodawca.
JAM |
|
Data: 2010-11-29 09:50:49 | |
Autor: szerszen | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cf30954$0$27032$65785112@news.neostrada.pl... Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na powiedz to amerykanom ;) moja ciotka ze 20 lat temu jak przyleciala do polski, wypozyczyla samochod, pytamy sie jaki, a jakis taki sportowy, fiat 125 ;) wiekszosci amerykanow manualna skrzynia kojarzy sie wlasnie ze sportowymi autami u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic |
|
Data: 2010-11-29 10:36:39 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:50:49 +0100, szerszen napisa³(a):
u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic No, nie powiem, fajnie siê tym jedzie, odpada jedna sprawa. Dzisiaj co prawda tylko 8 km (badania do pracy i z powrotem), ale prze¿ycia niezapomniane (letnie opony + chlapa na drodze) :) Zdaje siê ¿e mi siê automat spodoba... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 04:52:14 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze:
A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak Ponoć jazda skuterem jest jak seks z grubą babą ... fajnie się na nich jeździ, ale wstyd się kolegom pokazać ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-11-27 21:47:50 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia 27 Nov 2010 20:40:11 GMT, to napisa³(a):
jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za Gdy¿poniewa¿? Argument ¿e nie je¼dzi³em jest nietrafiony, bo rok mia³em swoje-nieswoje auto, i ci±gle je¿d¿ê innymi autami z manualn± skrzyni±. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 21:06:53 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin MadMan
Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem Rok cudzymi autami to bardzo mało, dopiero we własnym wyrobisz sobie przyzwyczajenia. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-28 04:51:07 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co zaNa to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem... Dlaczego niby ? Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego jeżdżenia skuterem) ... Grunt, żeby sprawca wątku też jeździł normalną skrzynią biegów. Dzięki różnorodności napędów nie mam problemów w przesiadkach: 1. mocne vs słabe AUTO 2. słabe vs mocne AUTO 3. automat vs ręczna skrzynia 4. ręczna vc automatyczna skrzynia\ 5. rower vs auto 6. auto vs rower 7. skuter vs auto/rower\ Cokolwiek nie miałbyś na myśli, powiedz o co Ci chodzi w momencie gdy czepiasz się automatów w samochodzie ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-11-28 08:58:23 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Automat - co i jak? | |
Rafał "SP" Gil pisze:
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze: Ty popatrz. A ja zatrzymując się samochodem wykonuję na pedale hamulca ruch stopą jakbym wypinał but z rowerowego pedału zatrzaskowego SPD ;-) Seco |
|
Data: 2010-11-28 12:52:20 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin Rafał \"SP\" Gil
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co zaNa to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem... Przeczytaj jeszcze raz moją krótką wypowiedź zwracając uwagę na każdy wyraz, to powinno sporo rozjaśnić... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-28 16:11:30 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia 28 Nov 2010 12:52:20 GMT, to napisa³(a):
Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem... Ahm, no tak. To z ca³± pewno¶ci± nie jest pierwsze auto z automatem, jednak¿e jest to moje pierwsze auto z automatem :) Ju¿ stoi na placu, wiêkszych wad nie zauwa¿y³em aczkolwiek ca³kiem bez wad nie jest, no ale nie spodziewam siê cudów po aucie wartym +- tyle co mój rower :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 20:46:59 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:28:08 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Witam, jaki automat? hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie ręczne? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 21:55:15 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
jaki automat? Zdaje siê to pierwsze, zwyk³y klasyczny automat, PRND21. Nie napiszê co to za auto bo obawiam siê ¿e mnie zabijecie ¶miechem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 21:01:13 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:55:15 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisał(a): napisz bo to pozwoli wymyśleć co ta skrzynia umie czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk. może być zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 22:26:30 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
napisz bo to pozwoli wymy¶leæ co ta skrzynia umie No dobra, tylko uwa¿aæ i nie je¶æ. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 21:38:56 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 22:26:30 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisał(a): uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 22:52:05 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi siê, chocia¿ ja siê w sumie nie znam. Aha, je¶li masz pod rêk± jakie¶ materia³y o tym aucie/skrzyni (typu manuale, co do tego wlewaæ itp.) to prosi³bym na priv :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 22:03:16 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 22:52:05 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a): no niestety. Dokładnie taka jak w skuterze :) http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission Aha, jeśli masz pod ręką jakieś materiały o tym aucie/skrzyni (typu no niestety. Ja to hamerykańskimi hydrokinetykami :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 23:15:25 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi siê, chocia¿ ja siê w sumie No nie wiem. Jecha³em i wyra¼nie w pewnym momencie zmieni³o bieg (zaobserwowane na obrotomierzu). Chyba ¿e to CVT takie ¶mieszne ¿e przy spokojnej je¼dzie trzyma niskie obroty (a to dziwne by by³o). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 22:23:08 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:15:25 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisał(a): są 2 sposoby sterowania CVT: 1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod wpływem obciążenia 2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i nawet "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do określonej pozycji. u ciebie jest to drugie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 23:36:32 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
s± 2 sposoby sterowania CVT: OK, to ju¿ rozumiem. Dziêki. A czy s± jakie¶ wiêksze wady tego rozwi±zania? Tak swoj± drog± czytam, czytam, i nie umiem znale¼æ ¿e to na pewno CVT. Na wikipedii twierdz± ¿e to "3-speed automatic" - http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 22:49:36 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:36:32 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a): http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 06:36:26 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
Tak swoj± drog± czytam, czytam, i nie umiem znale¼æ ¿e to na pewno CVT. No tak, to TY da³e¶ cia³a :) Poczytaj o czym pisa³em - Swift rocznik _95_. Ten Swift z angielskiej Wiki to 04 i nowsze. Starsze w angielskiej nazywaj± siê Cultus (swoj± drog± to taki Swift jak ten pierwszy Cultus na zdjêciu). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 11:55:39 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 06:36:26 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisał(a): mea culpa :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 23:02:25 | |
Autor: Wmak | |
Automat - co i jak? | |
masti <gone@to.hell> napisa³(a):
Mój Rover 114 z CVT mia³ przy wajsze biegów za literk± D pozycjê L i na niej ca³kiem dobrze hamowa³ silnikiem. -- |
|
Data: 2010-11-27 23:16:15 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak
wystukał: masti <gone@to.hell> napisał(a): hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować. nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 10:57:05 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ics3fv$ivd$44news.onet.pl... Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak jak co? To, ze nie ma kół zębatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napędu. W uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia sie za pomocą przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica sie zwiększa, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak są przecieć stale połączone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska względem osi stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie" poszczególne biegi). Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował silnikiem. Nie wiem jakie tam jest sprzęgło ... bo moze w tym tkwić problem, ale wątpie żeby występował efekt wolnego koła. Najprawdopodobniej jest sprzęgło elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by nie bylo i tak może przeniesc moment z kół na silnik. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 11:55:23 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 10:57:05 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał: Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości no jak to działa to wiem Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował no właśnie o to chodzi. Czy będzie przenosić czy nie to sprawa konstrukcji skrzyni -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 15:24:33 | |
Autor: Robson | |
Automat - co i jak? | |
uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( To nie jest CVT, to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM. R |
|
Data: 2010-11-28 16:11:55 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 15:24:33 +0100, Robson napisa³(a):
to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM. Ju¿ zapisujê :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 22:00:53 | |
Autor: to | |
Automat - co i jak? | |
begin MadMan
No dobra, tylko uważać i nie jeść. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku. Jest to auto pozbawione jakiegokolwiek bezpieczeństwa biernego. Zdecydowanie mądrzej kupić, choćby nawet, Poloneza z LPG. Albo Lanosa. Dlaczego nie chcesz Lanosa? Tani w zakupie, tani w eksploatacji, wygląda normalnie, a drobna stłuczka w nim nie musi oznaczać kalectwa. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-27 22:41:17 | |
Autor: Marcin Jan | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 10-11-27 22:26, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisa³(a): dlaczego? Bardzo fajne autko w swojej kategorii. Jak z automatem to pewnie w jakiej¶ lepszej wersji. Na miasto w sam raz. pozdrawiam marcin |
|
Data: 2010-11-27 22:50:20 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:41:17 +0100, Marcin Jan napisa³(a):
Na miasto w sam raz. Akurat nie do koñca na miasto - do pracy 25km, 2/3 tego niezabudowany. No ale tak, g³ównie dojazdy, jaka¶ d³u¿sza trasa pewnie te¿ co jaki¶ czas. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 22:56:04 | |
Autor: P_ablo | |
Automat - co i jak? | |
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dijmqccnzdra$.dlgrower.power.pl...
Buhahaha przyzwyczaj sie z mysla, ze zaliczyles wtope :P Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom oddac... -- Picasso |
|
Data: 2010-11-27 23:14:19 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisa³(a):
Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom oddac... Konkrety proszê :) OK, znalaz³em, stówka za 5l baniak, wymiana co 160Mm. Wiêc nie wiem gdzie tragedia. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 11:16:55 | |
Autor: P_ablo | |
Automat - co i jak? | |
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:qmkr3n3rsupz.dlgrower.power.pl...
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisa³(a): Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys. Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto. -- Picasso |
|
Data: 2010-11-28 11:48:29 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 11:16:55 +0100, P_ablo napisa³(a):
Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys. Ju¿ jestem niemal pewien ¿e tam jest "zwyk³y" automat 3-biegowy, CVT to nowe Swifty. Olej tak jak piszê, jako¶ 20-25z³/litr, skrzynia ma 5l. Wymiana co 160 tysiêcy. Zatem chyba wielkiej wtopy nie ma (no, jak siê zepsuje to rzeczywi¶cie jestem w ¿opu, op³acalno¶æ naprawy ¿adna). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 21:46:35 | |
Autor: Arkadiusz Dymek | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 11/27/2010 9:28 PM, MadMan wrote:
Witam, W swoim z³omie przy takiej okazji ustawia³em 2 lub 3 (1 siê nie da³o) i samochód ca³kiem sprawnie hamowa³ silnikiem (ale i mia³ tego silnika 4 litry - jak to wygl±da w czym¶ mniejszym nie wiem). No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po P+rêczny. Nic wiêcej nie wycudujesz. No jeszcze mo¿na ko³a skrêciæ w stronê krawê¿nika, ale to wiele z automatem wspólnego nie ma. Pozdrawiam, Arkadesh |
|
Data: 2010-11-27 21:47:45 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1xi596hea7gh9$.dlgrower.power.pl... Witam, 1 www.automat.pl 2. je¼dziæ na D 2a. jesli zachodzi konieczno¶æ hamowania silnikiem zje¿dzaj±c ze wzniesienia u¿ywac odpowiednich dla danej prêdko¶ci trybów wymuszonych 2b. u¿ywaæ trybów wymuszonych odpowiednich dla prêdko¶ci jesli ci±gniesz przyczepe/holujesz auto i ciê¿ar jest na tyle duzy, a prêdko¶æ na tyle ma³a, ze skrzynia ci±gle zmienia biegi 3. Staraæ sie w korkach raczej trzymaæ na D a nie wrzucaæ N(P), bo to zdrowsze. Oczywi¶cie nie zepsujesz skrzyni od prze³±czenia D<->N ale ka¿de prze³aczenie to o jedno prze³±czenie mniej ;) 4. Staraæ sie nie bawiæ w rajdowca i nie próbowaæ startów z jednoczesnie wcisnietym hamulcem i gazem 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeæ" samochód na rêcznym hamulcu, a pó¼niej wstawiæ P i zdj±æ noge z gazu. 6. prze³±czac tryby pracy z D<>N lub N<>R lub R<>P tylko po *ca³kowitym* zatrzymaniu auta (tak jak bozia przykaza³a, a nie przy prawie zatrzymaniu) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-27 21:57:21 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisa³(a):
5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeæ" samochód na rêcznym hamulcu, a pó¼niej wstawiæ P i zdj±æ noge z gazu. O, za tê radê dziêki, tego nie wyczyta³em. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-27 21:00:00 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:57:21 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał: Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): zdecydowanie się przydaje bo inaczej ciężko może być z "wyjęciem" P :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 22:09:20 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:
5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"^^^^^^^^^^^^ Na pewno tak chciałeś napisać? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-11-27 22:51:50 | |
Autor: Mumin | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze: No dobrze napisał. Jak włączysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to możesz mieć potem problem z wyjściem z tego P. Skrzynia cały ciężar bierze wtedy na siebie. Zaciągnięcie najpierw ręcznego, a potem P odciąża ją. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-11-27 22:54:57 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze:
W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Podkreślenie mi się źle wstawiło. Chodziło mi o zdjęcie nogi z gazu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-11-27 23:50:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:icruno$ecg$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze: z hamulca, z hamulca nożnego oczywiście :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-27 22:59:44 | |
Autor: P_ablo | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:icrs27$cpu$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze: Pijesz do modelu? - nie dobijaj go :) -- Picasso |
|
Data: 2010-11-27 23:15:57 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 22:59, P_ablo pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w To nie ja, to gópi Thunderbird. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-11-28 04:56:09 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-27 21:28, MadMan pisze:
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Na to, że kupujesz furę za nie swoje. To naprawdę GRUBY sygnał ;) Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą Redukować jak w ręcznej skrzyni. Ja korzystałem ze starego automata, i wrzucając "2" przy 170 zaznawałem redukcji powoli .... Nie zabiłem auta ... Jedziesz wzniesieniem w dół, redukujesz do 2 ... i jedziesz ;) ... A trochę DK28 zrobiłem kilometrów ... strzelam, że twoje auto nie jest starsze od mojego (1994) ... No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po RĘCZNY + P ! i nic ponadto. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-11-28 06:38:22 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 04:56:09 +0100, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):
jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za Spokojnie. Dosta³em pracê, a ¿e jest dosyæ daleko i z kiepskim dojazdem to oczywi¶cie kupujê samochód, bo rowerem jednak za daleko a komunikacj± miejsk± (a w szczególno¶ci PKSem którym musia³bym doje¿d¿aæ) od jakiego¶ czasu siê brzydzê. Po¿yczka zostanie sp³acona ju¿ nied³ugo :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 11:02:11 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:icsjsl$6e7$1node1.news.atman.pl...
Powiem więcej. W manualu prędzej zabijesz auto taką redukcją niż w automacie. W automacie w zasadzie nic nie odbywa sie mechanicznie za pomocą lewarka. Nad każdym Twoim ruchem czuwa elektronika. Jeśli spróbujesz wbić zbyt niski bieg przy zbyt wysokiej prędkości, skrzynia po prostu oleje Twoje polecenie i zrobi to dopiero, kiedy prędkość auta spadnie do takiej prędkości, kiedy prędkość obrotowa silnika przy danym przełożeniu i prędkości samochodu nie przekroczy odciencia obrotów silniku. W manualu przy odrobinie siły wrzucisz jedynke przy 150km/h ;-) w automacie "to se ne da". ps. oczywiście, dopóki coś sie w elektronice nie zepsuje ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 08:07:35 | |
Autor: hants | |
Automat - co i jak? | |
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1xi596hea7gh9$.dlgrower.power.pl...
Szczególnie pytam o to, jak zje¿d¿aæ z wiêkszych górek. Jedni twierdz± Najpierw wylaczam OD, a po zwolnieniu do 50, wrzucam 2 i sobie spokojnie zjezdzam. Przy podjezdzaniu pod górkê, tez za³±czam 2. No i parkowanie na wzniesieniu - te¿ nie mam jasnego ogl±du co robiæ, po Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego. |
|
Data: 2010-11-28 09:15:24 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):
Najpierw rêczny, potem P i dopiero wtedy wy³±czenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego. No OK. A jeszcze takie co¶ - rozumiem ¿e z wy³±czonym silnikiem mam wajch± nie machaæ? Pomijam np. awaryjne w³±czenie N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 10:42:24 | |
Autor: megrims | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-28 09:15, MadMan pisze:
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a):W niektórych autach jak silnik nie pracuje, to nie ruszysz wybieraka z pozycji 'P' |
|
Data: 2010-11-28 11:06:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl... Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a): Generalnie nie ma takiej potrzeby, poza nielicznymi sytuacjami awaryjnymi. Z holowaniem nale¿y uwa¿aæ i robiæ to zgodnie z instrukcj± producenta samochodu (a ka¿dy ma inne zasady i ró¿ne ograniczenia - zwykle co do dystansu i prêdko¶ci) Je¶li chcesz przepchn±æ auto na podwórku nic sie nie stanie, jak wy³±czysz P i wrzucisz N Odpalanie silnika mo¿liwe jest tylko na P i N Gasiæ samochód nale¿y *tylko* na P lub N Czêsto skrzynia sterowana jest i smarowana cisnieniem oleju, a to jest dopiero kiedy silnik pracuje. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 12:41:17 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał: Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N czasem na 1 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 21:53:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ictild$ivd$71news.onet.pl... Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 20:57:55 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał: Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości Mercury Villager -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 22:29:04 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:icufoj$ivd$116news.onet.pl... Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka to już wiem dlaczego sie nie spotkałem. Moje doświadczenia z motoryzacją USA to tylko kilka obslinionych katalogów, gdzie napalałem sie na czardżery itp ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 13:33:26 | |
Autor: hants | |
Automat - co i jak? | |
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl...
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisa³(a): Mozesz ni± sobie machaæ, tyle, ze to kompletnie bez sensu. Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wy³±czonym silniku mo¿na by³o zmieniæ bieg, np na N i holowaæ (siê) Poza tym niemogê wyj±æ kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucê na N lub P. Przy pracuj±cym silniku i stoj±cym aucie nie mogê wrzuciæ D lub R bez wcisniêcia hamulca. Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie prze³±czyc na N - to ze wzglêdu na bezpieczeñstwa. Dlatego dziwi± mnie zidiociali w³asciciele Toyot w USA, którzy nie mogli zatrzymaæ w³asnych pojazdów. Ogólnie rzecz bior±c bardzo siê waha³em kilka lat temu przed zakupem automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - nastêpna fura to tez bedzie automat. |
|
Data: 2010-11-28 16:20:39 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000, hants napisa³(a):
Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie prze³±czyc na N - to ze wzglêdu na bezpieczeñstwa W³a¶nie to zauwa¿y³em, jak bez przycisku popcham d¼wigniê z R w dó³ to wskoczy w N (albo D? nie pamiêtam a teraz nie bêdê wychodzi³ sprawdzaæ), natomiast z D i ni¿szych wskakuje na N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|