Automat - co i jak?

Data: 2010-11-27 20:40:11
Autor: to
Automat - co i jak?
begin MadMan
jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
uwagÄ™?

Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-27 21:29:35
Autor: Wmak
Automat - co i jak?
to <to@abc.xyz> napisa³(a):
Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Bo polubisz i potem zawsze bêdziesz tylko automaty kupowaæ...

Data: 2010-11-28 02:22:09
Autor: megrims
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 22:29,  Wmak pisze:
to<to@abc.xyz>  napisa³(a):

Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Bo polubisz i potem zawsze bêdziesz tylko automaty kupowaæ...

I bardzo dobrze. Automaty s± fajne.

A z jazd± samochodem z rêczn± skrzyni±, to jest tak samo jak
z p³ywaniem lub jazd± na rowerze. Choæby¶ przez wiele lat tego
nie robi³, to nie zapomnisz. Wiec siê nie bój.

Ja po 1. automacie (Omega A) jak mia³em wybór, to zawsze
kupowa³em automaty. I to siê nie zmieni.
I to takie klasyczne - hydrauliczne.

Chocia¿ PDK zrobi³o na mnie ogromne wra¿enie, szczególnie w Turbo S.

Data: 2010-11-28 01:41:26
Autor: to
Automat - co i jak?
begin megrims
A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem
lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego nie robił, to nie
zapomnisz. Wiec się nie bój.

Ale trzeba się najpierw nauczyć. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-27 20:50:48
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 27, 8:41 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin megrims

> A z jazd± samochodem z rêczn± skrzyni±, to jest tak samo jak z p³ywaniem
> lub jazd± na rowerze. Choæby¶ przez wiele lat tego nie robi³, to nie
> zapomnisz. Wiec siê nie bój.

Ale trzeba siê najpierw nauczyæ. ;-)

--
ignorance is bliss

A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

JAM

Data: 2010-11-28 12:51:39
Autor: to
Automat - co i jak?
begin JAM
A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

Gdyby większość aut trzeba było tak zapalać to bym umiał. Durne porównanie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 11:08:11
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 28, 7:51 am, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM

> A zapalac silnik nas korbe umiesz ?

Gdyby wiêkszo¶æ aut trzeba by³o tak zapalaæ to bym umia³. Durne
porównanie.

--
ignorance is bliss

Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na
swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd
wlasnie z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba
choc byl duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka
biegow to przezytek. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius
czy Volt, albo w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny
automat albo wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow. A to jest i
to rychla przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako
pierwszy samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie
kilkanascie lat. A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase
samochodow z automatami. Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki
biegow to wcale nie musie sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam
osobe w Polsce, ktore ma samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej
skrzyni biegow bo nie umie takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego
nauczyc. Od tego jest technika aby ludziom ulatwiac zycie.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-11-29 02:00:53
Autor: to
Automat - co i jak?
begin JAM
[...]

Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie zdobyły. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co większość aut ma skrzynie manualne, więc dobrze jest najpierw nauczyć się sprawnie operować skrzynią manualną, a dopiero potem ew. kupić automat.

Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo
w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny automat albo
wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow.

Trudno, żeby miały skrzynie manualną przy dwóch zupełnie różnych silnikach albo przy silniku elektrycznym. Argument bez sensu.

[...]

W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 19:33:08
Autor: JAM
Automat - co i jak?
On Nov 28, 9:00 pm, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin JAM

Automaty istniej± od kilkudziesiêciu lat, nie s± wcale du¿o dro¿sze, a na
rynku aut u¿ywanych s± nawet tañsze i jako¶ niesamowitej popularno¶ci nie
zdoby³y. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co wiêkszo¶æ aut ma
skrzynie manualne, wiêc dobrze jest najpierw nauczyæ siê sprawnie
operowaæ skrzyni± manualn±, a dopiero potem ew. kupiæ automat.

Wiekszosc ma, ale ten kto nie chce to nie ma. Wcale nie musi sie wiec
uczyc.

W pracy dostanie s³u¿bowy z manualem i co zrobi? Bêdzie siê wtedy uczy³?

Najwyzej nie wezmie albo poprosi o automat. Jak jest taki wazny to mu
pracodawca kupi. Rownie dobrze mogliby mu oferowac motocykl. I co
motocyklowe prawo jazdy tez trzeba miec ?

A tak generalnie ja juz spotkalem sie z teoria, ze lepiej jest nauczyc
sie ruchu drogowego na automacie a jak juz sie troche pojezdzi i
zapozna z ruchem dorogwym to wtedy mozna sie latwiej i bezstresowo
nauczyc jazdy na recznej skrzyni biegow jak juz ktos koniecznie chce.
Nauczy sie wiec na sluzbowym :-) Podwojna zaleta, bo za spalone
sprzeglo zaplaci pracodawca.

--
ignorance is bliss

JAM

Data: 2010-11-29 09:50:49
Autor: szerszen
Automat - co i jak?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cf30954$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...

Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na
rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie
zdobyły.

powiedz to amerykanom ;)

moja ciotka ze 20 lat temu jak przyleciala do polski, wypozyczyla samochod, pytamy sie jaki, a jakis taki sportowy, fiat 125 ;)

wiekszosci amerykanow manualna skrzynia kojarzy sie wlasnie ze sportowymi autami

u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic

Data: 2010-11-29 10:36:39
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:50:49 +0100, szerszen napisa³(a):

[...]

No, nie powiem, fajnie siê tym jedzie, odpada jedna sprawa. Dzisiaj co
prawda tylko 8 km (badania do pracy i z powrotem), ale prze¿ycia
niezapomniane (letnie opony + chlapa na drodze) :)
Zdaje siê ¿e mi siê automat spodoba...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 04:52:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze:

A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.

Ponoć jazda skuterem jest jak seks z grubą babą ... fajnie się na nich jeździ, ale wstyd się kolegom pokazać ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-11-27 21:47:50
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia 27 Nov 2010 20:40:11 GMT, to napisa³(a):

jako ¿e prawie zakupi³em swoje pierwsze w ¿yciu auto (póki co za
nieswoje pieni±dze) i tak siê sk³ada ¿e ma automat - na co zwróciæ
uwagê?

Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Gdy¿poniewa¿? Argument ¿e nie je¼dzi³em jest nietrafiony, bo rok mia³em
swoje-nieswoje auto, i ci±gle je¿d¿ê innymi autami z manualn± skrzyni±. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-27 21:06:53
Autor: to
Automat - co i jak?
begin MadMan
Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem
swoje-nieswoje auto, i ciągle jeżdżę innymi autami z manualną skrzynią.

Rok cudzymi autami to bardzo mało, dopiero we własnym wyrobisz sobie przyzwyczajenia.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 04:51:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Automat - co i jak?
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:

[...]

Dlaczego niby ?

Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego jeżdżenia skuterem) ...

Grunt, żeby sprawca wątku też jeździł normalną skrzynią biegów.

Dzięki różnorodności napędów nie mam problemów w przesiadkach:

1. mocne vs słabe AUTO
2. słabe vs mocne AUTO
3. automat vs ręczna skrzynia
4. ręczna vc automatyczna skrzynia\
5. rower vs auto
6. auto vs rower
7. skuter vs auto/rower\

Cokolwiek nie miałbyś na myśli, powiedz o co Ci chodzi w momencie gdy czepiasz się automatów w samochodzie ?

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-11-28 08:58:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Automat - co i jak?
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

Ty popatrz. A ja zatrzymując się samochodem wykonuję na pedale hamulca ruch stopą jakbym wypinał but z rowerowego pedału zatrzaskowego SPD ;-)

Seco

Data: 2010-11-28 12:52:20
Autor: to
Automat - co i jak?
begin Rafał \"SP\" Gil
[...]

Przeczytaj jeszcze raz moją krótką wypowiedź zwracając uwagę na każdy wyraz, to powinno sporo rozjaśnić...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-28 16:11:30
Autor: MadMan
Automat - co i jak?
Dnia 28 Nov 2010 12:52:20 GMT, to napisa³(a):

Na to, ¿eby nie kupowaæ pierwszego auta z automatem...

Dlaczego niby ?

Przeczytaj jeszcze raz moj± krótk± wypowied¼ zwracaj±c uwagê na ka¿dy wyraz, to powinno sporo rozja¶niæ...

Ahm, no tak. To z ca³± pewno¶ci± nie jest pierwsze auto z automatem,
jednak¿e jest to moje pierwsze auto z automatem :)
Ju¿ stoi na placu, wiêkszych wad nie zauwa¿y³em aczkolwiek ca³kiem bez
wad nie jest, no ale nie spodziewam siê cudów po aucie wartym +- tyle co
mój rower :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138