Data: 2010-11-28 08:07:35 | |
Autor: hants | |
Automat - co i jak? | |
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1xi596hea7gh9$.dlgrower.power.pl...
Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą Najpierw wylaczam OD, a po zwolnieniu do 50, wrzucam 2 i sobie spokojnie zjezdzam. Przy podjezdzaniu pod górkę, tez załączam 2. No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po Najpierw ręczny, potem P i dopiero wtedy wyłączenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego. |
|
Data: 2010-11-28 09:15:24 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):
Najpierw ręczny, potem P i dopiero wtedy wyłączenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego. No OK. A jeszcze takie coś - rozumiem że z wyłączonym silnikiem mam wajchą nie machać? Pomijam np. awaryjne włączenie N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-28 10:42:24 | |
Autor: megrims | |
Automat - co i jak? | |
W dniu 2010-11-28 09:15, MadMan pisze:
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):W niektórych autach jak silnik nie pracuje, to nie ruszysz wybieraka z pozycji 'P' |
|
Data: 2010-11-28 11:06:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl... Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a): Generalnie nie ma takiej potrzeby, poza nielicznymi sytuacjami awaryjnymi. Z holowaniem należy uważać i robić to zgodnie z instrukcją producenta samochodu (a każdy ma inne zasady i różne ograniczenia - zwykle co do dystansu i prędkości) Jeśli chcesz przepchnąć auto na podwórku nic sie nie stanie, jak wyłączysz P i wrzucisz N Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N Gasić samochód należy *tylko* na P lub N Często skrzynia sterowana jest i smarowana cisnieniem oleju, a to jest dopiero kiedy silnik pracuje. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 12:41:17 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukaĹ: Odpalanie silnika moĹźliwe jest tylko na P i N czasem na 1 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 21:53:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci news:ictild$ivd$71news.onet.pl... Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka nigdy sie nie spotkaĹem. Mozesz podaÄ przykĹad? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 20:57:55 | |
Autor: masti | |
Automat - co i jak? | |
Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukaĹ: UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci Mercury Villager -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-28 22:29:04 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automat - co i jak? | |
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci news:icufoj$ivd$116news.onet.pl... Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka to juĹź wiem dlaczego sie nie spotkaĹem. Moje doĹwiadczenia z motoryzacjÄ USA to tylko kilka obslinionych katalogĂłw, gdzie napalaĹem sie na czardĹźery itp ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-28 13:33:26 | |
Autor: hants | |
Automat - co i jak? | |
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1bu5h7prh0dva.dlgrower.power.pl...
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a): Mozesz nią sobie machać, tyle, ze to kompletnie bez sensu. Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wyłączonym silniku można było zmienić bieg, np na N i holować (się) Poza tym niemogę wyjąć kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucę na N lub P. Przy pracującym silniku i stojącym aucie nie mogę wrzucić D lub R bez wcisnięcia hamulca. Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze względu na bezpieczeństwa. Dlatego dziwią mnie zidiociali własciciele Toyot w USA, którzy nie mogli zatrzymać własnych pojazdów. Ogólnie rzecz biorąc bardzo się wahałem kilka lat temu przed zakupem automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - następna fura to tez bedzie automat. |
|
Data: 2010-11-28 16:20:39 | |
Autor: MadMan | |
Automat - co i jak? | |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000, hants napisał(a):
Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze względu na bezpieczeństwa Właśnie to zauważyłem, jak bez przycisku popcham dźwignię z R w dół to wskoczy w N (albo D? nie pamiętam a teraz nie będę wychodził sprawdzać), natomiast z D i niższych wskakuje na N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|