Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Automat i diesel

Automat i diesel

Data: 2010-08-18 14:46:42
Autor: Wangog
Automat i diesel
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r.
Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.
Co o tym sadzicie?
Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima?
Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

Wangog

Data: 2010-08-18 13:50:23
Autor: kamil
Automat i diesel


"Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> wrote in message news:i4gkoh$mvg$1inews.gazeta.pl...
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r.
Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.
Co o tym sadzicie?
Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima?
Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

Ja mysle, ze jesli w instrukcji nie ma o tym ani slowa, powinienes przestac sluchac urban legends i skupic sie na jezdzie.

Ja swego czasu uslyszalem od mechanika, ze silnikow w japonczykach z lat 90-tych nikt nie naprawia, bo sa nitowane.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-18 14:05:26
Autor: Massai
Automat i diesel
Wangog wrote:

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z
manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r.  Slyszalem rade
aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac
jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.  Co o tym sadzicie?

Chodzi o to że w klasycznych automatach przy starcie nie opłaca się
naciskać gazu do dechy, zwiększa to tylko zużycie skrzyni a nie
przekłada się na szybszy start.

Dodać gazu można, tylko nie ma sensu cisnąć do dechy.
Optymalnie, jeśli chce ktoś wystartować szybciej, to po prostu
płynnie docisnąć gaz.

Nieoptymalnie i niezdrowo to wszelkie manewry w stylu "hamulec, gaz do
dechy i puszczamy" czy "N, gaz do dechy i wrzucamy D".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-08 13:22:49
Autor: Brzezi
Automat i diesel
śro, 18 sie 2010 o 16:05 GMT, Massai napisał(a):

Chodzi o to że w klasycznych automatach przy starcie nie opłaca się
naciskać gazu do dechy, zwiększa to tylko zużycie skrzyni a nie
przekłada się na szybszy start.

A to niby czemu?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-08-18 15:09:22
Autor: MM
Automat i diesel
Dnia 18-08-2010 o 14:46:42 Wangog <Wangog78@gazeta.pl> napisał(a):

Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego  eksploatacji zima?
Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma  znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku  zima?

Tankuj na znanych oraz tam gdzie jest ruch (duży ruch = szybka rotacja  paliwa = częste dostawy paliwa o odpowiednich parametrach) oraz jak będą  duże mrozy to dolać, chyba nie chcesz testować czy paliwo było do minus 20.

Data: 2010-08-18 16:44:31
Autor: krzyss
Automat i diesel
W dniu 2010-08-18 14:46, Wangog pisze:
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z
manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r.
Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu,
przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.
Co o tym sadzicie?
Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego
eksploatacji zima?
Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze wtedy auto ruszy szybciej niz bys odrazu cisnal gaz do podlogi.

U mnie przynajmniej tak wlasnie jest. 130@170KM & tiptronic :)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2010-08-18 21:04:07
Autor: PB
Automat i diesel
Wed, 18 Aug 2010 14:46:42 +0200, na pl.misc.samochody, Wangog
napisał(a):
 
Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.

Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania. Więc mu dociskaj z wyczuciem. Nie ma
sensu dawać podłogi od zera.

Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima?
Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

Tankuje swojego diesla tylko na Shellu - każdym jaki jest pod ręką -
bo mam kartę flotową. Nie zauważyłem problemów z paliwem zimą, a
ostatnia była długa i mroźna. Tankuję raz w miesiącu, bo bydlę ma bak
który pozwala zrobić prawie 1000km po mieście...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-18 21:13:57
Autor: Mario
Automat i diesel


Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-18 21:44:45
Autor: J.F.
Automat i diesel
On Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200,  Mario wrote:
Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

A bo panie, tym wszystkim steruje teraz Komputer :-)

J.

Data: 2010-08-18 22:08:11
Autor: MadMan
Automat i diesel
Dnia Wed, 18 Aug 2010 21:44:45 +0200, J.F. napisał(a):

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

A bo panie, tym wszystkim steruje teraz Komputer :-)

Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
asfalcie :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-18 23:11:29
Autor: PB
Automat i diesel
Wed, 18 Aug 2010 22:08:11 +0200, na pl.misc.samochody, MadMan
napisał(a):
 
Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
asfalcie :)

nie wiem jak 2.8, ale 3,0; 2,5; 1.9 - nie zrywały. Jak był suchy
asfalt to po prostu toto jechało...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-19 12:11:01
Autor: Mario
Automat i diesel
W dniu 2010-08-18 23:11, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 22:08:11 +0200, na pl.misc.samochody, MadMan
napisał(a):


Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
asfalcie :)

nie wiem jak 2.8, ale 3,0; 2,5; 1.9 - nie zrywały. Jak był suchy
asfalt to po prostu toto jechało...

tak jak Ci pisałem poniżej, jechałeś jakimś gównem.
Pierwszy lepszy film z YT. Gaz do podłogi i ciekawe co to za pisk opon? nieee, przecież automat nie zrywa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=R6PsA_eiFNA&feature=related

pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-19 12:44:40
Autor: J.F.
Automat i diesel
On Thu, 19 Aug 2010 12:11:01 +0200,  Mario wrote:
W dniu 2010-08-18 23:11, PB pisze:
Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
asfalcie :)
nie wiem jak 2.8, ale 3,0; 2,5; 1.9 - nie zrywały. Jak był suchy
asfalt to po prostu toto jechało...

tak jak Ci pisałem poniżej, jechałeś jakimś gównem.
Pierwszy lepszy film z YT. Gaz do podłogi i ciekawe co to za pisk opon? nieee, przecież automat nie zrywa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=R6PsA_eiFNA&feature=related

No tak, ale to jest automat polaczony z silnikiem 3.8 lub wiekszym :-)

J.

Data: 2010-08-19 13:28:03
Autor: Mario
Automat i diesel
W dniu 2010-08-19 12:44, J.F. pisze:
On Thu, 19 Aug 2010 12:11:01 +0200,  Mario wrote:
W dniu 2010-08-18 23:11, PB pisze:
Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
asfalcie :)
nie wiem jak 2.8, ale 3,0; 2,5; 1.9 - nie zrywały. Jak był suchy
asfalt to po prostu toto jechało...

tak jak Ci pisałem poniżej, jechałeś jakimś gównem.
Pierwszy lepszy film z YT. Gaz do podłogi i ciekawe co to za pisk opon?
nieee, przecież automat nie zrywa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=R6PsA_eiFNA&feature=related

No tak, ale to jest automat polaczony z silnikiem 3.8 lub wiekszym :-)

J.

dokładnie to 5.7, ale PB napisał, że z automatem nie zerwie przyczepności i już. Nie było mowy o pojemności. Udowodniłem że jego teoria jest nieprawdziwa.

pozdrawiam
mario
ps. wiem, że to benzynowe autka, ale dieslem V8 też zerwie przyczepność.

Data: 2010-08-18 23:10:26
Autor: PB
Automat i diesel
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
napisał(a):
 
Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-19 00:12:57
Autor: Lewis
Automat i diesel
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
napisał(a):


Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)


Hmm jeździłem Toyotą Camry 2005r 2.2Benzyna (chyba taki,albo 2.4) coś około 140KM, i zrywa trakcję bez najmniejszego problemu, 4biegowe ASB.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-19 00:18:05
Autor: AL
Automat i diesel
Lewis pisze:
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
napisał(a):


Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)


Hmm jeździłem Toyotą Camry 2005r 2.2Benzyna (chyba taki,albo 2.4) coś około 140KM, i zrywa trakcję bez najmniejszego problemu, 4biegowe ASB.


masz piasek w oleju? ;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-08-19 09:28:26
Autor: PB
Automat i diesel
Thu, 19 Aug 2010 00:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, Lewis
napisał(a):
 
Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)


Hmm jeździłem Toyotą Camry 2005r 2.2Benzyna (chyba taki,albo 2.4) coś około 140KM, i zrywa trakcję bez najmniejszego problemu, 4biegowe ASB.

Coś dziwnego. Objeździłem sporo automatów i one po to mają sprzęgło
hydrokinetyczne żeby nie zrywać właśnie. Sztuczką którą opisał kolega
niżej da się zerwać, ale chodzi o normalne ruszanie z miejsca. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-19 12:03:05
Autor: Mario
Automat i diesel
W dniu 2010-08-19 09:28, PB pisze:
Thu, 19 Aug 2010 00:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, Lewis
napisał(a):


Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)


Hmm jeździłem Toyotą Camry 2005r 2.2Benzyna (chyba taki,albo 2.4) coś
około 140KM, i zrywa trakcję bez najmniejszego problemu, 4biegowe ASB.

Coś dziwnego. Objeździłem sporo automatów i one po to mają sprzęgło
hydrokinetyczne żeby nie zrywać właśnie.

dobry text :-DD

pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-19 08:12:47
Autor: Piotr Wasil
Automat i diesel
PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a):

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)

Da sie zerwac. Trzymasz hamulec lewa noga, prawa dajesz gazu, puszczasz
hamulec i zrywa. Sprawdzone na kilku automatach ;)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-08-19 11:17:15
Autor: kamil
Automat i diesel


"Piotr Wasil" <adres@na.www> wrote in message news:dpip66571v30jql1qa81jbsnpbp0kkbbmt4ax.com...
PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a):

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)

Da sie zerwac. Trzymasz hamulec lewa noga, prawa dajesz gazu, puszczasz
hamulec i zrywa. Sprawdzone na kilku automatach ;)

Cos jak tutaj? :)

http://www.youtube.com/watch?v=ErcGtCRpwKM



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 12:02:17
Autor: Mario
Automat i diesel
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
napisał(a):


Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania.

Czy dobrze Cię zrozumiałem?
Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

Nie zerwie.

Zerwie. Jeździłem kilka lat automatem i zawsze wciskanie do podłogi powodowało zerwanie przyczepności i pisk kół później przy zmianie z 1 na 2. Cóż, nie moja wina że miałeś doświadczenie z jakąś popierdółką "dwa litry". :-P

pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-19 11:31:09
Autor: Massai
Automat i diesel
Mario wrote:

W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
> Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
> napisał(a):
> > > > > Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności -
> > > będzie jechał na krawędzi zerwania.
> > > > Czy dobrze Cię zrozumiałem?
> > Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!
> > Nie zerwie.

Zerwie. Jeździłem kilka lat automatem i zawsze wciskanie do podłogi
powodowało zerwanie przyczepności i pisk kół później przy zmianie z 1
na 2. Cóż, nie moja wina że miałeś doświadczenie z jakąś popierdółką
"dwa litry". :-P

Pisk przy zmianie 1 na 2? No cóż, nie jego wina że miałeś zwaloną skrzynię ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-23 21:17:22
Autor: wowa
Automat i diesel

Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:3w6fm3ly3ovj.v33l6zsjlrgs.dlg40tude.net...

Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)

Dobrze, że maja 325is o tym nie wiedziała :) Trzeba było delikatnie z gazem. I to nie tylko przy ruszaniu.Tak, to była wersja amerykańska, z szerokimi zderzakami :)
Wojtek

--
Powódź ma też plusy dodatnie,
każdy dostał darmowe oczko
wodne w ogrodzie :)

Data: 2010-09-08 13:24:48
Autor: Brzezi
Automat i diesel
śro, 18 sie 2010 o 21:04 GMT, PB napisał(a):

Wed, 18 Aug 2010 14:46:42 +0200, na pl.misc.samochody, Wangog
napisał(a):
 
Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.

Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
jechał na krawędzi zerwania. Więc mu dociskaj z wyczuciem. Nie ma
sensu dawać podłogi od zera.

automat nie ma nic wspolnego z "pozwalaniem" na zerwanie przyczepnosci,
jezeli bedziesz mial odopwiednia moc, to zerwie, ale tak samo tyczy sie to
do manualnej skrzyni,  tyle ze w ASB bedzie potrzeba wiecej mocy, bo nie da
sie "strzelic ze sprzegla"

PS. na przyszlosc nie wprowadzaj ludzi w blad..

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-09-08 21:14:03
Autor: ąćęłńóśźż
Automat i diesel
Zartujesz sobie.
Przyczepnosc zalezy od nawierzchni i opon, nie od automatu.
Na mokrym i starych oponach trzeba uważać przy ruszaniu.


-- -- -

| Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie jechał na krawędzi zerwania.

Data: 2010-09-09 01:34:24
Autor: Brzezi
Automat i diesel
śro, 08 wrz 2010 o 21:14 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a):

Zartujesz sobie.
Przyczepnosc zalezy od nawierzchni i opon, nie od automatu.
Na mokrym i starych oponach trzeba uważać przy ruszaniu.


-- -- -

| Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie jechał na krawędzi zerwania.


Odpowiada sie pod cytatem, poza tym, to nie moj cytat, wiec nastepnym razem
odpowiadaja temu, kogo cytujesz...

Pozdrawiam
Brzezi

Automat i diesel

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona