Data: 2010-02-28 13:09:00 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Witam
Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe? Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r. Pozdrawiam Tosiek |
|
Data: 2010-02-28 12:33:53 | |
Autor: omega_fan | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Tosiek wrote:
Witam Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja. DSG w VW maja... |
|
Data: 2010-02-28 14:12:21 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
"omega_fan" napisa³ Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe? Ciekawe czy te ko³a przy skrzyni DSG wytrzymuj± wiêcej ni¿ przy manualu? Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie znam, a s± to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Je¶li tak, to ciekawe czy przy nich s± dwumasówki i jak z ich trwa³o¶ci±. Pozdrawiam Tosiek |
|
Data: 2010-02-28 19:26:16 | |
Autor: daro | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie Diesel easytronic? W jakim samochodzie? -- d. |
|
Data: 2010-03-01 00:08:45 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
"daro" napisa³ Diesel easytronic? W jakim samochodzie? Na pocz±tek trochê siê poz³oszczê na Ciebie. Je¶li masz wiedzê i widzisz, ¿e co¶ pomyli³em to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wyt³umaczyæ. Nie musia³bym przeprowadzaæ d³ugiej analizy b³êdu. Szydzenie nie nale¿y do dobrego tonu w rozmowie. Mniejsza o to, prze¿yjê... Prawdopodobnie czytaj±c opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie pos³uguj±c siê potocznym okre¶leniem Tiptronic maj± na my¶li mo¿liwo¶æ rêcznej zmiany biegów, pomyli³em z oficjaln± oplowsk± nazw± Easytronic wystêpuj±c± przy benzynie. Analizuj±c, wydedukowa³em, ¿e wymienione Ople z dieslem maj± tylko skrzynie hydrokinetyczne i jak napisa³ "omega_fan" przy nich nie ma ko³a dwumasowego. Natomiast przy benzynie wystêpuj± skrzynie hydrokinetyczne i Easytronic. Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie sterowane? A mo¿e tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny ju¿ te¿ jest dawana. Jak taki zespó³ siê spisuje i jaka jest trwa³o¶æ? Jecha³em Toyot± z "automatem". W Toyocie s± tylko manuale z elektronicznym sterowaniem. Po do¶wiadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten wynalazek mi siê nie spodoba³. Je¿d¿ê zdecydowanie, przy takiej je¼dzie biegi by³y zmieniane z szarpniêciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia sprzêg³a. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy by³y ³agodniejsze. Je¶li chodzi o trwa³o¶æ. W Toyocie nie potwierdzono k³opotów z tymi skrzyniami. Prywatnie przewija³a siê nutka braku zaufania ale s³abo poparta faktami bo s± ma³o popularne u nas. Bojê siê, ¿e Easytronic jest podobny. Móg³bym prosiæ jakie¶ szczegó³y techniczne, do¶wiadczenia z jazdy i eksploatacji. Pozdrawiam Tosiek |
|
Data: 2010-03-01 07:21:06 | |
Autor: Agent | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
U¿ytkownik "Tosiek" <antoni.baran@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hmet1o$qd4$1inews.gazeta.pl... Ko³a dwumasowe w benzynach montuj± gdy jest to silnik turbo ale to te¿ rzadko.jeszcze. Easytroniciem w Toyocie jedzie siê w miarê dobrze na manualu i puszczaj±c na sekunde gaz tu¿ przed zmian± biegu. W takim przypadku nie ma szarpniêñ i mo¿na powiedzieæ ¿e jedzie siê wtedy lepiej ni¿ manualem bo nie potrzeba wciskaæ sprzêg³a za to nadal gorzej ni¿ klasycznym automatem. Jak bym mia³ kupowaæ nowe auto to napewno bym za to nie chcia³ p³aciæ. |
|
Data: 2010-02-28 22:44:06 | |
Autor: MarMarK | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
On 1 Mar, 07:21, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie bez turbo ;) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2010-03-01 08:27:32 | |
Autor: Agent | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
U¿ytkownik "MarMarK" <m.kicinski@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cfe42c64-8080-44b9-9e5e-343700ee6435e23g2000yqd.googlegroups.com... On 1 Mar, 07:21, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie bez turbo ;) -- -- -- -- -- -- -- -- Serio? A po co to tam? |
|
Data: 2010-03-01 03:11:19 | |
Autor: MarMarK | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
On 1 Mar, 08:27, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Nie mam pojêcia. Mo¿e dla poprawy kultury pracy silnika, a mo¿e dla wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2010-03-01 13:14:46 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
"MarMarK" napisa³ A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie ... a mo¿e dla wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;)"¦miechu warte" ale prawdziwe z punktu widzenia klienta ... Mo¿na siê bawiæ w igraszki s³owne, ale sedno w tym, ¿e nikt nie lubi pijawy w portfelu. W³a¶nie dlatego rozeznajê temat. Pozdrawiam Tosiek |
|
Data: 2010-03-01 08:44:35 | |
Autor: Robson | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Tosiek pisze:
To teraz ja na Ciebie, ok? skrzynie hydrokinetyczne i jak napisa³ "omega_fan" przy nich nie ma ko³a czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ... Hydrokinetyczne to sa konwertery, z ang. torque converter, a skrzynie to sa hydrauliczne. A wracajac do tematu, w Vectrach do 2008 roku z silnikami 2,2TD i Astrach 2.0TD byly montowane hydrauliczne skrzynie 6-biegowe Aisin Warner TF-80SC > Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy > rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I > dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie > sterowane? Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne. Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl. W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C. R |
|
Data: 2010-03-01 12:34:27 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
"Robson" napisa³ To teraz ja na Ciebie, ok?Ok. Masz racjê, tak jako¶ bezmy¶lnie powtarza³em. To s± skrzynie hydrauliczne. > ... interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywi¶cie ...Zgadza siê, w Toyocie jest to samo. Czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu, ¿e Easytronic jest beee tymbardziej, ¿e Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl. W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic. Tosiek |
|
Data: 2010-03-01 15:58:12 | |
Autor: Robson | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic. Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11704623, to jest to zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik. R |
|
Data: 2010-03-02 00:24:51 | |
Autor: Tosiek | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
|
|
Data: 2010-03-02 17:43:01 | |
Autor: V-Tec | |
Automat i ko³o dwumasowe | |
Robson pisze:
[..] > Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy hm... je¼dzi³em vectr± (b±d¼ astr±) z tak± skrzyni±. Nie podoba³o mi siê - te d³uugie zmiany biegów. Albo pe³en manual albo automaty z przek³adni± hydrokinetyczn±. -- pozdr, W. |