Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Automat jak DSG ale nie z grupy VW?

Automat jak DSG ale nie z grupy VW?

Data: 2012-05-31 23:24:50
Autor: Mumin
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
W dniu 2012-05-31 22:22, Qlfon pisze:
Powitać, Panie i Panowie, kto oprócz VW i jego kolesi używa
dwusprzęgłowych skrzyń? Rozglądam się za samochodem z takim wynalazkiem
bo trochę Passatami z taką skrzynią jeździłem i byłem więcej niż
zadowolony z jakości jazdy. Ponieważ jednak samochodami z grupy VW
jeżdżę już zbyt długo to może jest jakaś alternatywa u innych
producentów w postaci szybkiego i płynnego automatu w połączeniu z
dieslem powyżej 160KM? Czy coś dobrego można powiedzieć o automatach w
nowych Accordach lub Mondeo?

JakieÅ› Porsche? :)

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-06-01 09:02:40
Autor: Qlfon
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
W dniu 2012-05-31 23:24, Mumin pisze:
W dniu 2012-05-31 22:22, Qlfon pisze:
Powitać, Panie i Panowie, kto oprócz VW i jego kolesi używa
dwusprzęgłowych skrzyń? Rozglądam się za samochodem z takim wynalazkiem
bo trochę Passatami z taką skrzynią jeździłem i byłem więcej niż
zadowolony z jakości jazdy. Ponieważ jednak samochodami z grupy VW
jeżdżę już zbyt długo to może jest jakaś alternatywa u innych
producentów w postaci szybkiego i płynnego automatu w połączeniu z
dieslem powyżej 160KM? Czy coś dobrego można powiedzieć o automatach w
nowych Accordach lub Mondeo?

JakieÅ› Porsche? :)

No dobra, widzę że wieczorem nie napisałem najważniejszego (prawie). To ma być spore kombi do 160kpln, wygodne ale C5 odpada bo jeździłem tym w tym tygodniu i nie zachwycił. BTW: w samochodzie który predestynuje do bycia samochodem do podróży brak jakiegokolwiek uchwytu na napoje jest poniekąd dziwne. Może jakiś sprytny van? S-Max mi się podoba ale nic nie wiem o tych skrzyniach Powershift. Gdybym odpuścił automat byłoby łatwiej...

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-06-01 12:34:02
Autor: AL
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
W dniu 2012-06-01 09:02, Qlfon pisze:
W dniu 2012-05-31 23:24, Mumin pisze:
W dniu 2012-05-31 22:22, Qlfon pisze:
Powitać, Panie i Panowie, kto oprócz VW i jego kolesi używa
dwusprzęgłowych skrzyń? Rozglądam się za samochodem z takim wynalazkiem
bo trochę Passatami z taką skrzynią jeździłem i byłem więcej niż
zadowolony z jakości jazdy. Ponieważ jednak samochodami z grupy VW
jeżdżę już zbyt długo to może jest jakaś alternatywa u innych
producentów w postaci szybkiego i płynnego automatu w połączeniu z
dieslem powyżej 160KM? Czy coś dobrego można powiedzieć o automatach w
nowych Accordach lub Mondeo?

JakieÅ› Porsche? :)

No dobra, widzę że wieczorem nie napisałem najważniejszego (prawie). To
ma być spore kombi do 160kpln, wygodne ale C5 odpada bo jeździłem tym w
tym tygodniu i nie zachwycił. BTW: w samochodzie który predestynuje do
bycia samochodem do podróży brak jakiegokolwiek uchwytu na napoje jest
poniekąd dziwne. Może jakiś sprytny van? S-Max mi się podoba ale nic nie
wiem o tych skrzyniach Powershift. Gdybym odpuścił automat byłoby
Å‚atwiej...

tak w C5 dali dupy - uchwyt na napoje masz w schowku (podlokietniku) - totalny bezsens.

Aczkolwiek ja ni pijam i nie jem w aucie - wiec mnie to akyrat nie przeszkadza.

Jeszcze pytanie: jezdziles C5 z klasycznym (=szwabskim) zawieszeniem czy hydro?

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2012-06-01 12:50:01
Autor: Qlfon
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
W dniu 2012-06-01 12:34, AL pisze:

tak w C5 dali dupy - uchwyt na napoje masz w schowku (podlokietniku) -
totalny bezsens.

fakt:)
Aczkolwiek ja ni pijam i nie jem w aucie - wiec mnie to akyrat nie
przeszkadza.

Jadam maÅ‚o ale pijam i to jest  "must have":)
Jeszcze pytanie: jezdziles C5 z klasycznym (=szwabskim) zawieszeniem czy
hydro?
hydro i prawdę mówiąc oprócz mocniejszego bujania na zakrętach to jakoś tej wyższości nad klasycznym zawiasem nie zauważyłem. A wsiadałem do niego z DS5 który miał automat właśnie w połączeniu z 163KM - głowy nie urywa ale daje radę...



--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-06-01 13:54:29
Autor: Franc
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:50:01 +0200, Qlfon napisa³(a):

tak w C5 dali dupy - uchwyt na napoje masz w schowku (podlokietniku) -
totalny bezsens.
fakt:)

Aczkolwiek ja ni pijam i nie jem w aucie - wiec mnie to akyrat nie
przeszkadza.
Jadam ma³o ale pijam i to jest  "must have":)

Oj oj tam. Widzia³em ostatnie proste rozwi±zanie - podrêczny trzymak na
napoje, który montuje siê w kratkê wentylacyjn±. Uniwersalny. Nie ma tam jakiego¶ miejsca wyprofilowanego w ¶rodkowej tunelu? U mnie w C4
jest takie miejsce ko³o dzwigni od rêcznego. --
Franc

Data: 2012-06-01 14:27:35
Autor: Qlfon
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
W dniu 2012-06-01 13:54, Franc pisze:

Nie ma tam jakiego¶ miejsca wyprofilowanego w ¶rodkowej tunelu? U mnie w C4
jest takie miejsce ko³o dzwigni od rêcznego.

Ano w³a¶nie: w C4 i w Picasso to jest a we "flagowym" modelu nie:( A mo¿e w C6 jest?

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-06-02 08:49:23
Autor: Jacek Osiecki
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:34:02 +0200, AL napisa³(a):
W dniu 2012-06-01 09:02, Qlfon pisze:
No dobra, widzê ¿e wieczorem nie napisa³em najwa¿niejszego (prawie). To
ma byæ spore kombi do 160kpln, wygodne ale C5 odpada bo je¼dzi³em tym w
tym tygodniu i nie zachwyci³. BTW: w samochodzie który predestynuje do
bycia samochodem do podró¿y brak jakiegokolwiek uchwytu na napoje jest
poniek±d dziwne. Mo¿e jaki¶ sprytny van? S-Max mi siê podoba ale nic nie
tak w C5 dali dupy - uchwyt na napoje masz w schowku (podlokietniku) - totalny bezsens.

W C5 (a w zasadzie w citroenie) to ze wszystkim dali dupy. Nowe C4 zupe³nie
straci³o drapie¿ny wygl±d i teraz prezentuje siê jak mniejszy C5, w C5
zlikwidowali wersjê liftback która mia³a genialny pojemny baga¿nik (¿e nie
wspomnê o tylnej wycieraczce - dla mnie co¶ niezbêdnego), w C5 ckombi
zrezygnowali z mo¿liwo¶ci otwarcia samej szyby i trzeba otwieraæ ca³±
klapê... Generalnie klapa na ca³ej linii :( A szkoda, bo nikt nie robi
w tej klasie takiego zawieszenia - najbli¿ej to chyba s± wypasione wersje
merca E, jakie¶ 2-3x dro¿sze od C5 :-/

Aczkolwiek ja ni pijam i nie jem w aucie - wiec mnie to akyrat nie przeszkadza.

Ja te¿ niespecjalnie korzystam z uchwytów na napoje, ale na d³u¿sz± trasê
lubiê sobie rzuciæ pod rêkê jak±¶ mniejsz± lub wiêksz± butelkê - i w C5 siê
wala po samochodzie zamiast grzecznie czekaæ pod rêk±.

Jeszcze pytanie: jezdziles C5 z klasycznym (=szwabskim) zawieszeniem czy hydro?

C5 warto braæ wy³±cznie dla zawieszenia hydro - bez niego to auto nie ma
w sobie niczego wartego uwagi.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2012-06-04 16:33:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
Qlfon, Fri, 01 Jun 2012 09:02:40 +0200, pl.misc.samochody:
S-Max mi siê podoba ale nic nie wiem o tych skrzyniach Powershift.

Znajomy toto ma w C-maxie od kilkudziesiêciu tysiêcy km. Po prostu dzia³a.
Ja jecha³em tym kawa³ek, oko³o 100km raptem. Porównanie mam tylko do
automatu z pe³noletniego S³ifta. C-max zbiera³ siê o niebo lepiej, choæ
pewnie to kwestia silnika (ten S³ift to mia³ chyba silnik 1,4, a pewnikiem
zagazowany, C-max 1.8 albo 1.9 TDCi), a znajomy absolutnie nie narzeka. Choæ najlepsze opinie s³ysza³em jednak o DSG od VW...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Automat jak DSG ale nie z grupy VW?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona