Data: 2011-11-14 10:48:22 | |
Autor: Clawfinger | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych. Pozdro WOJtek |
|
Data: 2011-11-14 10:51:37 | |
Autor: ArekM | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów Sie zacznie ...... ;) -- Pzdr E90 |
|
Data: 2011-11-14 10:54:01 | |
Autor: Kliczko3 | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
dzieñ tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania siê w warunkach zimowych. czy to Subaru? Kl |
|
Data: 2011-11-14 10:13:36 | |
Autor: kamil | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 14/11/2011 09:54, Kliczko3 wrote:
dzieñ tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania siê w warunkach zimowych. RWD? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-14 10:59:24 | |
Autor: Clawfinger | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 14.11.2011 10:54, Kliczko3 pisze:
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych. Mercedes C200 CGI |
|
Data: 2011-11-14 11:02:02 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:
Arek - tak przypadkiem, to nie będzie twoja pierwsza zima w e90? Masz tam RWD, czy X-Drive? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-11-14 11:58:32 | |
Autor: GR001 | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:j9qoum$iat$1news.dialog.net.pl... W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze: przede wszystkim.... dobre zimowe opony... i nie bedzie wiêkszych problemów... pozdr. gr |
|
Data: 2011-11-14 19:50:43 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Mon, 14 Nov 2011 11:58:32 +0100, w <j9qs8l$oh5$1@inews.gazeta.pl>, "GR001"
<sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisa³(-a): U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:j9qoum$iat$1news.dialog.net.pl... I ³opatka w baga¿niku. Gdy ko³o stoi w dziurze tak ³atwo rozbujaæ siê nie da... |
|
Data: 2011-11-14 13:27:48 | |
Autor: ArekM | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów Teoretycznie pierwsza, ale troche juz RWD zimą jezdziłem. Raczej z doskoku, i problemów nie widziałem. Ale dzis (6 rano, bruk, -3 stopnie) widze, ze będzie wesoło. Trzeba zmienic subarowe przyzwyczajenia ... FWD nie jezdziłem w gorszych warunkach tak dawno, ze ciężko mi porównac. Natomiast pewien jestem tego, ze nie bede mogł juz do parkowania wybierac najwiekszych zasp - jak to miało miejsce z WRX'em :) -- Pzdr E90 |
|
Data: 2011-11-14 11:04:51 | |
Autor: Tadeusz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "Clawfinger" <> napisał w wiadomości ... Witam grupowych fachowców :-) 1) pamiętać o włączeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ślisko 2) sensownie operujemy gazem 3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :) -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2011-11-14 11:16:57 | |
Autor: Grejon | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze:
3) czasem przydaje siê co¶ ciê¿kiego w baga¿niku :) Zw³oki? ;) -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi |
|
Data: 2011-11-14 11:23:24 | |
Autor: to | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
begin Grejon
3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :) Bardzo praktyczne zimą, szczególnie, że w niskich temperaturach proces rozkładu znacząco się wydłuża. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-11-14 11:50:40 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z nap�dem na ty� a zima ..... | |
to wrote:
begin Grejon Tylko żeby się nie zapomnieć i do garażu bryki na tydzień nie wstawić. Potem człowiek na wunderbaumy nie wyrobi. -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-14 22:03:51 | |
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 11/14/2011 11:16 AM, Grejon wrote:
W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze: http://www.sklepratowniczy.pl/pojemniki-na-odpady-worki-foliowe/worek_na_zwloki_zapiecie_na_zamek |
|
Data: 2011-11-21 20:47:14 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisa³(a):
1) pamiêtaæ o w³±czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ¶lisko Po co 3? To nie pierdolonez :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 16:50:00 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-21 20:47, Adam P³aszczyca pisze:
Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisa³(a):po to samo co w ww. poje¼dzie. |
|
Data: 2011-11-22 20:10:35 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisa³(a):
Po co 3? To nie pierdolonez :Dpo to samo co w ww. poje¼dzie. Wybacz, ale normalne samochody nie maj± tak zwalonego rozk³adu masy jak pierdolonez. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-14 11:22:51 | |
Autor: BartekK | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:
Witam grupowych fachowców :-)Niczym się nie przejmować, zasadniczo w automacie jest lepiej/prościej niż w manualu przy RWD zimą (do "zwykłej jazdy"). Po prostu jeździć, z prędkościami adekwatnymi do warunków, jak każdym autem. Jak jest tak ślisko, że nie rusza - to wybrać "tryb zimowy", nie używać trybów "sport" itp redukcji i kombinacji. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-11-14 12:17:05 | |
Autor: kkk | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 14 Lis, 10:48, Clawfinger <clawfin...@wp.pl> wrote:
Witam grupowych fachowców :-) Jak ka¿dym innym autem, (FWD) tylko wiêcej mo¿liwo¶ci do "zabawy" :) Mnie co roku bardzo cieszy pierwszy ¶nieg przy wy³±czonym ASR/ESP - z w³±czonym i z dobrymi oponami zimowymi nie ma ¿adnych problemów... ¿adnych "zw³ok" w baga¿niku w "c" klasie nie trzeba woziæ :) |
|
Data: 2011-11-14 18:51:31 | |
Autor: KiG | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "Clawfinger" <clawfinger@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ec0e3e6$0$2195$65785112news.neostrada.pl... Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych. 5 lat jeździłem automatem i napędem na tył. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poślizgowo groźnej sytuacji. Napęd na tył szybciej sygnalizuje, że jest ślisko i na ogół wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem się, że automat i napęd na tył to tragiczne połączenie, to są bzdury! -- KiG |
|
Data: 2011-11-14 18:51:49 | |
Autor: KiG | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "Clawfinger" <clawfinger@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ec0e3e6$0$2195$65785112news.neostrada.pl... Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów i 5 lat jeździłem automatem i napędem na tył. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poślizgowo groźnej sytuacji. Napęd na tył szybciej sygnalizuje, że jest ślisko i na ogół wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem się, że automat i napęd na tył to tragiczne połączenie, to są bzdury! -- KiG |
|
Data: 2011-11-14 22:45:56 | |
Autor: tippyland | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 14 Lis, 10:48, Clawfinger <clawfin...@wp.pl> wrote:
Witam grupowych fachowców :-) RWD w zime: - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc, - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow czlowieka, - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co gwarantuje sterownosc. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane uslizgi na osniezonym placu. |
|
Data: 2011-11-15 08:52:23 | |
Autor: J.F. | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a):
RWD w zime: Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, Troszcke bym polemizowal. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Tylko ze w nie nie wpada. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Lekko :-) Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane O to to to .. J. |
|
Data: 2011-11-15 00:37:26 | |
Autor: tippyland | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to predkosci autostradowe.
Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie z tym poradzic.
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu. Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd. |
|
Data: 2011-11-22 12:11:10 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "tippyland" napisa³ w wiadomo¶ci grup
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ? > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z > poslizgu, Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie sobie poradzic. Tylko ze wpada znacznie czesciej :-) > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub > zjazdu naWydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc. Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda mniejsze. Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala. > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym 99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-) Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? J. |
|
Data: 2011-11-22 15:36:39 | |
Autor: _±æê³ñ󶼿. | |
Automat z napêdem na ty³, a zima. | |
Kiedy¶ (ze 20 lat temu) by³y g³ownie takie (w tym Ford Sierra ;))
I co? Jako¶ siê statystyki wypadków zmieni³y? A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywi¶cie trudniej rozbujaæ przód-ty³, chocia¿ o jedn± nogê(stopê) mniej potrzeba. -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- |
|
Data: 2011-11-22 16:57:10 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³, a zima. | |
U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." napisa³ w wiadomo¶ci grup
Nie, 20 lat temu to ciagle/nadal/juz byl margines. Sierra, Omega, Polonez, mercedesy, BMW ... i co jeszcze ? Cala reszta to FWD. A zmienily sie, zmienily. Sporo spadly ... tylko nie bardzo wiadomo dlaczego. w recznej tez trudno rozbujac - nie tak latwo biegi zmieniac. W praktyce to sie sprzeglem robi. Kiedy¶ (ze 20 lat temu) by³y g³ownie takie (w tym Ford Sierra ;)) -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- |
|
Data: 2011-11-22 16:03:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
Automat z napêdem na ty³, a zima. | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisa³(a):
U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." napisa³ w wiadomo¶ci grup D³ugo bêdziesz tego toppostuj±cego ¶miecia dokarmia³? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-15 11:10:53 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello J.F.,
Tuesday, November 15, 2011, 8:52:23 AM, you wrote: RWD w zime:Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac Ale Ty chyba mia³e¶ ¦cierrê RWD? Wiesz, ¿e to nie jest typowe w zachowaniu auto? - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozycNie wystarczy :-( Jak siê je¼dzi zim± na starych kartoflakach D-124, to na pewno ;P - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,Troszcke bym polemizowal. Przy poslizgu kó³ napêdzanych? - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,Tylko ze w nie nie wpada. Jak ma niedobór mocy. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu naWystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶æ. Szczególnie jak jeszcze podczas ratowania siê ma siê skrêcone ko³a... Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowaneO to to to .. To zawsze, bez wzglêdu na rodzaj napêdu. Po pierwszych opadach æwiczyæ. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 11:55:27 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
¦wiête s³owa. Zaliczy³em co¶ takiego pó³ roku temu z powodu niedostosowania prêdko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczy³em osobi¶cie, ¿e po pierwszych kroplach deszczu robi siê naprawdê ¶lisko. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanowaæ - moment przechodzenia w nadsterowno¶æ jest w takim przypadaku ciê¿ko uchwytny, w zwi±zku z czym kontra kierownic± jest spó¼niona i za du¿a. Na szczê¶cie ledwie musn±³em przodem barierkê energoch³onn±. -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-15 13:12:39 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello Deflegmator,
Tuesday, November 15, 2011, 12:55:27 PM, you wrote: Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶æ. Szczególnie jak jeszcze¦wiête s³owa. Zaliczy³em co¶ takiego pó³ roku temu z powodu Warstwa py³ków ro¶lin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i "wypoconych" l¿ejszych weglowodorów z asfaltu po³±czona z wod± tworzy piekielnie ¶lisk± emulsjê. Dopóki solidny deszcz i przeje¿dzaj±ce samochody tego nie wyp³ucz±, jest to morderczo niebezpieczne. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanowaæ - moment przechodzenia w Dobrze, ¿e w bok Ci nikt nie przy³adowa³... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 12:59:35 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Deflegmator, W dodatku bardzo ³atwo to w lecie, przy generalnie dobrej pogodzie, zbagatelizowaæ. Ot, taka przej¶ciowa m¿aweczka...
Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym fragmencie drogi. Ale i tak by³em osrany, bo jad±cy za mna dostawczak nie widzia³, co siê ze mn± dzieje. Ukszta³towanie ³uku bardzo ogranicza tu widoczno¶æ. Szczê¶liwie da³ radê wyhamowaæ, a ja siê te¿ w miarê szybko ogarn±³em i opu¶ci³em niebezpieczne miejsce. Teraz ju¿ wiem, po co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment trasy zaplanowany jest jako¶ bezmy¶lnie... Trasa z ograniczeniem do 100, czy nawet 120 i nagle zjazd na 30 km/h. Czy projektant to zrobi³ specjalnie? :) Niez³y zonk. -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-15 13:22:06 | |
Autor: kamil | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:
Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie mo¿e byæ, ka¿dy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, ¿e w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 mo¿na zapierdalaæ 130, bo przecie¿ oni ogarniaj±. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-15 13:39:25 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napêdem na ty³ a zima..... | |
kamil wrote:
w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedzia³. Ale od czasu do czasu trafia siê taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie uk³adam "mapy" prêdko¶ci na trasach, które znam. Gdzie mo¿na pojechaæ szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne - tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakrêty wchodzê raczej nie przekraczaj±c ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :) -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-23 16:14:14 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z =?ISO-8859-2?Q?nap=EAdem_na_ty=B3_a_zima=3D?..... | |
W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:
kamil wrote: I gdzie, i kiedy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-22 12:15:03 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "kamil" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j9tp1u$4ei$1@inews.gazeta.pl...
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie mo¿e byæ, ka¿dy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, ¿e w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 mo¿na zapierdalaæ 130, bo przecie¿ oni ogarniaj±. No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ? J. |
|
Data: 2011-11-23 16:17:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:
> > ¦wiête s³owa. Zaliczy³em co¶ takiego pó³ roku temu z powodu > > niedostosowania prêdko¶ci do warunków jazdy. szybko ogarn±³em i opu¶ci³em niebezpieczne miejsce. Teraz ju¿ wiem, po Z powy¿szego wynika jedynie ¿e jak jest mokro, slisko i nic nie widaæ, to owszem mo¿e i warto s³uchaæ ograniczeñ ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-21 20:50:27 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac ??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 12:41:24 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "AdamP³aszczyca" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): ??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ? U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi okazaly sie pozniej jakies kiepskie. No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD. J. |
|
Data: 2011-11-22 20:11:59 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisa³(a):
??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. Ty³. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-15 15:30:07 | |
Autor: kkk | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
No i ciagle trzeba byc czujnym. Ka¿de nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony zimowe i co najwy¿ej za¶wieci Ci siê wykrzyknik na zegarach :) |
|
Data: 2011-11-16 08:07:00 | |
Autor: ArekM | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze:
On 15 Lis, 08:52, "J.F."<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze najwiekszy problem bêdzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie ta elektronika i dobre opony pomagaj± i poprawiaj± kierowce - ale w czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ... -- Pzdr |
|
Data: 2011-11-21 20:49:34 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisa³(a):
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 10:24:22 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-21 20:49, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisa³(a): Ale tu jest mowa o podsterowno¶ci. Przy u¶lizgu podsterownym naci¶niêcie na hamulec to jest podstawowa technika skuteczna dla RWD i FWD. Wa¿ne jest jednak, ¿eby robiæ to z wyczuciem i nie zwiêkszaæ (lub nawet zmniejszyæ) skrêtu kó³. W RWD mo¿na gazem pomóc samochodowi "wkrêciæ" siê w zakrêt. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo mo¿na sobie pomóc gazem, ¿eby wyprostowaæ samochód - w tym przypadku u¿ycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub zbyt gwa³towne odjêcie gazu. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-22 20:14:35 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisa³(a):
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)I mamy b±czka w FWD. Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD mo¿na siê co najwy¿ej pomodliæ. Ka¿da dodatkowa si³± na przód powoduje zwiêkszenie u¶lizgu. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo mo¿na sobie pomóc gazem, ¿eby wyprostowaæ samochód Jest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pog³ebia po¶lizg. u¿ycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub zbyt gwa³towne odjêcie gazu. Tylko dodanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 09:51:06 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-22, Adam P³aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo mo¿na sobie pomóc gazem, ¿eby wyprostowaæ samochód Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje przyczepno¶æ i zacznie skrêcaæ? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 10:15:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 9:51:06 AM, you wrote: Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Chyba jak masz ponad 200KM i ko³a ju¿ dymi± ;) -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 10:19:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Bez przesady, przyczepno¶æ da siê zerwaæ du¿o s³abszym silnikiem :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 10:38:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 10:19:50 AM, you wrote: Bez przesady, przyczepno¶æ da siê zerwaæ du¿o s³abszym silnikiem :)Chyba jak masz ponad 200KM i ko³a ju¿ dymi± ;)Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD DziadziaM próbowa³ w moim Lanosie dawno temu - 106KM okaza³o siê za ma³o. Ale to na lotnisku by³o a tam przyczepno¶æ spora. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 11:39:28 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnjcpcvp.bmo.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-22, Adam P³aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu. Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. J. |
|
Data: 2011-11-23 11:45:46 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pog³ebia po¶lizg. ¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie z FWD. Jak go sobie wywo³am to moja sprawa :) Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. My¶lê ¿e to jest w³a¶ciwa porada dla co najmniej 95% kierowców. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. Tylko trzeba æwiczyæ. Du¿o i pod okiem kumatego instruktora. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 14:28:38 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-) J. |
|
Data: 2011-11-23 15:33:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Jeszcze przed po¶lizgiem bêdê wiedzia³. Przecie¿ nie mówiê o sytuacji gdy mi samochód "sam" siê zaczyna ¶lizgaæ tylko o kontrolowanym i zamierzonym po¶lizgu. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 16:41:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima .... . | |
W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze:
Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej I ja tak myślę. Wysprzęglenie w poślizgu, poprzez odjęcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem. I w którym, zasadniczo, FWD nie różni się od RWD. Oczywiście to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki, żeby naprawdę ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko podczas zabaw na placu z minimalną szybkością)? Ja nie :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-23 18:59:54 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):
¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie A to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 20:44:25 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23, Adam P³aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 21:56:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote: Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. Dobra, przyznaj siê - ile masz tych KM w tym swoim FWD. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 22:30:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. A co za ró¿nica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i wszystkie w podobnych warunkach reaguj± podobnie. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-24 08:41:16 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Krzysiek, W ciasnym zakręcie (2gi bieg) jadąc na granicy przyczepności dodanie gazu wywoła podsterowność nawet w słabym samochodzie FWD. No i zawsze można to zrobić na śniegu - tutaj mała maksymalna moc silnika już nie ma takiego znaczenia :) -- Tengu |
|
Data: 2011-11-24 08:38:09 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-23 18:59, Adam PÅ‚aszczyca wrote:
Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Jeżeli samochód "płuży" w zakręcie bo przesadzamy z gazem, to sprawa jest oczywista. Jeżeli podsterowność jest wywołana zbyt mocnym skrętem kół i/lub zbyt szybkim wejściem w zakręt, to trzeba zmniejszyć skręt kół i się modlić, żeby samochód złapał przyczepność zanim zabraknie asfaltu ;) W tym drugim przypadku, lekkie dotknięcie hamulca powinno zwiększyć przyczepność ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochę zmniejszyć prędkość. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-23 18:59:07 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):
Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 20:36:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-23, Adam P³aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
^^^^^^^^^^^^^^^^Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? Zgadnij. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 09:55:47 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-22 20:14, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisa³(a): Je¿eli ko³a s± za mocno skrêcone to hamowanie pogorszy sprawê - sztuka polega na tym, ¿eby odpowiednio dozowaæ skrêt kó³ oraz si³ê hamowania. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Przy prawid³owych odruchach jest ³atwiej, bo masz dodatkow± pomoc poza kontr±.
W mocnym samochodzie tylnonapêdowym odjêcie gazu (zw³aszcza na wysokim biegu) czyli hamowanie silnikiem mo¿e spowodowaæ u¶lizg tylnej osi - zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem rêcznym. Oczywi¶cie piszê tu o rêcznej skrzyni biegów - w przypadku automatów masz racjê. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-23 16:50:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-22 20:14, Adam P³aszczyca pisze:
Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD mo¿na siê co najwy¿ej pomodliæ. Du¿e uproszczenie. Na przyk³ad wysprzêglenie zmniejsza u¶lizg i mo¿e spowodowaæ odzyskanie sterowno¶ci. Ka¿da Dodanie gazu z kolei jest oczywi¶cie dodatkow± si³± i zwiêksza u¶lizg w warto¶ciach bezwzglêdnych, ale równie¿ zmienia kierunek si³y, w granicy (u¶lizg opony >> prêdko¶æ pojazdu) a¿ do kierunku w jakim ustawione s± ko³a. Czyli da siê conieco wp³ywaæ na ruch pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-22 12:45:15 | |
Autor: J.F | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
U¿ytkownik "AdamP³aszczyca" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisa³(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke. Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD tam pojechaly dalej :-) J. |
|
Data: 2011-11-22 20:15:08 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisa³(a):
Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Odj±³em gazu :D
Du¿o wolniej:D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-15 11:18:19 | |
Autor: komar | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-15 07:45, tippyland pisze:
Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na no i zamiast czołówki uderzenie w bok... |
|
Data: 2011-11-15 12:24:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Hello komar,
Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote: Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu nano i zamiast czo³ówki uderzenie w bok... W FWD po przyhamowaniu w po¶lizgu podsterownym. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 14:57:18 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello komar, Na to nie ma regu³y - podczas hamowania, samochód zachowa siê inaczej w zale¿no¶ci od przyczepno¶ci, skrêtu kó³, profilu zakrêtu, prêdko¶ci itd. Poza tym RWD i FWD hamuj± podobnie (no chyba, ¿e to traktor z hamulcem na jedn± o¶ ;)). Zasadnicza ró¿nica jest gdy chcemy przyspieszyæ: np. na wyj¶ciu z zakrêtu. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-21 20:48:41 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a):
RWD w zime: Bzdura. - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekkaPrawda. Ale trzeba umieæ. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Prawda. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane KA¯DY. Nie tylko RWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-15 01:01:08 | |
Autor: scobowski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:
Witam grupowych fachowców :-)Dobre opony i więcej uwagi przy operowaniu gazem na "lewoskrętach" ;) Mi się kiedyś zdarzyło, że c280 (model '94?5?) na szklance (no nie ma oporu? to hopla) wrzucił sobie dwójkę - trochę tańców i zabawy było. "Tryb zimowy" - czyli skrzynia "przetrzymująca" czas zmiany i zmieniająca "miękko" tez pomaga - ale to jest dostępne w większości współczesnych automatów. |
|
Data: 2011-11-16 00:38:30 | |
Autor: scobowski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:
Witam grupowych fachowców :-)kup tiptronika z międzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w takich wątkach - będziesz się tylko uśmiechać pod nosem :P |
|
Data: 2011-11-21 20:46:32 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisa³(a):
Witam grupowych fachowców :-) Nauczyæ siê je¼dziæ? Mo¿e na kursie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 12:01:45 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "Clawfinger" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ec0e3e6$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
Witam grupowych fachowców :-) Ja tam nie wiem jak z automatem, ale: a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc, b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc, c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ... J. |