Data: 2011-11-14 22:45:56 | |
Autor: tippyland | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 14 Lis, 10:48, Clawfinger <clawfin...@wp.pl> wrote:
Witam grupowych fachowców :-) RWD w zime: - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc, - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow czlowieka, - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co gwarantuje sterownosc. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane uslizgi na osniezonym placu. |
|
Data: 2011-11-15 08:52:23 | |
Autor: J.F. | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
RWD w zime: Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, Troszcke bym polemizowal. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Tylko ze w nie nie wpada. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Lekko :-) Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane O to to to .. J. |
|
Data: 2011-11-15 00:37:26 | |
Autor: tippyland | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to predkosci autostradowe.
Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie z tym poradzic.
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu. Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd. |
|
Data: 2011-11-22 12:11:10 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomości grup
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ? > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z > poslizgu, Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie sobie poradzic. Tylko ze wpada znacznie czesciej :-) > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub > zjazdu naWydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc. Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda mniejsze. Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala. > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym 99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-) Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? J. |
|
Data: 2011-11-22 15:36:39 | |
Autor: _ąćęłńóśźż. | |
Automat z napędem na tył, a zima. | |
Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
I co? Jakoś się statystyki wypadków zmieniły? A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywiście trudniej rozbujać przód-tył, chociaż o jedną nogę(stopę) mniej potrzeba. -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- |
|
Data: 2011-11-22 16:57:10 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył, a zima. | |
Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup
Nie, 20 lat temu to ciagle/nadal/juz byl margines. Sierra, Omega, Polonez, mercedesy, BMW ... i co jeszcze ? Cala reszta to FWD. A zmienily sie, zmienily. Sporo spadly ... tylko nie bardzo wiadomo dlaczego. w recznej tez trudno rozbujac - nie tak latwo biegi zmieniac. W praktyce to sie sprzeglem robi. Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;)) -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- |
|
Data: 2011-11-22 16:03:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
Automat z napędem na tył, a zima. | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisał(a):
Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup Długo będziesz tego toppostującego śmiecia dokarmiał? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu |
|
Data: 2011-11-15 11:10:53 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Hello J.F.,
Tuesday, November 15, 2011, 8:52:23 AM, you wrote: RWD w zime:Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac Ale Ty chyba miałeś Ścierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w zachowaniu auto? - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozycNie wystarczy :-( Jak się jeździ zimą na starych kartoflakach D-124, to na pewno ;P - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,Troszcke bym polemizowal. Przy poslizgu kół napędzanych? - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,Tylko ze w nie nie wpada. Jak ma niedobór mocy. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu naWystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Jasne. Z podserowności w nadsterowność. Szczególnie jak jeszcze podczas ratowania się ma się skręcone koła... Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowaneO to to to .. To zawsze, bez względu na rodzaj napędu. Po pierwszych opadach ćwiczyć. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 11:55:27 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Święte słowa. Zaliczyłem coś takiego pół roku temu z powodu niedostosowania prędkości do warunków jazdy. :P Doświadczyłem osobiście, że po pierwszych kroplach deszczu robi się naprawdę ślisko. Faktycznie trudno taki poślizg opanować - moment przechodzenia w nadsterowność jest w takim przypadaku ciężko uchwytny, w związku z czym kontra kierownicą jest spóźniona i za duża. Na szczęście ledwie musnąłem przodem barierkę energochłonną. -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-15 13:12:39 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Hello Deflegmator,
Tuesday, November 15, 2011, 12:55:27 PM, you wrote: Jasne. Z podserowności w nadsterowność. Szczególnie jak jeszczeŚwięte słowa. Zaliczyłem coś takiego pół roku temu z powodu Warstwa pyłków roślin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i "wypoconych" lżejszych weglowodorów z asfaltu połączona z wodą tworzy piekielnie śliską emulsję. Dopóki solidny deszcz i przejeżdzające samochody tego nie wypłuczą, jest to morderczo niebezpieczne. Faktycznie trudno taki poślizg opanować - moment przechodzenia w Dobrze, że w bok Ci nikt nie przyładował... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 12:59:35 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Deflegmator, W dodatku bardzo łatwo to w lecie, przy generalnie dobrej pogodzie, zbagatelizować. Ot, taka przejściowa mżaweczka...
Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jadący za mna dostawczak nie widział, co się ze mną dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza tu widoczność. Szczęśliwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment trasy zaplanowany jest jakoś bezmyślnie... Trasa z ograniczeniem do 100, czy nawet 120 i nagle zjazd na 30 km/h. Czy projektant to zrobił specjalnie? :) Niezły zonk. -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-15 13:22:06 | |
Autor: kamil | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:
Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-15 13:39:25 | |
Autor: Deflegmator | |
Automat z napędem na tył a zima..... | |
kamil wrote:
w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne - tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakręty wchodzę raczej nie przekraczając ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :) -- Deflegmator |
|
Data: 2011-11-23 16:14:14 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z =?ISO-8859-2?Q?nap=EAdem_na_ty=B3_a_zima=3D?..... | |
W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:
kamil wrote: I gdzie, i kiedy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-22 12:15:03 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9tp1u$4ei$1@inews.gazeta.pl...
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają. No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ? J. |
|
Data: 2011-11-23 16:17:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:
> > Święte słowa. Zaliczyłem coś takiego pół roku temu z powodu > > niedostosowania prędkości do warunków jazdy. szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może i warto słuchać ograniczeń ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-21 20:50:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac ??? Ja dalej ją mam i nie zauważam. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 12:41:24 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): ??? Ja dalej ją mam i nie zauważam. A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ? U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi okazaly sie pozniej jakies kiepskie. No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD. J. |
|
Data: 2011-11-22 20:11:59 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisał(a):
??? Ja dalej ją mam i nie zauważam. Tył. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-15 15:30:07 | |
Autor: kkk | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
No i ciagle trzeba byc czujnym. Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony zimowe i co najwyżej zaświeci Ci się wykrzyknik na zegarach :) |
|
Data: 2011-11-16 08:07:00 | |
Autor: ArekM | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze:
On 15 Lis, 08:52, "J.F."<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze najwiekszy problem będzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie ta elektronika i dobre opony pomagają i poprawiają kierowce - ale w czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ... -- Pzdr |
|
Data: 2011-11-21 20:49:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy bączka w FWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-22 10:24:22 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-21 20:49, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a): Ale tu jest mowa o podsterowności. Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa technika skuteczna dla RWD i FWD. Ważne jest jednak, żeby robić to z wyczuciem i nie zwiększać (lub nawet zmniejszyć) skrętu kół. W RWD można gazem pomóc samochodowi "wkręcić" się w zakręt. Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód - w tym przypadku użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub zbyt gwałtowne odjęcie gazu. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-22 20:14:35 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)I mamy bączka w FWD. Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu. Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg. użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub zbyt gwałtowne odjęcie gazu. Tylko dodanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 09:51:06 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napÄdem na tyĹ a zima ..... | |
On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje przyczepność i zacznie skręcać? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 10:15:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 9:51:06 AM, you wrote: Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;) -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 10:19:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napÄdem na tyĹ a zima ..... | |
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 10:38:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 10:19:50 AM, you wrote: Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD DziadziaM próbował w moim Lanosie dawno temu - 106KM okazało się za mało. Ale to na lotnisku było a tam przyczepność spora. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 11:39:28 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnjcpcvp.bmo.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu. Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. J. |
|
Data: 2011-11-23 11:45:46 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg. Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :) Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 14:28:38 | |
Autor: J.F | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
UĹźytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisaĹ w wiadomoĹci
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Jest duĹźo trudniej, bo wymaga to przeĹamania odruchu odjÄcia gazu. Ĺťeby byĹo jasne: mĂłwiÄ ogĂłlnie o poĹlizgu przedniej osi w samochodzie Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-) J. |
|
Data: 2011-11-23 15:33:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Jeszcze przed poślizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji gdy mi samochód "sam" się zaczyna ślizgać tylko o kontrolowanym i zamierzonym poślizgu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 16:41:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .... . | |
W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze:
Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej I ja tak myĹlÄ. WysprzÄglenie w poĹlizgu, poprzez odjÄcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie do prostszego schematu, ktĂłry moĹźna opanowaÄ niezbyt Ĺźmudnym treningiem. I w ktĂłrym, zasadniczo, FWD nie róşni siÄ od RWD. OczywiĹcie to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki, Ĺźeby naprawdÄ ogarnÄ Ä operowanie gazem w roĹźnych sytuacjach (a nie tylko podczas zabaw na placu z minimalnÄ szybkoĹciÄ )? Ja nie :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-23 18:59:54 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 20:44:25 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 21:56:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote: Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzieA to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-23 22:30:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzieA to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. A co za różnica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i wszystkie w podobnych warunkach reagują podobnie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-24 08:41:16 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Krzysiek, W ciasnym zakrÄcie (2gi bieg) jadÄ c na granicy przyczepnoĹci dodanie gazu wywoĹa podsterownoĹÄ nawet w sĹabym samochodzie FWD. No i zawsze moĹźna to zrobiÄ na Ĺniegu - tutaj maĹa maksymalna moc silnika juĹź nie ma takiego znaczenia :) -- Tengu |
|
Data: 2011-11-24 08:38:09 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | |
On 2011-11-23 18:59, Adam PĹaszczyca wrote:
Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisaĹ(a): JeĹźeli samochĂłd "pĹuĹźy" w zakrÄcie bo przesadzamy z gazem, to sprawa jest oczywista. JeĹźeli podsterownoĹÄ jest wywoĹana zbyt mocnym skrÄtem kóŠi/lub zbyt szybkim wejĹciem w zakrÄt, to trzeba zmniejszyÄ skrÄt kóŠi siÄ modliÄ, Ĺźeby samochĂłd zĹapaĹ przyczepnoĹÄ zanim zabraknie asfaltu ;) W tym drugim przypadku, lekkie dotkniÄcie hamulca powinno zwiÄkszyÄ przyczepnoĹÄ ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochÄ zmniejszyÄ prÄdkoĹÄ. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-23 18:59:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napÄdem na tyĹ a zima ..... | |
Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy piślizgu tylnej osi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-23 20:36:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automat z napÄdem na tyĹ a zima ..... | |
On 2011-11-23, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
^^^^^^^^^^^^^^^^Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy piślizgu tylnej osi? Zgadnij. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 09:55:47 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a): Jeżeli koła są za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania. Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkową pomoc poza kontrą.
W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować uślizg tylnej osi - zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem ręcznym. Oczywiście piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku automatów masz rację. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-23 16:50:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
W dniu 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca pisze:
Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza uślizg i może spowodować odzyskanie sterowności. Każda Dodanie gazu z kolei jest oczywiście dodatkową siłą i zwiększa uślizg w wartościach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły, w granicy (uślizg opony >> prędkość pojazdu) aż do kierunku w jakim ustawione są koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-22 12:45:15 | |
Autor: J.F | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy bączka w FWD. Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke. Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD tam pojechaly dalej :-) J. |
|
Data: 2011-11-22 20:15:08 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisał(a):
Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Odjąłem gazu :D
Dużo wolniej:D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-11-15 11:18:19 | |
Autor: komar | |
Automat z napÄdem na tyĹ a zima ..... | |
W dniu 2011-11-15 07:45, tippyland pisze:
Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na no i zamiast czoĹĂłwki uderzenie w bok... |
|
Data: 2011-11-15 12:24:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Hello komar,
Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote: Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu nano i zamiast czołówki uderzenie w bok... W FWD po przyhamowaniu w poślizgu podsterownym. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-15 14:57:18 | |
Autor: Tengu | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello komar, Na to nie ma reguły - podczas hamowania, samochód zachowa się inaczej w zależności od przyczepności, skrętu kół, profilu zakrętu, prędkości itd. Poza tym RWD i FWD hamują podobnie (no chyba, że to traktor z hamulcem na jedną oś ;)). Zasadnicza różnica jest gdy chcemy przyspieszyć: np. na wyjściu z zakrętu. -- Tengu |
|
Data: 2011-11-21 20:48:41 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automat z napędem na tył a zima ..... | |
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
RWD w zime: Bzdura. - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekkaPrawda. Ale trzeba umieć. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Prawda. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane KAŻDY. Nie tylko RWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |