Automaty z żywnością

Data: 2009-10-16 09:35:58
Autor: zly
Automaty z żywnością
Jak odzyskać pieniądze z automatu z jedzeniem/napojami? Ostatnio straciłem
w sumie z 10zł, bo automat połknął kasę i ani nie chciał jej zwrócić ani
wydać towaru. W jednym przypadku zgłosiłem to na numer podany na automacie
(automatyczna sekretarka - nikt nie oddzwonił). Jak miałem taki przypadek z parkometrem, to pan na lini spisał numer
rejestracyjny, numer parkomatu i mówił, że jak coś to dzwonić. Tu niestety
brak jakiegokolwiek kontaktu i tak naprawdę brak możliwości udowodnienia
czegokolwiek. --
marcin

Data: 2009-10-16 08:12:21
Autor: Olgierd
Automaty z żywnością
Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:35:58 +0200, zly napisał(a):

Jak odzyskać pieniądze z automatu z jedzeniem/napojami? Ostatnio
straciłem w sumie z 10zł, bo automat połknął kasę i ani nie chciał jej
zwrócić ani wydać towaru.

Cały czas wrzucałeś pieniądze do zepsutego automatu? Aż uzbierała się dycha? ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 13:05:16
Autor: Krzysztof
Automaty z żywnością

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

Cały czas wrzucałeś pieniądze do zepsutego automatu? Aż uzbierała się
dycha? ;-)

Wystarczy, że chciał coś kupić za 6 zł i wrzucił dwie "piątki" :)

Pzdr
K.

Data: 2009-10-16 13:58:59
Autor: zly
Automaty z żywnością
Dnia Fri, 16 Oct 2009 08:12:21 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Cały czas wrzucałeś pieniądze do zepsutego automatu? Aż uzbierała się dycha? ;-)

Tak się zastanawiałem, czy ktoś się uczepi :P Nie, dwa różne automaty. Ale
się jakoś zbiegło w czasie nieco ponad tygodnia.
--
marcin

Data: 2009-10-16 12:29:24
Autor: Olgierd
Automaty z żywnością
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:58:59 +0200, zly napisał(a):

Cały czas wrzucałeś pieniądze do zepsutego automatu? Aż uzbierała się
dycha? ;-)

Tak się zastanawiałem, czy ktoś się uczepi

Przynajmniej wiesz, że to usenet ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 14:37:33
Autor: Imiennika
Automaty z żywnością
Ja bym zadzwoniła jeszcze raz i jeszcze raz, ewentualnie google i nazwa firmy... lub jest coś takiego jak Polskie Stowarzyszenie Vendingu może oni ci coś poradzą zanim skierujesz sprawę do sądu

Data: 2009-10-16 06:09:30
Autor: BK
Automaty z żywnością
On Oct 16, 2:37 pm, "Imiennika" <imienn...@vp.pl> wrote:
Ja bym zadzwoniła jeszcze raz i jeszcze raz, ewentualnie google i nazwa
firmy... lub jest coś takiego jak Polskie Stowarzyszenie Vendingu może oni ci
coś poradzą zanim skierujesz sprawę do sądu

Od razu niech wali do sadu, a co tam! Dychacz klepakow piechota nie
chodzi :)

Data: 2009-10-16 13:22:42
Autor: Olgierd
Automaty z żywnością
Dnia Fri, 16 Oct 2009 06:09:30 -0700, BK napisał(a):

[...]

I jeszcze prokuratora powiadomić. Najlepiej Generalnego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 17:42:34
Autor: zly
Automaty z żywnością
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:22:42 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

I jeszcze prokuratora powiadomić. Najlepiej Generalnego.

Się śmiejecie, ale przecież ja nie byłem jedyny. Jeden z automatów stał na
hali w kerfurze. Podejrzewam, że w ciągu dnia pare stówek mógł zgarnąć. Nie
bedę latał za drobnicą, bardziej chodzi mi o to co realnie można zrobić.
--
marcin

Data: 2009-10-16 18:58:46
Autor: Krzysztof
Automaty z żywnością

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał

Od razu niech wali do sadu, a co tam! Dychacz klepakow piechota nie
chodzi :)

I uważasz, że tylko ten jeden automat i tylko tę jedną osobę oszukał?
Przecież ci, co wystawiają te automaty tylko liczą na takie sytuacje, bo przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się pieniaczył o parę złotych.

Pozdr

Data: 2009-10-16 11:23:26
Autor: Rowerex
Automaty z żywnością
On 16 Paź, 17:58, "Krzysztof" <k...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał

> [...]

Przecież ci, co wystawiają te automaty tylko liczą na takie sytuacje, bo
przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się pieniaczył o parę

Z wadliwych automatów nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie
korzystał, raz że nie da się, dwa że klienci je oleją, trzy że towar
"nie zejdzie" (no chyba, że towar jest lipny ;-). Zatem ich dobre
działanie leży też w interesie ich właścicieli.

U mnie w pracy stoi automat, który czasem zżera kasę, ale po
zgłoszeniu takiego faktu na portiernie i podaniu zeżartej kwoty nie ma
problemów z jej odzyskaniem. Tylko tu jest sprawa jasna, wiadomo gdzie
i komu taki fakt szybko zgłosić (gdyby właściciel automatu nie
zwracał, to automat pewnie wyleciałby z firmy przez okno ;-)

Oszustwa mogą się zdarzać w miejscach publicznych, dworce, lotniska,
itp, gdzie nie ma stałych klientów, tylko ciągle nowi, ewentualnie
bardzo okazyjnie ci sami. Wtedy taki klient ma problem, bo się
śpieszy, nie wie komu zgłosić, itp.

A tak w ogóle, pytanie - czy taki automat można postawić ot tak sobie
przy chodniku w miejscu publicznym, czy też musi się o niego postarać
właściciel jakiegoś terenu, sklepu, firmy, instytucji, włącznie z tym,
że od momentu postawienia w jakiejś części odpowiada za jego stan?

Pewnie gdyby zebrała się grupa poszkodowanych i napisała jakąś skargę,
to można by się starać o coś - tylko o od kogo się domagać
zadośćuczynienia i jak to udowodnić? (nie chrzańcie, że się nie, bo
inaczej sam postawię lipny automat gdzieś na dworcu i będę trzepał
lewą kasę ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Automaty z żywnością