Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6

Data: 2010-06-17 08:45:35
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

Podaj rocznik, model i jaki silnik.

Data: 2010-06-17 07:25:37
Autor: Piotr Klimek
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Dnia (Thu, 17 Jun 2010 08:45:35 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.

Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

Data: 2010-06-17 16:00:22
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6

Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.

Aha, wydaje ci sie. Trudno, chcialem pomoc. Nie podales rocznika.

Data: 2010-06-17 14:36:03
Autor: Piotr Klimek
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Dnia (Thu, 17 Jun 2010 16:00:22 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.

Aha, wydaje ci sie. Trudno, chcialem pomoc. Nie podales rocznika.

Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.  --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

Data: 2010-06-17 16:50:21
Autor: Maciej Browarczyk
Piotr Klimek pisze:

Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.

Akurat 95-04 ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-06-18 08:20:52
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.

Ok, twoj diabel starszy. W tych latach naliczylem 13 modeli automatycznych skrzyn biegow montowanych w tych autach.

Data: 2010-06-18 06:35:25
Autor: Piotr Klimek
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Dnia (Fri, 18 Jun 2010 08:20:52 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.

Ok, twoj diabel starszy. W tych latach naliczylem 13 modeli automatycznych skrzyn biegow montowanych w tych autach.

A ktore wedlug Ciebie sa najlepsze i byly montowane w zestawie z quattro i
1,9TDI?

Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

Data: 2010-06-18 11:47:04
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
A ktore wedlug Ciebie sa najlepsze i byly montowane w zestawie z quattro i
1,9TDI?

Moje kryteria sa takie:
1. skrzynie CVT nadaja sie do napedu sieczkarni a nie do samochodu, zachowanie mocno wkurzajace, trwalosc mizerna, kosztowna naprawa - 8-10 kzl.
2. Skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, ktora mozna naprawic za rozsadne pieniadze - np. kompletny remont mojej A604 (dodge caravan) kosztowal 4000 zl. przejechalem od czasu remontu 287.000 i skrzynia pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.
Dla porownania kompletny remont skrzyni AW z volvo xc90 to koszt ok. 12.000 zl. W ASO volvo 26.000.

Wracajac do audi, z silnikami 1,9 wystepowaly:
01N - konstrukcja VW
01V (ZF5HP19Fl) - ZF 5 biegow
01J - CVT

W quattro ZF5HP19FL, po 2006 r. 01L (ZF6HP26A)

Zarowno skrzynia ZF jak i VW sa dobre, odwdzieczaja sie dluga praca, jesli sie o nie dba, mozna naprawic w razie czego za normalne pieniadze, bralbym te skrzynie.

Data: 2010-06-18 10:17:32
Autor: Piotr Klimek
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Dnia (Fri, 18 Jun 2010 11:47:04 +0200) ktos podajacy sie za Robson

OK, dziekuje za wyczerpujace info. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

Data: 2010-06-18 12:48:43
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
OK, dziekuje za wyczerpujace info.

Wyczerpujace to moze przesada, raczej refleksje wynikajace z zamilowania do automatow :). To takie skrzywienie, gdy samochod kupuje sie przez pryzmat skrzyni jaka w nim siedzi....

Data: 2010-06-18 23:18:15
Autor: MAc
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Robson a co to znaczy "dobra eksploatacja automatu"?
serio. Jakiś link, doświadczenia?

MAc

Data: 2010-06-19 07:15:38
Autor: Pszemol
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hvffap$m61$1news.onet.pl...
pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.

Co masz konkretnie na myśli?

Data: 2010-06-20 09:09:26
Autor: Robson
Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
Co masz konkretnie na myśli?

trzeba poznac swoja skrzynie :)
Moja A604 ma wade konstrukcyjna: brak bezposredniego smarowania ukladu roznicowego. Zabojstwem dla niej jest ruszanie z mocno wcisnietym gazem na skreconych kolach. W tym momencie uklad roznicowy pracuje na sucho. po pewnym czasie walek w nim sie zaczyna obracac i sie wysuwa. Rozwala obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na dyferencjal.
To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

Data: 2010-06-20 07:39:05
Autor: Pszemol
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hvker8$7qd$1news.onet.pl...
[...]

No ale jak proponujesz "poznać swoją skrzynię"? :-)
Jak mam "poznać" swoją, którą mam w swoim aucie?
To auto to Acura TL-S 2007, pomożesz mi ją poznac?

To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego szybka podmiana R-D miałaby zabijać
skrzynię? Wiem, że to jeden z dobrych sposobów na sprawdzenie
sprawności skrzyni przy zakupie używanego auta: jeśli przy przestawianiu
R-D dzieją się jakieś dziwne rzeczy, trzepie samochodem, słychać jakieś
dziwne odgłosy czy biegi załączają się zbyt powoli to są to symptomy
zużycia skrzyni.

A co do parkowania na pochyłości - chodzi Ci o spoczywanie auta na
tym zatrzasku w skrzyni który wsuwa w tryby pozycja P (Park)?
Zawsze można wspomóc skrzynię w tym zadaniu parkując na ręcznym
hamulcu, ale z tego co czytałem skrzynie są projektowane aby nie
przeszkadzało im zawieszenie auta na tym Park nawet przy pochyłościach
typowych dla zachodniego wybrzeża USA, gdzie ulice San Francisco
czy Seattle majÄ… kilkunastostopniowe kÄ…ty wzniesienia :-)

Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6